Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA II
Regulamin szkolnego konkursu „Super klasa”
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Debata pracowników szkoły
Debata z uczniami Gimnazjum w Mirczu
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Idea oceniania kształtującego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Zespół Szkół w Nowym Folwarku
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Zespół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum nr 1 w Szczyrku.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Ewaluacja wewnętrzna przeprowadzona w Zespole Szkół w roku szkolnym 2013/2014 Przedmiot ewaluacji obszar III Funkcjonowanie szkoły w środowisku lokalnym.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Raport z przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu rok szkolny 2015/2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z.
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła Podstawowa nr 236 z Oddziałami Integracyjnymi im
Zapis prezentacji:

Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się. Cel ewaluacji: Czy procesy edukacyjne przebiegające w szkole mają na celu pobudzenie kreatywności i zaangażowania wychowanków– czy zajęcia pozalekcyjne służą rozwojowi ucznia Zespół: Lider: Tomasz Kisiel Członkowie: Barbara Stalmaska, Mirosław Kowalczuk.

WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD NAUCZYCIELI 19 ankietowanych osób 1.Jak ocenia Pani/Pan zaangażowanie uczniów podczas lekcji prowadzonych przez Panią/Pana w ostatnim tygodniu ? Wszyscy są zaangażowani - 4 Większość uczniów jest zaangażowana - 11 Więcej niż połowa uczniów jest zaangażowana - 4 Mniej niż połowa uczniów jest zaangażowana - 1 Nieliczni uczniowie są zaangażowani - 0

2.Jakie metody angażujące uczniów stosuje Pan/Pani podczas lekcji? debata - 1 burza mózgów – 8 dyskusja – 11 gry edukacyjne – 3 metody ćwiczeniowe – 12 Ponad to: ćwiczenia, rozmowy indywidualne, prezentacje multimedialne, dyskusje z elementami humorystycznymi, metody zadaniowe, naśladownicze, projektów, prezentacje dzieł sztuki i prac uczniowskich, konwersatorium.

3.Jak ocenia Pani/Pan zaangażowanie uczniów w zajęcia pozalekcyjne w ostatnim tygodniu? Wszyscy są zaangażowani - 0 Większość uczniów jest zaangażowana - 2 Więcej niż połowa uczniów jest zaangażowana - 1 Mniej niż połowa uczniów jest zaangażowana - 4 Nieliczni uczniowie są zaangażowani - 8

4. Jakie metody angażujące uczniów stosuje Pani/Pan podczas zajęć pozalekcyjnych? Debata - 1, burza mózgów - 2 dyskusja – 0 gry edukacyjne – 2 metody ćwiczeniowe – 6 indywidualizacja pracy ucznia poprzez dobranie zadań o odpowiedniej skali trudności - 12

5. Czy uczniowie zgłaszali w szkole jakieś pomysły dotyczące zajęć lekcyjnych? Tak - 7 Nie - 12  6. Czy uczniowie zgłaszali w szkole jakieś pomysły dotyczące zajęć pozalekcyjnych? Tak - 4 Nie - 15

7. Jakie inne pomysły zgłaszali uczniowie? Więcej wycieczek, więcej spotkań z osobistościami, więcej plenerów, propozycje dotyczące ciekawych ćwiczeń plastycznych, a także tematyki zajęć. 8. Czy pomysły zgłaszane przez uczniów zostały zrealizowane?  Zdecydowanie tak - 5 Raczej tak - 6

9. W jaki sposób inicjatywy zgłaszane przez uczniów wpływają na rozwój szkoły? Większe zmotywowanie do pracy, lepsza jakość pracy, promocja szkoły, lepsze wyniki nauczania, wzbogacenie oferty zajęć, rozwijanie kreatywności i samodzielności uczniów, większy udział młodzieży w konkursach.

Ankieta dla Rodziców – 17 odpowiedzi 1.Czy Państwa dziecko lubi chodzić do szkoły? Tak – 5 Raczej tak- 9 Nie- 3 Zdecydowanie nie-0

2.Czy państwa dziecko chodzi na zajęcia pozalekcyjne? Tak-8 Nie-9

Czy szkoła umożliwia dziecku rozwijanie jego zainteresowań i pasji? Zdecydowanie tak-4 Raczej tak-9 Raczej nie-3 Zdecydowanie nie-1

Czy zajęcia pozalekcyjne są dla dziecka ciekawe? Zdecydowanie tak-2 Raczej tak-5 Zdecydowanie nie-0 Nie wiem-10

Czy dziecko zgłaszało w szkole jakieś pomysły dotyczące zajęć lekcyjnych? Tak-0 Nie -6 Nie wiem-11

Czy dziecko zgłaszało w szkole jakieś pomysły dotyczące zajęć pozalekcyjnych? Tak-1 Nie -6 Nie wiem-10

Jakie pomysły zgłaszało dziecko? 1 odpowiedź- koło zainteresowań muzycznych ( zespół muzyczny), kółko rzeźbiarskie

Czy pomysły zgłaszane przez dziecko zostały zrealizowane? Zdecydowanie tak-0 Raczej tak -3 Raczej nie-3 Zdecydowanie nie-1

Ankieta dla uczniów -44 osoby Czy organizowane w szkole dodatkowe działania artystyczne na przedmiotach plastycznych sprzyjają poszerzaniu wiedzy z zakresu realizowanego tematu? Tak-20 Raczej tak-14 Nie -0 Raczej nie-0 Nie wiem-10

Czy nauczyciele przedmiotów plastycznych stosują różne metody zachęcania uczniów do uczenia się i realizacji zadań artystycznych? Tak- 17 Raczej tak-20 Nie-2 Raczej nie-5

Czy nauczyciele z przedmiotów plastycznych zachęcają uczniów do brania udziału w konkursach organizowanych przez naszą szkołę oraz inne placówki? Tak-41 Nie-3

Czy nauczyciele z przedmiotów plastycznych zachęcają uczniów do udziału w zajęciach pozalekcyjnych i rozwijaniu własnych zainteresowań? Tak-37 Nie -6 Jedna osoba nie udzieliła odpowiedzi

Czy nauczyciele przedmiotów ogólnych zachęcają uczniów do udziału w zajęciach pozalekcyjnych i rozwijaniu własnych zainteresowań? Tak-28 Nie -16

Czy atmosfera tworzona przez nauczyciela przedmiotów ogólnych sprzyja uczeniu się? Tak-9 Raczej tak-21 Nie -4 Raczej nie-6 Nie ma wpływu- 4

Czy atmosfera tworzona przez nauczyciela podczas lekcji na zajęciach z przedmiotów plastycznych sprzyja uczeniu się? Tak- 28 Raczej tak-14 Nie-2 Raczej nie 0

Czy podczas zajęć na przedmiotach plastycznych, wymiana poglądów i informacji pomiędzy uczniem a nauczycielem na temat realizowanego tematu , sprzyja procesowi przyswajania wiedzy i rozwijania umiejętności? Tak-29 Raczej tak-13 Nie- 1 Raczej nie-0 Nie wiem-1

Czy nauczyciele w naszej szkole są przychylni na propozycje uczniów co do różnych sposobów realizacji tematu w zakresie aktualnie realizowanego materiału? Tak- 16 Raczej tak-20 Nie- 3 Raczej nie-5

Czy w szkole jest wywierana presja na uczniów w związku z realizacją programu nauczania (terminy oddania prac, jakość pracy, uczestnictwo w zajęciach pozalekcyjnych, punktualność przychodzenia na lekcję itp.) , co negatywnie wpływa na proces uczenia się? Tak-7 Raczej tak-10

Nie-8 Raczej nie-11 Nie wiem-5 Jeśli tak to w jakiej formie…. .- stres powoduje brak koncentracji na nauce, myślenie jedynie o terminie oddania prac , sprawdzianach

Obowiązkowe lekcje dodatkowe Bardzo napięta atmosfera na niektórych lekcjach Mało czasu na oddanie wszystkich prac Podnoszenie kwestii dorosłości-negatywny odbiór przez uczniów wyjścia do toalety czy spóźnień na lekcję ( szczególnie plastyczne)

WNIOSKI : MOCNE STRONY 1.Szkoła prowadzi działania zwiększające szanse edukacyjne wychowanków. 2.Istnieje bogata oferta zajęć pozalekcyjnych, która wpływa na poprawę wyników w nauce, oraz rozwijaniu zainteresowań uczniów 3.Zajęcia pozalekcyjne dostosowane są do potrzeb i zainteresowań uczniów.

4.Uczniowie aktywnie uczestniczą w ,,życiu szkoły” poprzez udział w uroczystościach szkolnych , konkursach i zawodach sportowych wycieczkach , akcjach charytatywnych , Zajęcia pozalekcyjne są stymulatorem podejmowania aktywności w przeglądach , konkursach i innych formach aktywności

5.Nauczyciele angażują uczniów do aktywności stosując zróżnicowane metody i formy pracy, na zajęciach stwarzają warunki do kreatywnej pracy uczniów. 6.Szkoła prowadzi szereg działań aktywizujących uczniów.

OBSZARY WYMAGAJĄCE POPRAWY 1.Przygotowywać zadania, w których wszyscy uczniowie będą mogli wykazać się kreatywnością, samodzielnością oraz aktywnością 2.Nagradzać uczniów za wkład pracy, poprawę ocen, podnosić samoocenę. 3.Starać się aktywizować wszystkich uczniów dobierając zadania do ich możliwości.

4.Należy częściej informować rodziców o odbywających się w szkole zajęciach pozalekcyjnych. 5.Rozmawiać z uczniami i rodzicami na temat propozycji zajęć pozalekcyjnych i ich tematyki. 6.Starać się realizować na zajęciach lekcyjnych i pozalekcyjnych zgłaszane przez uczniów pomysły zajęć