Program Operacyjny Inteligentny Rozwój

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
Wrocław. Środki na przedsiębiorczość MŚP EFRREFS RPOPO KL Środki na wsparcie już funkcjonujących przedsiębiorstw Środki na założenie przedsiębiorstwa.
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
MOŻLIWOŚCI WSPÓŁFINANSOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORSTW
Aplikowanie o środki z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na przykładzie SPO Wzrost Konkurencyjności Przedsiębiorstw Wojciech Pander CASE-Doradcy.
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
BRANŻOWY PROGRAM PROMOCJI
Działanie 6.1 „Paszport do eksportu”
Dotacje dla przedsiębiorstw z Funduszy Europejskich na lata
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
2012 Warszawa, 7 maja 2012 r. Wsparcie na pierwsze wdrożenie wynalazku w działalności gospodarczej przedsiębiorcy w ramach 4.osi priorytetowej Inwestycje.
Celem głównym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa Działanie 6.1 Paszport.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji KRYTERIA OCENY Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, Poznań,
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski. 02Ministerstwo Rozwoju RegionalnegoWarszawa, Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007.
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Wsparcie na uzyskanie ochrony własności intelektualnej – prezentacja działania 5.4 PO IG Joanna WójcickaWarszawa, 9 czerwca 2009 r IX FORUM EDUKACYJNE.
Wsparcie na prace badawczo- rozwojowe i wdrażanie ich wyników oraz na inwestycje we wzornictwo przemysłowe Izabela Wójtowicz Warszawa, 9 czerwca 2009 r.
2009 Fundusze wspierające działalność eksportową – prezentacja działania 6.1 PO IG Radosław RunowskiWarszawa, 9 czerwca 2009 r. IX FORUM EDUKACYJNE DLA.
2009 Priorytet 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie 6.1 Paszport do eksportu.
1 Działanie 2.1 Rozwój i podniesienie konkurencyjności przedsiębiorstw Schemat A Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP Szkolenie dla mikroprzedsiebiorców.
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, BRANŻOWE PROGRAMY PROMOCJI.
1Warszawa, 27 lutego 2014 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Działanie 2.3 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Departament Systemów Informatycznych.
1 Wsparcie przedsiębiorczości z funduszy strukturalnych w latach 2007 – 2013 Tomasz Nowakowski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego.
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 maja 2008 r. w sprawie programu Kreator innowacyjności – wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości.
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
2009 Priorytet 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Anna Werle-Wilczyńska Kielce, 14 sierpnia 2009 r. Działanie 6.1 PO IG Paszport do eksportu.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Instrumenty wsparcia polskich eksporterów Tomasz.
1 Dostępne instrumenty wsparcia eksportu realizowane przez Ministerstwo Gospodarki Warszawa, dnia r. Wojciech Pobóg-Pągowski.
Działanie 6.1 „Paszport do eksportu” Cel i zakres działania oraz warunki uzyskania dofinansowania Regionalna Instytucja Finansująca Działanie 6.1 PO IG.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Biuro Konsultingowe „ADVISER” zaprasza Państwa do zapoznania się z możliwościami dofinansowania przedsięwzięć w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój Fundusze europejskie
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
Działanie 9.3 Rozwój przedsiębiorczości Wymagania w zakresie wskaźników.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
2016 Cel i zakres poddziałania POIR „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” oraz warunki uzyskania dofinansowania Program Operacyjny.
2016 Poddziałanie PO IR Ochrona własności przemysłowej Tomasz Czerwoniak Warszawa, 12 lipca 2016 r.
2013 Priorytet 6 Polska gospodarka na rynku międzynarodowym Działanie 6.1 PO IG Paszport do eksportu Agnieszka Jaszczyk Częstochowa, 10 stycznia 2013 r.
DOTACJE UE DLA PRZEDSIĘBIORSTW. 3. Inteligentne specjalizacje 2. Klasyfikacja przedsiębiorstw4. Poziomy dofinansowania 1. Wstęp 6. Go to Brand 5. Internacjonalizacja.
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Inowrocław, 22 listopada 2011 r.
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
Śląskie Centrum Przedsiębiorczości
Oś Priorytetowa 10 Otwarty rynek pracy
Wsparcie dotacyjne w ramach
Wsparcie dotacyjne w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Informacje w zakresie możliwości pozyskania dofinansowania ze środków RPO WP Działanie 11.2 Gospodarka Odpadami Gdańsk, 14 listopada 2016.
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Szkolenie dla Wnioskodawców
– wybrane instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój, Działanie 3.3. Poddziałanie
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Oferta PARP z funduszy UE w latach
Zapis prezentacji:

Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014-2020 Oś priorytetowa III: Wsparcie innowacji w przedsiębiorstwach Działanie 3.3: Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw Cel i zakres poddziałania 3.3.3 POIR „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” oraz warunki uzyskania dofinansowania Małgorzata Owieśniak Warszawa, czerwiec 2016 r.

CEL PODDZIAŁANIA 3.3.3 POIR Celem realizacji poddziałania jest udzielenie wsparcia przedsiębiorcom uczestniczącym w branżowych programach promocji, w celu promowania polskich marek produktowych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki. Wsparcie będzie ukierunkowane przede wszystkim na branże o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym oraz na wybrane priorytetowe rynki zagraniczne.

PODSTAWA PRAWNA UDZIELANIA DOFINANSOWANIA rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 10 lipca 2015 r. w sprawie udzielania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości pomocy finansowej w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014-2020 (Dz. U. poz. 1027) ustawa z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. z 2016 r., poz. 217) ustawa z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r., poz. 359)

PODSTAWOWE DOKUMENTY (1) Regulamin konkursu wraz z załącznikami określa: przedmiot konkursu i cel poddziałania; rodzaje pomocy publicznej oraz intensywność wsparcia; rodzaje i limity kosztów kwalifikowalnych; zakres działań promocyjnych; zasady składania wniosku o dofinansowanie; zasady oceny projektów; procedurę odwoławczą; kryteria wyboru projektów; wzory dokumentów: wniosek, instrukcja, oświadczenie o złożeniu wniosku, umowa, lista dokumentów przed podpisaniem umowy.

PODSTAWOWE DOKUMENTY (2) Branżowy program promocji określa: zakres działalności gospodarczej przedsiębiorców, do których skierowany jest program branżowy – kody PKD; wykaz pozaunijnych rynków perspektywicznych; zakres działań obligatoryjnych, w tym listę targów oraz minimalne wymagania dotyczące działań promocyjnych; zakres działań fakultatywnych oraz minimalne wymagania dotyczące tych działań; zakres działań promocyjnych dotyczących całej branży.

PODMIOTY UPRAWNIONE DO UBIEGANIA SIĘ O DOFINANSOWANIE PRZEDSIĘBIORCY prowadzący działalność gospodarczą na terytorium RP posiadający status MSP niepodlegający wykluczeniu z ubiegania się o wsparcie prowadzący działalność gospodarczą określoną w programie promocji -posiadający produkt konkurencyjny względem produktów z tej samej branży występujących na rynku międzynarodowym premiowani: - prowadzący działalność eksportową w okresie 2 ostatnich lat; - prowadzący działalność B+R lub wdrażający wyniki prac B+R w okresie 3 ostatnich lat; - posiadający produkt cechujący się wysokim stopniem nasycenia wiedzą (klasyfikacja EUROSTAT - na podstawie rodzajów działalności).

RODZAJE PROJEKTÓW PODLEGAJĄCYCH DOFINANSOWANIU (1) PROJEKTY zgodne z zakresem poddziałania oraz programem promocji zgodne (posiadające co najmniej neutralny wpływ) z zasadami horyzontalnymi - art. 7 i 8 rozporządzenia 1303/2013 dotyczące rodzajów działalności niewykluczonych z możliwości uzyskania wsparcia i zgodnych z programem promocji realizowane w okresie zgodnym z zasadami poddziałania oraz programu promocji

RODZAJE PROJEKTÓW PODLEGAJĄCYCH DOFINANSOWANIU (2) OKRES REALIZACJI PROEJKTU musi się mieścić w ramach czasowych poddziałania oraz być zgodny z ramami czasowymi programu promocji (do 30 czerwca 2019 r.) może rozpocząć się dopiero po dniu złożenia wniosku o dofinansowanie (za rozpoczęcie prac nie uważa się poniesienia kosztów rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego) nie może wykraczać poza końcową datę okresu kwalifikowalności wydatków w ramach POIR 2014-2020, czyli zakończyć się później niż 31 grudnia 2023 r.

KWOTY WYDATKÓW ORAZ INTENSYWNOŚĆ WSPARCIA wydatki kwalifikowalne maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowalnych w projekcie - 1 mln zł intensywność wsparcia maksymalna intensywność dofinansowania wynosi: 1) w przypadku wyboru formy dofinansowania z udziałem środków z pomocy publicznej - 50% (bez względu na status wnioskodawcy); 2) w przypadku wyboru formy dofinansowania jedynie w postaci pomocy de minimis - 60% dla średniego przedsiębiorstwa - 75% dla małego przedsiębiorstwa - 80% dla mikroprzedsiębiorstwa z woj. mazowieckiego - 85% dla pozostałych mikroprzedsiębiorstw

WYDATKI KWALIFIKOWALNE - RODZAJE (1) Główne rodzaje wydatków: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie (pomoc publiczna – rozdział 11 rozporządzenia POIR; rozporządzenie Komisji (UE) nr 651/2014) alternatywnie - koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie (pomoc de minimis – rozdział 13 rozporządzenia POIR; rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013)

WYDATKI KWALIFIKOWALNE - RODZAJE (2) Dodatkowe rodzaje wydatków: koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju - koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych

WYDATKI KWALIFIKOWALNE - RODZAJE (3) Dodatkowe rodzaje wydatków: koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego, poniesione nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku koszty reklamy w mediach targowych koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach koszty organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej koszty informacyjno-promocyjne projektu

WYDATKI KWALIFIKOWALNE - RODZAJE (4) Dodatkowe rodzaje wydatków: koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy; koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy; koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.

WYDATKI KWALIFIKOWALNE - LIMITY (1) koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy <= 5% wartości kosztów kwalifikowalnych <= 2% wartości kosztów kwalifikowalnych 1. Muszą dotyczyć krajów perspektywicznych 2. Wnioskodawca w ramach projektu musi brać udział w targach odbywających się na terenie tych krajów

WYDATKI KWALIFIKOWALNE - LIMITY (2) koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów <= 60% wartości kosztów kwalifikowalnych projektu.

DZIAŁANIA PROMOCYJNE - TARGI UDZIAŁ W TARGACH ELEMENTY SKŁADOWE działania związane z organizacją i przeprowadzeniem udziału wnioskodawcy w targach w charakterze wystawcy organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych organizacja dla kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów

DZIAŁANIA PROMOCYJNE - WYJAZDOWE MISJE GOSPODARCZE UDZIAŁ W MISJACH ELEMENTY SKŁADOWE organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych wizyty w przedsiębiorstwach kontrahentów wizyty w roli zwiedzającego na imprezach targowo-wystawienniczych organizacja dla kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów organizacja i udział w spotkaniach z przedstawicielami instytucji i organizacji branżowych organizacja i udział w spotkaniach z dziennikarzami

DZIAŁANIA PROMOCYJNE - PRZYJAZDOWE MISJE GOSPODARCZE ORGANIZACJA MISJI ELEMENTY SKŁADOWE organizacja dla uczestników misji przyjazdowej pokazów, prezentacji i degustacji produktów organizacja i przeprowadzenie wizyt w przedsiębiorstwie wnioskodawcy dla uczestników misji przyjazdowej organizacja i przeprowadzenie wizyt studyjnych dla dealerów, kontrahentów lub dziennikarzy

DZIAŁANIA PROMOCYJNE - SEMINARIA, KONGRESY, KONFERENCJE UDZIAŁ W SEMINARIACH, KONGRESACH I KONFERENCJACH ELEMENTY SKŁADOWE działania związane z organizacją i przeprowadzeniem udziału wnioskodawcy w seminarium, kongresie lub konferencji organizacja i udział w spotkaniach z kontrahentami lub potencjalnymi kontrahentami, w tym w spotkaniach B2B i spotkaniach matchmakingowych organizacja dla kontrahentów lub potencjalnych kontrahentów pokazów, prezentacji i degustacji produktów

Szczegółowe informacje www.poir.parp.gov.pl Odwiedź i zarejestruj się! Portal Promocji Eksportu www.trade.gov.pl Dowiedz się w Centrum pomocy PARP! Formularz kontaktowy www.poir.parp.gov.pl Informatorium: - adres poczty elektronicznej: info@parp.gov.pl - telefon numer 22 432 89 91 (92, 93)