Www.reformaedukacji.men.gov.pl Siedlce, 30 listopada 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rekrutacja do klasy I SP w roku szkolnym 2016/2017.
Advertisements

TEORIA I PRAKTYKA EDUKACJI UCZNIÓW ZDOLNYCH Realizacja przez szkoły zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach.
Rekrutacja Rok szkolny 2016/2017. Postanowienie Śląskiego Kuratora Oświaty Nr OP-DO z dnia 29 stycznia 2016 r. w sprawie terminów przeprowadzania.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Kuratorium Oświaty w Lublinie Nadzór pedagogiczny Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2011/2012 r. 1 Lublin, r.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 24 luty 2016 r. Elektroniczny system rekrutacji do gimnazjów na rok szkolny 2016/2017.
Harmonogram działań KANDYDATA do samorządowego gimnazjum w ramach elektronicznej rekrutacji na rok szkolny 2016/2017 Szkolenie dla Rodziców uczniów Szkoła.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
Rok szkolny 2016/2017 w świetle nowych przepisów Referat Oświaty UMM.
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
Harmonogram rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych oraz kryteria przeliczania punktów.
DEMOGRAFIA, ORGANIZACJA i FINANSOWANIE ZADAŃ OŚWIATOWYCH w POZNANIU Poznań, dnia 25 stycznia 2005 r.
Wybrane wyniki okresowej analizy realizowania przez szkołę zadań związanych z kształceniem i promowaniem uczniów szczególnie uzdolnionych w latach 2006/2007.
SPOTKANIE Z RODZICAMI DOTYCZĄCE NABORU DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. R. W. BERWIŃSKIEGO W ZANIEMYŚLU I PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO „KOLOROWY ŚWIAT” W ZANIEMYŚLU.
REFORMA SYSTEMU OŚWIATY Warszawa, 23 listopada 2009 r.
Gimnazjum nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Woli Gimnazjum i co dalej?
USTAWA z dnia 8 stycznia 1999 r. Przepisy wprowadzające reformę ustroju szkolnego. (Dz. U. z dnia 12 lutego 1999 r.) Art. 1.1.Przepisy ustawy z dnia 7.
Rodzicu 6-latka – decyduj sam o edukacji swojego dziecka!
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
SZKOŁY PODSTAWOWE i GIMNAZJA
wchodzi w życie z dniem 1 września 2017 r.
Założenia reformy systemu oświaty
zmiany od września w naszych placówkach

Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
REFORMA EDUKACJI DOBRA SZKOŁA Na podstawie ustaw USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017.

Sześciolatek idzie do szkoły
Reforma edukacji Warszawa, 6 grudnia 2016 r..
Zmiany w prawie oświatowym
NOWELIZACJA USTAWY O SYSTEMIE INFORMACJI OŚWIATOWEJ
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Programy nauczania.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
REFORMA EDUKACJI
Sześciolatek idzie do szkoły
Zmiany w systemie oświaty – co dla nas oznaczają?
kształcących w zawodach
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Henryka Sienkiewicza
Szkoły Branżowe w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Wolinie
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Reforma Edukacji
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Rekrutacja do szkół ponadgimnazjalnych
Biuro Edukacji Urzędu m.st. Warszawy Warszawa, 9 kwietnia 2018 r.
Projekt ustawy o finansowaniu zadań oświatowych
Egzamin ósmoklasisty 2019.
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Zmiany w systemie szkolnym a doradztwo zawodowe
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Punkty konsultacyjne w ramach projektu Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty Wsparcie szkół ogólnodostępnych w realizacji zadań związanych.
do szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim
Zmiany w przepisach ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r
Finansowanie zadań oświatowych
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
Wydział Oświaty Starostwa Powiatowego
Akty prawne Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo Oświatowe (Dz.U. z 2017r., poz. 60) w nawiązaniu do ustawy z dnia 7.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA SIEWNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA POLONIJNA Rodzic jako partner przedszkola wymaganie 9 czerwiec 2019 r.
Zapis prezentacji:

www.reformaedukacji.men.gov.pl Siedlce, 30 listopada 2016 r.

Delegatura w Siedlcach 645 szkół i placówek 153 przedszkoli 12 innych form wychowania przedszkolnego 193 szkoły podstawowe 113 gimnazjów 111 szkół ponadgimnazjalnych 63 inne placówki

*Źródło: SIO 30.09.2016 r.

*Źródło: SIO 30.09.2016 r.

Uczniowie i nauczyciele w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez jst   Przedszkola i inne formy wychowania przedszkolnego samodzielne Szkoły podstawowe samodzielne Gimnazja samodzielne Szkoły ponadgimnazjalne samodzielne Zespoły szkół Liczba uczniów 6055 12297 5619 2736 38419* Liczba nauczycieli 893 1704 725 270 3831 Liczba uczniów na 1 nauczyciela 7 8 10 * w tym liczba dzieci z oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych Źródło: SIO 30.09.2016 r.

Typy szkół po wprowadzeniu reformy 8-letnia szkoła podstawowa 4-letnie liceum ogólnokształcące 5-letnie technikum 3-letnia branżowa szkoła I stopnia 3-letnia szkoła specjalna przysposabiająca do pracy 2-letnia branżowa szkoła II stopnia szkoła policealna

Zgodnie z założeniami reformy edukacji to jak będzie wyglądała po zmianach sieć szkolna w gminie/powiecie, w tym sposób przekształcenia gimnazjum, zależy od decyzji samorządu terytorialnego. Wszystkie możliwości zostały szczegółowo wskazane w projektowanych przepisach.

SP 6 stają się uczniami odpowiednich klas SP 8, Uczniowie SP 6 stają się uczniami odpowiednich klas SP 8, uczniowie gimnazjum otrzymują świadectwa ustalone dla dotychczasowych gimnazjów, opatrzone pieczęcią gimnazjum, uczniowie klas dotychczasowych ZSZ otrzymują świadectwa ustalone dla dotychczasowych ZSZ, opatrzone pieczęcią ZSZ.

Nauczyciele Ciągłość zatrudnienia nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami szkół przekształcanych - z mocy ustawy stają się pracownikami szkół tworzonych w ramach nowego systemu. Propozycja elastycznych rozwiązań kadrowych - uzupełnianie etatu, - możliwość skorzystania ze stanu nieczynnego, - możliwość przeniesienia do innej szkoły, - ograniczenie zatrudnienia, - podejmowanie dodatkowego zatrudnienia za zgodą dyrektora, - sposób przydzielania godzin ponadwymiarowych w szkołach ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020.

Pierwszeństwo w zatrudnieniu W okresie do dnia 31 sierpnia 2020 r Pierwszeństwo w zatrudnieniu W okresie do dnia 31 sierpnia 2020 r. pierwszeństwo w zatrudnieniu na wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jst przysługuje nauczycielom: - przeniesionym w stan nieczynny - którzy otrzymali informację o przeniesieniu w stan nieczynny z początkiem kolejnego roku szkolnego - którzy złożyli wniosek o przeniesienie w stan nieczynny w trybie art. 20 ust. 5c Karty Nauczyciela - z którymi rozwiązano stosunek pracy w związku z wygaszaniem gimnazjum, z dniem wypowiedzenia im stosunku pracy

o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli. Informacja o wolnych miejscach pracy dla nauczycieli W okresie do dnia 31 sierpnia 2023 r. dyrektor szkoły prowadzonej przez jst informuje kuratora oświaty sprawującego nadzór pedagogiczny nad szkołą o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli. Informacje kurator oświaty udostępnia na stronie internetowej kuratorium oświaty.

Od 2010 r. na stronie internetowej kuratorium oświaty funkcjonuje Mazowiecki Bank Ofert Pracy dla Nauczycieli.

Dyrektorzy W szkołach przekształcanych z mocy prawa dyrektorzy, wicedyrektorzy zajmują stanowiska do końca okresu, na jaki mieli powierzenie. W przypadku szkół, w których będą funkcjonowały oddziały gimnazjalne możliwe będzie przedłużenie powierzenia stanowiska dyrektora do 31.08.2019 r.

Wspieramy rodziców, szkoły i samorządy 4 października spotkanie informacyjne dla wszystkich samorządów województwa, w październiku odbyły się także spotkania z dyrektorami samodzielnych gimnazjów (6 spotkań z udziałem ponad 300 dyrektorów), 21 listopada spotkanie z nauczycielami szkół każdego typu z rejonu warszawskiego (przewidywana liczba uczestników 550), w listopadzie i grudniu odbywają się kolejne spotkania z przedstawicielami samorządów terytorialnych województwa (5 spotkań w regionach), w listopadzie odbywają się również spotkania z nauczycielami samodzielnych gimnazjów (5 spotkań w delegaturach, przewidujemy ok. 930 uczestników), do połowy grudnia odbędą się 74 spotkania (w tzw. rejonach wsparcia) ze wszystkimi dyrektorami szkół, nauczycielami i zainteresowanymi rodzicami.

Kuratorium uruchomiło punkty konsultacyjne dla gmin i powiatów. dla samorządów z rejonu warszawskiego: dobraszkola.warszawa@kuratorium.waw.pl, tel. 22 551 24 22 dla samorządów z rejonu Delegatury w Płocku: dobraszkola.plock@kuratorium.waw.pl, tel. 24 262 64 50 dla samorządów z rejonu Delegatury w Siedlcach: dobraszkola.siedlce@kuratorium.waw.pl, tel. 25 632 60 00 dla samorządów z rejonu Delegatury w Ciechanowie: dobraszkola.ciechanow@kuratorium.waw.pl, tel. 23 672 44 71 dla samorządów z rejonu Delegatury w Ostrołęce: dobraszkola.ostroleka@kuratorium.waw.pl, tel. 29 760-42-91 do 93 w. 113 dla samorządów z rejonu Delegatury w Radomiu: dobraszkola.radom@kuratorium.waw.pl, tel. 48 362 05 33

Materiały informacyjne MEN Uruchomiono dedykowaną reformie stronę internetową www.reformaedukacji.men.gov.pl Zarówno rodzice, jak i nauczyciele czy samorządowcy znajdą na niej odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o reformę Udostępniono narzędzie, dzięki któremu każdy rodzic może sprawdzić, w jakim typie szkoły będzie dziecko od 1 września 2017 r. Na stronie internetowej reformaedukacji.men.gov.pl będą umieszczane aktualne informacje i grafiki, które w przystępny sposób opowiadać będą o założeniach reformy Przygotowano broszurę informacyjną o reformie. Można w niej znaleźć harmonogram wdrażania reformy obszary dotyczące zmian, pytania i odpowiedzi dotyczące reformy edukacji, numery telefonów do kontaktu z pracownikami ministerstwa Przygotowano plakaty informacyjne. Jeden pokazujący harmonogram wdrażania reformy, drugi przedstawiający w sposób obrazkowy ścieżkę edukacyjną ucznia w nowym systemie edukacji Do końca listopada ok. 28 tys. szkół w Polsce otrzyma bezpośrednio od MEN pakiet informacyjno-edukacyjny, a w nim: broszurę z założeniami reformy oraz najważniejszymi pytaniami i odpowiedziami, dwa plakaty informacyjne   www.reformaedukacji.men.gov.pl

Jesteśmy do Państwa dyspozycji Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania, proponujemy kontakt telefoniczny z pracownikami ministerstwa od poniedziałku do piątku w godz. 8.15 – 16.15. tel. 22 34 74 141 struktura szkół, egzaminy, doskonalenie i kształcenie nauczycieli   tel. 22 34 74 792 podstawa programowa, podręczniki, ramowe plany nauczania tel. 22 34 74 458 przekształcanie szkół, sytuacja nauczycieli i dyrektorów w okresie wdrażania reformy tel. 22 34 74 312 finansowanie, organizacja oddziałów przygotowawczych dla uczniów przybywających z zagranicy   tel. 22 34 74 228 kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi tel. 22 34 74 195 kształcenie branżowe Zachęcamy również do odwiedzania strony internetowej poświęconej reformie edukacji www.reformaedukacji.men.gov.pl