Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki 2015-2016 WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 25 godzin ćwiczeń.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Podstawy Przedsiębiorczości Wykład 4h + Ćwiczenia 4h Rafał Paśko PWSW Przemyśl.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Awans zawodowy nauczycieli.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa III Unia Europejska 1 godz. lekcyjna.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Metodologia tworzenia strategii wg Mirosława Gębskiego Euroinvestment.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
Międzynarodowa konferencja naukowo-dydaktyczna Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo. Wyzwania edukacyjne Sustainable development, sustainable.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: matematyczna klasa I liczymy do 8 1 godz. lekcyjna.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Przedmiot: Absolwent Wydziału Nauk o Zdrowiu na rynku pracy vs program kształcenia dr n. med. Joanna Bonior Zakład Fizjologii Medycznej IF Wydział Nauk.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: polonistyczna klasa I poznajemy litery 1 godz. lekcyjna.
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Pedagogika porównawcza wymiar godzin: 10 godzin wykładów i 10 godzin ćwiczeń.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń.
System edukacji w Polsce
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Co to jest spacer edukacyjny?
warsztaty fotograficzne WYMIAR GODZIN: 10 godzin ćwiczeń
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Chcę więcej, mogę lepiej
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Innowacja pedagogiczna „ Mierzymy daleko, sięgamy wysoko” prowadzona w Szkole Podstawowej nr 21 w Lublinie w roku szkolnym 2016/2017 Autorki innowacji:
Najnowsza dydaktyka wychowania fizycznego
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Projekt „Podniesienie kompetencji studentów Wydziału Gospodarki Międzynarodowej” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Narzędzia planowania zasobów w logistyce
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Fotografia w pracy nauczyciela
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zajęcia organizacyjne
podstawy dydaktyki 2017/2018 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
DORADCA ZAWODOWY to osoba udzielająca pomocy, w formie grupowych i indywidualnych porad zawodowych, młodzieży i osobom dorosłym w wyborze zawodu, kierunku.
Zajęcia realizowane w ramach projektu nr
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
Eksperyment edukacją przyszłości
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki 2015-2016 WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń

Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne do udziału w tworzeniu strategii zajęć w szkole i innych placówkach edukacyjnych, 3. wdrożenie do refleksyjnego stosunku do procesu kształcenia. 

TREŚCI MERYTORYCZNE PRZEDMIOTU Dydaktyka ogólna jako subdyscyplina pedagogiki i jej aspekty Historia rozwoju myśli dydaktycznej oraz współczesne tendencje w kształceniu ogólnym 3. Osobowość i kompetencje nowoczesnego nauczyciela 4. Konwencjonalne i problemowe/aktywizujące metody kształcenia oraz ich rola w realizacji celów współczesnej dydaktyki 5. Formy, zasady i środki kształcenia 6. Ewaluacja, pomiar dydaktyczny i refleksja w współczesnym procesie dydaktycznym      

Założenia: po zakończeniu cyklu wykładów i ćwiczeń słuchacz studiów podyplomowych będzie: rozumiał rolę nauczyciela w nowoczesnej szkole oraz proces kształcenia w świetle współczesnych trendów i tendencji w edukacji poprawnie analizował i wnioskował obszar problemów dydaktycznych w różnych aspektach i perspektywach     

3. rozumiał rolę, oczekiwania i potrzeby ucznia w nowoczesnej szkole 4. posługiwał się wybranymi metodami, formami i środkami dydaktycznymi 5. rozumiał konieczność diagnozy oraz pomiaru jakości efektów własnej pracy oraz pracy swoich uczniów 6. rozwijał w sobie oraz w swoich uczniach potrzebę kształcenia ustawicznego.

Literatura literatura podstawowa: Bereźnicki F., Dydaktyka szkolna dla kandydatów na nauczycieli. Kraków 2015. Bereźnicki F., Podstawy kształcenia ogólnego. Kraków 2011. Springer M., Jak uczy się mózg. Warszawa 2015. Klus – Stańska D., Dydaktyka wobec chaosu pojęć i zdarzeń. Warszawa 2010 Śliwerski B., Myśleć jak pedagog. Gdańsk 2010.  

Dryden G., Vos J. Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2000. literatura uzupełniająca: Guz S. Edukacja w systemie Marii Montessori. Wybrane obszary kształcenia. Lublin 2015. Kielin J. Profil osiągnięć ucznia. Przewodnik dla terapeutów i nauczycieli. Gdańsk 2009. Dryden G., Vos J. Rewolucja w uczeniu się. Poznań 2000. Łukasik I., Witek A. Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy. Lublin 2015.

cykl zajęć w postaci wykładów kończy się egzaminem – egzamin odbywa się w postaci samodzielnie przygotowanego konspektu z zaprojektowanej przez siebie lekcji oraz zaprezentowania przebiegu lekcji na forum grupy warunkiem dopuszczenia studenta do egzaminu jest pozytywna ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (3.0 – 5.0)

Na ocenę zaliczeniową składa się udział studenta w zajęciach ćwiczeniowych, który jest bardzo ściśle związany z aktywnością z uwagi na metody problemowe, warsztaty dydaktyczne i testy, które są podstawowymi metodami pracy na ćwiczeniach. Oceny z ćwiczeń: 100% obecności (13.03, 2.04, 17.04, 8.05, 22.05) – ocena 5.0 1 nieobecność – 4.5 2 nieobecności – 4.0 3 nieobecności – 3.0 4 nieobecności – konieczność ustnego kolokwium z problematyki ćwiczeń i wykładów.

Przebieg i data egzaminu: Egzamin będzie przebiegał w postaci ustnej Przebieg i data egzaminu: Egzamin będzie przebiegał w postaci ustnej. Będzie to prezentacja na forum całej grupy przebiegu samodzielnie zaprojektowanej przez siebie lekcji z dowolnie wybranego przedmiotu lub obszaru edukacji. Czas prezentacji wraz z przedłożonym konspektem zajęć (z podziałem na etapy zajęć, czynności nauczyciela i uczniów) oraz z prezentacją środków dydaktycznych wykorzystanych w lekcji to maksymalnie 10 minut na każdej osoby. Termin egzaminu to: 4.06 godz. 9.45-12.00 i 5.06 godz. 14.00-16.15

konsultacje soboty 17.15-18.00 KA budynek C, pokój 334b lub mail: ania@kozuh.net strona: ania.kozuh.net serdecznie proszę o mail w sprawie planowanej wizyty na konsultacjach (przynajmniej dwa dni wcześniej:-)