Potwierdzona znajomość języków obcych w awansie i rozwoju zawodowym pracowników oświaty Wrocław, 27 września 2006 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PODSTAWY PRAWNE NAUCZANIA JĘZYKÓW OBCYCH
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Kwalifikacje nauczycieli w roku 2006
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Egzamin maturalny w 2012 roku.1 Egzamin maturalny w 2012 roku Warszawa,12 września 2012 r.
KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI
MATURA 2015.
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
Zagadnienia: Podstawy prawne egzaminu maturalnego Standardy wymagań egzaminacyjnych Struktura egzaminu pisemnego i ustnego z języka obcego nauczanego.
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
M. Rostkowska 1 Co wiemy o maturze z informatyki ?
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Egzamin maturalny od 2005 roku.1 Egzamin maturalny od 2005 roku! Opracował Grzegorz Sitko IV LO im. Adama Mickiewicza w Warszawie.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Awans zawodowy nauczycieli w świetle przepisów prawa
nauczyciela języka angielskiego w systemie edukacji narodowej
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego.
Jesteśmy dumni z nauczycieli naszej Szkoły Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 7 w Krakowie Section Bilingue Francophone.
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Klasa dwujęzyczna w Prywatnym Gimnazjum Amicus
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
WYDZIAŁ KSZTAŁCENIA PRZEDSZKOLNEGO, PODSTAWOWEGO I GIMNAZJALNEGO Gdańsk, dnia 26 sierpnia 2008 r. Kuratorium Oświaty w Gdańsku.
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
MATURA 2007 raport ZESPÓŁ SZKÓŁ I PLACÓWEK KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
Awans zawodowy nauczycieli w świetle przepisów prawa
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Egzaminy uznawane przez najlepsze uczelnie i największych pracodawców
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
Konferencja TVP3 27 stycznia 2012 LANGUAGE RICH EUROPE.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
1 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 24 października 2005 r. Dnia 11 listopada 2005 roku weszła w życie nowelizacja Rozporządzenia.
Język obcy w przedszkolu
Socrates/Erasmus Program edukacyjny Unii Europejskiej.
Co dalej…..
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
Język obcy w przedszkolu KURATORIUM OŚWIATY W POZNANIU Poznań, 21 marca 2015 r.
DEFINICJA ODDZIAŁU DWUJĘZYCZNEGO Oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach polskim oraz obcym nowożytnym, będącym drugim językiem.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
Wybrane zagadnienia dotyczące awansu zawodowego nauczycieli.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
KWALIFIKACJE ZAWODOWE NAUCZYCIELA RELIGII KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Egzamin maturalny w 2018 roku
Awans zawodowy nauczycieli
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Nowelizacja rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Szkoła podstawowa i co dalej?. Szkoła podstawowa i co dalej?
Reforma szkolnictwa zawodowego (szkoły dla młodzieży)
Zapis prezentacji:

Potwierdzona znajomość języków obcych w awansie i rozwoju zawodowym pracowników oświaty Wrocław, 27 września 2006 r.

Kwalifikacje nauczycieli języków obcych Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 10 września 2002r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. (Dz.U. z 2002r. Nr 155, poz. 1288)

§ 11. 1. Kwalifikacje do nauczania języków obcych i innych przedmiotów wykładanych w języku obcym w nauczycielskim kolegium języków obcych, posiada osoba legitymująca się dyplomem ukończenia: 1) studiów magisterskich na kierunku filologia w specjalności danego języka obcego lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego i posiada przygotowanie pedagogiczne lub 2) studiów magisterskich lub wyższych zawodowych ukończonych w kraju, w którym językiem urzędowym jest dany język obcy nauczany w kolegium i posiada przygotowanie pedagogiczne.

2. Kwalifikacje do nauczania języków obcych w szkołach, o których mowa w § 2, z wyjątkiem nauczycielskich kolegiów języków obcych, oraz w przedszkolach, szkołach i placówkach wymienionych w § 3 i 4, z zastrzeżeniem ust. 4, posiada osoba, która: 1) ma kwalifikacje określone w ust. 1 lub 2) legitymuje się dyplomem ukończenia studiów wyższych zawodowych: a) na kierunku filologia w zakresie danego języka obcego lub b) w specjalności danego języka obcego lub lingwistyki stosowanej w zakresie danego języka obcego, a ponadto posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 3) legitymuje się dyplomem ukończenia nauczycielskiego kolegium języków obcych w specjalności odpowiadającej danemu językowi obcemu albo 4) legitymuje się dyplomem ukończenia studiów magisterskich lub wyższych zawodowych na dowolnym kierunku (specjalności) i świadectwem państwowego nauczycielskiego egzaminu z danego języka obcego stopnia II lub świadectwem znajomości danego języka obcego w zakresie zaawansowanym lub biegłym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, a ponadto posiada przygotowanie pedagogiczne.

3. Kwalifikacje do nauczania języków obcych w szkołach, o których mowa w § 4 (gimnazjach), posiada również osoba, która legitymuje się: 1) dyplomem ukończenia zakładu kształcenia nauczycieli w dowolnej specjalności oraz: a) świadectwem państwowego nauczycielskiego egzaminu z danego języka obcego stopnia I lub II lub b) świadectwem znajomości danego języka obcego w zakresie co najmniej zaawansowanym - wymienionym w załączniku do rozporządzenia i posiada przygotowanie pedagogiczne, lub 2) świadectwem dojrzałości i świadectwem państwowego nauczycielskiego egzaminu z danego języka obcego stopnia I lub II.

4. Kwalifikacje do nauczania języków obcych w przedszkolach i klasach I-III szkół podstawowych posiada również osoba, która legitymuje się dyplomem ukończenia: 1) studiów magisterskich na kierunku pedagogika w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych lub 2) studiów wyższych zawodowych: a) na kierunku pedagogika w zakresie nadającym kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych lub b) w specjalności nadającej kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych albo 3) zakładu kształcenia nauczycieli w specjalności nadającej kwalifikacje do pracy w przedszkolach lub klasach I-III szkół podstawowych, a ponadto świadectwem znajomości danego języka obcego w zakresie co najmniej podstawowym, o którym mowa w załączniku do rozporządzenia, i która ukończyła studia podyplomowe lub kurs kwalifikacyjny, w zakresie wczesnego nauczania danego języka obcego.

Świadectwa potwierdzające znajomość języków obcych 1 Świadectwa potwierdzające znajomość języków obcych 1. Podstawowa znajomość języka: 1) Język angielski: a) First Certificate in English (FCE), Cambridge University, ocena A lub B, b) TOEFL - Test of English as a Foreign Language (z wynikiem 173-213 pkt - dawne 500-550 pkt z testu, najmniej 3,5 pkt z pracy pisemnej - TWE, i najmniej 50 pkt z egzaminu ustnego TSE), Educational Testing Service, Princeton, USA.

2) Język niemiecki: a) Die Zentrale Mittelstufenprüfung (ZMP), Goethe Institut, b) Österreiches Sprachdiplom für Deutsch als Fremdsprache - Mittelstufe, Instytut Austriacki.

3) Język francuski: a) Diplôme d'Etudes en Langue Française (DELF - Premier Degré), b) Diplôme de Langue Française (DL), Alliance Française.

4) Język włoski: a) Certificazione di Italiano come Lingua Straniera (CILS), Universita per Stranieri, Siena poziom 1. (podstawowy - z minimum 11/20 punktów) i poziom 2. (średnio-zaawansowany - z minimum 11/20 punktów), b) Certificazione di Conoscenza delle Lingua Italiana, Livello 1 (CELI 1), Universita per Stranieri, Perugia (USP) - poziom 1. (podstawowy - ocena A, B lub C) oraz Livello 2 (CELI 2) - poziom 2. (średnio-zaawansowany - ocena A, B lub C).

5) Język hiszpański: Certificado Inicial de Espaňol como Lengua Extranjera (CIE), Instituto Cervantes & Universidad de Salamanca.

2. Zaawansowana znajomość języka: 1) Język angielski: a) Certificate in Advanced English (CAE), Cambridge University, ocena A, B lub C, b) TOEFL - Test of English as a Foreign Language (z wynikiem 213-250 pkt - dawne 550- 600 pkt z testu, najmniej 4,5 pkt z pracy pisemnej - TWE, i najmniej 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE), Educational Testing Service, Princeton, USA.

2) Język niemiecki: a) Das Kleine Deutsche Sprachdiplom (KDS), Goethe Institut, b) Die Zentrale Oberstufenprüfung (DZO), Goethe Institut.

3) Język francuski: a) Certificat d'acces au DALF, Commission Nationale du DELF/DALF, Sevres - Francja, b) Diplôme d'Etudes en Langue Française (DELF), c) Diplôme Supérieur d'Etudes Françaises (DS) Alliance Française.

4) Język włoski: a) Certificazione di Italiano come Lingua Straniera (CILS), Universita per Stranieri, Siena poziom 3. (zaawansowany - z minimum 11/20 punktów), b) Certificazione di Conoscenza delle Lingua Italiana, Livello 3 (CELI 3), Universita per Stranieri, Perugia, poziom 3. (zaawansowany - ocena A, B lub C), c) Certificazione di Italiano come Lingua Straniera (CILS), Universita per Stranieri, Siena poziom 4. (bardzo zaawansowany - z minimum 11/20 punktów), d) Certificazione di Conoscenza delle Lingua Italiana, Livello 4 (CELI 4), Universita per Stranieri, Perugia, poziom 4. (bardzo zaawansowany - ocena A, B lub C).

5) Język hiszpański: Diploma Básico de Espaňol como Lengua Extranjera (DBE), Instituto Cervantes & Universidad de Salamanca.

6) Świadectwa złożenia egzaminu państwowego z języka obcego przed Państwową Komisją Egzaminacyjną - powołaną na podstawie zarządzenia Nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990r. w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych (Dz.Urz. MEN Nr 7, poz.44)

3. Biegła znajomość języka: 1) Język angielski: a) Certificate of Proficiency in English (CPE), Cambridge University, ocena A, B lub C, b) TOEFL - Test of English as a Foreign Language (z wynikiem powyżej 250 pkt dawne 600 pkt z testu, najmniej 5 pkt z pracy pisemnej - TWE, i powyżej 50 pkt z egzaminu ustnego - TSE), Educational Testing Service, Princeton, USA.

2) Język niemiecki: Das Grosse Deutsche Sprachdiplom (GDS), Goethe Institut.

3) Język francuski: a) Diplôme Approfondi de Langue Française (DALF), b) Diplôme des Hautes Etudes Françaises (DHEF), Alliance Française

4) Język włoski: Certificazione di Conoscenza delle Lingua Italiana, Livello 5 (CELI 5), Universita per Stranieri, Perugia, poziom 5. (biegły - ocena A, B lub C).

5) Język hiszpański: Diploma Superior de Espaňol como Lengua Extranjera (DSE), Instituto Cervantes & Universidad de Salamanca

4. Egzaminy nauczycielskie: Świadectwa złożenia państwowego nauczycielskiego egzaminu z języka obcego stopnia I lub II przed Państwową Komisją Egzaminacyjną - powołaną na podstawie zarządzenia Nr 33 Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 sierpnia 1990r. w sprawie egzaminów państwowych z języków obcych (Dz.Urz. MEN Nr 7, poz. 44).

Awans zawodowy nauczycieli Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 2004r. Nr 260, poz. 2593)

4) realizację co najmniej trzech z następujących zadań: § 8. ust. 2. Wymagania niezbędne do uzyskania stopnia nauczyciela dyplomowanego obejmują: 4) realizację co najmniej trzech z następujących zadań: d) uzyskanie umiejętności posługiwania się językiem obcym na poziomie zaawansowanym, a w przypadku nauczycieli języków obcych - uzyskanie umiejętności posługiwania się drugim językiem obcym na poziomie zaawansowanym,

Dziękuję za uwagę