Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Advertisements

Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Rola nauczyciela w szkole wychowującej
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 im. Stanisława Jachowicza w Bełchatowie Wrzesień 2003 rok.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Centrum Edukacji Nauczycieli w Suwałkach ul. M. Reja 67 B.
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
Projekt systemowy Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
Zespół Szkół Licealnych i Zawodowych w Olecku zaprasza do rozpoczęcia nauki w zawodzie ASYSTENT OSOBY NIEPEŁNOSPRAWNEJ ul. Gołdapska Olecko Tel.
GIMNAZJUM NR 21 we Wrocławiu
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Atrakcyjna szkoła drogą do sukcesu. Plan wystąpienia Cele programu zajęć doradczych i psychologiczno-pedagogicznych Sposoby realizacji celów Zadania programów.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Koncepcja funkcjonowania Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Koncepcja pracy szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
REKOMENDACJE WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY DOTYCZĄCE PLANOWANIA NADZORU PEDAGOGICZNEGO NA NASTĘPNY ROK SZKOLNY: Podsumowanie nadzoru pedagogicznego.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Proces leczenia i powrotu do zdrowia dziecka, przebiega w naszej placówce pomyślnie, ponieważ w jednym zespole działają:
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
ROK 2016/2017. Motywowanie uczniów do uczenia się - kompleksowy program szkolenia RP Zajęcia PDE Kształcenie kompetencji kluczowych wdrożenie wniosków.
Program profilaktyki Szkoły Podstawowej Nr 94 w Warszawie
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Projekty zrealizowane w ZS1
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu

Wizja Wizją naszej szkoły jest wspieranie i zapewnienie bezpieczeństwa emocjonalnego dzieciom przebywającym w szpitalu. Celem placówki jest stworzenie wszystkim uczniom równych szans wszechstronnego rozwoju poprzez szeroki zakres działań lekcyjnych i pozalekcyjnych, tworzenie optymalnych warunków do kontynuowania nauki i wyrównywania braków spowodowanych chorobą. Kompleksowa i profesjonalna opieka dydaktyczno-wychowawcza ma pomóc im uwierzyć we własne możliwości i poznać smak sukcesu.

Misja Tworzenie warunków wspomagających proces leczenia ucznia Zapewnienie uczniom możliwie wszechstronnego rozwoju w dostępnym zakresie i za pomocą odpowiednich metod Rozwijanie zainteresowań, zdolności i aktywności twórczej Przygotowanie uczniów do życia w integracji ze społeczeństwem Zapewnienie uczniom profesjonalnej opieki

Tworzenie warunków wspomagających proces leczenia ucznia Wspieranie ucznia w radzeniu sobie z chorobą i sytuacją stresową Działania terapeutyczne mające na celu redukcją lęku Wzmacnianie wiary we własne siły i poczucie własnej wartości

Zapewnienie uczniom możliwie wszechstronnego rozwoju w dostępnym zakresie i za pomocą odpowiednich metod Zagwarantowanie realizacji obowiązku szkolnego Indywidualizacja pracy dydaktycznej Stosowanie metod pracy, najbardziej efektywnych w aktualnej sytuacji dziecka

Rozwijanie zainteresowań, zdolności i aktywności twórczej Tworzenie warunków do uczestniczenia w kulturze Organizowanie spotkań z reprezentantami różnych kultur i środowisk Współpraca z instytucjami promującymi kulturę Organizowanie zajęć pobudzających działania twórcze i kreatywność dziecka

Przygotowanie uczniów do życia w integracji ze społeczeństwem Doskonalenie umiejętności skutecznego komunikowania się z otoczeniem Promowanie kultury osobistej, szacunku i tolerancji dla drugiego człowieka Budzenie postaw patriotycznych i obywatelskich Orientacja zawodowa na wszystkich etapach kształcenia Promowanie zdrowego stylu życia Kształtowanie świadomości ekologicznej i właściwych postaw wobec środowiska naturalnego

Zapewnienie uczniom profesjonalnej opieki Zatrudnienie nauczycieli z odpowiednimi kwalifikacjami Preferowanie szczególnych cech osobowości takich jak: Gotowość niesienia pomocy Empatia i szacunek w kontaktach z innymi ludźmi Umiejętność elastycznego dostosowania się do aktualnej sytuacji Kreatywność i wrażliwość w pracy z uczniem Współpraca nauczycieli i wychowawców w celu wypracowania wspólnego, najbardziej efektywnego planu działań Aktualizowanie wiedzy przedmiotowej, psychologiczno-pedagogicznej oraz medycznej