Działania społeczne w ramach WPM Koncepcja pracy wersja robocza

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Advertisements

1 Zaopatrzenie w gaz ziemny podmiotów funkcjonujących w północnej części gminy Pełczyce Prezentacja projektu 24 marca 2010.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Nauczanie na odległość Dr inż. Marlena Plebańska.
Zarządzanie Zmianą Sesja 3 Radzenie sobie z ludzkimi aspektami zmiany: opór.
GRUPY I ZESPOŁY © dr E.Kuczmera-Ludwiczyńska, mgr D.Ludwiczyński.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Zabezpieczeń Technicznych i Zarządzania Bezpieczeństwem „POLALARM” Politechnika Warszawska Wydział.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
WSKAŹNIKI JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW POZNANIA 2013 Prof. dr hab. Ryszard Cichocki Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
SP SZKODNA ZAPRASZAMY NA POKAZ SLAJDÓW. To my ! Drużyna „ Zdrowe Warzywa” - członkowie Klasowego Klubu Śniadanie Daje Moc. Nasza drużyna liczy 9 osób,
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
EWALUACJA JAKO ISTOTNY ELEMENT PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH Sonia Rzeczkowska.
Wiem czego chcę!!!.  Każdy z Nas staje przed różnymi wyborami. Jednym z najważniejszych jest wybór ścieżki kształcenia.  Twoja Kariera jest w twoich.
Konferencja nt. „Nowy wizerunek szkół zawodowych w Lublinie i Chełmie – większe szanse na rynku pracy” w ramach projektu współfinansowanego ze środków.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Gdański model aktywizacji społeczności lokalnych” Gdańsk, 27 kwietnia 2009.
Ocena poziomu kompetencji i umiejętności administracji publicznej w zakresie zarządzania rozwojem i kreowania innowacji Urząd Marszałkowski Województwa.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Andrzej Feterowski Dyrektor Wydziału Informatyki Urząd Miasta Szczecin BEZPIECZNI RAZEM, czyli zachodniopomorski portal o bezpieczeństwie.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. i Zintegrowany Program Rewitalizacji Pragi na lata
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Konsekwencje wprowadzonych zmian Edukacja przedszkolna Teresa Ogrodzińska Fundacja Rozwoju Dzieci im. J. A. Komeńskiego.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Badanie społecznej akceptacji UEFA Euro 2012 w Poznaniu.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 301 SAS Szkoły Aktywne w Społeczności.
Nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej.  Proces zindywidualizowanej edukacji, nakierowany na integralny – obejmujący wiedzę, umiejętności i postawy – rozwój.
WYCHOWANIE DO WARTOŚCI
Co to jest spacer edukacyjny?
WRPO na lata , 3 Oś priorytetowa: Energia,
Sylwetka Absolwenta Publicznego Gimnazjum w Piątnicy
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
GDZIE JESTEŚMY? DOKĄD ZMIERZAMY?
Bądź częścią rozwiązania
Według światowej organizacji zdrowia WHO zdrowie to nie jedynie brak choroby, ale dobrostan psychiczny, fizyczny i społeczny oraz adaptacja.
Podstawa programowa WF założenia
Koncepcja i strategia Szkoły Promującej Zdrowie
Skuteczne nakłanianie do zmiany postaw wobec nikotyny
Autorzy: Marcelina Gajda, Julia Hajdukiewicz, Jagoda Jarosławska
Cele działania:  -rozwijanie zainteresowań uczniów  -umożliwienie uczniom prezentacji ich pasji i zdolności  -rozwijanie umiejętności autoprezentacji.
Edukacja matematyczna i przyrodnicza
„Od dziś pracuję na swój sukces”
Magdalena Milewska.
Niepełnosprawność intelektualna a samodzielność
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
Metoda projektu.
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
„Ludzi można spostrzec zamykając oczy” Jan Paweł II
Przedszkole Promujące Zdrowie
OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA ŚRÓDMIEŚCIA KOMUNIKACJA
Program profilaktyczno-wychowawczy
ZAWODOWCY Konkurs pt.”Zawodowcy” realizowany w ramach programu z zakresu doradztwa zawodowego w SP nr 370 w Warszawie.
Podstawa programowa WF założenia
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE
SZANSA 2012 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA
Stan wykonania celów rzeczowo – finansowych
Pomagam mojemu dziecku wybrać szkołę i zawód
ISTOTA I PRZYCZYNA POWSTAWANIA TRUDNOŚCI DYDAKTYCZNYCH I WYCHOWAWCZYCH
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Z okazji uroczystego otwarcia velostrady, zorganizowaliśmy dziś spotkanie z cyklu Miasta Idei. Na początku spotkaliśmy się z mieszkańcami na warsztatach.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Działania społeczne w ramach WPM Koncepcja pracy wersja robocza Warszawska Polityka Mobilności Joanna Stefańska & Anna Wieczorek

REALIZACJA CELÓW EDUKACYJNYCH WPM WYMAGA System transportowy bardziej elastyczny, adekwatny do potrzeb typów użytkowników Działania społeczne oparte na wiedzy o aktualnych postawach użytkowników Identyfikacja typów użytkowników i dopasowania celów polityki i treści działań edukacyjnych do postaw grupy Różne działania i miary sukcesu w odniesieniu do poszczególnych grup

CO WARTO WIEDZIEĆ O UŻYTKOWNIKACH? ZACHOWANIA CO ROBIMY? WIEDZA, PRZEKONANIA CO WIEMY? CO O TYM SĄDZIMY? EMOCJE, ODCZUCIA czyli wiedzy o behawioralnym (zachowania), poznawczym (wiedza, przekonania, w tym uprzedzenia) i afektywnym (emocje, odczucia) aspekcie postaw związanych z różnymi formami mobilności w mieście. CO NAS MOTYWUJE? Z CZYM NAM SIĘ TO KOJARZY?

CO ROBIMY, WIEMY, SĄDZIMY? Postawy - odczucia wobec miasta - wybór miejsca zamieszkania - zainteresowanie działaniami władz - poczucie bycia poinformowanym o działaniach właz - ocena działania władz - ocena programu rozwoju miasta Poczucie bezpieczeństwa ogólnie Poczucie bezpieczeństwa w swojej okolicy Bezpieczeństwo po zmroku Zmiana poczucia bezpieczeństwa Ocena komunikacji miejskiej Poprawa funkcjonowania komunikacji miejskiej Stan dróg Ocena ważności korków jako problemu Stosunek do buspasów Stosunek do przywilejów dla komunikacji miejskiej Metro i zmiany w komunikacji jako priorytet Najpilniejsze inwestycje Częstotliwość korzystania z komunikacji miejskiej Częstotliwość korzystania z samochodu Częstotliwość korzystania z veturilo Częstotliwość korzystania z roweru Częstotliwość korzystania z taksówki Częstotliwość korzystania z linii nocnej Częstotliwość korzystania z P&R Częstotliwość korzystania z pociągów podmiejskich Używanie karty miejskiej Ocena odległości do przystanku Ocena częstotliwości kursowania komunikacji miejskiej Stosunek do podwyżek biletów Wady i zalety komunikacji miejskiej Ocena infrasturkury rowerowej

KIM JESTEŚMY?

BERLIN, LONDYN TYPY UŻYTKOWNIKÓW wiek, poziom dochodów posiadanie samochodu, mieszkania wybór środka transportu miejsce zamieszkania (odległość od centrów, zabudowa) zainteresowanie nowymi rozwiązaniami (samochody elektryczne, wypożyczanie samochodu/roweru, mobilne aplikacje służące mobilności) normy społeczne, wartości DO JAKICH ZMIAN MOŻNA ZACHĘCIĆ? KTO I CO ROBI?

przykład diagnozy Londyn, Berlin TYPY UŻYTKOWNIKÓW przykład diagnozy Londyn, Berlin Tradycyjni, zorientowani na samochód Sceptyczni pragmatycy Zorientowani na zielone podróże Indywidualiście zorientowani na nowe technologie 6 grup docelowych wyróżnionych w badaniu Londynu i Berlina: (1) tradycyjni zorientowani na samochód, (2) pragmatycy sceptyczni (3) zorientowani na zielone podróże, (4) indywidualiści zorientowani na nowe technologie, (5) innowacyjni zorientowani na dostęp do informacji (6) pragmatycy gotowi do zmiany Innowacyjni, zorientowani na dostęp do informacji Pragmatycy gotowi do zmiany Badanie w Londynie i Berlinie (Rode & Hoffman, 2015)

KOGO, DO JAKICH ZMIAN MOŻNA ZACHĘCIĆ? Tradycyjni, zorientowani na samochód ROZWIĄZNIA AKCEPTOWANE ROZWIĄZANIA NEUTRALNE ROZWIĄZANIA ODRZUCANE Działania powinny być oparte na wiedzy o obecnej postawie danej grupy Obszar akceptacji rozwiązania które dana grupa już akceptuje (np. codzienne używanie samochodu) Obszar neutralny rozwiązania które dana grupa jest gotowa rozważyć (np. możliwość korzystania z parkingów na obrzeżu śródmieścia, zakaz wjazdu w ścisłe centrum, zmiana samochodu na hybrydowy) Obszar odrzucenia rozwiązania, których dana grupa nie jest gotowa przyjąć (np. rezygnacja z posiadania samochodu, codzienne korzystanie z roweru)

KOGO, DO JAKICH ZMIAN MOŻNA ZACHĘCIĆ? Zorientowani na zielone podróże ROZWIĄZNIA AKCEPTOWANE ROZWIĄZANIA NEUTRALNE ROZWIĄZANIA ODRZUCANE Działania powinny być oparte na wiedzy o obecnej postawie danej grupy Obszar akceptacji rozwiązania które dana grupa już akceptuje (np. codzienne używanie samochodu) Obszar neutralny rozwiązania które dana grupa jest gotowa rozważyć (np. możliwość korzystania z parkingów na obrzeżu śródmieścia, zakaz wjazdu w ścisłe centrum, zmiana samochodu na hybrydowy) Obszar odrzucenia rozwiązania, których dana grupa nie jest gotowa przyjąć (np. rezygnacja z posiadania samochodu, codzienne korzystanie z roweru)

KLUCZOWE MOMENTY ŻYCIA TYPY UŻYTKOWNIKÓW KLUCZOWE MOMENTY ŻYCIA dzieci nabywające autonomię studenci „nowi w mieście” rodziny z małym dzieckiem Przejście na emeryturę 6 grup docelowych wyróżnionych w badaniu Londynu i Berlina: (1) tradycyjni zorientowani na samochód, (2) pragmatycy sceptyczni (3) zorientowani na zielone podróże, (4) indywidualiści zorientowani na nowe technologie, (5) innowacyjni zorientowani na dostęp do informacji (6) pragmatycy gotowi do zmiany Zmiana miejsca zamieszkania Zmiana miejsca pracy

KOPENHAGA 5 elementów polityki mobilności: Dlaczego korzystasz z roweru? Szybciej i łatwiej 54% Zdrowy wysiłek 19% Taniej 6% Wygodniej 7% Ekologicznie 1% 5 elementów polityki mobilności: CZAS PODRÓŻY KOMFORT POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA WIZERUNEK I STYL ŻYCIA DOŚWIADCZENIA

Przykłady działań

PRIORYTET DZIAŁAŃ EDUKACYJNYCH I PROMOCYJNYCH ZMIANA NAWYKÓW – działania nastawione na wypracowanie lub zmianę nawyków dnia codziennego, tak by w pełniejszym stopniu realizowały one cele WPM np. codziennych dojazdów do szkoły na rowerze np. nabywania regularnie karty miejskiej NABYWANIE UMIEJĘTNOŚCI- działania te koncentrują się na uczeniu konkretnych nowych umiejętności, doświadczeń, które pomagają wykonywać zachowania pożądane np. korzystania z systemu Veturillo np. korzystania z aplikacji mobilnych optymalizujących podróż PRZEKAZYWANIE WIEDZY- działania polegające na przekazywaniu bieżących, potrzebnych informacji i wiedzy o nowych możliwościach ciekawej i dostosowanej do potrzeb danej grupy np. tablice informujące o czasie dojazdu poszczególnymi środkami transportu np. informacja o tym co to jest carsharing Priorytetem działań edukacyjnych (nadrzędny cel)  będzie kształtowanie postaw poprzez przekazywania odpowiedniej wiedzy, nabywanie nowych umiejętności, zmianę istniejących nawyków.

PROPONOWANE NOWE PODJEŚCIE DO EDUKACJI - PODSUMOWANIE Edukacja w ramach WPM polega na dostarczaniu wiedzy i propozycji zachowań, które są potrzebne i akceptowalne z punktu widzenia stylu życia użytkownika i celów polityki. Rolą edukacji jest proponowanie zachęt, informowanie o konsekwencjach zachowań niepożądanych i pomoc w korzystaniu z nowych, dla użytkownika, rozwiązań zgodnych z WPM. Wszelkie działania edukacyjne powinny być ściśle powiązane z działaniami infrastrukturalnymi i organizacyjnymi, tak by wzmaniać zachowania pożądane. Np.. P+R : budujemy infrastrukturę, zmieniamy organizację miejsc parkingowych w okolicy, ew. rozkłady, informujemy „jak korzystać” dajemy obsługę na początku działania

OTWARTOŚCI NA POTRZEBY, NAWET NIESTADARDOWE 