Koncepcja funkcjonowania Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Program wychowawczy szkoły
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Koncepcja pracy szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU GIMNAZJUM W DOBRYM.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
RODZICE W SZKOLE.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Plewiskach Nowoczesna szkoła, szkołą jutra. Szkoła jutra- szkołą obywatelskiego dialogu.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

Koncepcja funkcjonowania Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie Uczymy się nie dla szkoły, ale dla życia!

CO TO JEST KONCEPCJA PRACY SZKOŁY Koncepcja pracy szkoły nakreśla podstawowe cele i zadania realizowane przez szkołę. Odgrywa rolę drogowskazu wytyczającego wszystkim członkom społeczności szkolnej ten sam kierunek działania. Elementami uszczegóławiającymi koncepcji pracy szkoły są: Wizja i misja szkoły; Program wychowawczy; Program profilaktyki; Plan nadzoru pedagogicznego, Arkusz organizacyjny; Plan pracy szkoły; Statut szkoły.

Nadrzędnym celem naszej szkoły jest: Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia oraz wyposażenie go w niezbędną wiedzę i umiejętności potrzebne do dalszego etapu kształcenia

Co to jest wizja szkoły? Wizja szkoły to nasze uzgodnione w społeczności szkolnej marzenia o naszej szkole i stanowiące trwałe w czasie wartości.

Wizja naszej szkoły Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie ma przygotować ucznia do świadomego uczestnictwa w życiu społecznym, aktywności zawodowej, odpowiedzialności za swój los, wdrożyć do nawyku samokształcenia, rozwoju, korzystania z dóbr kultury, w tym czytelnictwa, promować uniwersalne, humanitarne wartości etyczne, życie rodzinne i nowoczesny patriotyzm.

Model absolwenta Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie Absolwent Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie to obywatel Europy XXI wieku, który: w swoim postępowaniu dąży do prawdy; szanuje siebie i drugiego człowieka; jest świadomy życiowej użyteczności zdobytej wiedzy i umiejętności przedmiotowych; posługuje się sprawnie dwoma językami obcymi; wykorzystuje najnowsze techniki informatyczne; wie, gdzie szukać pomocy w rozwiązywaniu złożonych problemów; jest otwarty na europejskie i światowej wartości kultury;

Absolwent Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie to: młody obywatel, który zna historię, kulturę oraz tradycje swojego regionu i narodu, człowiek tolerancyjny, dbający o bezpieczeństwo własne i innych, aktywny, ciekawy świata, uczciwy i prawy, przestrzegający prawa, kulturalny, obowiązkowy, samodzielny, promujący zdrowy tryb życia, altruista, człowiek wolny, zdolny do dokonywania właściwych wyborów, życzliwie nastawiony do świata i ludzi.

Absolwent Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie to człowiek: umiejący rzetelnie pracować indywidualnie i w zespole twórczo myślący umiejący skutecznie się porozumiewać umiejący stale uczyć się i doskonalić umiejący planować swoją pracę i ją organizować

Co to jest misja szkoły? Misja określa co ludzie mają robić i czym się mają kierować; umożliwia ukierunkowanie naszego zmierzania do urzeczywistnienia wizji szkoły.

Misja Gimnazjum w Dziadowej Kłodzie We wszystkich działaniach kierujemy się wyznawanymi wartościami oraz poszanowaniem praw i godności człowieka, zgodnie z Konwencją o Prawach Dziecka oraz Konwencją o Ochronie Praw Człowieka i Podstawowych Wolności. Wychowujemy uczniów w duchu uniwersalnych wartości moralnych, tolerancji, humanistycznych wartości, patriotyzmu, solidarności, demokracji, wolności i sprawiedliwości społecznej.

Kultywujemy tradycje oraz ceremoniał szkolny, a wszystkie działanie pedagogiczne i opiekuńczo-wychowawcze orientujemy na dobro podopiecznych (tworząc warunki intelektualnego, emocjonalnego, społecznego, estetycznego i fizycznego rozwoju uczniów), a także ich dalszy los. Przygotowujemy młodzież do świadomego i racjonalnego funkcjonowania w świecie ludzi dorosłych oraz do pełnienia ważnych ról społecznych. Ściśle współdziałamy z rodzicami (którzy są najlepszymi sojusznikami nauczycieli, zwłaszcza wychowawców) oraz innymi partnerami zewnętrznymi wspierającymi szkołę w jej rozwoju. Ustawicznie diagnozujemy potrzeby i oczekiwania środowiska lokalnego oraz wszystkich bezpośrednich „klientów” szkoły.

Obszary pracy szkoły Wychowanie Kształcenie Opieka Współpraca ze środowiskiem Zarządzanie placówką i personelem

Priorytety szkoły I. Kształcenie Uzyskanie lepszych wyników na egzaminie zewnętrznych. Zwiększenie udziału uczniów w konkursach przedmiotowych. Prowadzenie kształcenia opartego o nowoczesne osiągnięcia dydaktyki i metodyki nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych i technologii informacyjnej. Usprawnienie pracy n-la, zapewnienie lepszego przepływu informacji między nauczycielem, rodzicem i uczniem poprzez wprowadzenie dziennika elektronicznego. Właściwe wykorzystanie bazy sportowej znajdującej się na terenie szkoły.

Wprowadzenie dodatkowych zajęć w tym zajęć wyrównawczych służących rozwijaniu kompetencji kluczowych uczniów, finansowanych ze środków unijnych w ramach projektów unijnych Poszerzenie działań podejmowanych w celu wyrównywania szans edukacyjnych uczniów naszej szkoły. Zapewnienie właściwego, zgodne z przepisami prawa funkcjonowania pomocy psychologiczno – pedagogicznej Poprawienie organizacji nauczania języków obcych.

II. Wychowanie Intensyfikacja działań wychowawczych oraz zwiększenie ich efektywności w celu eliminacji zachowań niewłaściwych i wzmacnianie właściwych postaw uczniów szkoły. Podniesienie kultury osobistej uczniów. Promocję zdrowego stylu życia, postaw ekologicznych wśród uczniów. Zwiększyć aktywność uczniów na rzecz własnego samorozwoju oraz rozwoju szkoły. Umożliwianie uczniom autentycznego wpływu na życie szkoły, rozszerzenie katalogu sposobów motywowania uczniów do aktywności i zaangażowania na rzecz społeczności Rozwijanie poczucia przynależności do społeczności szkolnej – wybór i nadanie szkole imienia, udział w imprezach lokalnych , regionalnych

VI. Współpraca ze środowiskiem: III. Opieka: Wszyscy nauczyciele znają i potrafią udzielać pierwszej pomocy. Zwiększenie poczucia bezpieczeństwa uczniów. Intensyfikacja działań opiekuńczych prowadzonych przez szkołę i wychowawców klas. Wzbogacanie form prowadzenia zajęć w świetlicy szkolnej. VI. Współpraca ze środowiskiem: Poszerzenie współpraca z wszystkimi organizacjami i instytucjami funkcjonującymi na terenie miejscowości. Podejmowanie wspólnych inicjatyw na rzecz edukacji, integracja działań wokół oświaty i edukacji Podejmowanie działań promujących szkołę, zamieszczanie informacji o działalności szkoły w lokalnej prasie i stworzenie serwisu internetowego szkoły. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o losach absolwentów naszej szkoły i właściwym przygotowaniu naszych uczniów do dalszego etapu edukacji. Systematyczne badanie oczekiwań rodziców wobec szkoły, wyciąganie wniosków ze zgłaszanych uwag, zmiana organizacji pracy zgodnie z postulatami rodziców z uwzględnieniem możliwości sprawnego funkcjonowania placówki.

V. Zarządzanie personelem i szkołą Zapewnienie sprawnego funkcjonowania szkoły. Prowadzenie jasnej polityki informacyjnej. Sprawowanie nadzoru pedagogicznego, analizowanie jedgo wyników i wdrażanie wniosków w celu poprawy jakości pracy szkoły. Wykonanie niezbędnych remontów i wyposażenie szkoły w nowoczesne pomoce dydaktyczne zapewniające właściwe warunki do realizacji zadań szkoły. Stwarzanie warunków do optymalnego rozwoju kadry pedagogicznej oraz dbanie o klimat szkoły, w której nauczyciele wspólnie planują działania i współpracują w zespołach.

Dziękujemy za uwagę