Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Dojrzałość szkolna dziecka
Dobre praktyki w Gimnazjum nr 2 im. Jana Pawła II w Strzegomiu
ORIGAMI W NASZEJ SZKOLE czyli KWADRATOWY ZAWRÓT GŁOWY
Metody pracy z dziećmi w naszym przedszkolu
„Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” (J. Korczak)
Przedszkolak Pełen Zdrowia
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?
Nowa podstawa programowa kształcenia ogólnego dla szkół podstawowych
Program własny z zakresu edukacji artystycznej
Projekt Edukacja przedszkolna szansą na sukces Twojego dziecka Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Bronisława Malinowskiego w Woli
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
DIAGNOZA UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM Opracowanie: Wanda Michalak Magdalena Szczupak Anna Ardel.
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Przygotowanie dziecka do szkoły
KLOCKOMANIA.
Dzieciństwo jest snem rozumu
Innowacja pedagogiczna
Grupa „Muchomorki”.
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Moje dziecko idzie do szkoły
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Rozwijamy odpowiedzialnych, ciekawych życia, pełnych pokoju młodych ludzi, posiadających wiarę w siebie i szacunek dla innych. Dzieci same motywują się
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Metoda Ruchu Rozwijającego
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Arteterapia – leczenie przez sztukę
,,NASZA BAJKA”. Inspiracją do podjęcia działań w zakresie tworzenia programu edukacji teatralnej stały się dla nas doświadczenia z pracy pedagogicznej.
MĄDRY PRZEDSZKOLAK Projekt realizowany przez Stowarzyszenie „ Człowiek Człowiekowi…” Piotrowice 18 w Przedszkolu Samorządowym w Zawichoście na podstawie.
dziecko nabywa różnorodne umiejętności, sprawności i doświadczenia zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami dziecko potrafi wykorzystać.
Dojrzałość szkolna dziecka
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Program wychowania przedszkolnego. Motto „Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz, jeśli nie wie - wytłumacz, jeśli nie może – pomóż! Jeśli przy.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Łamigłówki matematycznej główki Miejskie Przedszkole nr 17 w Rudzie Śląskiej.
Wychowawczynie: mgr Małgorzata Stążka mgr Małgorzata Zielińska Opracowała: mgr M. Stążka PROGRAM KOMPUTEROWY DOTYCZĄCY WYKORZYSTYWANIA KOMPUTERA DO „ZABAWY”
„KAŻDY MOŻE BYĆ ARTYSTĄ - MAŁE ORIGAMI” Opracowała: mgr Marta Gozdek
METODA DOBREGO STARTU. Metoda Dobrego Startu Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2017/2018 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Oddział Przedszkolny Szkoła Podstawowa nr 221 im
Zapis prezentacji:

Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm” „EDUKACJA PRZEZ RUCH” METODA D. DZIAMSKIEJ „Żyć to znaczy ruszać się, a ruch to drzewo do świata uczenia się” dr Paul Dennison

EDUKACJA PRZEZ RUCH 1. To system form i metod kształcenia oraz terapii, który wykorzystuje naturalny, spontaniczny ruch organizmu. Człowiek rusza się, a więc przez ruch uaktywnia zmysły, dzięki którym poznaje otaczający go świat. 2. Narzędziem edukacji przez ruch jest koło integracji sensorycznej, czyli koło zintegrowanego ruchu organizmu. 3. Cele innowacji. Cel ogólny: * Stwarzanie dzieciom warunków do wszechstronnego rozwoju poprzez stymulowanie zmysłów w działaniu. Cele szczegółowe: dziecko * Usprawni małą motorykę poprzez kreślenie wybranych znaków. * Rozwinie koordynację wzrokowo – ruchowo – słuchową. * Rozwinie umiejętności zgodnego współdziałania w parze oraz w zespole. * Kształtuje odporność emocjonalną, doświadcza radości. * Nabywa umiejętność wypowiadania się w oparciu o wykonaną kartę pracy. * Zdobędzie doświadczenia matematyczne poprzez manipulowanie papierem i jego składanie.

Innowacja zakłada prowadzenie zajęć z następujących obszarów edukacyjnych: Obszar 3 pt: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci Obszar 4 pt: Wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia Obszar 8 pt: Wychowanie przez sztukę – muzyka, śpiew, pląsy i taniec Obszar 13 pt: Wspomaganie rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną Obszar 14 pt: Kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania * ćwiczenia o charakterze graficznym lub manipulacyjnym, rytmiczne wykonane przy optymalnym ruchu ciała * swobodne działania z wykorzystaniem różnych technik plastycznych, prowadzących do powstania karty pracy * zestawienie indywidualnych kart pracy w kartę zespołową, swobodna rozmowa na jej temat * wykorzystanie powstałej karty pracy do przemyślanej analizy, dzięki której możemy zaplanować kolejne formy działania dzieci Proponowane zabawy i ćwiczenia systemu „Edukacja przez ruch” uwzględniają możliwości motoryki dziecka oraz fizjologiczny ruch organizmu, a także rozwój społeczny dzieci (wspólne wykonanie prac plastycznych). Każde zajęcie zawiera:

Miejsce realizacji: Przedszkole nr 16 im. Jana Brzechwy w Koninie Czas realizacji: styczeń 2013 r. - czerwiec 2014 r. Grupa, w której innowacja jest realizowana: „Biedronki” - dzieci sześcioletnie Nauczycielka wdrażająca innowację: Pani Emilia Dębińska

Połóż, podnieś i obrysuj…! Stopy wycinamy i zwierzaki składamy!

Figury znamy i origami składamy

„ŚLIMAK, ŚLIMAK POKAŻ ROGI….” Ślimaka kręcimy i literki O się uczymy Figury znamy i origami składamy

Linie kreślimy i świetnie się bawimy

Wiązki kreślimy i ciekawe rzeczy robimy

Chodzimy, kreślimy, kredki podajemy Potem różne znaki z nich czarujemy

Na instrumentach gramy, bo dobry słuch mamy

Z Rodzicami świetnie się bawimy - kreślimy, tańczymy i tworzymy

To drzewo powstało, ponieważ odrysowałem/am dłoń Mojej Mamy, a Ona Moją