Moje dziecko idzie do szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Informacja dla rodziców.
informacje i wskazówki dla rodziców
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
Znaczenie wspomagania dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym.
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
Dojrzałość szkolna dziecka
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Szkoła Podstawowa nr 4 w Andrychowie
Znaczenie wychowania przedszkolnego
SZKOŁA PRZYJAZNA SZEŚCIOLATKOM
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
6-latek w naszej szkole Podsumowanie ankiety skierowanej do Rodziców/Opiekunów prawnych dzieci, które w wieku 6 lat rozpoczęły naukę w klasie I Kwiecień.
Mój sześciolatek idzie do szkoły
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA WARUNKIEM POWODZENIA W NAUCE
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Kontrowersje wokół szkolnej edukacji sześciolatków w Polsce
Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania.
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Dojrzałość szkolna dziecka 5 i 6 letniego
6-LATEK W SZKOLE.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Sześciolatek dzieckiem, sześciolatek uczniem
PIERWSZOKLASISTA W SZKOLE
Gotowość szkolna to taki stopień rozwoju fizycznego, emocjonalno-społecznego i intelektualnego, który umożliwia dziecku sprostanie obowiązkom szkolnym.
PIERWSZE KROKI W SZKOLE
Prezentacja multimedialna dotycząca gotowości szkolnej.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA DZIECKA 6 LETNIEGO W ASPEKCIE ROZWOJU MOWY
„NIE MOŻNA ZMUSIĆ ZIARNA DO ROZWOJU I KIEŁKOWANIA, MOŻNA JEDYNIE STWORZYĆ WARUNKI ZEZWALAJĄCE NA TO, ABY ZIARNO ROZWINĘŁO WSZYSTKIE TKWIĄCE W NIM MOŻLIWOŚCI.”
Cechy rozwojowe sześciolatka
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Materiały informacyjne dla rodziców 1.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Gotowość szkolna Długotrwały proces przemian psychofizycznych, które prowadzi do przystosowania się dziecka do systemu nauczania początkowego. Zawsze.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Dobry start w szkole jest niezwykle ważny dla rozwoju dziecka.
Dojrzałość szkolna dziecka
Małe? Duże ? Dziecko w klasie I Hanna Michalska Sokołów Podlaski,
GOTOWOŚĆ SZKOLNA SZEŚCIOLATKÓW
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
Co zyska sześciolatek rozpoczynając naukę w szkole?
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek, rozpęd i kierunek” Janusz Korczak.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Gotowość szkolna Gotowość szkolna Informacja dla rodziców 5- i 6-latków.
Informacje dla Rodziców. * stan zdrowia (dziecko leczone - choroba przewlekła) * niski lub obniżony poziom rozwoju intelektualnego, * nieharmonijny rozwój.
C ZY NASZE DZIECKO MOŻE JUŻ IŚĆ DO SZKOŁY ? Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 im. ks. dra S. Wilczewskiego w Katowicach.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
MAMO, TATO - JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ MA PRAWO DO … Okresu adaptacji w szkole tak długiego jak to będzie potrzebne 2. Jednego nauczyciela.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Dojrzałość szkolna dziecka sześcioletniego
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Czy nasze dziecko może już iść do szkoły?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Moje dziecko idzie do szkoły porady dla rodziców pierwszoklasistów

Drodzy Rodzice! W roku szkolnym 2014/2015 Państwa dziecko trafi do klasy pierwszej. Aby dziecko mogło sprostać wymaganiom szkolnym i w pełni się rozwijać musi osiągnąć dojrzałość szkolną.

Dojrzałość szkolna : jest to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki w szkole. Uzależniona jest od osiągnięcia takiego stanu rozwoju fizycznego, umysłowego i społeczno-emocjonalnego, który umożliwia sprostanie obowiązkom szkolnym.

Do szkoły trafią zarówno dzieci siedmioletnie, jak i sześciolatki. Różnice między dziećmi nie muszą być jednak powodem do niepokoju. Dzieci w tym wieku rozwijają się bardzo szybko, a każde z nich w indywidualnym tempie.

Wystarczy tylko uważnie obserwować swoje dziecko i wiedzieć, na co zwrócić szczególną uwagę.

Dojrzałość fizyczna To ogólna sprawność organizmu i zdrowie dziecka.

Dojrzałość fizyczna Dziecko biega

Dojrzałość fizyczna skacze na jednej nodze

sprawnie wchodzi po schodach Dojrzałość fizyczna sprawnie wchodzi po schodach

Dojrzałość fizyczna zachowuje równowagę

utrzymuje równowagę na rowerze Dojrzałość fizyczna utrzymuje równowagę na rowerze

Dojrzałość fizyczna; SAMOOBSŁUGA dziecko ubiera się samodzielnie

Dojrzałość fizyczna; SAMOOBSŁUGA samodzielnie je

Dojrzałość fizyczna; SAMOOBSŁUGA potrafi wiązać sznurowadła

Dojrzałość fizyczna; SAMOOBSŁUGA myje ręce po skorzystaniu z niej korzysta z toalety; myje ręce po skorzystaniu z niej

dziecko zapina guziki, zamek błyskawiczny Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI dziecko zapina guziki, zamek błyskawiczny

Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI koloruje obrazki

Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI rysuje po śladzie

Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI posługuje się nożyczkami wycina, posługuje się nożyczkami

Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI lepi z plasteliny

rysuje prosty wzór z figur geometrycznych Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI rysuje prosty wzór z figur geometrycznych

buduje proste konstrukcje z klocków Dojrzałość fizyczna; SPRAWNOŚĆ DŁONI buduje proste konstrukcje z klocków

Dojrzałość umysłowa ; pamięć, uwaga, myślenie, spostrzeganie, mowa przejawia się w zainteresowaniu nauką, zwłaszcza czytaniem, pisaniem, liczeniem, zaciekawieniem zjawiskami zachodzącymi w najbliższym otoczeniu,.

Dojrzałość umysłowa ; pamięć, uwaga, myślenie, spostrzeganie, mowa . Dziecko dojrzałe umysłowo potrafi skupić uwagę przez dłuższy czas na tej samej czynności, potrafi z uwagą śledzić treść opowiadanej czy czytanej bajki.

Dojrzałość umysłowa ; pamięć, uwaga, myślenie, spostrzeganie, mowa Jego mowa jest poprawna pod względem artykulacyjnym, a słownictwo jest na tyle bogate, że bez problemu potrafi porozumiewać się z innym.

przedmioty do kategorii Dojrzałość umysłowa dziecko dopasowuje przedmioty do kategorii

Wymienia 10 elementów np. owoców Dojrzałość umysłowa Wymienia 10 elementów np. owoców

„Pocą się, sapią, stękają srogo, ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą.” Dojrzałość umysłowa uczy się na pamięć krótkiego wierszyka, rymowanki lub piosenki „Pocą się, sapią, stękają srogo, ciągną i ciągną, wyciągnąć nie mogą.”

buduje krótkie zdania opisujące, co się dzieje na obrazku Dojrzałość umysłowa buduje krótkie zdania opisujące, co się dzieje na obrazku

potrafi określić kierunki na kartce np. prawy górny róg Dojrzałość umysłowa potrafi określić kierunki na kartce np. prawy górny róg

wypowiada się wyraźnie Dojrzałość umysłowa wypowiada się wyraźnie

Dojrzałość społeczno-emocjonalna Dziecko dojrzałe społecznie i emocjonalnie prawidłowo nawiązuje kontakty z rówieśnikami i dorosłymi, potrafi współżyć w zespole, przestrzegać reguł życia w zbiorowości, przestrzegać zawartych umów.

dziecko panuje nad sobą, Dojrzałość społeczno-emocjonalna dziecko panuje nad sobą, nad swoimi emocjami

Dojrzałość społeczno-emocjonalna reaguje na nowości

Dojrzałość społeczno-emocjonalna jest ciekawe świata

Dojrzałość społeczno-emocjonalna zadaje pytania

chętnie bawi się z innymi Dojrzałość społeczno-emocjonalna chętnie bawi się z innymi

potrafi współpracować z dziećmi Dojrzałość społeczno-emocjonalna potrafi współpracować z dziećmi

ma właściwą motywację do nauki Dojrzałość społeczno-emocjonalna ma właściwą motywację do nauki

przestrzega reguł życia w grupie Dojrzałość społeczno-emocjonalna przestrzega reguł życia w grupie

jest wytrwałe i skoncentrowane Dojrzałość społeczno-emocjonalna jest wytrwałe i skoncentrowane

posługuje się zwrotami grzecznościowymi Dojrzałość społeczno-emocjonalna posługuje się zwrotami grzecznościowymi

Warto wspomagać rozwój dziecka poprzez zabawy edukacyjne, ćwiczenia sprawności rąk, trening zapamiętywania i naukę samodzielności.

opracowanie: Ewa Jurczenko SP 12 w Koninie