Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Generator przyszłości
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Ministerstwo Edukacji Narodowej
Rozwój szkolnictwa zawodowego w Warszawie a potrzeby rynku pracy- diagnoza i prognoza. Projekt jest realizowany przez Biuro Edukacji Urzędu Miasta Stołecznego.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych m. st. Warszawy
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
„W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych”
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Prezentacja Łódzkiego Modelu Doradztwa Zawodowego
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja Kształcenia Zawodowego Projekty systemowe KOWEZiU Od 2008 roku w KOWEZiU realizowane są projekty systemowe…
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Departament Funduszy Strukturalnych Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Projekty systemowe i konkursowe, realizowane.
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Środki europejskie na edukację perspektywa finansowa
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH M.ST. WARSZAWY.
Łukasz Tur Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Wrocławiu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój dla organizacji pozarządowych.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
DZIAŁANIA KURATORIUM OŚWIATY W LUBLINIE W RAMACH SZKOŁY ZAWODOWCÓW NA RZECZ ROZWOJU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W WOJEWÓDZTWIE LUBELSKIM ROK SZKOLNY 2014 /
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Doradztwo zawodowe w szkołach
Harmonogram naborów wniosków o dofinansowanie na 2015 rok w trybie konkursowym w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Zmiany w prawie oświatowym
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Doradztwo zawodowe 2017/2018 Delegatura w Siedlcach.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
„Bliżej rynku pracy – Zintegrowany System Doradztwa Edukacyjno-Zawodowego ZIT WOF”
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty? Warszawa, 22.03.2017 r.

„Skutecznie prowadzone zajęcia z doradztwa zawodowego motywują do nauki i mogą zapobiec nieprzemyślanym decyzjom dotyczącym dalszej ścieżki edukacji i kariery, co ma znaczenie przy dzisiejszym wysokim bezrobociu wśród ludzi młodych. ” Źródło: Anna Patrycja Czepiel, Dlaczego należy zwiększyć efektywność doradztwa zawodowego w polskich szkołach? ANALIZA FOR, 2013

Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER

Działanie 2.14. Rozwój narzędzi dla uczenia się przez całe życie Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER PROGRAM OPERACYJNY WIEDZA EDUKACJA ROZWÓJ Oś priorytetowa II. Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działanie 2.14. Rozwój narzędzi dla uczenia się przez całe życie Poddziałanie 2. Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości usług z zakresu całożyciowego doradztwa edukacyjno-zawodowego Okres realizacji projektu: styczeń 2016 – kwiecień 2018

Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER Cel projektu: stworzenie ram efektywnego funkcjonowania doradztwa edukacyjno-zawodowego w systemie oświaty poprzez: opracowanie programów realizacji doradztwa edukacyjno-zawodowego dla poszczególnych typów szkół, przygotowanie wzorcowych rozwiązań organizacyjnych w zakresie funkcjonowania wewnątrzszkolnych systemów doradztwa. 

Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER Szczegółowe zadania: wypracowanie rekomendacji na temat kierunków zmian w systemie doradztwa, przygotowanie programów preorientacji i orientacji zawodowej oraz programów realizacji doradztwa edukacyjno – zawodowego do testowania, testowanie programów w 26 wybranych losowo szkołach, wypracowanie ostatecznych wersji programów z uwzględnieniem wyników testowania oraz zmian w systemie edukacji, opracowanie rekomendacji do rozporządzenia MEN dotyczącego doradztwa zawodowego w systemie oświaty, przygotowanie wzorcowych rozwiązań organizacyjnych funkcjonowania wewnątrzszkolnych systemów doradztwa zawodowego, realizacja seminariów wdrożeniowych dla JST. 

Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER do czerwca 2017 r. będą testowane materiały wypracowane dotychczas w ramach realizacji projektu do końca 2017 r. opracowywane zostaną ostateczne wersje programów doradztwa edukacyjno-zawodowego uwzględniające wnioski z testowania oraz zmiany w prawie oświatowym (w tym nową strukturę systemu oświaty oraz wprowadzenie zapisów dotyczących doradztwa zawodowego do prawa oświatowego). do końca 2017 r. zostaną przygotowane rekomendacje do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej dotyczącego doradztwa zawodowego w systemie oświaty. Będzie ono obowiązywać najpóźniej od września 2018 r. programy wypracowane w projekcie zostaną udostępnione po ukazaniu się tego rozporządzenia.

Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla dzieci, młodzieży i dorosłych – projekt PO WER Cele preorientacji (przedszkole) i orientacji zawodowej ( I etap edukacyjny) oraz doradztwa edukacyjno-zawodowego Rekomendowane metody i techniki oraz formy pracy nauczyciela – doradcy zawodowego Rekomendowane zasoby wspomagające realizację zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego Projekty mini podstawy programowej do ramowych planów doradztwa edukacyjno-zawodowego dla poszczególnych typów szkół Cele doradztwa edukacyjno-zawodowego Treści nauczania – wymagania szczegółowe: w obszarze: Poznanie siebie, Świat zawodów i rynek pracy, Rynek edukacyjny i uczenie się przez całe życie Słownik pojęć Harmonogram działań doradczych Scenariusze zajęć

„Zawodowa droga do przyszłości” Lider: Ecorys Polska Sp. z o.o. Partner: Biuro Edukacji m. st. Warszawy Wartość projektu: 772 275,00 zł Poziom dofinansowania 88,99 % 400 uczniów z 25 warszawskich  gimnazjów 30 nauczycieli kształcenia zawodowego i instruktorów praktycznej nauki zawodu (CKP) Czas realizacji projektu: 01.07.2016-30.06.2018 „Zawodowa droga do przyszłości”

Gimnazja Bemowo (86) Białołęka (121, 123) Bielany (71) Mokotów (7, 8) Praga Południe (19, 20, 21, 23, 27, 28) Praga Północ (30) Ochota (15) Śródmieście (37, 40) Targówek (142) Wawer (101,102, 104) Włochy (112) Wola (51, 61) Wesoła (118, 120) Gimnazja

1 2 3 4 5 6 Warsztaty w CKP Warsztaty kompetencji miękkich Specjalistyczne warsztaty w CKP Warsztaty kompetencji miękkich Warsztaty specjalistyczne w CKP 3 Indywidualne doradztwo zawodowe Warsztaty dla nauczycieli 4 Warsztaty kompetencji miękkich 5 Wycieczki do zakładów pracy Wycieczki w zakładów pracy Indywidualne doradztwo zawodowe 6 Warsztaty dla nauczycieli

Uczniowie z 19 gimnazjów rozpoczęli udział w projekcie (25) 265 uczniów (400) wzięło udział w CKP1 272 uczniów wzięło udział w konsultacjach z doradcą zawodowym (pierwsze spotkanie) 41 skorzystało z konsultacjach z doradcą zawodowym (drugie spotkanie) 40 uczniów wzięło udział w warsztatach z kompetencji miękkich 30 nauczycieli wzięło udział w warsztatach Realizacja projektu

Dziękuję za uwagę