Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
MATERIAŁY DO STRATEGII ROZWOJU MIASTA I GMINY WRONKI na lata
Advertisements

Komitet Gospodarki Miejskiej Projekt Wschodni Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Regiony.
Realizacja wspólnych przedsięwzięć Lasów Państwowych i samorządów współfinansowanych ze środków zewnętrznych w perspektywie kwiecień 2015.
Krajowa produkcja leków jako niezbędny warunek skutecznej polityki lekowej państwa dr Bohdan Wyżnikiewicz Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową Katowice,
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Karolina Kozłowska Ekspert w ramach usługi Pro-Biz Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera Zakres usług świadczonych.
Projekt Umowy Partnerstwa Linia demarkacyjna interwencji pomiędzy poziom krajowy i regionalny. Perspektywa finansowa Toruń, 16 lipca 2013 r.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
30 października 2012 r.. Cel nadrzędny i cele operacyjne Strategia Rozwoju Województwa Wpływ na rozwój społeczno-gospodarczy na poziomie lokalnym.
Prezentacja Analizy SWOT Gminy Nysa. Analiza strategiczna Gminy Nysa obejmuje rozpoznanie sił i słabości, czyli mocnych i słabych stron (analiza wewnętrzna)
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
Samorządowa Jednostka Organizacyjna Województwa Dolnośląskiego INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Wyzwania monitoringu rozwoju regionalnego. dr Maciej Zathey.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Fundusze Strukturalne - jak napisać projekt? Paulina Szuster.
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Lesznie Planujesz rozpoczęcie lub rozwój działalności? Chcesz być konkurencyjny na rynku? Masz innowacyjny pomysł.
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
PROGRAM ROZWOJU GMINY CZŁUCHÓW NA LATA
Strategia Rozwoju Powiatu Kluczborskiego planowanie strategiczne w JST Małgorzata Ziółkowska tel kom
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA HARMONOGRAM NABORÓW WNIOSKÓW O DOFINANSOWANIE W TRYBIE KONKURSOWYM NA 2016 ROK.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
„ Możliwości realizacji przez LGD projektów współpracy ” Agnieszka Pacek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Spotkanie LGD Tuchola;
CRR ČR, Společný technický sekretariát, Olomouc, ul. Jeremenkova 40B, , | tel.: | fax: +420.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Lokalna Strategia Rozwoju dla obszaru działania LGR „Mòrénka” Adam Rogala Dyrektor Biura Stowarzyszenia Wdzydzko-Charzykowska Lokalna Grupa Rybacka „Mòrénka”
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ostrołęckiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Ostrołęka,
Uwarunkowania rozwoju rynku kapitałowego w Polsce Marzec 2016 prof. zw. dr hab. Małgorzata Zaleska – Prezes Zarządu.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
Lokalna Grupa Działania Sandry Brdy Chojnice. Obszar. Powiat chojnicki: Gmina Chojnice Miasto i Gmina Czersk Miasto i Gmina Brusy Gmina Konarzyny Powiat.
Regionalne Inwestycje Terytorialne w perspektywie finansowej dla subregionu ciechanowskiego Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego.
Charzykowy, 8 lipca 2016 r..
Prezentacja Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Suchedniów na lata
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Głubczyce do roku 2020
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Pomorski Broker Eksportowy
Współpraca organizacji strzeleckich w Polsce
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
- najlepsza inwestycja
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
ORGANIZACJA.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Lokalny Program Rewitalizacji Miasta Gniezna na lata realizowany w terminie od r. przy współfinansowaniu ze środków Unii.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
1. Opis koncepcji kreatywnej kampanii szerokiego zasięgu
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 27 października 2016 r.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Województwa Podlaskiego
Warsztat refleksyjny nt. stanu wdrażania
Marszałek Województwa Podkarpackiego
Realizacja wskaźników objętych ramami wykonania w ramach
Strategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020+
Miasto Przyjazne Dzieciom
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Aktualizacja Strategii zrównoważonego rozwoju wsi, rolnictwa i rybactwa na lata (2030) Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Warszawa, 23 stycznia.
Małopolski Festiwal Innowacji
Zapis prezentacji:

Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020 Strategia Rozwoju Obszaru Funkcjonalnego Partnerstwo Nyskie 2020

Powstanie Partnerstwa Nyskiego 2020 Logika prac nad Strategią Plan prezentacji Powstanie Partnerstwa Nyskiego 2020 Logika prac nad Strategią Uspołecznienie prac nad Strategią Podsumowanie diagnozy Misja i wizja Cele strategiczne

Przyczyny powstania PN2020 Umowa partnerstwa 25.03.2013 Nowa perspektywa finansowa UE Idea subregionów i obszarów funkcjonalnych OSI Obszary przygraniczne w Strategii Rozwoju WO i RPO WO 2014-2020 (Subregion Południowy) Wspólne problemy i wyzwania

Partnerzy OF PN2020 gmina Nysa – Lider PN2020 gmina Kietrz powiat nyski gmina Korfantów powiat głubczycki gmina Lubrza powiat prudnicki gmina Łambinowice gmina Biała gmina Otmuchów gmina Branice gmina Paczków gmina Głubczyce gmina Prudnik gmina Głuchołazy gmina Skoroszyce gmina Grodków

Mapa OF PN2020

Strategia Rozwoju OF PN2020 (koordynacja: gmina Nysa) Produkty projektu Strategia Rozwoju OF PN2020 (koordynacja: gmina Nysa) Strategia Rozwoju Transportu OF PN2020 oraz Koncepcja systemu zintegrowanego transportu publicznego dla OF PN2020 (koordynacja: powiat nyski) Strategia Rynku Pracy OF PN2020 (koordynacja: powiat prudnicki) Strategia Rozwoju Społecznego OF PN2020 (koordynacja: powiat głubczycki)

Metoda partycypacyjno-ekspercka Logika prac nad Strategią Diagnoza stanu obecnego Określenie stanu docelowego (misja i wizja) Wypracowanie wspólnych celów Określenie wspólnych kierunków rozwoju i działań oraz priorytetów Metoda partycypacyjno-ekspercka

Spotkania warsztatowe Spotkania z mieszkańcami Konsultacje X 2015 Uspołecznienie prac nad Strategią Badania ankietowe Badania fokusowe Wywiady indywidualne Badanie delfickie Spotkania warsztatowe Spotkania z mieszkańcami Konsultacje X 2015

Uzupełnianie się unikalnych atutów Partnerów Podsumowanie diagnozy Spójność obszaru pod względem występujących problemów i wyzwań, zwłaszcza zmian demograficznych, rozwoju kapitału ludzkiego i przeciwdziałania bezrobociu Wysoki stopień powiązań funkcjonalnych, zarówno na poziomie wspólnych działań władz samorządowych jak i mieszkańców Uzupełnianie się unikalnych atutów Partnerów Zdefiniowane wspólne obszary rozwoju: rozwój społeczny, rynek pracy oraz transport

Wizja (1) Obszar Funkcjonalny Partnerstwo Nyskie 2020 to: Przyjazne i bezpieczne miejsce zapewniające atrakcyjne warunki do życia, odpoczynku i rozwoju Czyste środowisko i unikalne walory krajobrazowo-przyrodnicze stanowiące wymarzone warunki spędzania wolnego czasu zarówno przez mieszkańców, jak i turystów Wielokulturowy obszar o bogatej historii i dziedzictwie kulturowym Subregion w pełni wykorzystujący swój potencjał do rozwoju rolnictwa i przetwórstwa rolno-spożywczego oraz turystyki Miejsce charakteryzujące się innowacyjną gospodarką i dużą przedsiębiorczością, które przyciąga nowych inwestorów Zintegrowany wewnętrznie obszar promujący swoje atuty w otoczeniu i współpracujący z innymi regionami zagranicznymi

Wizja (2) Obszar Funkcjonalny Partnerstwo Nyskie 2020 – zintegrowana przestrzeń łącząca bogactwo historii z innowacyjną gospodarką, atrakcyjne i przyjazne miejsce do życia, pracy, wypoczynku i rozwoju.

Misją Partnerstwa Nyskiego 2020 jest: Misja Misją Partnerstwa Nyskiego 2020 jest: podejmowanie wspólnych działań na rzecz zapewnienia mieszkańcom, przedsiębiorcom i osobom odwiedzającym OF PN2020 usług społecznych na wysokim poziomie, odpowiednich warunków nauki, pracy i wypoczynku przy jednoczesnym racjonalnym wykorzystaniu zasobów naturalnych i potencjału lokalnego do rozwoju innowacyjnej i konkurencyjnej gospodarki.

Obszar zasobów i potencjałów Obszar gospodarki i rynku pracy Cele strategiczne Obszar społeczny Cel 1. Rozwinięte usługi społeczne odpowiadające potrzebom mieszkańców Cel 2. Wysoki poziom kapitału ludzkiego i społecznego Obszar zasobów i potencjałów Cel 3. Rozwinięta infrastruktura techniczna Cel 4. Wzrost poziomu wykorzystania istniejących potencjałów Obszar gospodarki i rynku pracy Cel 5. Wysoki poziom rozwoju gospodarczego

Cele operacyjne Cel strategiczny 1. Rozwinięte usługi społeczne odpowiadające potrzebom mieszkańców zostały zaproponowane następujące cele operacyjne: 1.1. Zapewnione warunki życia odpowiadające potrzebom i   oczekiwaniom mieszkańców 1.2. Wysoki poziom usług świadczonych w zakresie ochrony zdrowia mieszkańców 1.3. Rozwinięty i dostosowany do potrzeb mieszkańców system opieki i pomocy społecznej 1.4. Zwiększony poziom dostępności i jakości oferty spędzania czasu wolnego dla mieszkańców

Cel strategiczny 2. Wysoki poziom kapitału ludzkiego i społecznego posiada dwa przypisane cele operacyjne: 2.1. Rozwinięty kapitał ludzki 2.2. Wysoki poziom kapitału społecznego

Cel strategiczny 3. Rozwinięta infrastruktura techniczna: 3.1. Wzrost poziomu dostępu do infrastruktury technicznej 3.2. Wzrost poziomu dostępności komunikacyjnej

Cel strategiczny 4. Wzrost poziomu wykorzystania istniejących potencjałów: 4.1. Wysoki poziom zachowania i wykorzystania potencjału przestrzennego 4.2. Wysoki poziom zachowania i wykorzystania zasobów przyrodniczych 4.3. Wzrost poziomu wykorzystania potencjału turystycznego i transgranicznego

Cel strategiczny 5. Wysoki poziom rozwoju gospodarczego: 5.1. Wysoki poziom przedsiębiorczości i innowacyjności przedsiębiorstw 5.2. Zwiększony poziom wykorzystania zasobów lokalnych do rozwoju gospodarki, w tym rolnictwa i przetwórstwa 5.3. Wzrost poziomu wsparcia dla przedsiębiorców 5.4. Wzrost poziomu kooperacji 5.5. Niski poziom bezrobocia 5.6. Rozwinięta i spójna promocja

Dziękujemy bardzo za uwagę!

ResPublic sp. z o. o. ul. Trębacka 4 00-074 Warszawa Tel. +48 22 630 98 34 Fax. +48 22 630 95 57 biuro@respublic.pl www.respublic.pl