II Kujawsko-Pomorskie Forum Kultury Fizycznej Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Bydgoszcz, Kwiecień 2010 Proces tworzenia i efekty funkcjonowania.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA - WYCHOWANIE FIZYCZNE -
Reforma wychowania fizycznego – mity a rzeczywistość
Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
Wychowanie fizyczne Komentarz do podstawy programowej
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
Sześciolatek idzie do szkoły
Organizacja nauczania indywidualnego
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Planowanie i organizacja obowiązkowych zajęć fakultatywnych
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
Diagnostyka i ewaluacja konieczność czy potrzeba?
Kwalifikacje nauczycieli Rok szkolny 2009/
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Podsumowanie Ankieta na temat organizacji kształcenia w liceach ogólnokształcących w ramach monitorowania wdrażania nowej podstawy programowej w roku szkolnym.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Priorytet 2 Podlaskiego Kuratora Oświaty
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Edukacja seksualna w opiniach licealistów
Sześciolatek idzie do szkoły. Filozofia zmiany Wyrównywanie szans edukacyjnych upowszechnienie wychowania przedszkolnego obniżenie wieku obowiązku szkolnego.
szkół ponadgimnazjalnych
Kuratorium Oświaty w Warszawie 1 Sześciolatek idzie do szkoły.
Nowy model realizacji wychowania fizycznego
ORGANIZACJA WYCHOWANIA FIZYCZNEGO W INNYCH FORMACH
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Indywidualne nauczanie
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Realizacja czwartej godziny wychowania fizycznego w szkołach podstawowych województwa dolnośląskiego.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Cztery sposoby realizacji zajęć fakultatywnych
Podsumowanie realizacji Ogólnopolskiej Akcji Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może organizowanej w ramach Roku Szkoły w Ruchu Szkoła Podstawowa.
Zainteresowania sportowe uczniów klas III –V - jako podstawa do planowania zajęć wychowania fizycznego w klasach IV-VI w roku szkolnym 2012/13 Szkoła Podstawowa.
INDYWIDUALIZACJA PROCESU NAUCZANIA I WYCHOWANIA UCZNIÓW
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
DEBATA SZKOLNA.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Język obcy w przedszkolu
Prawo o świetlicy: Kwalifikacje;
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Alternatywne formy realizacji czwartej godziny wychowania fizycznego na przykładzie Gimnazjum nr 3 im. Podróżników i Odkrywców Polskich w Oleśnicy Syców,
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 8 stycznia 2016 r. Rekrutacja do oddziałów sportowych i mistrzostwa sportowego na rok szkolny 2016/2017.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Podstawy prawne rekrutacji do klas integracyjnych Ustawa o systemie oświaty (t.j. z 2015 r. poz.2156 ze zmianami); Zgodnie z zapisami ustawy od roku szkolnego.
Rok szkolny 2014/2015. Wzbogacenie oferty edukacyjnej szkoły o oddział sportowy w klasie IV.
PROGRAM „Szkolny Klub Sportowy”
Kształcenie dualne.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Zbiór przepisów dotyczących Karty Rowerowej
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Treść prezentacji Wszystkie informacje przedstawione w prezentacji dostępne są pod adresem: w zakładce „Dla ucznia i rodzica”,
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Kształcenie specjalne
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

II Kujawsko-Pomorskie Forum Kultury Fizycznej Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy Bydgoszcz, Kwiecień 2010 Proces tworzenia i efekty funkcjonowania fakultetów wychowania fizycznego w Zespole Szkół nr 24 im. M. Rejewskiego w Bydgoszczy Krzysztof Kultys IV rok Studiów Doktoranckich AWFiS w Gdańsku

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dz.U.z dnia 15 stycznia 2009 r.) Zajęcia ruchowe, począwszy od IV klasy szkoły podstawowej, powinny odbywać się częściowo w grupach zainteresowań - §4 pkt. 3. i §6 pkt. 3. Rozporządzenia

ETAPY TWORZENIA FAKULTETÓW WF W ZESPOLE SZKÓŁ NR 24 im. M. REJEWSKIEGO W BYDGOSZCZY PRZEPISY I AKTY PRAWNE; BAZA; KADRA; ZAINTERESOWANIA I OCZEKIWANIA UCZNIÓW; REALIZACJA POMYSŁÓW.

BAZA BAZA SPORTOWA

KADRA NAUCZYCIELSKA

Wykształcenie wyższe magisterskie; Trener piłki nożnej – 1 osoba; Instruktor: piłki siatkowej – 3 osoby; koszykówki – 1 osoba; fitness – 1 osoba; tańca – 1 osoba; Wszyscy posiadają uprawnienia do prowadzenia zajęć gimnastyki korekcyjnej. KWALIFIKACJE KADRY

UCZNIOWIE

PO 2 KLASY W POZIOMIE; SZKOŁA PODSTAWOWA I GIMNAZJUM; DZIELNICA OSOWA GÓRA; Razem ChłopcyDziewczęta SZKOŁA PODSTAWOWA GIMNAZJUM RAZEM UCZNIOWIE

DEKLARACJA UCZESTNICTWA: Dane osobowe; Zebranie opinii uczniów na temat: stosunku do przedmiotu WF; ulubionych form na lekcjach; nielubianych treści WF-u; proponowanych zmian; Wybór fakultetu na kolejny rok nauki.

ZAŁOŻENIA W POSTĘPOWANIU Z DEKLARACJAMI Uczniowie deklarowali uczestnictwo w 3 (trzech) formach fakultetu; Uczniowie nie wiedzieli, który nauczyciel, będzie prowadził konkretne zajęcia; Deklarację uczestnictwa rozdano każdemu uczniowi; Szczególny nacisk na informacje do uczniów i rodziców klas 3 SP; Informacje oraz karta uczestnictwa dostępne były (i są nadal) na stronie internetowej szkoły; Czas składania wypełnionych deklaracji został ściśle określony; Decydowała kolejność składania deklaracji, z wyjątkiem fakultetów sportowych; Brak złożenia deklaracji skutkował przydzieleniem do grup o najmniejszej liczebności.

Typ fakultetu SZKOŁA PODSTAWOWAGIMNAZJUM Rodzaj zajęćLiczebnośćPłećRodzaj zajęćLiczebnośćPłeć Sportowy Piłka nożna19CHPiłka nożna22CH Piłka siatkowa20DZPiłka siatkowa21CH/DZ Piłka siatkowa15CH Rekreacyjny Gry i zabawy23DZPływanie– I grupa15CH/DZ Koszykówka20CH/DZPływanie–II grupa15CH/DZ Gry i zabawy20CHFitness – I grupa14DZ Fitness – II grupa15DZ Gry zespołowe20CH Gry zespołowe14DZ LA i Atletyka terenowa 20CH/DZ Taneczny Taniec20CH/DZTaniec19CH/DZ Fakultety WF w roku szkolnym 2009/2010

ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE DOTYCZĄCE ORGANIZACJI ZAJĘĆ WYCHOWANIA FIZYCZNEGO I FAKULTETÓW Procent frekwencji na fakultetach wpływa na ocenę semestralną i końcoworoczną z WF-u; Ocenę semestralną i końcoworoczną wystawia nauczyciel prowadzący lekcje WF-u; W dniu fakultetów klasy danej szkoły nie mają zajęć WF; Nie ma łączenia dwóch godzin wychowania fizycznego; Wybór fakultetów dokonany jest na cały rok szkolny.

ORGANIZACJA PLANU ZAJĘĆ

PROBLEMY: 15 % uczniów obu szkół nie oddało deklaracji uczestnictwa; uczniowie nowoprzybyli i powtarzający klasę III gimnazjum nie brali udziału w rekrutacji; błędne traktowanie fakultetów jako zajęć NIEOBOWIĄZKOWYCH, wynikające z niewiedzy uczniów i ich rodziców; chęć zmiany grupy fakultatywnej; duża różnica wieku pomiędzy uczniami w jednej grupie (konsekwencja powtarzania klasy).

OPINIE UCZNIÓW nt. FAKULTETÓW WYCHOWANIA FIZYCZNEGO– KWIECIEŃ 2010 r.

PYTANIA SKIEROWANE DO UCZNIÓW: Czy jesteś zadowolony z zajęć fakultetów wychowania fizycznego w obecnym roku szkolnym? Który system organizacji lekcji WF uważasz za lepszy (4WF czy 2+2)? Co uważasz za największy plus oraz minus zajęć fakultatywnych? Podaj propozycje nowych zajęć fakultetów WF na kolejny rok szkolny.

WYNIKI

Liczebność szkołyLiczebność badanychProcent UczniowieŁącznieCHDZŁącznieCHDZŁącznieCHDZ 4-6 SP ,685,785,5 I-III GIM ,474,666,1 Razem ,080,275,8 LICZEBNOŚĆ BADANYCH UCZNIÓW Badaniami objęto 78 % uczniów ZS24

(NIE)ZADOWOLENIE UCZNIÓW Z ZAJĘĆ FAKULTATYWNYCH (w %)

(NIE)ZADOWOLENIE UCZNIÓW Z ZAJĘĆ UCZNIOWIE ZadowoleniNiezadowoleni CHDZCHDZ 4-6 SP I-III GIM RAZEM ZadowoleniNiezadowolenie CHDZCHDZ 4-6 SP81,780,918,319,1 I-III GIM88,780,811,319,2 RAZEM85,280,814,819,2 PROCENT UCZNIÓW ILOŚĆ UCZNIÓW

KTÓRY SYSTEM LEPSZY? – OPINIE UCZNIÓW

FREKWENCJA NA ZAJĘCIACH 71,5% - frekwencja na zajęciach wszystkich od września 2009 do marca 2010 roku; 78,4% - frekwencja w Szkole Podstawowej; 66,6% - frekwencja w Gimnazjum;

FREKWENCJA NA ZAJĘCIACH I i II semestr I SEM.II SEM.ŁĄCZNIE SP82,274,778,4 GIM71,062,266,6 RAZEM75,667,371,5

FREKWENCJA NA ZAJĘCIACH (w %) w zależności od nauczyciela NAUCZYCIELI SEMII SEMRAZEM A - 4 grupy65,370,768,0 B - 4 grupy73,676,975,2 C - 4 grupy65,950,958,4 D - 5 grup80,160,070,0

GIMNAZJUMSP N-LFAKULTETIIIRazemN-LFAKULTETIIIRazem ALA30,659,845,2A GRY I ZABAWY DZ 80,888,584,7 AGRY ZESP. DZ72,451,061,7APS DZ77,483,380,4 BFITNESS I66,768,167,4BKOSZYKÓWKA79,893,386,6 BFITNESS II67,071,269,1CTANIEC88,975,782,3 BPS80,875,077,9CPS CH80,263,872,0 CTANIEC71,662,066,8DPN96,675,786,1 CPŁYWANIE88,953,271,1D GRY I ZABAWY CH 71,942,357,1 DPN75,171,473,3 82,274,678,4 DPŁYWANIE80,149,464,8 DGRY ZESP. CH76,561,168,8 71,062,266,6 FREKWENCJA NA POSZCZEGÓLNYCH ZAJĘCIACH (w %)

WNIOSKI Uczniowie, w większości, są zadowoleni z wprowadzonych zmian w sposobie organizacji zajęć wychowania fizycznego; System fakultatywny (2+2) cieszy się większą popularnością, niż tradycyjny układ 4 godzin wychowania fizycznego; W II semestrze spada procent obecności na zajęciach fakultatywnych; Wyjścia i imprezy klasowe wpływają na procent frekwencji na fakultetach WF-u; Warunki atmosferyczne wpływają na obecność uczniów na zajęciach; Występuje grupa uczniów, którzy nie uczęszczają na zajęcia fakultetów wychowania fizycznego;

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ