Kluczowe czynniki sukcesu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Planując Wygrywasz Planowanie Strategicze i Określanie Celów.
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Istota i przesłanki badań marketingowych
5. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa
7. Strategie rozwoju przedsiębiorstwa
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
6. Strategie zarządzania
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Dr Tadeusz Lis Badania Systemowe „EnergSys”
Warsztat z pomysłem, cz. III
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Propozycje zmiany zatwierdzonych kryteriów wyboru projektów dla Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Danuta Sokołowska Warszawa, 20.
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Turystyka jako zjawisko społeczno-gospodarcze
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Innowacyjność zagadnienia wprowadzające
„Praktyczne aspekty współpracy z funduszem Venture Capital”
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Przemysław Kurczewski Robert Lewicki
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Dolnośląski rynek pracy w drodze do gospodarki w drodze do gospodarki opartej na wiedzy.
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Cz. 3 Analiza strategiczna przedsiębiorstwa
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
OUTSOURCING JAKO KONCEPCJA „ODCHUDZENIA” ORGANIZACJI
Zarządzanie projektami
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Panel 5: Metodologia diagnozy strategicznej
Istota konkurencji w internecie …
Sporządzanie biznesplanu
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Kryteria wyboru systemów:
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Etapy przygotowania biznesplanu Przedsiębiorczy uczeń
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Kultura innowacji - budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
PRODUKT.
Zarządzanie strategiczne (ćwiczenia)
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Decyzje cenowe (ceny zewnętrzne). Cena wstępnie ustalona zapłata za określone świadczenia, koszt, który musi być poniesiony w momencie zakupu,koszt wyrzeczenie.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
Czynniki strukturotwórcze
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
ANALIZA WARTOŚCI PRZEDSIĘWZIĘĆ PROJEKTOWYCH ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM KRYTERIUM ICH EFEKTYWNOŚCI Bartłomiej Czekaj Numer albumu: 1892 Promotor: Prof.
Segmentacja rynku.
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Prezentacja biznesplanu
Model „pięciu sił” M.Portera
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Marketing w Firmie.
Prezentacja biznesplanu
Prof. dr hab. Roman Sobiecki STRATEGIE KONKURENCJI
Prezentacja biznesplanu
Zapis prezentacji:

Kluczowe czynniki sukcesu

Istota analizy KCS Analiza kluczowych czynników sukcesu opiera się na założeniu, że spośród wielu czynników, które obejmuje analiza kondycji przedsiębiorstwa jest tylko kilka czy najwyżej kilkanaście decydujących o pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa, jego sukcesie i porażce (por. zasada 20/80)

Istota analizy KSC Zestaw kluczowych czynników sukcesu zawiera listę cech koniecznych, ale nie wystarczających do osiągnięcia sukcesu. Aby zdobyć przewagę konkurencyjną dana firma musi wybrać jeden lub kilka kluczowych czynników sukcesu a następnie skoncentrować wszystkie siły na doskonaleniu się w tych czynnikach. Dzięki temu biznes może osiągnąć trwałą przewagę konkurencyjną.

Podczas analizy KSC należy odpowiedzieć na pytania: Czym się zajmujemy, a czym powinniśmy się zajmować? Kim są nasi klienci, a kim powinni być? Dokąd zmierzamy? Co stanowi naszą konkurencyjną przewagę? W jakich dziedzinach kompetencji się wyróżniamy?

Grupy kryteriów w KCS Lista kluczowych czynników powinna zawierać nasępujące grupy kryteriów: pozycja na rynku pozycja w dziedzinie kosztów image firmy i jej obecność na rynku umiejętności techniczne i poziom technologii rentowność i potencjał finansowy poziom organizacji i zarządzania

Pozycja na rynku Udział w rynku Dynamika wzrostu udziału w rynku Względny udział w rynku Pozycja w stosunku do lidera

Pozycja kosztowa Koszt jednostkowy Relacja kosztów zmiennych i stałych Struktura kosztów Dynamika wybranych grup kosztów

Image firmy i jej obecność na rynku Rozpoznawalność marki Rozpoznawalność marek produktów Reputacja Zaufanie Opinia klientów o produkcie Ilość punktów dystrybucji

Umiejętności techniczne i rozwój technologii Jakość produktów Stan techniczny przedsiębiorstwa Umiejętności techniczne zatrudnionych Konkurencyjność stosowanych technologii Wydatki na rozwój, zakup nowych technologii Poziom wydatków na badania i rozwój

Rentowność i potencjał finansowy Kondycja finansowa Rentowność Produktywność Możliwości kredytowania działalności Analiza portfela produkcji Dynamika wzrostu popytu na produkty

Poziom organizacji i zarządzania Umiejętności kadry kierowniczej Struktura organizacyjna Organizacja procesów Kultura Sytuacja właścicielska Jakość i realizacja strategii Stopień integracji pracowników

KCS a rozwój branży Duży wpływ na znaczenie poszczególnych czynników ma wiek branży, czyli cykl życia sektora. Klasyfikacja ze względu na fazę cyklu rozwoju branży oraz kluczowy czynnik sukcesu w tej fazie obejmuje: Narodziny: technika i technologia Rozwój: obecność i zakorzenienienie na rynku Dojrzałość: produktywność, efektywność produkcji Schyłek: koszty

Kluczowe czynniki sukcesu Lp. Kluczowe czynniki sukcesu Waga (0-1) Ocena (1-5) Wartość ważona 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. Poziom cen Jakość robót Renoma firmy Referencje Jakość obsługi Termin realizacji projektów Okres udzielanych gwarancji Umiejętność organizowania i prowadzenia robót wraz z rozwiązywaniem problemów pojawiających się w trakcie realizacji Wiarygodność techniczna Postrzegana wiarygodność ekonomiczna Kwalifikacje i doświadczenie pracowników Warunki płatności Zakres asortymentowy robót Średni poziom kosztów Wskaźniki rentowności Geograficzny zakres działania Możliwości kapitałowe podjęcia określonych robót Powiązania w branży 0,3 0,2 0,1 4 3 2 1,2 0,6 0,8 0,4 0,9 Łączna ocena 13,1 KCS - przykład

KCS – przezentacja graficzna Lp. KCS niski przeciętny wysoki 1. Poziom cen 2. Jakość robót 3. Renoma firmy 4. Referencje 5. Jakość obsługi 6. Termin realizacji projektów 7. Okres udzielanych gwarancji 8. Umiejętność organizowania i prowadzenia robót wraz z rozwiązywaniem problemów pojawiających się w trakcie realizacji 9. Wiarygodność techniczna 10. Postrzegana wiarygodność ekonomiczna 11. Kwalifikacje i doświadczenie pracowników 12. Warunki płatności 13. Zakres asortymentowy robót 14. Średni poziom kosztów 15. Wskaźniki rentowności 16. Geograficzny zakres działania 17. Przeciętna wartość robót 18. Powiązania w branży KCS – przezentacja graficzna