Przedstawienie opisu produktu finalnego projektu innowacyjnego pn

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Małopolskie Partnerstwo na rzecz Kształcenia Ustawicznego – platformą współpracy na rzecz rozwoju i promocji kształcenia przez całe życie Luty 2010.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Sytuacja w województwie: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, przedsiębiorczość.
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
Kryteria wyboru projektów w ramach Działania 8.2 Priorytetu VIII PO KL w 2009 r. w województwie warmińsko-mazurskim.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
1 Małopolskie Obserwatorium Rynku Pracy i Edukacji Warszawa, 15 lutego 2007 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet IV Szkolnictwo wyższe i nauka Działanie 4.2 Patrycja Dukaczewska.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI OBSERWATORIUM DOLNOŚLĄSKIEGO RYNKU PRACY I EDUKACJI projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Pierwsze posiedzenie Grupy Strategicznej Programu Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL Piotr Stronkowski Zastępca Dyrektora Departamentu Zarządzania EFS Ministerstwo.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
DIAGNOZA DOSTOSOWANIA UMIEJĘTNOŚCI I KWALIFIKACJI ZAWODOWYCH DO WYMOGÓW LUBUSKIEGO RYNKU PRACY ZAŁOŻENIA PROJEKTU Projekt jest współfinansowany przez Unię
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY (SzOK)
L IFE COACHING – WSPARCIE MŁODZIEŻY ZAGROŻONEJ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM Jachranka, wrzesień 2012.
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Seminarium pt. "Innowacyjność działań
Województwa Pomorskiego 2020 a jakość edukacji w regionie
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Pomiędzy I a II Forum Pomorskiej Edukacji
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Założenia do Planów Działania Priorytetu VII PO KL na 2013 rok.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Priorytet VI Poddziałanie Temat: Działania służące wydłużaniu aktywności zawodowej Instytucja Pośrednicząca II Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
„eSzkoła – Moja Wielkopolska” Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie.
BRANŻOWA INFORMACJA ZAWODOWA (konspekt webinarium)
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Możliwości finansowania innowacji w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój Warszawa, 27 maja 2015 r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Edukacja w systemie strategicznego planowania rozwoju województwa pomorskiego Radomir Matczak Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP II.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Joanna Zembaczyńska Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym Europejski Fundusz Społeczny dla małych i średnich przedsiębiorstw 20 września.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „PRACOWNIK 45+. PRZEŁAMYWANIE BARIER NA RYNKU PRACY”
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Perspektywą Rozwoju Edukacji Województwa Lubelskiego Sławomir Sołtys Departament Europejskiego Funduszu Społecznego Urząd.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Regionalna Sieć Tematyczna Województwa Warmińsko - Mazurskiego
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Stanisław Tamm Urząd Miasta Poznania Wydział Działalności Gospodarczej
Zwiększenie udziału partnerów społecznych w kształtowaniu strategii umiejętności i rozwoju kapitału ludzkiego, w celu lepszego ich dostosowania do.
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Zapis prezentacji:

Przedstawienie opisu produktu finalnego projektu innowacyjnego pn Przedstawienie opisu produktu finalnego projektu innowacyjnego pn. „Wielkopolski system monitorowania i prognozowania” VII POSIEDZENIA REGIONALNEJ SIECI TEMATYCZNEJ WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO 12 stycznia 2012 r. www.zawodowcy.org

Plan wystąpienia Podstawowe informacje o projekcie „Wielkopolski system monitorowania i prognozowania” w zakresie kształcenia zawodowego Użytkownicy i odbiorcy Innowacyjny produkt – Wielkopolski system monitorowania i prognozowania Narzędzie informatyczne w systemie Kierunki działań i rozwoju

1. Podstawowe informacje o projekcie „Wielkopolski system monitorowania i prognozowania”

Fiszka projektu Projekt innowacyjny testujący PO KL, Priorytet IX, Działanie 9.2 Czas realizacji: 01.05.2010 – 30.06.2012 Partnerzy: Województwo Wielkopolskie Miasto Poznań Central Ostrobothnia University of Applied Sciences in Kokkola (Finlandia) Instytucje współpracujące: Powiatowy Urząd Pracy w Poznaniu Instytucje, z którymi podpisano porozumienia w trakcie realizacji projektu

Obiekt badań

Harmonogram 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 Etap 1 Etap 2 Rok Rok 2010 Rok 2011 Rok 2012 Kwartał kw2 kw3 kw4 kw1 Miesiąc Zadanie 1: Współpraca międzynarodowa   Zadanie 2: Zarządzanie projektem Zadanie 3: Pogłębiona diagnoza i analiza problemów Zadanie 4: Opracowanie wstępnej wersji Wielkopolskiego systemu monitorowania i prognozowania kształcenia zawodowego (WSMPKZ) Zadanie 5: Testowanie systemu (WSMPKZ) Zadanie 6: Analiza rzeczywistych efektów testowania systemu (WSMPKZ) Zadanie 7: Opracowanie produktu finalnego (WSMPKZ) Zadanie 8: Walidacja produktu finalnego (WSMPKZ) Zadanie 9: Upowszechnianie i włączanie WSMPKZ do głównego nurtu polityki

2. Użytkownicy i odbiorcy

Użytkownicy i odbiorcy Użytkownicy: podmioty działające w obszarze związanym z analizą regionalnego rynku pracy, w tym instytucje rynku pracy (w szczególności Powiatowe Urzędy Pracy), szkoły i placówki oświatowe prowadzące kształcenie zawodowe (z wyłączeniem kształcenia zawodowego dla dorosłych), organizacje reprezentujące pracodawców Odbiorcy: pracodawcy oraz nie będący dorosłymi uczniowie, kształcący się w szkołach i innych placówkach oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe

3. Innowacyjny produkt – Wielkopolski system monitorowania i prognozowania

Jak rozumiany jest system? System to wyróżniony z rzeczywistości zbiór elementów, powiązanych ze sobą i tworzących całość jakościowo różną od sumy jakości tych elementów. SYSTEM Pracodawcy Szkoły Instytucje Ja-klient Ja-podatnik Ja -rodzic Ja-nauczyciel JA Ja-uczeń Ja-pracobiorca Ja-pracownik

Podsystemy i funkcje w WSMiP

Wizja - zejście z poziomu zawodu do poziomu kompetecji Ucho zaskoczenia - kompetencji wykraczających poza oczekiwania rynku pracy Ucho luki kompetencji w stosunku do oczekiwań rynku pracy Kompetencje oferowane w systemie edukacji Kompetencje oczekiwane na rynku pracy GŁOWA ABSOLWENTA

Innowacje w projekcie skrócenie czasu dostępu do informacji skrócenie czasu podejmowania decyzji w systemie szkolnictwa zawodowego połączenie funkcjonalności narzędzi wspomagających rekrutację i analitycznych podniesienie poziomu standaryzacji i rzetelności danych w prowadzonych badaniach określenie wspólnych (pokrywających się) potrzeb informacyjnych, co pozwoli na zmniejszenie skali zbierania danych zapewnienie wartości informacji w systemie badań nie tylko dla instytucji, ale także dla przedsiębiorców i uczniów monitorowanie luk kompetencji a nie tylko zawodów nadmiarowych i niedomiarowych postrzeganie kompetencji jako produktu (popyt pracodawców na kompetencje a nie tylko popyt uczniów i absolwentów na pracę) – kompetencje w ujęciu ekonomicznym docelowe przeniesienie wybranych rozwiązań z kraju partnera zagranicznego na grunt regionu bezpłatny dostęp, co powinno być szczególnie istotne dla małych i średnich przedsiębiorstw

Zapobieganie zamiast naprawiania KJk KJnk KJzk KJck Pj KJmin Popt – w przyszłości P0 – dziś Pj – poziom jakości kształcenia KJk – koszt jakości kształcenia KJck – całkowite koszty jakości w proc. kształcenia KJnk – koszty niezgodności w procesie kształcenia KJzk – koszty zapobiegania w procesie kształcenia

Dowody powodzenia w nadaniu systemowi oczekiwanej postaci Pozytywna opinia Komisji Edukacji Sejmiku Województwa Wielkopolskiego Pozytywna opinia Konwentu Starostów Województwa Wielkopolskiego Zainteresowanie powiatów oraz instytucji reprezentujących pracodawców, udokumentowane podpisaniem porozumień o współpracy w zakresie upowszechniania (dotychczas 19 porozumień + współpraca z PUP Poznań oraz Miastem Poznań) Udokumentowane zainteresowanie systemem ze strony Konwentu Powiatowych Urzędów Pracy Województwa Wielkopolskiego Udokumentowane zainteresowanie Departamentu Informatyki MPiPS integracją WSMiP z systemem SYRIUSZ, obsługującym powiatowe urzędy pracy Pozytywna opinia konsultantów fińskich dotycząca narzędzia informatycznego w systemie. Pozytywnie zrecenzowane publikacje naukowe dotyczące systemu. Pozytywne opinie przedstawicieli wszystkich grup docelowych. Pozytywny wynik ewaluacji systemu. Nagroda w konkursie UMWW dla DEiN UMWW na innowacyjny projekt. Nawiązanie współpracy z Kuratorium Oświaty w Poznaniu.

4. Narzędzie informatyczne w systemie

Moduły w narzędziu informatycznym Moduł Przedsiębiorcy Moduł Ucznia Moduł analityczny

Dodawanie oferty – umiejętności - ocena

Dodawanie oferty – umiejętności - ocena

Deklaracja ucznia – połączenie umiejętności z dwóch zawodów

Oferty – uszeregowana lista kandydatów

Rodzaje wskaźników i analiz

Widok raportu – wykres kołowy

Widok prognozowanie – wybór zakresów

Widok prognozowanie – wykres

5. Kierunki działań i rozwoju

Działania upowszechniające w ramach projektu

Otwarty charakter WSMiP Uczniowie innych szkół ponadgimnazjalnych Absolwenci szkół ponagimnazjalnych Studenci i absolwenci szkół wyższych Firmy i instytucje szkoleniowe Doradcy zawodowi Wielkopolski system monitorowania i prognozowania Nowe grupy docelowe Nowe moduły tematyczne Doradztwo zawodowe Kształcenie ustawiczne E-learning Prognozowanie długoterminowe Badania naukowe na rzecz tworzenia i rozwoju „Analizy wskaźnikowej kompetencji”

Kierunki rozwoju WSMiP Utrzymanie i rozwój zaprojektowanych funkcji Rozwój modelu prognozowania Opracowanie modułu dla doradców Opracowanie modułu dla instytucji szkoleniowych Opracowanie modelu integracji systemu z systemem SYRIUSZ Opracowanie modelu finansowania systemu w dłuższej perspektywie Kierunki rozwoju WSMiP Rozwój w obszarze kształcenia zawodowego Etap 1 - TERAZ Wielkopolski system doradztwa edukacyjno- -zawodowego(WSDEZ) Wielkopolski system monitorowania i prognozowania Rozwój w obszarze kształcenia zawodowego Etap 2 – jest szansa, że NIEDŁUGO Wielkopolski system kształcenia ustawicznego i monitorowania losu absolwentów szkół wyższych Etap 3 – za około 3 lata INTEGRACJA Wielkopolski system wspomagania zarządzania procesem kształcenia

Kontakt: ul. Ogrodowa 11, 61-821 Poznań tel. +48 61 673 1901 tel Kontakt: ul. Ogrodowa 11, 61-821 Poznań tel. +48 61 673 1901 tel./fax +48 61 639 3131 e-mail: info@zawodowcy.org www.zawodowcy.org