Urząd Miejski w Zabrzu – Badanie wg IRIC

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zadania i zasady działania Unii Europejskiej
Advertisements

Urząd Pracy m.st. Warszawy
Polska Centrala Firm Symulacyjnych CENSYM
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Prezentują: Marcin Grohs, Christian Gorzawski, Adrian Noworolnik
Analiza ryzyka projektu
Administracja publiczna
Zarządzanie przez cele Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego
SZKOLENIE NACZELNIKÓW OSP TEMAT 5: Organizacja szkoleń, ćwiczeń oraz zawodów sportowo-pożarniczych OSP i MDP Autor: Robert Łazaj.
ROLA POWIATOWYCH URZĘDÓW PRACY WE WSPIERANIU ZATRUDNIENIA OSÓB ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM - realizacja projektów współfinansowanych przez Europejski.
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
Jacek Liwiński Wydział Nauk Ekonomicznych UW
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Definicja rachunkowości zarządczej
Racjonalność wyborcy a paradoks partycypacji
Skąd biorą się różnice w poziomie bezrobocia w różnych rozwiniętych krajach? Adrian Domitrz.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CENTRUM INTEGRACJI UCHODŹCÓW Fundacja Edukacji i Twórczości.
1 Zasada równości szans kobiet i mężczyzn na rynku pracy Mikołajki, lutego 2010 r. Bartosz Szurmiński – Kierownik Zespołu ds. Informacji i Promocji.
Kultura organizacyjna
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
FUNKCJA PERSONALNA.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Jak to robią inni ? – wybrane zagadnienia organizacji poradnictwa zawodowego na świecie – planowanie kariery zawodowej jako przedmiot szkolny Jak to robią
MODEL KOMPETENCJI KOMUNIKACYJNEJ
Europejski obszar gospodarczy
Biura Uznawalności Wykształcenia i Wymiany Międzynarodowej (BUWiWM)‏
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
Polska Rodzina – wyzwania, działania, perspektywy Warszawa,
Idea flexicurity w projektach innowacyjnych
Dlaczego trzeba podnosić wiek emerytalny?
Wyniki badań ankietowych uczestników projektu przed i po zakończeniu testowania modelu dr Marzenna Czerwińska Dojrzała przedsiębiorczość – innowacyjny.
KULTURA ORGANIZACYJNA
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Absencja i zabezpieczenie na wypadek choroby w ujęciu porównawczym
Uporządkuj państwa od 1 do 16.
Zadawanie pytań.
Parlament Europejski - instytucja Unii Europejskiej będąca odpowiednikiem jednoizbowego parlamentu, której członkowie są wybierani są w bezpośrednich wyborach,
* LUDZIE TO NIE TOWAR *.
Dylematy budowy struktury organizacyjnej
Kultura organizacyjna MSP
Zarządzanie różnorodnością w opinii przedsiębiorców – wyniki badań zrealizowanych w ramach projektu Diversity Index Warszawa, 20 lutego 2013 r.
Zasady Współczesnej Demokracji
Kobiety na rynku pracy.
Kulturowe uwarunkowania zarządzania jakością
Kto handluje z kim?.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
Zmienia życie, otwiera umysły Inauguracja 2015/2016 WNEiZ.
VDMA | HOLZ-HANDWERK 2016 / DREWNO-RZEMIOSŁO Konferencja prasowa Warszawa, 1 grudnia 2015 r. Dennis Bieselt VDMA e.V. Holzbearbeitungsmaschinen Zrzeszenie.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
1© GfK 2016 | Reasons for trying to look good and time spent on personal grooming Polaków dbałość o dobry wygląd styczeń 2016.
Bezrobocie. Stan, w którym osoba zdolna do pracy i gotowa do jej podjęcia, mimo aktywnych poszukiwań pozostaje bez zatrudnienia.
Erasmus Day 2015 Katarzyna Jezierska. ERASMUS+ Program Erasmus+ oferuje wsparcie finansowe dla instytucji i organizacji działających w obszarze edukacji.
Uwarunkowania inwestycji międzynarodowych Kulturowe Regulacyjne Gospodarcze.
PROGRAM RZĄDOWY RODZINA 500+ Ustawa z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowaniu dzieci (Dz. U. z 2016 r. poz. 195 ) KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ RODZINNYCH.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
1 Fundusz Współpracy Program Agro-Info Inicjatywa Wspólnotowa LEADER Tradycyjna formuła wspierania rozwoju: dotacja na realizację projektu Konsekwencje:
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Czynniki strukturotwórcze
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
KULTUROWO-REGULACYJNE UWARUNKOWANIA A INNOWACJE WYZWANIA SEKTORA FINANSOWEGO Dr Lech Kurkliński ALTERUM Ośrodek Badań i Analiz Systemu Finansowego Szkoła.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
Identyfikacja potrzeb rozwojowych w organizacji
Administracja Programu Erasmus: mgr Joanna Siwiec, pokój 010C,
WYKŁAD III KULTURA I WARTOŚCI
Otoczenie przedsiębiorstwa w marketingu międzynarodowym
Funkcja planowania.
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Zapis prezentacji:

Urząd Miejski w Zabrzu – Badanie wg IRIC Kultury i Organizacje Urząd Miejski w Zabrzu – Badanie wg IRIC Andrzej Borecki Kasia Janecka Natalia Czerwińska Marlena Farys

Na podstawie badań IBM wyodrębniono cztery wymiary kultury narodowej : Dystans Władzy Indywidualizm – Kolektywizm Męskość – Kobiecość Unikanie Niepewności

Dystans Władzy Wg Muldera : - jest to emocjonalna przestrzeń oddzielająca podwładnych od przełożonych Wg Hofstede’a - zakres oczekiwań i akceptacji dla nierównego rozkładu władzy , wyrażany przez podwładnych Wskaźnik dystansu władzy : PDI

Dystans Władzy Pytania ankietowe użyte do obliczania wskaźnika dystansu władzy: Jak postrzegana jest rzeczywistość 1. Czy z twojego doświadczenia wynika, ze podwładni często obawiają się sprzeciwić przełożonemu ? 2. Jak określił(a)byś stosowany w praktyce styl podejmowania decyzji , charakterystyczny dla twojego przełożonego? Wyrażane preferencje 3. Jaki styl podejmowania decyzji przez przełożonego odpowiadałby ci najbardziej?

Dystans Władzy Po przeprowadzonych badaniach w IBM uzyskano następujące wyniki: duży dystans władzy w krajach europejskich (korzenie łacińskie – Francja, Hiszpania), w krajach Ameryki Łacińskiej, Azji i Afryce. mały dystans władzy w USA, Wlk Brytanii, oraz dla państw nie łacińskich w Europie.

Dystans Władzy Niskie PDI dystans niewielki, silna potrzeba konsultacji pracownicy o najwyższym statusie i wykształceniu Wysokie PDI duży dystans, duża zależność podwładnych od przełożonych /autokracja/ Zróżnicowanie dystansu władzy w zal. Od klasy społecznej, poziomu wykształcenia i zawodu. pracownicy o najniższym statusie i wykształceniu

Dystans Władzy Wpływ kultury narodowej na postawy wobec nierówności jest silniejszy dla pracowników wyższego szczebla niż dla robotników.

Indywidualizm – kolektywizm Społeczeństwa : Kolektywistyczne : dobro grupy ważniejsze od dobra jednostki Przywiązywanie wagi do : - szkoleń - warunków pracy - wykorzystania umiejętności pracowników Indywidualistyczne : dobro jednostki ważniejsze od dobra grupy - czasu wolnego - wolności - wyzwania

Męskość – Kobiecość Przypisanie określonych ról społecznych

Męskość – Kobiecość Czynniki „męskie” : zarobki uznanie awans Wyzwanie Kraje najbardziej „męskie” – Japonia, Austria, Włochy, Szwajcaria, Wenezuela, Meksyk

Męskość – Kobiecość Czynniki „kobiece” : relacje z przełożonym współpraca miejsce zamieszkania gwarancja zatrudnienia Kraje najbardziej „kobiece” – Szwecja, Norwegia, Holandia, Dania, Kostaryka

Męskość – Kobiecość Grupy zawodowe w IBM, od najbardziej „męskich” do „kobiecych”: Sprzedawcy i PH Inżynierowie i naukowcy Technicy i robotnicy wykwalifikowani Menedżerowie Robotnicy niewykwalifikowani Pracownicy administracyjni

Unikanie Niepewności Unikanie niepewności : W. Marcha to : radzenie sobie z sytuacjami niepewności /niepokój/ Unikanie niepewności : stopień zagrożenia odczuwany przez członków danej kultury w obliczu sytuacji nowych, nieznanych lub niepewnych Uczucie niepewności ; indywidualne Zbiorowe Wskaźnik unikania niepewności : UAI

Unikanie Niepewności Wysokie wskaźniki unikania niepewności : Grecja, Portugalia, Gwatemala, Urugwaj, Belgia /kraje ekspresyjne/ Niskie wskaźniki unikania niepewności : Singapur, Jamajka, Dania, Szwecja, Hongkong, Irlandia, Wlk. Brytania /kraje spokojne/ Niepokój stan podniecenia i podenerwowania tym co może się wydarzyć

Unikanie Niepewności Unikanie niepewności nie jest unikaniem ryzyka

Organizacje Modele organizacji wg. Stevensa: Piramida Dobrze naoliwiona maszyna Targowisko Rodzina

Organizacje Organizacje Wg Mintzberga składają się z : Trzon operacyjny – osoby wykonujące pracę Wierzchołek strategiczny /kierownictwo wyższego szczebla/ Linia pośrednia /pośrednie poziomy hierarchii/ Technostruktura /kreatywna część załogi/ Załoga pomocnicza /obsługa/

Organizacje Koordynacja działań w organizacji : Wzajemne dostosowanie Nadzór bezpośredni Standaryzacja przebiegu pracy/zakres obowiązków/ Standaryzacja wyników pracy/oczekiwane rezultaty/ Standaryzacja kwalifikacji/umiejętności/

Organizacje Typowe konfiguracje organizacji : Struktura prosta / nadzór bezpośredni/ Machina biurokratyczna /technostruktura i standaryzacja pracy/ Biurokracja profesjonalna /trzon operacyjny i standaryzacja kwalifikacji/ Forma podzielona /linia pośrednia i standaryzacja wyników pracy/ Adhokracja /załoga pomocnicza z trzonem operacyjnym+wzajemne dostosowanie/

Kultura Organizacyjna specyficzny sposób zachowania, zaprogramowanie umysłu, odróżniające pracowników od innych osób w innych firmach

Kultura Organizacyjna Kultura organizacyjna jest: holistyczna/obejmuje całość zjawiska/ zdeterminowana historycznie/historia organizacji/ powiązana z przedmiotami badań antropologicznych/rytuały i symbole/ twór społeczny koncepcja miękka trudna do zmiany

Kultura Organizacyjna Badania nad kulturami organizacyjnymi : - miękkie – jakościowe/case studies, kobiecość/ - twarde – ilościowe/męskość/

Kultura Organizacyjna Sześć wymiarów Kultury Organizacyjnej wg IRIC: Orientacja na zachowanie procedur v. wyników Troska o pracowników v. produkcję Przynależność v. profesjonalizm System otwarty v. zamknięty Luźna kontrola v. ścisła Normatywność v. pragmatyzm

Urząd Miejski w Zabrzu Wydział Spraw Obywatelskich Przeprowadzono badanie IRIC na próbie 19-tu osób

Urząd Miejski w Zabrzu

Urząd Miejski w Zabrzu

Urząd Miejski w Zabrzu Struktura : Ilość kobiet – 13 Ilość mężczyzn – 6 Średnia wieku – 34 lata Średni staż pracy w organizacji – 9 lat

Urząd Miejski w Zabrzu

Urząd Miejski w Zabrzu Liczba osób w podziale na wiek : 20-30 lat – 11 osób W tym : 6 kobiet 5 mężczyzn Średni staż pracy w organizacji: 1 rok i 9 miesięcy

Urząd Miejski w Zabrzu 30-40 lat – 2 osoby W tym : 2 kobiety 0 mężczyzn Średni staż pracy w organizacji: 10 lat

Urząd Miejski w Zabrzu 40-50 lat – 4 osoby W tym : 3 kobiety 1 mężczyzna Średni staż pracy w organizacji: 20 lat

Urząd Miejski w Zabrzu Powyżej 50 lat – 2 ososby W tym : 2 kobiety 0 mężczyzn Średni staż pracy w organizacji: 27 lat

Urząd Miejski w Zabrzu

Urząd Miejski w Zabrzu Skala IRIC Orientacja na Proces vs Orientacja na Rezultat (max 3 pkt.) – 2 pkt. Orientacja na Pracownika vs Orientacja na Pracę (max 3 pkt.) - 1 pkt. System Otwarty vs System Zamknięty (max 3 pkt.) - 3 pkt. Prowincjonalizm vs Profesjonalizm (max 3 pkt.) - 2 pkt. Luźny nadzór vs Ścisły nadzór (max 5 pkt.) - 2 pkt. Pragmatyzm vs Normatywność (max 2 pkt.) - 2 pkt.

Urząd Miejski w Zabrzu Organizacja - Wydział Spraw Obywatelskich jest: - Zorientowana na rezultat - Zorientowana na pracownika - Zamknięta - Profesjonalna - Luźny nadzór - Normatywna