CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Informacja dla rodziców.
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Diagnoza przedszkolna
EDUKACJA ZDROWOTNA W NOWEJ PODSTAWIE PROGRAMOWEJ KSZTAŁCENIA OGÓLNEGO.
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
w nowej podstawie programowej
WYCHOWANIE ESTETYCZNE DZIŚ
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Dojrzałość szkolna dziecka
Znaczenie wychowania przedszkolnego
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
PRZYGOTWANIE PRZEDSZKOLA I NAUCZYCIELI DO REFORMY PROGRAMOWEJ
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
WITAMY W PRZEDSZKOLU ROK SZKOLNY 2013/2014.
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Kraków, kwietnia
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
REALIZOWANEGO OD 2013 DO 2015 ROKU Szkoła Promująca Zdrowie dąży do osiągnięcia celów i realizuje zadania określone w podstawach programowych kształcenia.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Wizja przedszkola Dziecko może nauczyć dorosłych trzech rzeczy: cieszyć się bez powodu, być ciągle czymś zajętym i domagać się - ze wszystkich sił -
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej dla uczniów klas drugich i trzecich szkoły podstawowej.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Innowacja pedagogiczna
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA JAKO WYZWANIE I ZADANIE
Program wychowawczo-profilaktyczny szkoły
CZY CZYTANIE JEST NAM DZISIAJ POTRZEBNE?
Sieć współpracy i samokształcenia doradców metodycznych
Przedszkola Miejskiego nr 4
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Zespół Przedszkolno – Szkolno – Gimnazjalny w Podlipiu OFERTA EDUKACYJNA PRZEDSZKOLA.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO

Przedszkola, oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych oraz inne formy wychowania przedszkolnego w równej mierze pełnią funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Ponadto zapewniają dzieciom możliwość wspólnej zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb rozwojowych.

CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji. Budowanie systemu wartości, w tym wychowywanie dzieci tak, żeby lepiej orientowały się w tym, co dobre i co złe. Kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach, w tym także do łagodnego znoszenia stresów i porażek.

Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych. Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną; zachęcanie do uczestnictwa w zabawach i grach sportowych;

Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie. społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych. Wprowadzenie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki plastyczne. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy

Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej. Przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym poprzez rozbudzanie ich świadomości językowej i wrażliwości kulturowej oraz budowanie pozytywnej motywacji do nauki języków obcych na dalszych etapach edukacyjnych

CZAS W PRZEDSZKOLU