RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Advertisements

Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły/placówki
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
- analiza wyników ankiet
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Nadzór pedagogiczny ewaluacje Ogółem w województwie przeprowadzono 398 ewaluacji, w tym: 95 całościowych 303 problemowych w obszarze efekty, zarządzanie.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
KONCEPCJA PRACY ZESPOŁU OŚWIATOWO- WYCHOWAWCZEGO W PIECACH W LATACH
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Wdrażanie systemu wsparcia w powiecie w ramach projektu „System doskonalenia nauczycieli oparty na kompleksowym wspomaganiu szkół”
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

RAPORT MIERZNIA JAKOŚCI PRACY W ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 W WĄGROWCU IM. STANISŁAWA MIKOŁAJCZYKA OPRACOWAŁ: ARTUR SUSKI

POWOŁANIE ZESPOŁU W SKALDZIE: OBSZAR PRACY: Obszar: IV. Zarządzanie szkołą lub placówką 4.1. Funkcjonuje współpraca w zespołach 4.2. Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny 4.3. Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie POWOŁANIE ZESPOŁU W SKALDZIE: - Zbigniew Smoliński; - Sławomir Hoffmann; - Artur Suski; - Teresa Domagalska; - Mariusz Andryszak; REALIZACJA: - przygotowanie odpowiedniej ankiety; - zebranie wyników pracy; - opracowanie wyników;

CELE I WNIOSKI Wymaganie 4.1 Funkcjonuje współpraca w zespołach 1. Cel ewaluacji Określenie zakresu współpracy w zespołach nauczycielskich. Zbadanie relacji między nauczycielami różnego szczebla awansu zawodowego. Określenie potrzeb nauczycieli w zakresie doskonalenia zawodowego. 2. Odbiorcy Nauczyciele – (przewodniczący zespołów wychowawczych i członkowie Rady Pedagogicznej) 3. Przedmiot ewaluacji: współpraca w zespołach 4. Wskaźniki 1. Nauczyciele pracują w zespołach przedmiotowych, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. 2. Nauczyciele pracując w zespołach opracowują i aktualizują dokumenty szkolne. 3. Nauczyciele uczestniczą w szkoleniach. 4. Nauczyciele współpracują w zakresie organizacji procesów edukacyjnych i wychowawczych. 5. W szkole istnieje spójny system dokumentowania działań zespołów nauczycielskich.

DZIAŁANIA W wyniku analizy danych uzyskanych w anonimowej ankiecie dla pracowników dydaktycznych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Stanisława Mikołajczyka, przeprowadzonej w miesiącu marcu uzyskano następujące informacje. Ankietę wypełniło i oddało ogółem 34 respondentów . Ankieta składała się z 6 pytań – w tym pięciu pytań wyboru i jednego pytania zawierającego ocenę w skali.

ANALIZA AKIET 1. Czy Twoim zdaniem, częstotliwość spotkań zespołu wychowawczych lub przedmiotowych jest wystarczająca?

ANALIZA AKIET 2. Czy praca zespołów przedmiotowych odpowiada potrzebom ich członków?

ANALIZA ANKIET 3. Czy w zespołach podejmowane są prace nad rozwiązywaniem bieżących problemów (zakup odpowiedniego sprzętu do sal, analiza programu nauczania, itp?

ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY 4. Do kogo najczęściej zwracasz się z prośbą o pomoc, przy rozwiązywaniu problemów (np. dydaktyczno – wychowawczych, przedmiotowych, itp.)?

ANALIZA ANKIET Czy Twoim zdaniem rozwiązywanie problemów i współpraca opiera się na zasadach wymiany doświadczeń? Oceń w skali 0-5 pracę zespołów wychowawczych (5-ocena bardo dobra)? 3,941176

WNIOSKI Ankietowani uznali, że poziom merytoryczny spotkań jest wysoki, a tematyka spotkań spełnia ich oczekiwania. Spotkania zespołów są płaszczyzną wymiany doświadczeń zawodowych i pozwalają poszerzać wiedzę i umiejętności praktyczne. Ankietowani ocenili atmosferę pracy zespołów jako twórczą, wspierającą, umożliwiającą otwartą komunikację pomiędzy członkami zespołu. Zespoły podejmują pracę nad rozwiązywaniem bieżących problemów dydaktyczno – wychowawczych. Podczas rozwiązywania problemów dydaktyczno – wychowawczych nauczyciele korzystają ze wzajemnego wsparcia Istnieje dobra współpraca pomiędzy poszczególnymi zespołami

CELE I WNIOSKI Wymaganie 4.2 Sprawowany jest wewnętrzny nadzór pedagogiczny Lp. Zadania nadzoru pedagogicznego Sposób realizacji Odpowiedzialny Termin 1. Przekazywanie aktualnych informacji o problemach oświatowych i obowiązujących przepisach prawnych Tablica ogłoszeń Dyrektor, wicedyrektor, pedagog szolny wg potrzeb 2. Rozwiązywanie bieżących problemów dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Bieżąca wymiana informacji, rozmowy na spotkaniach zespołów przedmiotowych 3. Delegowanie nauczycieli na zewnętrzne formy doskonalenia Zgodnie z planem dyrektor Wg potrzeb 4. Upowszechnienie przykładów dobrych praktyk Lekcje otwarte, Obserwacje zajęć pozalekcyjnych, publikacje, konspekty, scenariusze Dyrektor, wicedyrektor, przewodniczący zespołów przedmiotowych Na bieżąco 5. Przeprowadzenie rad pedagogicznych samokształceniowych Szkolenie zgodnie z planem WDN Dyrektor, lider WDN 3 x rok 6 Wspomaganie nauczycieli na stażu: Wyznaczanie opiekunów stażu, prowadzenie obserwacji lekcji, dokonanie oceny dorobku zawodowego Zawarcie umów, wystawienie oceny, arkusze obserwacji Dyrektor, wicedyrektor, opiekunowie stażu IX wg planów VI

CELE I WNIOSKI Wymaganie 4.3 Szkoła ma odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie Cel ewaluacji: Określenie, czy warunki lokalowe i wyposażenie umożliwiają realizowanie przyjętych w szkole programów nauczania. Określenie, czy w szkole podejmowane są skuteczne działania wzbogacające warunki lokalowe i wyposażenie szkoły w celu realizacji przyjętych w szkole programów nauczania i poszerzania oferty zajęć. Przedmiot ewaluacji: Warunki lokalowe szkoły oraz wyposażenie. Wskaźniki : 1. W szkole występują dobre warunki lokalowe umożliwiające realizację przyjętych programów nauczania. 2. Szkoła posiada dobre wyposażenie umożliwiające realizację przyjętych programów nauczania. 3. W szkole podejmowane są skuteczne działania wzbogacające warunki lokalowe. 4. W szkole podejmowane są działania w celu doposażenia szkoły.

ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY 1. Z jakich pomocy dydaktycznych korzysta Pani/Pan najczęściej?

ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY 2. Czy wyposażenie własnej pracowni przedmiotowej ogranicza Panią/Pana w realizacji programu nauczania?

ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY 3.Kiedy i jakie pomoce dydaktyczne, sprzęt lub elementy wyposażenia pracowni przedmiotowej pozyskał/a Pani/Pan ostatnio?

ANALIZA ANKIET - PRZYKŁADY 4. Jakich pomocy dydaktycznych, sprzętu lub elementów wyposażenia brakuje Pani/Panu najbardziej w pracowni przedmiotowej? 5. Jak, w skali od 0 do 5, ocenia Pani/Pan wyposażenie własnej pracowni przedmiotowej? (proszę zaznaczyć na skali) 3,846154

WNIOSKI Odpowiedzi na pytanie pierwsze wskazują, że nauczyciele często i chętnie korzystają z różnorodnych pomocy dydaktycznych. Najczęściej wymienia się korzystanie z podręcznika, środków audiowizualnych i internetu. Każdy z nauczycieli stosownie do przedmiotu używa właściwych pomocy dydaktycznych. Większość odpowiedzi wskazuje, że wyposażenie przedmiotowej pracowni nie ogranicza nauczycieli w realizacji programu nauczania, jednakże w kilku przypadkach niewystarczające wyposażenie ( brak projektora i własnej pracowni) utrudnia realizację podstawy programowej. Odpowiedź na pytanie trzecie wskazuje, że w ostatnich czasie pracownie przedmiotowe były wzbogacone o nowe pomoce i środki dydaktyczne. 29% respondentów nic nie pozyskała, jednak 71% otrzymała np. tablice interaktywną, aparaty i sprzęt fachowy, płyty, sprzęt komputerowy, mapy, itp. Nauczyciele przedstawili wiele potrzeb pod kątem swoich pracowni. Wśród wymienianych środków powtarzają się: TABLICA CHRONOLOGICZNA, PROJEKTOR, DRUKARKA, SKANER, PROGRAMY, RZUTNIK, KALKULATORY, GŁOŚNIKI.

PODSUMOWANIE 1. Nauczyciele chętnie korzystają z pomocy dydaktycznych i traktują je jako niezbędny element w pracy dydaktycznej. 2. Znaczna część nauczycieli odczuwa braki w wyposażeniu i zasobach pomocy dydaktycznych swojej pracowni. 3. Z przeprowadzonej wśród nauczycieli ankiety wynika, że jest znaczne zróżnicowanie w wyposażeniu pracowni przedmiotowych. 4. Istnieje zapotrzebowanie na nowe pomoce, środki dydaktyczne i wyposażenie pracowni.

Prowadzone w szkole ankiety to rosnące tendencje rozwojowe szkoły, które gwarantują dalszy wzrost efektów kształcenia. działania podejmowane przez szkolę służą promowaniu wartości edukacji i są cenione przez uczniów, ich rodziców Wyniki i wnioski z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez dyrektora wpływają korzystnie na funkcjonowanie i rozwój szkoły.

DZIĘKUJE