metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Konstruowanie programu nauczania
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
Praca domowa w procesie dydaktycznym
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Wydawnictwo STENTOR prezentuje
Co to jest TIK?.
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Sposoby archiwizacji zajęć dydaktycznych
Koła informatyczne w szkole Podstawowej nr 95 w Krakowie
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
KOŁO PLASTYCZNE.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Współpraca uczelni ze szkołami w ramach programów: Spotkanie informacyjne Warszawa, dnia 11 września 2014 r.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
NOWATORSTWO Warszawa 15 września 2015.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Szkoła Nauczycielem stoi
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Fotografia w pracy nauczyciela
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI

cele przedmiotu:

1. zapoznanie z założeniami programowymi oraz z treściami kształcenia w zakresie edukacji plastycznej w klasach IV-VI 2. rozwijanie wśród studentów umiejętności analizy i interpretacji wymagań ogólnych programu edukacji plastycznej w klasach IV-VI

3. rozwijanie wśród studentów myślenia twórczego i metaforycznego poprzez warsztaty prowadzone rozmaitymi technikami plastycznymi 4. wskazywanie studentom innowacyjnych rozwiązań w obszarze realizacji przedmiotu „edukacja plastyczna” 5. wdrożenie studentów do poszukiwania kreatywnych propozycji w realizacji programu kształcenia edukacji plastycznej w klasach IV-VI

oczekiwane efekty kształcenia: WIEDZA: student będzie potrafił twórczo zorganizować proces kształcenia w obszarze edukacji plastycznej wśród uczniów klas IV-VI UMIEJĘTNOŚCI: student będzie potrafił dokonać analizy założeń programowych i dobrać metody oraz techniki kształtujące kreatywność i myślenie metaforyczne uczniów KOMPETENCJE SPOŁECZNE: student będzie umiał korzystać z bogactwa kultury zgromadzonej w różnorodnych obszarach sztuki i będzie potrafił przygotować uczniów do odbioru i współtworzenia sztuki

tematyka zajęć

25. 03 (2 godz. ) Wymagania przedmiotu 25.03 (2 godz.) Wymagania przedmiotu. Cele, założenia i wymagania programowe edukacji plastycznej w klasach IV-VI. 26.03 (5 godz.) Kreska jako forma wyrazu. Warsztat 1 – zostań uczniem Picassa, warsztat 2 – zwierzęta ze sznurka – różnorodne linie i techniki. 30.04 (5 godz.) Zajęcia w terenie: gromadzenie wiedzy o sposobach realizacji treści programowych przez różnych nauczycieli. 27.05 (2 godz.) Omówienie treści programowych i przygotowanych konspektów lekcji, podręczników i innych informacji po odbytych badaniach w wybranej szkole. 28.05 (4 godz.) Linie – ciąg dalszy. Kreska a plama. Warsztat 1 – plama z gwaszu. Warsztat 2 - zwierzęta z dłoni. Perspektywa. Różnorodne techniki. Warsztat 3 - fotodomalówka. 11.06 (4 godz.) Barwa w sztuce. Kolory. Projektowanie przestrzeni. Warsztat 1 – kamieniczki dniem i nocą. Metody rozwijające myślenie twórcze. Warsztat 2 –zamek z wełny. Metody rozwijające myślenie metaforyczne. Warsztat 3 – kosmos. 08.07 (3 godz.) Prezentacja projektów (konspekt i 3 prace w różnorodnych technikach). Ewaluacja. 09.07 (2 godz.) Prezentacja projektów (konspekt i 3 prace w różnorodnych technikach). Ewaluacja. 16.07 (3 godz.) Prezentacja projektów (konspekt i 3 prace w różnorodnych technikach). Ewaluacja. Wpis zaliczeń.

Literatura podstawowa: Stopczyk Stanisław/Neubart Barbara — Plastyka. Podręcznik do klas IV-VI, Warszawa, 2014. Lukas Jadwiga/Onak Krystyna — Do dzieła. Program nauczania plastyki w klasach IV-VI, Warszawa, 2012. Literatura uzupełniająca: Mazur Anna/Boguszewska Anna — Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży, Lublin, 2013. Wybrane problemy edukacji plastycznej dzieci i młodzieży — Mazur Anna/Boguszewska Anna (red.), Lublin, 2013.

cykl zajęć w postaci ćwiczeń kończy się zaliczeniem z oceną

O ocenie końcowej z zaliczeń decydują 3 elementy umożliwiające zdobycie maksymalnie 50 punktów: Prezentacja zgromadzonego materiału podczas wywiadu z nauczycielem: przedstawienie przykładowego konspektu udostępnionego przez nauczyciela (lub ze źródła, które wskaże nauczyciel) przedstawienie podręcznika stanowiącego podstawę pracy nauczyciela w badanej szkole przedstawienie dodatkowych form i wszelkich źródeł, które ułatwiają pracę badanemu nauczycielowi czasopisma, z których korzysta, podręczniki, kursy, strony internetowe, itp.) sposoby oceniania uczniów - co i jak oceniać? MAX 10 punktów 2. Prezentacja projektu: konspekt jednej godziny zajęć z przedmiotu edukacja plastycznej w dowolnie wybranej klasie IV, V lub VI o dowolnej tematyce trzy przykładowymi prace powiązane z realizacją planowanej lekcji wykonane przez studenta różnymi technikami. MAX 19 punktów 3. Aktywność na zajęciach warsztatach (7 zajęć x 3 punkty); 25.3, 26.3, 28.5, 11.6, 8.7, 9.7, 16.7 MAX 21 punktów

Oceny: 2.0 0-28 3.0 29-32 3.5 33-36 4.0 37-40 4.5 41-44 5.0 45-50

8 lipca (3 godz.) 9 lipca (2 godz.) 16 lipca (3 godz.) Przebieg zaliczenia: PREZENTACJA PROJEKTÓW odbędzie się na zajęciach ćwiczeniowych w dniach: 8 lipca (3 godz.) 9 lipca (2 godz.) 16 lipca (3 godz.) Na zajęciach w kwietniu zostanie sporządzona lista wg której będą odbywały się prezentacje.

konsultacje soboty 17.15-18.00 p. 334b bud. C lub mail: ania@kozuh.net strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)