egzaminu gimnazjalnego 2011/2012 w Miejskim Gimnazjum nr 4

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uczeń i nauczyciel wobec zmian
Advertisements

WYNIKI PRÓBNEGO EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
GIMNAZJUM IM. STANISŁAWA STASZICA W PANKACH
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Lp. TYPY SZKÓŁ LICZBA UCZNIÓW LICZBA ODDZIAŁÓW 1 SZKOŁY PODSTAWOWE GIMNAZJA V LO 2699 OGÓŁEM 4951 uczniów 209 oddziałów LICZBA DZIECI.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Egzamin 2012 Wnioski z interpretacji wyników egzaminu z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie.
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Program Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów OECD PISA
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Zestawienie wyników egzaminu
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Jak wypadliśmy na maturze z matematyki w 2010 roku?
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY 2010 DLA SZKOŁY.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Egzamin gimnazjalny 2012 Analiza wyników
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Egzamin gimnazjalny raport
Zadania na dowodzenie w gimnazjum
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU GIMNAZJALNEGO – KWIECIEŃ 2012 HISTORIA.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Egzamin w gimnazjum składał się z 3 części: humanistycznej, matematyczno-przyrodniczej i języka obcego nowożytnego. Podczas egzaminu kończącego gimnazjum.
Konferencja inauguracyjna Wolsztyn 14 listopada 2007.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
egzaminu gimnazjalnego 2009/2010 w Miejskim Gimnazjum nr 4
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013 GIMNAZJUM IM
egzaminu gimnazjalnego 2010/2011 w Miejskim Gimnazjum nr 4
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego 2012
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Organizacja i harmonogram przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2013/2014 Gimnazjum nr 36 w Łodzi im.K.Kieślowskiego.
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Egzamin próbny w gimnazjum
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
ANALIZA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2014 GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W BOGUSZYCACH.
Analiza wyników egzaminu maturalnego Liceum Ogólnokształcące w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Kazimierza Jagiellończyka w Lidzbarku Warmińskim.
Informator dla rodziców
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części matematyczno- przyrodniczej z zakresu przedmiotów przyrodniczych w roku szkolnym 2014/2015.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017 przedmioty przyrodnicze
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
Wyniki egzaminu próbnego
Zapis prezentacji:

egzaminu gimnazjalnego 2011/2012 w Miejskim Gimnazjum nr 4 Podsumowanie wyników egzaminu gimnazjalnego 2011/2012 w Miejskim Gimnazjum nr 4

Czynniki wpływające na wyniki egzaminu a ocena efektywności nauczania EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA Pojęcie EWD wywodzi się z ekonomii, gdzie - w pewnym uproszczeniu - wartość dodana to tyle co, przyrost wartości dóbr w wyniku danego procesu produkcyjnego. Analogicznie edukacyjną wartość dodaną można zdefiniować jako przyrost wiedzy uczniów w wyniku danego procesu edukacyjnego. Czynniki wpływające na wyniki egzaminu a ocena efektywności nauczania

TRZYLETNI WSKAŹNIK EWD CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

TRZYLETNI WSKAŹNIK EWD W ROZBICIU NA POSZCZEGÓLNE OKRESY CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA     Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2010-2012.      Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 158. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2009-2011.      Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 164. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2008-2010.      Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 177.

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2010-2012.      Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 158. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2009-2011.      Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 164. Wskaźniki obliczone na podstawie danych egzaminacyjnych z lat 2008-2010.      Liczba zdających, których wyniki uwzględniono w analizie: 177.

PRZEDZIAŁY UFNOŚCI Przedział ufności to przedział liczbowy, który z określonym z góry prawdopodobieństwem (najczęściej bliskim jedności), będzie zawierał nieznaną, prawdziwą wartość szacowanego parametru z populacji generalnej. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

ROZKŁAD RESZT W metodzie EWD reszta to różnica między realnym wynikiem ucznia na egzaminie gimnazjalnym a wartością oczekiwaną obliczoną na podstawie wyniku na sprawdzianie i wartości zmiennych kontrolnych - płci i dysleksji. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA

PORÓWNANIE EWD WSZYSTKICH KNUROWSKICH GIMNAZJÓW CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Miejskie Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Knurowie      Miejskie Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Reja z oddziałami integracyjnymi w Knurowie      Miejskie Gimnazjum nr 3 w Knurowie      Miejskie Gimnazjum nr 4 w Knurowie

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA Miejskie Gimnazjum nr 1 im. Jana Pawła II w Knurowie      Miejskie Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Reja z oddziałami integracyjnymi w Knurowie      Miejskie Gimnazjum nr 3 w Knurowie      Miejskie Gimnazjum nr 4 w Knurowie

Średnie wyniki szkoły w skali staninowej

WSKAŹNIK ŁATWOŚCI Z POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 W MIEJSKIM GIMNAZJUM NR 4 Łatwość zestawu zadań wyrażana jest za pomocą wskaźnika łatwości (p). Jest on stosunkiem sumy punktów uzyskanych za rozwiązanie zadań do liczby punktów możliwych do uzyskania. Wskaźnik łatwości przyjmuje wartości z przedziału 0-1.

Dla uczniów standardowy zestaw zadań egzaminacyjnych z części humanistycznej oraz matematyczno-przyrodniczej okazał się umiarkowanie trudny. W przypadku języka angielskiego test na poziomie podstawowym okazał się dla nich również umiarkowanie trudny natomiast zestaw zadań na poziomie rozszerzonym okazał się trudny.

PORÓWNANIE WSKAŹNIKA ŁATWOŚCI DLA SZKOŁY I WOJEWÓDZTWA

Średnie wyniki z części humanistycznej dla województwa, powiatu, gminy oraz MG 4 Lokalizacja Historia i WOS J.polski Liczba zdających Rozstęp Średni wynik Województwo 43081 0% - 100% 61% 3% - 100% 66% Powiat 1093 12% - 100% 60% 9% - 100% 63% Gmina 374 12% - 97% 22% - 97% Szkoła 53 24% - 97% 57% 31% - 91% A 27 30% - 82% 56% 31% - 81% B 26 58%

Średnie wyniki z części matematyczno-przyrodniczej dla województwa, powiatu, gminy oraz MG 4 Lokalizacja Przyroda Matematyka Liczba zdajacych Rozstęp Średni wynik Województwo 43081 4% - 100% 50% 0% - 100% 47% Powiat 1095 15% - 100% 3% - 100% Gmina 374 13% - 100% 48% Szkoła 53 27% - 73% 51% 13% - 97% A 27 27% - 69% 52% 20% - 97% 46% B 26

j.angielski poz.podstawowy j.angielski poz.rozszerzony Średnie wyniki z części językowej dla województwa, powiatu, gminy oraz MG 4 Lokalizacja j.angielski poz.podstawowy j.angielski poz.rozszerzony Liczba zdajacych Rozstęp Średni wynik Województwo 38008 5% - 100% 64% 36138 0% - 100% 45% Powiat 902 13% - 100% 63% 784 Gmina 367 15% - 100% Szkoła 53 18% - 95% 55% 8% - 85% 37% A 27 18% - 93% 50% 8% - 80% 30% B 26 25% - 95% 59% 43%

ŚREDNIA WYNIKÓW (%) Z POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO DLA SZKOŁY, GMINY, MIASTA ORAZ WOJEWÓDZTWA

ŚREDNIA WYNIKÓW (%) Z POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO SZKOŁY

 MOCNE STRONY MIEJSKIEGO GIMNAZJUM NR 4 CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA– JĘZYK POLSKI Wykaz umiejętności, które nie sprawiały uczniom problemu. 1.W zakresie odbioru wypowiedzi i wykorzystania zawartych w niej informacji: - wyszukiwanie w wypowiedzi potrzebnych informacji, - rozumienie dosłownego i przenośnego znaczenia wyrazów w wypowiedzi, - rozpoznawanie wyrazów wieloznacznych i rozumienie ich znaczenia w tekście. - czerpanie dodatkowych informacji z przypisu, - wyciąganie wniosków wynikających z przesłanek zawartych w tekście, - dostrzeganie zróżnicowania słownictwa: rozpoznawanie zapożyczeń,. - stosowanie poprawnej formy odmiany rzeczowników, - dostrzeganie archaizmów, -wskazywanie funkcji formantów w nadawaniu znaczenia wyrazom pochodnym. 2. W zakresie analizy i interpretacji teksu: - rozpoznawanie problematyki utworu, 3. W zakresie tworzenia własnej wypowiedzi - precyzja języka, - tworzenie wyrazów i wyrażeń synonimicznych. 

HISTORIA I WOS Wykaz umiejętności, które nie sprawiały uczniom problemu. 1.W zakresie chronologii historycznej: - umiejscowienie w czasie i przestrzeni Polskę okresu rozbicia dzielnicowego na podstawie mapy historycznej i wiedzy własnej, - umiejscowienie w przestrzeni państwa Kazimierza Wielkiego na podstawie mapy historycznej, - umiejscowienie w czasie I, II i III rozbiór Rzeczypospolitej na podstawie tekstu źródłowego i mapy historycznej,   2. W zakresie analizy i interpretacji historycznej: - analiza tablicy genealogicznej ostatnich Jagiellonów, - przedstawienie przyczyn wojny secesyjnej w Stanach Zjednoczonych , - identyfikacja najważniejsze wynalazków i odkryć XIX w. na podstawie tekstu źródłowego 3. W zakresie tworzenia narracji historycznej - Charakterystyka działalności Marcina Lutra. 4. WOS - omówienie najważniejszych zasad ustroju Polski (suwerenność narodu, podział władzy, rządy prawa, pluralizm).

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA – przedmioty przyrodnicze Wykaz umiejętności, które nie sprawiały uczniom problemu. 1. W zakresie wskazywania w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą poznanych praw i zależności fizycznych: - posługiwanie się pojęciem prędkości do opisu ruchu 2. W zakresie korzystania z różnych źródeł informacji geograficznej: - posługiwanie się skalą mapy do obliczenia odległości w terenie, - analizowanie i interpretowanie treści map ogólnogeograficznych, tematycznych, turystycznych, - określanie położenia geograficznego oraz matematyczno-geograficznego punktów i obszarów, - wyjaśnianie i poprawne stosowanie podstawowych pojęć z zakresu demografii: przyrost naturalny, urodzenia i zgony.

Matematyka mocne strony: wykorzystanie i tworzenie reprezentacji wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji rozumowanie i argumentacja

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK ANGIELSKI - podstawa Umiejętności nie sprawiające trudności uczniom: 1. Rozumienie wypowiedzi ustnych: - odnajdywanie w tekście określonych informacji. 2. Reagowanie na wypowiedzi: - uzyskiwanie i przekazywanie prostych informacji i wyjaśnień. 3. Rozumienie wypowiedzi pisemnych: - określanie intencji nadawcy/autora tekstu. CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK ANGIELSKI - rozszerzenie Umiejętności nie sprawiające trudności uczniom: Rozumienie wypowiedzi ustnych: - określanie głównej myśli tekstu, - odnajdywanie w tekście określonej informacji.

 SŁABE STRONY MIEJSKIEGO GIMNAZJUM NR 4 CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA– JĘZYK POLSKI  Wykaz umiejętności, z którymi uczniowie naszej szkoły mieli szczególne problemy:   1. W zakresie odbioru wypowiedzi i wykorzystania zawartych w niej informacji: - wyciąganie wniosków wynikających z przesłanek zawartych w tekście, - rozpoznawanie intencje wypowiedzi. 2. W zakresie analizy i interpretacji teksu: - rozpoznawanie specyfiki tekstów kultury przynależnych do filmu, sztuk plastycznych, - przedstawienie propozycji odczytania konkretnego tekstu kultury. 3. W zakresie tworzenia własnej wypowiedzi: - tworzenie wypowiedzi pisemnej w formie rozprawki, - stosowanie różnych rodzajów zdań we własnych tekstach; dostosowanie szyku wyrazów i zdań składowych do wagi, jaką nadaje się przekazywanym informacjom. - stosowanie poprawnych form gramatycznych wyrazów odmiennych, - poprawność ortograficzna, - poprawność interpunkcyjna.

HISTORIA I WOS Wykaz umiejętności, z którymi uczniowie naszej szkoły mieli szczególne problemy: 1. W zakresie chronologii historycznej: - lokalizacja w czasie i przestrzeni cywilizacje starożytnej Mezopotamii i Egiptu, - umiejscowienie w czasie i przestrzeni kierunku i zasięgu podbojów arabskich, - umiejscowienie w czasie wydarzeń związanych końcem cesarstwa rzymskiego i wczesnym średniowieczem, - umiejscawia w przestrzeni i w czasie rozłamu w Kościele zachodnim na tle epok historycznych 2. W zakresie analizy i interpretacji historycznej: - analiza i interpretacja mapy historycznej i tekstu historycznego, - omówienie przyczyn i skutków rozłamu w Kościele w XI w. , - rozpoznanie w tekście źródłowym uczestników zjazdu gnieźnieńskiego, przy uwzględnieniu postaci: św. Wojciecha, Bolesława Chrobrego i Ottona III, - rozpoznawanie zabytków kultury średniowiecza, cech charakterystycznych kultury baroku i polskiego oświecenia, - porównanie warunków życia społeczeństwa w trzech zaborach w II połowie XIX w., przy uwzględnieniu możliwości prowadzenia działalności społecznej i rozwoju narodowego, - podanie przykładów pozytywnych i negatywnych skutków procesu uprzemysłowienia oraz głównych przyczyn konfliktów pomiędzy mocarstwami europejskimi na przełomie XIX i XXw. - charakterystyka ustroju Królestwa Polskiego na podstawie tekstu źródłowego, -charakterystyka stosunku państw zaborczych do sprawy polskiej na podstawie tekstu źródłowego. 3. W zakresie tworzenia narracji historycznej:  4. WOS  - przedstawienie organów władzy sądowniczej oraz zasad, według których działają sądy. 

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA – przedmioty przyrodnicze Wykaz umiejętności, z którymi uczniowie naszej szkoły mieli szczególne problemy:   1. W zakresie znajomości różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych. - opisywanie zależności pokarmowych, - przedstawianie dziedziczenia cech jednogenowych, posługując się podstawowymi pojęciami genetyki (allel, homozygota, heterozygota, dominacja, recesywność). 2. W zakresie pozyskiwania, wykorzystywania i tworzenia informacji: - odczytuje z układu okresowego podstawowe informacje o pierwiastkach (symbol, nazwę, liczbę atomową, masę atomową) 3 W zakresie rozumowania i zastosowanie nabytej wiedzy do rozwiązywania problemów: - obliczanie masy cząsteczkowe prostych związków chemicznych, - definiuje pojęcia: węglowodory definiuje pojęcia: węglowodory nasycone i nienasycone - opisuje właściwości etynu. 4. W zakresie wskazywania w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą poznanych praw i zależności fizycznych: - posługiwanie się pojęciem pracy. 5. W zakresie wykorzystania wielkości fizycznych do opisu poznanych zjawisk lub rozwiązania prostych zadań obliczeniowych. - posługiwanie się pojęciem mocy prądu elektrycznego. 6. W zakresie przeprowadzania doświadczeń i wyciągania wniosków z otrzymanych wyników oraz wskazywania w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą poznanych praw i zależności fizycznych: - posługiwanie się pojęciem gęstości, - stosowanie do obliczeń związek między masą, gęstością i objętością ciał stałych na podstawie wyników pomiarów wyznacza gęstość ciał stałych, - wyjaśnianie pływanie ciał na podstawie prawa Archimedesa, - budowanie prostego obwodu elektrycznego według zadanego schematu (wymagana jest znajomość symboli elementów: ogniwo, opornik, żarówka, wyłącznik, woltomierz, amperomierz), - wyznaczanie mocy żarówki zasilanej z baterii za pomocą woltomierza i amperomierza.

7. W zakresie wskazywania w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą poznanych praw i zależności fizycznych: - opisywanie biegu promieni przechodzących przez soczewkę skupiającą i rozpraszającą - wyjaśnianie pojęcia krótkowzroczności i dalekowzroczności oraz opisuje rolę soczewek w ich korygowaniu. 8 W zakresie korzystania z różnych źródeł informacji geograficznej: - posługiwanie się ze zrozumieniem pojęciem erozji, przedstawia rzeźbotwórczą rolę fal morskich, - posługiwanie się ze zrozumieniem pojęciami: czas słoneczny , - przedstawianie zmiany w oświetleniu Ziemi oraz w długości trwania dnia i nocy w różnych szerokościach geograficznych i porach roku.   9. W zakresie identyfikowania związków i zależności oraz wyjaśniania zjawisk i procesów: - charakteryzowanie i porównywanie na podstawie różnych źródeł informacji geograficznej środowiska przyrodniczego krajów sąsiadujących z Polską, wykazywanie ich zróżnicowania społecznego i gospodarczego.

Matematyka słabe strony: wykorzystanie i interpretowanie reprezentacji modelowanie matematyczne, rozumowanie i argumentacja użycie i tworzenie strategii

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK ANGIELSKI – podstawa Umiejętności sprawiające trudności uczniom: 1. Rozumienie wypowiedzi ustnych: - określanie kontekstu wypowiedzi, - odnajdywanie w tekście określonych informacji. 2. Reagowanie na wypowiedzi: - uzyskiwanie i przekazywanie prostych informacji i wyjaśnień, - nawiązywanie kontaktów towarzyskich, - stosowanie form grzecznościowych, - proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie (sprecyzowanie) tego, co powiedział rozmówca. 3. Rozumienie wypowiedzi pisemnych: - odnajdywanie w tekście określonych informacji. 4. Znajomość środków językowych: - posługiwanie się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych)

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK ANGIELSKI - rozszerzenie Umiejętności sprawiające trudności uczniom: 1. Rozumienie wypowiedzi ustnych: - odnajdywanie w tekście określonych informacji. 2. Tworzenie wypowiedzi: - tworzenie krótkich, prostych i zrozumiałych wypowiedzi pisemnych, np. e-mail: a) relacjonowanie wydarzenia z przeszłości b) przedstawianie opinii innych osób c) opisywanie ludzi d) opisywanie swojego doświadczenia e) stosowanie formalnego lub nieformalnego stylu wypowiedzi w zależności od sytuacji. 3. Rozumienie wypowiedzi pisemnych: - rozpoznawanie związku pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu. 4. Znajomość środków językowych: - posługiwanie się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych)

CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA –JĘZYK POLSKI WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY – CZYLI NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ !!! CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA –JĘZYK POLSKI Ćwiczyć czytanie ze zrozumieniem tekstu źródłowego pod kątem wnioskowania i rozpoznawania intencji nadawcy. Analizować i interpretować tekst źródłowy należący do różnych dziedzin sztuki: literatury, filmu, sztuk plastycznych. Utrwalać treść i wymowę lektur objętych podstawą programową. Doskonalić umiejętność redagowania rozprawki. Ćwiczyć umiejętność logicznego myślenia, formułowania wywodu argumentacyjnego. Utrwalać wiedzę literacką jako podstawę formułowania wywodu argumentacyjnego. Ćwiczyć poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną.   

HISTORIA I WOS Utrwalać i powtarzać chronologię historyczną oraz lokalizację w czasie i przestrzeni cywilizacji Mezopotamii, Egiptu oraz kierunku i zasięgu podbojów arabskich. Dokonywać analizy i interpretacji wydarzeń historycznych dotyczących ich przyczyn oraz skutków Kształcić umiejętność oceny postaci , zjawisk i wydarzeń historycznych. Utrwalać charakterystyczne cechy zabytków i kultury średniowiecza, baroku, oświecenia. Kształcić umiejętność charakterystyki celów, metod i działań postaci historycznych. Kształcić umiejętność porównywania zdarzeń, procesów i warunków życia oraz wnioskowania i oceny postaci oraz faktów historycznych na podstawie wiedzy własnej i tekstu źródłowego. Ćwiczyć umiejętność analizy i interpretacji mapy historycznej , ikonografiki i tekstu źródłowego. Utrwalać wiadomości dotyczących organów władzy sądowniczej oraz zasad, według których działają sądy.  

CZĘŚĆ MATEMATYCZNO-PRZYRODNICZA – przedmioty przyrodnicze 1. Na lekcjach korzystać z różnych źródeł informacji. 2. Utrwalać wiadomości o zewnętrznych procesach geologicznych. 3. Na lekcjach przeprowadzać doświadczenia i ćwiczyć umiejętne wyciągania wniosków z otrzymanych wyników oraz wskazywanie w otaczającej rzeczywistości przykładów zjawisk opisywanych za pomocą poznanych praw i zależności fizycznych. 4. Utrwalać wiadomości z zakresu genetyki. 5. Ćwiczyć na lekcjach odczytywanie z układu okresowego podstawowe informacje o pierwiastkach (symbol, nazwę, liczbę atomową, masę atomową) oraz obliczanie masy cząsteczkowe prostych związków chemicznych.

Matematyka Wnioski do dalszej pracy z matematyki Stosować obliczania potęg i pierwiastków w celu ich utrwalenia Kształcić umiejętność opisywania związków za pomocą wyrażeń algebraicznych Doskonalić umiejętność opracowywania strategii rozwiązania problemu oraz stworzenia odpowiedniego modelu matematycznego Rozwiązywać zadania problemowe Kształcić umiejętność przeprowadzania prostych dowodów matematycznych. Uczyć doboru prawidłowych argumentów. Doskonalić umiejętność poprawnego zapisu przeprowadzonego rozumowania. Doskonalić umiejętność interpretacji wiadomości odczytanych z wykresu funkcji Kształcić umiejętność zamiany jednostek Podczas realizacji programu oraz w trakcie prac pisemnych stosować zadania typu egzaminacyjnego

CZĘŚĆ JĘZYKOWA – JĘZYK ANGIELSKI 1. Ćwiczyć redagowanie prostej, krótkiej i zrozumiałej wypowiedzi np. e-mail; 2. Poszerzać zakres środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych); 3. Ćwiczyć czytanie i słuchanie ze zrozumieniem w celu odnajdywania w tekście określonych informacji, rozpoznawania związku pomiędzy poszczególnymi częściami tekstu, określania kontekstu wypowiedzi; 4. Ćwiczyć reagowanie na wypowiedzi jak np. uzyskiwanie i przekazywanie prostych informacji i wyjaśnień, nawiązywanie kontaktów towarzyskich, stosowanie form grzecznościowych, proszenie o powtórzenie bądź wyjaśnienie (sprecyzowanie) tego, co powiedział rozmówca.