Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

dr Genowefa Janczewska-Korczagin

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "dr Genowefa Janczewska-Korczagin"— Zapis prezentacji:

1 dr Genowefa Janczewska-Korczagin www.wiktor.horyzont.net
Myślenie pojęciowe warunkiem rozwoju ucznia to tytuł przygotowanego (autorskiego) projektu doskonalenia nauczycieli-60 godzin. Zabrakło finansowania dr Genowefa Janczewska-Korczagin

2 Cel projektu Kurs specjalistyczny doskonalący nauczycieli wszystkich specjalności (60 godzin dydaktycznych), który pogłębi ich wiedzę w obszarze kształcenia gimnazjalnego ( i nie tylko): nauczanie-proces pedagogiczny- skierowanie go na rozwój ucznia, a rozwój ucznia to wprowadzenie go przez nauczyciela w świat myślenia pojęciowego.

3 Korzyści Nauczycielskie:
Konkretyzacja przebiegu procesu pedagogicznego wraz ze scaleniem i zrozumieniem istoty rozwoju ucznia doprowadzającego do myślenia pojęciowego, a w konsekwencji do przejęcia przez ucznia odpowiedzialności za własny rozwój, przy pomocy nauczyciela albo samodzielnie. Zrozumienie przez nauczyciela każdej specjalności swojego miejsca między wpływami psychologii behavioralnej a psychologią pedagogiczną L.S. Wygotskiego, której zamierzeniem jest uruchomienie całego potencjału umysłowego ucznia.

4 Konkretyzacja przebiegu procesu pedagogicznego to:
To znajomość psychodydaktyki w nauczaniu oraz znajomości specyfiki i symptomów rozwoju w poszczególnych etapach wiekowych ucznia i reguł rozwoju myślenia pojęciowego.

5 Korzyści regionalne W obszarze rozwoju stanu świadomości każdego z uczniów gimnazjalnych, doświadczających specyficznych trudności zamykających się w przejściu do scalenia wyższych umiejętności umysłowych (jest ich 4), że sukces ich osiągnięć jest uzależniony także od nich samych, to w okresie kryzysu dorastania, (smutnym potwierdzeniem jest analiza stanu bezrobocia potwierdzającego że już po zakończeniu gimnazjum rozpoczyna się rozwarstwienie społeczne: 30,36% bezrobotnych w pow. wejherowskim to absolwenci gimnazjum, to stan na 31 marca 2007-ewidentne zagrożenie dla Polski zawarte jest już w wynikach PISA 2006 rok).

6 Korzyści indywidualne
Uczniów: Metodyka organizacji procesu pedagogicznego odkryje uczniom możliwości samodzielnej aktywności poznawczej( to także uruchomienie woli), dzięki istnieniu myślenia pojęciowego otwierającego bogactwo pojęć naukowych i wejście w obszar nauki,( to także dzięki uruchomieniu zdolności sądzenia o wyborze), których odkrywanie już jest wynikiem powstałych wcześniej zainteresowań poznawczych. Nauczycieli: Zdobycie doskonalenia zawodowego, w obszarze rozwoju ucznia i lepszej jakości kształcenia, warunkującego rozwój zawodowy, oraz materialne korzyści w wyniku tego doskonalenia. W zamierzeniu, na doskonalenie pragnę zdobyć pieniądze, aby stało się bezpłatne dla nauczycieli, to zapoznanie się z wiedzą: Jak przebiega specyfika ustanawiania połączenia umiejętności umysłowych oraz rozpoznawanie symptomów rozwoju myślenia pojęciowego oraz specyfiki rozpoznawalnej w przebiegu rozwoju dla diagnozy symptomów rozwojowych w procesie pedagogicznym.

7 Korzyści dla systemu edukacji oświatowej
Zmiana jakości kształcenia. Włączenie nauczycieli w diagnostyczny autorski proces oceny rozwoju indywidualnego ucznia, celem przyśpieszenia jego rozwoju w obszarze wyższych umiejętności umysłowych, co jest warunkiem świadomego procesu zaspokajania własnych potrzeb rozwoju. Pozytywny wpływ na pomiar zewnętrzny, który nie jest bez wad i nie może być celem ostatecznym kształcenia.

8 Korzyści dla Samorządów.
Zwrócenie uwagi na konieczność większej troski o warunki ekonomiczne dla potrzeb kształcenia (to liczebność klas, organizacja przebiegu kształcenia, wszystko podporządkowane jednemu celowi: tworzeniu warunków rozwoju młodego człowieka, współpraca z uczelnią, rozwijanie twórczego potencjału uczniów i dzieci), a w konsekwencji rozwój regionu.

9 To także konieczność diagnozowania, pod warunkiem
1. Będzie wspólne definiowanie problemów, ustalenia kryteriów wyboru i priorytetów badań. 2.To pomiar i charakterystyka próby. 3. Analiza, to statystyka, testowanie, porównywanie celu. 4. Fazy poprawiania (pojęcie straty) 5. Faza kontrolna-pomiar. USTALANIE DLACZEGO DZIECKO NIE MA OSIĄGNIĘĆ?

10 Najważniejszy cel szkoły
To rozwój ucznia. Uwaga: Krzywe rozwoju ucznia i wyników procesu nauczania nigdy się nie przecinają, nie idą równolegle.

11 Cel rozwoju ucznia To jego uświadamianie sobie i opanowanie umiejętności w tym celu aby opanować pojęcia naukowe. Uwaga: Pomiar zewnętrzny jest zadaniem rządu i jest organizowany na zakończenie cyklu kształcenia. A rozwój ucznia ukierunkowywany na wypełnianie testów nie tworzy warunków dla jego rozwoju, to patologia kształcenia.

12 Uczeń to istota, to całość
Nieporozumieniem jest ćwiczenie jakiejkolwiek oddzielnej jego funkcji, bo funkcja jest tylko elementem wspomagającym rozwój a nie może stanowić celu-to błąd merytoryczny. Komputer jest tylko narzędziem w funkcjach rozwoju ucznia a nie celem .

13 Co zrobić aby uczeń się rozwijał?
Nazwać problem. Przywrócić jakość kształcenia oraz prowadzenie przez nauczycieli wszystkich specjalności eksperymentalnej analizy rozwoju świadomości ucznia. 3. Poznać drogi rozwoju pojęć. 4.Pokazać metody badania rozwoju naukowych pojęć. 5.Poznawać drogę rozwoju pojęć u ucznia aby dać sobie prawo eksperymentalnego kształcenia pojęć. 6.Zając się metodami analizy procesu uczenia się pojęcia przez ucznia.


Pobierz ppt "dr Genowefa Janczewska-Korczagin"

Podobne prezentacje


Reklamy Google