XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Budżet jednostki samorządu terytorialnego
Advertisements

Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
Klub Dyrektorów Finansowych "Dialog" Usprawnienia w dziale finansowym. Warszawa Projekty dla siebie i dla całej firmy Współpraca z IT. Krzysztof.
Ustawa o niektórych formach wspierania działalności innowacyjnej
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
POROZUMIENIE ADMINISTRACYJNE
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Definicja rachunkowości zarządczej
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania gminną gospodarka mieszkaniową moderator: Ewa Bartosik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Audyt wewnętrzny w systemie kontroli zarządczej
Schemat organizacyjny Urzędu Dzielnicy Żoliborz
Centra Organizacji Pozarządowych
Gminne Zakłady Gospodarki Odpadami a ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach zwana.
Jakość, efektywność i skuteczność w pomocy społecznej
System wspomagający Gospodarkę Odpadami Komunalnymi Katowice
Urząd Marszałkowski w Łodzi
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Wykład 10 Dr Krzysztof Jonas
RACHUNKOWOŚĆ MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
Zarządzanie finansami w organizacji pozarządowej Projekt Wzrost potencjału sektora społecznego w powiecie jarosławskim poprzez inicjowanie partnerskiej.
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
Rachunkowość Robert Dyczkowski.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Ustawa o rachunkowości z 29 września 1994r
Kurs: rachunkowość jednostek gospodarujących W Tygodniu 2 dowiesz się: jakie jednostki zobligowane są do prowadzenia ksiąg rachunkowych, kiedy osoby fizyczne,
Istota i zadania rachunkowości zarządczej
1.
PRZEKSZTAŁCENIE SAMORZĄDOWEGO ZAKŁADU BUDŻETOWEGO W SPÓŁKĘ
Podstawy rachunkowości budżetowej
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Podstawy prawne organizacji interwencji kryzysowej
_jarocin Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym w latach Urząd Miejski w Jarocinie Informacja o prowadzonym audycie finansowo-prawnym.
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
Prawdy oczywiste Inwentaryzacja środków pieniężnych w kasie - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
CECH RZEMIOSŁ RÓŻNYCH i PRZEDSIĘBIORCZOŚCI NOWY SĄCZ – RYNEK 11 ZASADNICZA SZKOŁA ZAWODOWA CRRiP im. Świętego Józefa w Nowym Sączu.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy PROJEKT PLANU FINANSOWEGO na 2016 rok realizowany poprzez Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty - Targówek m.st. Warszawy INFORMACJE DOTYCZĄCE SPECJALNEJ ORGANIZACJI NAUKI I METOD PRACY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z ORZECZENIEM.
Centrum Usług Wspólnych jednostek oświatowych
ZWIĄZEK GMIN WIEJSKICH RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ – XXX Zgromadzenie Ogólne Centralizacja rozliczeń VAT oraz zmiany w zakresie sposobu odliczania podatku.
Sprawozdawczość roczna w jednostce budżetowej wybrane aspekty Katarzyna Michalak.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
RACHUNKOWOŚĆ Katedra Rachunkowości. PrzedmiotSemestr Punkty ECTS Ilość godzin ĆwiczeniaWykład Polityka rachunkowości2330 Rewizja finansowa Sprawozdawczość.
POMORSKA RADA OŚWIATOWA. Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym I.Art Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych.
Katowice, 10 października 2016
Wydział Finansowo Księgowy
Czym jest CUW ? Katowice Posiedzenie 28 czerwca 2016r.
Technologia w służbie CUW
CENTRALIZACJA ZARZĄDZANIA
Regulacje prawne wynikające z przepisów wprowadzających zmiany w systemie edukacji Wspomaganie dyrektorów w zakresie zarządzania jednostkami oświatowymi.
ORGANIZACJA PRACY W CUW
RACHUNKOWOŚĆ Katedra Rachunkowości.
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA
Specjalność: Finanse zatrudnienia
Katarzyna Cisowska-Mleczek Wydział Finansowy
RACHUNKOWOŚĆ I REWIZJA FINANSOWA
Specjalność: Finanse zatrudnienia
Struktura organizacyjna GCUW
PROF. UAM DR HAB. KRYSTIAN M. ZIEMSKI
Ustawa z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych
Centrum Usług Wspólnych na przykładzie Centrum Usług Informatycznych
Zapis prezentacji:

XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Katowice 2016 CUW z zarzadzanie oświatą Prezentacja miasta Katowice

Dlaczego CUW – podstawa prawna i nie tylko przepisy wprowadzone ustawą z dnia 25 czerwca 2015r. o zmianie ustawy o samorządzie gminnym oraz niektórych innych ustaw – gmina może zapewnić wspólną obsługę w szczególności: administracyjną, finansową i organizacyjną jednostkom organizacyjnym gminy, zaliczanym do sektora finansów publicznych.

wspólna polityka rachunkowości – jednolite zasady grupowania operacji gospodarczych i ich prezentowanie w sprawozdaniu finansowym (porównywalność), lepsza kontrola i ograniczenie nieprawidłowości w działalności poszczególnych jednostek – sprawozdawczość budżetowa i finansowa, SIO, jednolite oprogramowanie, obniżenie kosztów informatycznych, szybsze przekazywanie informacji, art. 59 uosg – dyspozycja środkami pieniężnymi gminy jest oddzielona od kasowego jej wykonania,

większa możliwość rozwiązywania bieżących problemów, wsparcie w zespole wyspecjalizowanych pracowników, wykorzystanie efektu skali – konsolidowanie funkcji wsparcia, zwiększenie jakości – standaryzacja i automatyzacja wielu dziedzin, obniżenie kosztów funkcjonowania administracji przy relatywnie sprawniejszej obsłudze – efektywne zarządzanie kadrami, organizowanie zastępstw, intensyfikacja szkoleń, obniżenie kosztów utrzymania szkół – niższe ceny towarów i usług, dzięki wspólnym zakupom.

Doświadczenia Katowic 134 jednostki obsługiwane obecnie przez Zespół Obsługi Jednostek Oświatowych, 42 jednostki prowadzące samodzielnie obsługę finansowo – księgową, realizacja celu III.2.2 – Polityki Edukacji Miasta Katowice Katowiczanin 2022 – uchwała RMKXVIII/333/15 z 26.11.2015r. źródło oszczędności – likwidacja etatów głównych księgowych w 42 jednostkach, możliwość zawierania umów ramowych na zakup towarów i usług, proces centralizacji innych zadań.

Zadania jednostki obsługującej Obsługa finansowa: ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wynagrodzeniach, bieżący nadzór nad realizacją planu finansowego, informowanie kierowników jednostek o bieżącym stanie realizacji planu wydatków i poziomie zaangażowania, organizowanie wypłat, prowadzenie obsługi rachunków bieżących, prowadzenie kasy.

Zadania jednostki obsługującej cd. Obsługa rachunkowości: prowadzenie obsługi finansowo – księgowej funduszu socjalnego, prowadzenie inwentaryzacji aktywów i pasywów, określenie zasad polityki rachunkowości, prowadzenie ksiąg rachunkowych w porządku chronologicznym i systematycznym, sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych, gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych i pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą.

Zadania jednostki obsługującej cd. Obsługa administracyjno – organizacyjna: zapewnienie obsługi prawnej jednostek, prowadzenie i koordynowanie działań w zakresie SIO i BHP, przygotowanie i obsługa przetargów (wspólne zakupy), prowadzenie sprawozdawczości statystycznej, inne zlecone przez gminę, przetwarzanie danych osobowych w zakresie i celu niezbędnym do obsługi jednostek

Czego nie może CUW Obejmować zadań w zakresie: sporządzania i zatwierdzania planu finansowego oraz przeniesień wydatków w tym planie, dysponowania środkami publicznymi, zaciągania zobowiązań.

Ważne art. 53 ust. 5 ustawy o finansach publicznych: kierownik jednostki obsługującej jest odpowiedzialny za gospodarkę finansową oraz rachunkowość i sprawozdawczość jednostki obsługiwanej w zakresie obowiązków powierzonych uchwałą.

Kierownik jednostki obsługującej ponosi odpowiedzialność za wykonanie obowiązków w zakresie rachunkowości określonych ustawą, w tym z tytułu nadzoru, z wyłączeniem inwentaryzacji w postaci spisu z natury

Co dobrego w tworzeniu CUW dla dyrektora szkoły planowanie po stronie dyrektora – dyrektor decyduje jak budować plan finansowy jednostki, dyrektor jednostki obsługiwanej dysponentem środków finansowych, kierownik jednostki obsługującej ponosi odpowiedzialność za wykonywanie obowiązków w zakresie rachunkowości (zgodnie z ustawą), dyrektor CUW odpowiedzialny za przetargi i rozliczanie VAT, CUW „biurem rachunkowym”

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ