Warszawa/Lublin 3 kwietnia 2014

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Moja firma z pożyczką PO KL 6.2. Chcesz otworzyć własną firmę? Brak Ci środków na rozpoczęcie działalności gospodarczej? Chcesz zdobyć wiedzę niezbędną.
Advertisements

Działania w zakresie rewitalizacji służące realizacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014 – 2020 Urząd Marszałkowski.
Oferta „Fundacji Przedsiębiorczość” – wsparcie rozwoju firmy Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu systemowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa.
„e-Gdańsk – europejska metropolia on-line” Projekt Współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Innowacyjna Warszawa 2020 Program wspierania przedsiębiorczości.
Wizja rozwoju Uczelni Prof. Wiesław Józef Piekarski SPÓJRZ W PRZYSZŁOŚĆ z Uniwersytetem Przyrodniczym w Lublinie.
Olsztyn, 27 czerwca 2012 Propozycja zmian kryteriów merytorycznych dla Osi I Przedsiębiorczość RPO WiM w ramach Poddziałania
2013 Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – Narzędzia wsparcia prowadzenia działalności międzynarodowej Kaliningrad, 24 czerwca 2013 r. Aleksandra.
Rola Regionalnych Ośrodków EFS w przygotowaniu województwa kujawsko-pomorskiego do sprawnej absorpcji EFS Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy.
Wojewódzki Zakład Doskonalenia Zawodowego w Gorzowie Wlkp.
PROGRAM OPERACYJNY „ROZWOJU WOJEWÓDZTW POLSKI WSCHODNIEJ" Warszawa, 30 marca 2006.
Logo ośrodka KSU Regionalny Punkt Konsultacyjny KSU.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Marcin Łata Dyrektor Departamentu Konkurencyjności i Innowacyjności Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Stan wdrażania projektów systemowych w ramach PO KL w zakresie analiz zmian gospodarczych i realizacji Dolnośląskiej Strategii Innowacji Urząd.
Koncepcja Obserwatorium ICT w Województwie Świętokrzyskim Sandomierz - Dwikozy
Projekt Centrum Współpracy Nauki i Gospodarki Szczecin, r.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Czy formalizm zdusza innowacyjność ? Jak skutecznie poruszać się w gąszczu przepisów aby uzyskać publiczne.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
ZAKRES I FORMY ZAANGAŻOWANIA LOKALNYCH GRUP DZIAŁANIA WE WDRAŻANIE REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA
Realizacja działań w sferze nauki w ramach PO KL PRIORYTET IV – komponent centralny Działania w ramach Priorytetu IV koncentrują się na podwyższaniu.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Departament Rozwoju Regionalnego Poddziałanie Wsparcie procesów badawczo- rozwojowych w przedsiębiorstwach akademickich Schemat: wsparcie doradcze.
I co dalej z TRIZ? KIELCE, 16 GRUDNIA 2013 r. Łukasz Syska – Koordynator Projektu „ Akademia TRIZ dla biznesu” Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WP Gdańsk, 20 maja 2016r. Kryteria wyboru projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
Przedsiębiorczość akademicka w województwie lubelskim Synteza wyników badań „Analiza możliwości wdrożenia międzyuczelnianego programu inkubowania i rozwoju.
Propozycje wyzwań i celów strategicznych opracowanych w ramach sekcji Nauka i Gospodarka.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
SPEED UP Praktyki na rzecz wspierania ekosystemów sprzyjających przedsiębiorczości w rozwoju polityki miejskiej OFERTA PARTNERSKA.
I stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji II stopień Zarządzanie i inżynieria produkcji.
„System obsługi wsparcia finansowanego ze środków PFRON”
Działania MCPS na rzecz rozwoju ekonomii społecznej II posiedzenie Mazowieckiego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Sanok na lata
Polityka Unii Europejskiej w zakresie badań i rozwoju
Pomorski Broker Eksportowy
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Rola Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej w efektywnym wdrażaniu usług finansowych dla podmiotów ekonomii społecznej Konferencja Wsparcie dla podmiotów.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi, Wydział Zarządzania RPO Nowa perspektywa finansowa Wstępny zarys RPO
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
II Spotkanie Robocze Bruksela,
Formy wspierania przedsiębiorców przez Gminę Wałbrzych
„Łączą nas efekty projektów” – wymagania programowe a doświadczenia po pierwszych naborach w Programie Interreg V-A Polska – Słowacja
Poddziałanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
w powiatach malborskim i sztumskim”
Polskie Towarzystwo Ekonomiczne w Bydgoszczy
STOWARZYSZENIE OSTRZSZOWSKIE CENTRUM PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Wielkopolski Regionalny
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Szkoły Doktorskie Instytutów Polskiej Akademii Nauk
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
FUNDUSZ POŻYCZKOWY NA BADANIA I WDROŻENIA
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
„Popytowy System Innowacji – rozwój MŚP w Regionie Świętokrzyskim poprzez profesjonalne usługi doradcze” Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
KRAJOWY FUNDUSZ SZKOLENIOWY
Małopolski Festiwal Innowacji
Zapis prezentacji:

Warszawa/Lublin 3 kwietnia 2014 Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Model systemu wsparcia przedsiębiorczości akademickiej w kontekście rozwoju nowych firm w branżach inteligentnych specjalizacji regionu lubelskiego. Marzena Mażewska Warszawa/Lublin 3 kwietnia 2014 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Panel branżowy

Wprowadzenie 1. System przedsiębiorczości akademickiej obejmie utworzenie i wdrożenie regionalnej sieci współpracy ośrodków innowacji, konsolidującej i integrującej istniejącą infrastrukturę badawczo-rozwojową i innowacyjną oraz oferowane usługi na potrzeby przedsiębiorczości akademickiej. 2. W ramach utworzonej sieci współdzielone będą zasoby, w tym wiedza o klientach, jak również następować będzie przepływ klientów zgodnie z ich potrzebami. 3. Sieć ma stanowić efektywne narzędzie, mające na celu przygotowanie ośrodków innowacji do udzielenia studentom, absolwentom szkół wyższych i pracownikom naukowym zindywidualizowanego wsparcia uwzględniającego wprowadzanie innowacji w zależności od specyfiki danej branży, w tym w ramach inteligentnych specjalizacji regionu. 4. Przyjęcie modelu sieciowego w zakresie współpracy ośrodków innowacji w regionie umożliwi wystąpienie synergii i uzyskanie lepszych efektów prowadzonych działań przez poszczególne instytucje.

Cel funkcjonowania systemu zwiększenie liczby rozwijających się podmiotów gospodarczych w oparciu o rozwiązania naukowe i wiedzę uzyskaną w procesie kształcenia studentów i doktorantów, ze szczególnym uwzględnieniem obszarów inteligentnych specjalizacji regionu lubelskiego.

Główne działania upowszechnianie postaw przedsiębiorczych w środowisku akademickim zarówno wśród pracowników naukowych jak i studentów, wsparcie doradcze, szkoleniowe i finansowe w podejmowaniu i rozwijaniu działalności gospodarczej, stymulowanie transferu wiedzy i komercjalizacji technologii z lubelskich uczelni dla rozwoju przedsiębiorstw w branżach inteligentnych specjalizacji regionu.

Oczekiwane rezultaty zwiększenie postaw pro przedsiębiorczych w środowisku akademickim, efektywniejsze wykorzystanie potencjału intelektualnego pracowników naukowych regionu dla wspierania rozwoju inteligentnych specjalizacji, zwiększenie liczby podmiotów gospodarczych rejestrowanych przez studentów i absolwentów wyższych uczelni oraz zaangażowania ich pracowników we współpracę z biznesem, wzmocnienie potencjału instytucji wsparcia biznesu w regionie oraz zwiększenie efektywności jego wykorzystania.

Model systemu wsparcia przedsiębiorczości akademickiej Budowa systemu polega na połączeniu w funkcjonalną sieć działających już w regionie instytucji przy wykorzystaniu dostępnych władzom regionalnym narzędzi w postaci posiadanej infrastruktury wsparcia (Lubelskiej Fundacji Rozwoju, Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny, Lubelskiego Parku Naukowo - Technologicznego) jako elementów stabilizujących działalność sieci.

Elementy systemu Administracja publiczna (środki z funduszy europejskich na poziomie regionalnym) Uczelnie regionu Instytucje otoczenia biznesu Organizacje przedsiębiorców (Samorząd gospodarczy - izby, stowarzyszenia, klastry, platformy technologiczne)

Rola poszczególnych elementów – administracja publiczna finansowanie rozwoju technicznej infrastruktury wsparcia zapewniającej efektywne funkcjonowanie systemu, finansowanie działań „miękkich” w obszarze podnoszenia kwalifikacji przez pracowników instytucji działających w sieci oraz jej dalszego rozwoju, stymulowanie rozwoju firm w obszarach inteligentnych specjalizacji poprzez finansowanie usług proinnowacyjnych realizowanych przez wybrane instytucje w sieci, stymulowanie rozwoju firm w obszarach inteligentnych specjalizacji poprzez uruchamianie bezzwrotnych i zwrotnych instrumentów finansowych dla firm działających na terytorium regionu, monitorowanie rezultatów funkcjonowania systemu i bieżące korekty w dystrybucji funduszy.

Rola poszczególnych elementów - uczelnie kreowanie postaw przedsiębiorczych wśród studentów i pracowników naukowych poprzez współpracę w realizacji pro przedsiębiorczych działań instytucji otoczenia biznesu ( w tym przede wszystkim biur karier i CTT), ukierunkowanie aktywności uczelnianych spółek celowych (CTT) na poszukiwanie wśród pracowników i studentów uczelni wyższych potencjalnych partnerów do komercjalizacji wiedzy i transferu technologii (m.in. we współpracy z innymi instytucjami otoczenia biznesu). Pod pojęciem partnerów rozumie się osoby lub podmioty gotowe wykorzystać w swojej działalności rozwiązania technologiczne lub wiedzę „wyprodukowaną” na uczelniach. Mogą nimi być zarówno naukowcy, studenci i absolwenci szkół wyższych jak i przedsiębiorcy.

Rola poszczególnych elementów - uczelnie wprowadzenie do programów wszystkich kierunków fakultatywnych zajęć z przedsiębiorczości prowadzonych wspólnie przez naukowców i praktyków biznesu, wprowadzenie zasady, że generalnie prace dyplomowe (licencjackie, inżynierskie, magisterskie, doktoranckie) z obszaru techniki i ekonomii, powinny być przygotowane we współpracy z przedsiębiorstwami regionu, organizacja praktyk i staży dla studentów i pracowników naukowych w przedsiębiorstwach.

Rola poszczególnych elementów - instytucje otoczenia biznesu promowanie idei przedsiębiorczości w środowisku akademickim, oferowanie wysokiej jakości usług wsparcia w obszarze doradczym, szkoleniowym i finansowym, organizowanie mentoringu i couchingu we współpracy z organizacjami przedsiębiorców, rozwijanie usług proinnowacyjnych zgodnie z zapotrzebowaniem rynku, transfer technologii i komercjalizacja wiedzy generowanej na uczelniach w regionie, monitorowanie poziomu zainteresowania środowiska akademickiego zaangażowaniem w aktywność gospodarczą z uwzględnieniem obszarów inteligentnych specjalizacji.

Rola poszczególnych elementów - instytucje otoczenia biznesu Stymulowanie przedsiębiorców do współpracy z uczelniami w zakresie komercjalizacji technologii, organizacji praktyk i staży dla studentów i pracowników naukowych, współpraca z instytucjami wsparcia przy organizacji mentoringu i couchingu dla przedsiębiorstw tworzonych przez środowisko akademickie, rozwój sieci kooperacyjnych inkubowanych akademickich podmiotów gospodarczych.

Rola poszczególnych elementów - organizacje przedsiębiorców stymulowanie przedsiębiorców do współpracy z uczelniami w zakresie komercjalizacji technologii, organizacji praktyk i staży dla studentów i pracowników naukowych, współpraca z instytucjami wsparcia przy organizacji mentoringu i couchingu dla przedsiębiorstw tworzonych przez środowisko akademickie, rozwój sieci kooperacyjnych inkubowanych akademickich podmiotów gospodarczych. współpraca z uczelniami przy organizacji staży, praktyk studenckich.

Główne założenia funkcjonowania systemu System nie jest projektem, powinien być skonstruowany w sposób zapewniający działanie bez względu na dostępność środków projektowych z uwzględnieniem możliwości włączania do niego nowych elementów lub ich wymiany. System finansowany jest przez instytucje – sygnatariuszy porozumienia. Źródła finansowania zależą od możliwości danej instytucji np. realizacja projektu, zasoby własne, sprzedaż usług na zasadach non profit lub komercyjnych. Instytucje otoczenia biznesu, organizacje przedsiębiorców oraz uczelnie deklarują realizację (w tym finansowanie) określonych działań na rzecz rozwoju przedsiębiorczości akademickiej w regionie. Każda instytucja przystępując do sieci wskaże zakres co najmniej jednej swojej specjalizacji w ramach sieci.

Zakłada się że na poziomie usług zaawansowanych nie będzie przyporządkowania specjalizacji poszczególnym instytucjom w sieci. Każda z nich może zgłosić dowolny zakres obsługi według własnego uznania. System powinien zabezpieczać świadczenie usług wspierających przedsiębiorczość zarówno na poziomie podstawowym, jak i usług proinnowacyjnych we wszystkich niezbędnych wymiarach Instytucje zaangażowane w funkcjonowanie sieci występują wspólnie lub pojedynczo o finansowanie do podmiotów zewnętrznych (funduszy europejskich, sponsorów, administracji publicznej) dla zabezpieczenia możliwości świadczenia zadeklarowanych usług.

Formalizacja i ramy organizacyjne współpracy Sieć instytucji świadczących usługi dla środowiska akademickiego na zasadzie wielostronnego porozumienia. Formalną podstawą do koordynacji działań w ramach systemu jest porozumienie o wspólnej realizacji przedsięwzięcia zwanego „Lubelską Siecią Przedsiębiorczości Akademickiej” (LSPA). Przystąpienie do Sieci następuje w drodze podpisania wielostronnego porozumienia. Powołanie i przygotowanie do działania Sieci powinno odbyć się przy aktywnym uczestnictwie wszystkich zainteresowanych i wsparciu środkami z funduszy europejskich.

Niezbędny zakres wsparcia do zabezpieczenia przez system usługi doradcze, mentoringowe dla star-upów (od preinkubacji do 1 roku działania firmy), usługi szkoleniowe w zakresie przygotowania do prowadzenia działalności gospodarczej, usługi doradcze, couchingowe dla star-upów (od 1 roku działania firmy do 3 lat), szkolenia specjalistyczne dla star-upów (od 1 roku działania firmy do 3 lat), usługi proinnowacyjne dla powstających i rozwijających się podmiotów, usługi finansowe, w tym instrumenty zwrotne jak pożyczki, kapitał inwestycyjny funduszy podwyższonego ryzyka, Aniołowie Biznesu.

Pożądane uzupełnienie infrastruktury wsparcia Międzyuczelniany akademicki inkubator przedsiębiorczości ukierunkowany na rozwój przedsiębiorstw w obszarze inteligentnych specjalizacji Life lab (usługi zdrowotne, biogospodarka i IT)¹. W przypadku LSPA mogłoby ono być ukierunkowane na biogospodarkę lub na usługi zdrowotne zarówno w rozumieniu technologicznym jak i w aspektach społecznych i organizacyjnych z wykorzystaniem innowacyjnych technologii. 1. Nowy typ laboratoriów ukierunkowany na badania i wdrażanie innowacji związanych z szeroko pojętym pojęciem organizmów żywych ( por. http://odin.mat.stevens-tech.edu/) w dniu 12.03.2014. W przypadku LSPA mogłoby ono być ukierunkowane na biogospodarkę lub na usługi zdrowotne zarówno w rozumieniu technologicznym jak i w aspektach społecznych i organizacyjnych z wykorzystaniem innowacyjnych technologii.

Fundusz Kapitału Zalążkowego ukierunkowany na inteligentne specjalizacje regionu lubelskiego Budowa w ramach RPO systemu dotacji skierowanych na finansowanie inwestycji w obszarach inteligentnych specjalizacji zarówno dla powstających podmiotów jak i rozwój już działających. W zakresie wsparcia merytorycznego dla personelu członków sieci poza zdiagnozowanymi w ramach audytu obszarami wiedzy niezbędne będzie przeszkolenie personelu pierwszego kontaktu w zakresie diagnozowania potrzeb klientów oraz rozwijania umiejętności działania w sieci.

Rozkład terytorialny działania sieci

Podział funkcjonalny w sieci Rodzaj Ośrodka Lokalizacja Funkcje Ośrodek szkoleniowo - doradczy Łuków, Lublin, Puławy, Biłgoraj, Zamość, Dęblin Usługa diagnozowania potrzeb, informacje gospodarcze, podstawowe doradztwo i szkolenia w zakresie podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości Lublin, Usługa diagnozowania potrzeb, informacje gospodarcze, podstawowe doradztwo i szkolenia w zakresie podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej, mentoring, krótkoterminowe powierzchnie użytkowe Centrum Transferu Technologii Usługa diagnozowania potrzeb, obsługa zleceń związanych prawem własności intelektualnej, komercjalizacja wiedzy i transfer technologii z uczelni, usługi proinnowacyjne dla spółek spin off – spin out Centra Innowacji Lublin, Puławy, Zamość Usługa diagnozowania potrzeb, komercjalizacja B2B, usługi proinnowacyjne, doradztwo i szkolenia dla rozwijających się firm, couching, mentoring Fundusze pożyczkowe Lublin, Biłgoraj, Puławy Usługa diagnozowania potrzeb, instrumenty zwrotne Fundusz poręczeniowy Lublin, Puławy, Biłgoraj Usługa diagnozowania potrzeb, poręczenia Sieć aniołów biznesu Lublin Usługa diagnozowania potrzeb, szkolenia d usługi doradcze w zakresie tzw. gotowości inwestycyjnej, dostęp do kapitału prywatnego Fundusze kapitału zalążkowego Regionalna Instytucja Finansowa Instrumenty zwrotne dla środowiska akademickiego Parki naukowo - technologiczne Lublin, Puławy Usługa diagnozowania potrzeb, infrastruktura użytkowa, zaplecze laboratoryjne, prototypowe Izby gospodarcze, stowarzyszenia przedsiębiorców Lublin, Puławy, Zamość, Dęblin, Puławy, Biała Podlaska Usługa diagnozowania potrzeb, mentoring, couching, rozwój sieci kooperacyjnych

Portal internetowy Lubelskiej Sieci Akademickiej Przedsiębiorczości Portal internetowy będzie swoistym zwornikiem współpracy elementów systemu. Jego stworzenie i funkcjonowanie powinno być finansowane ze środków europejskich (konsorcjum aplikuje o dotację RPO), po okresie trwania projektu w przypadku braku finansowania zewnętrznego działanie portalu może być finansowane przez uczestników sieci oraz z opłat za reklamy usług firm komercyjnych oferujących usługi powstającym i rozwijającym się firmom.

Portal internetowy Lubelskiej Sieci Akademickiej Przedsiębiorczości Funkcje portalu informacyjnego: rezerwacja spotkań i uczestnictwa w działaniach grupowych, upowszechnianie informacji o usługach w zakresie akademickiej przedsiębiorczości oferowanych przez elementy systemu, na portalu można promować wyłącznie usługi zgłoszone w ramach konsorcjum, uczestnicy konsorcjum mogą korzystać z promowania swojej strony www na portalu i upowszechniania innych doraźnych inicjatyw w mailingu i w strefie aktualności portalu, dystrybucja newslettera wśród klientów portalu, monitorowanie działania sieci.

Portal internetowy Lubelskiej Sieci Akademickiej Przedsiębiorczości Portal powinien być wyposażony w system rezerwacyjny spotkań i szkoleń, system monitorowania poziomu zadowolenia klientów (CAWI), newsletter, bazę aktualności, biblioteki wirtualne z publikacjami z zakresu przedsiębiorczości i komercjalizacji, oraz aktualnymi wzorami dokumentów potrzebnymi w bieżącym działaniu firmy, linkowanie do stron internetowych wszystkich członków sieci. W przypadku pozyskania sponsorów na portalu mogą być zamieszczane ich reklamy pod warunkiem że nie stanowią one konkurencji dla sieci. Utrzymanie Portalu spoczywa na członkach sieci.

Korzyści dla regionu i członków LSPA Dla Władz regionalnych będzie to możliwość realizacji strategii rozwoju regionalnego, efektywniejsze wykorzystanie środków europejskich na rozwój lubelskich przedsiębiorstw oraz lepiej kontrolowalny system dystrybucji instrumentów dotacyjnych na przedsięwzięcia ukierunkowane na realizację programu rozwoju inteligentnych specjalizacji w regionie. Uczelnie mogą zwiększyć atrakcyjność swojej oferty poprzez uczynienie bardziej praktycznymi zajęcia dla studentów, a jednocześnie zwiększenie ich szans na znalezienie zatrudnienia lub podjęcia działalności gospodarczej po zakończeniu nauki. Ponadto podjęcie nowych kierunków poszukiwania nabywców na wiedzę i technologie tworzone na uczelniach mogą zwiększyć ich związek z gospodarką oraz przynieść korzyści materialne.

Instytucje otoczenia biznesu i organizacje przedsiębiorców uzupełnienie infrastruktury technicznej o elementy niezbędne do świadczenia usług, podniesienie poziomu merytorycznego pracowników poprzez ich uczestnictwo we wspólnych szkoleniach oraz wymianę doświadczeń w ramach sieci, łatwiejsze pozyskiwanie partnerów do projektów nie związanych z przedsiębiorczością akademicką, specjalizacja w wybranych usługach pozwalająca docelowo przejść do komercyjnej oferty dla innych grup odbiorców, dostęp do bazy danych o klientach i ich potrzebach pozwalający promować aktywność instytucji we wszystkich obszarach jej aktywności, zmniejszenie kosztów działań promocyjnych przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności oddziaływania, zwiększenie możliwości pozyskiwania środków finansowych na realizację wspólnych projektów jako sieć, w tym platformy dla akademickich start-upów.

DZIĘKUJE ZA UWAGĘ kontakt: