CZAS PRESENT CONTINUOUS.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Advertisements

Materiał do testu z działu 7 Podręcznik Steps in English 1 Klasa IV
CZASOWNIK „BE”- „BYĆ” odmiana przez osoby
Past Simple Czas Past Simple jest podstawowym czasem w języku angielskim, który umożliwia wyrażanie wydarzeń, które miały miejsce w przeszłości. O ile.
The Present Continuous
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Czas Present Simple.
ZASTOSOWANIE CZASU PRESENT SIMPLE: 1) czynności powtarzające się:
ZASTOSOWANIE CZASU PAST SIMPLE:
Język angielski czasy PRESENT Continuous NACIŚNIJ SPACJĘ
Gramatyka w języku angielskim
Present Simple vs. Present Continuous
PAST SIMPLE TENSE Dominik Piś Kl.6 b.
Język angielski czasy PRESENT SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Język angielski czasy PAST SIMPLE NACIŚNIJ SPACJĘ Zdiełał piotrp 
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Szyk wyrazów w zdaniu angielskim
Present simple vs Present continuous
The passive – strona bierna
SPOSOBY TWORZENIA CZASU PRESENT SIMPLE
Present perfect, past continous, past simple i future simple.
Słowa wyrażające czynności/action or doing words
Second Conditional.
Present continuous tense
CZAS GRAMATYCZNY PRZYSZŁY PROSTY
CZAS GRAMATYCZNY TERAŹNIEJSZY PROSTY
The Present Simple Tense
CZAS GRAMATYCZNY PRZESZŁY PROSTY
CZAS PAST SIMPLE.
CZAS PRESENT SIMPLE.
CZAS PAST CONTINUOUS.
CZAS PRZESZŁY DOKONANY
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Present simple Czas teraźniejszy.
Czasownik BYĆ Verb ‘to be’.
Okres warunkowy typu 0,I,2 Okresy warunkowe występują w takich zdaniach, które mówią, co by się stało, gdyby, jeżeli. Np. Gdybym był bogaty, to bym kupił.
Present simple Czas teraźniejszy.
Present Perfect.
Zwrot going to – określa nasze plany na przyszłość lub przewidywania:
Past Simple – czas przeszły
Present Simple.
PRESENT SIMPLE Tworzenie zdań ZDANIE TWIERDZĄCE
Past Simple.
Grammar Bank By Karina Rymarowicz.
PLANET TIMES Czasy: -„be” Present Simple - Present Simple
S: Present Simple vs Present Continuous.
ENGLISH CORNER Kącik języka angielskiego. PRESENT SIMPLE Czas Present Simple stosujemy gdy: 1) opisywana czynność odbywa się regularnie. John often plays.
Przeczytaj uważnie polecenie Kliknij raz a pojawi się zadanie do wykonania Kliknij drugi raz i zobaczysz rozwiązanie Nie sprawdzaj rozwiązania, zanim się.
czas teraźniejszy ciągły
Wykrzyknienia (Exclamations) Projekt z języka angielskiego.
PRESENT SIMPLE 1. Zastosowanie 2. Budowa pytań i przeczeń 3. Charakterystyczne przysłówki częstotliwości oraz określenia przysłówkowe.
podmiot + to be + czasownik + ing podmiot + to be + not + czasownik + ing to be + podmiot + czasownik + ing Czasownik + ingwear wearing Czasownik zakończony.
Tworzenie własnego tekstu: pocztówka
introduction to tenses in English
CZAS PRESENT CONTINUOUS
Present Continuous.
PRESENT CONTINUOUS TENSE
Tworzenie własnego tekstu: pocztówka
Czasy: Present Simple vs present continuous
Czasy: Present continuous
Czasy: Present Simple vs present continuous
Wyrażanie przyszłości w języku angielskim
MOWA ZALEŻNA Mowę zależną stosujemy, kiedy przekazujemy czyjąś wypowiedź pośrednio, nie cytując jej wprost.
Tworzenie zdań i zastosowanie
Czasy: Past continuous
Past Simple Past Continuous
EXPRESSING FUTURE (Wyrażanie przyszłości)
CZASY W JĘZYKU ANGIELSKIM
Zapis prezentacji:

CZAS PRESENT CONTINUOUS

ZASADY UŻYCIA Czasu Present Continuous używamy: kiedy mówimy, o tym co dzieje się w danej chwili, w danym momencie, np.: She’s going to school at the moment. (Ona idzie do szkoły w tym momencie.)   kiedy chcemy wyrazić czynności tymczasowe odbywające się obecnie, ale nie koniecznie w chwili mówienia o nich, np.: My sister is working on the beach at this season. (Moja siostra pracuje na plaży w tym sezonie.) kiedy mówimy o czynnościach przyszłych, które są zaplanowane, np.: We’re going to the cinema tomorrow. (Idźmy jutro do kina. – mamy już kupione bilety) chcąc wyrazić zmieniające się obecnie sytuacje, np.: It’s getting dark. (Robi się ciemno)

ZASADY UŻYCIA Wyrażenia używane w czasie Present Continuous: now – teraz at the moment – w tej chwili today – dzisiaj tomorrow – jutro Pisownia czasownika w czasie Present Continuous:   z reguły do każdego czasownika dodajemy końcówkę „ing”: play – playing feel – feeling (grać) (czuć) jeśli czasownik kończy się spółgłoską oraz –e, wówczas „e” usuwamy i dodajemy końcówkę „ing”: dance – dancing smile – smiling (tańczyć) (uśmiechać się)  w przypadku, gdy czasownik kończy się akcentowaną krótką samogłoską i spółgłoską podwajamy ostatnią literę i dodajemy końcówkę „ing”: swim – swimming cut – cutting (pływać) (ciąć)

Podmiot + to be + czasownik-ing + reszta zdania. ZDANIA TWIERDZĄCE Zasady tworzenia: Zdanie twierdzące tworzymy odmieniając czasownik to be i dodając końcówkę –ing do bezokolicznika.   Podmiot + to be + czasownik-ing + reszta zdania. Przykłady:   You are reading a book. He is reading a book. They are reading a book.

ZDANIA PRZECZĄCE You aren’t reading a book. Zasady tworzenia: Zdanie przeczące tworzymy dodając słowo not (tzn. nie) do odpowiednio odmienionej formy czasownika to be.   Podmiot + to be + not + czasownik-ing + reszta zdania. Przykłady:   You aren’t reading a book. He isn’t reading a book. They aren’t reading a book.

To be + podmiot + czasownik-ing + reszta zdania ZDANIA PYTAJĄCE Zasady tworzenia: Zdanie pytające tworzymy stosując inwersję, czyli przestawiamy odmienioną formę czasownika „to be” przed podmiot. To be + podmiot + czasownik-ing + reszta zdania Przykłady:   You are reading a book. Are you reading a book?   He is reading a book. Is he reading a book? They are reading a book. Are they reading a book?

Yes, they are. No, they aren’t. Krótka odpowiedź Zasady tworzenia: Krótka odpowiedź składa się z 3 elementów: Yes/No Osoba Odmieniony czasownik „to be” (+ not, jeśli odpowiedź jest przecząca) Przykłady:   Are you reading a book? Yes, I am. No, I am not.   Is he reading a book? Yes, he is. No, he isn’t. Are they reading a book? Yes, they are. No, they aren’t.

Materiał przygotowała: THE END Materiał przygotowała: Katarzyna Kawałkowska z kl. III E pod opieką p. mgr Katarzyny Rybińskiej Prezentacje wykonał: Krzysztof Więczkowski