Dyplom ukończenia studiów i suplement do dyplomu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
dr Agnieszka Maciejewska-Karłowska
Advertisements

UCHWAŁA RADY IS UW W SPRAWIE ORGANIZACJI STUDIÓW II STOPNIA 2 marca 2010 r.
dla studentów I roku studiów dziennych II stopnia
Informacja na temat FŚPMdSiD PW w roku akademickim 2013/2014
INFORMACJE OGÓLNE Praktyki są obowiązkowe i stanowią integralną część procesu kształcenia Zaliczenie praktyki jest warunkiem ukończenia studiów Zaliczenia.
Rekrutacja elektroniczna do szkół ponadgimnazjalnych 2010/2011
MINISTERSTWO OBRONY NARODOWEJ
PRACE LICENCJACKIE 2009/10 I PROGRAM III ROKU STUDIÓW LICENCJACKICH 2009/10 Uchwała Rady Instytutu Socjologii z 6 stycznia 2009 Uwaga: stosuje się tylko.
Prowadzenie dokumentacji
Rekrutacja na rok szkolny 2011/2012. W okresie poprzedzającym rekrutację kandydaci do oddziałów klasy pierwszej składają w szkołach ponadgimnazjalnych.
Dalej. Wejdź na stronę internetową uczelni. Znajdź zakładkę REKRUTACJA 2010/2011 Załóż swoje konto – otrzymasz login i hasło dostępu. dalejwstecz.
Zasady rekrutacji - studia stacjonarne W roku akademickim 2007/2008 rekrutacja na studia stacjonarne obejmuje studia pierwszego stopnia. Absolwenci wszystkich.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
Prace dyplomowe studentów
Prace dyplomowe studentów Wprowadzanie danych w języku angielskim
Tworzenie przedmiotów, zajęć i protokołów
WNIOSEK O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA
Sprzeczności i „niewykonalne” zapisy
WYDZIAL NAUK SPOŁECZNYCH
Zintegrowany System Informatyczny Dydaktyki: Jak zrezygnowaliśmy z indeksów Sławomir Hausman.
Program ERASMUS w Śląskiej Wyższej Szkole Medycznej w Katowicach.
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
REKRUTACJA 2015/16 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
VII semestr Co dalej?.
WYPEŁNIANIE FORMULARZA WNIOSKU O PRZYZNANIE STYPENDIUM SPECJALNEGO DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH (INSTRUKCJA DO ZAŁĄCZNIKA NR 2 DO REGULAMINU USTALANIA WYSOKOŚCI,
Jak w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego w Krakowskiej Akademii im. A. F. Modrzewskiego potwierdzać efekty uczenia się zdobyte poza systemem.
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
Akty prawne Ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
Istotne zmiany - Zarządzenie Rektora nr 25 z dnia 8 lipca 2015r. w sprawie SELS Kraków, 19 listopada 2015r.
Zasady przygotowania dokumentów dla uczniów i przedsiębiorców 4-tygodniowe płatne staże wakacyjne dla uczniów ze szkół ponadgimnazjalnych realizowane w.
Instrukcja USOS Płatności wersja by Marek Opacki.
Instrukcja USOS Prace dyplomowe studentów wersja by Marek Opacki.
Na rok szkolny 2016/2017. Zarządzenia nr 6 z dnia 27 stycznia 2016 r. w sprawie rekrutacji uczniów do publicznych szkół ponadgimnazjalnych na rok szkolny.
OBOWIĄZKOWEPRAKTYKIZAWODOWE INFORMACJE OGÓLNE. praktyki zawodowe integralny element studiów I stopnia integralny element studiów I stopnia wymiar: 120.
DWUJĘZYCZNA OBSŁUGA FIRMY NA POTRZEBY RYNKU MIĘDZYNARODOWEGO Uniwersytet w Białymstoku OFERTA STUDIÓW PODYPLOMOWYCH.
UKSW, 3 grudnia 2009 r. Zasady studiowania w ramach Programu MOST - warsztaty dla pracowników dziekanatów.
Ogólne zasady regulujące przebieg studiów w charakterze kandydata na żołnierza zawodowego.
Erasmus+ spotkanie organizacyjne ETAP 2 – PRZED WYJAZDEM – Zgłoszenie się do uczelni zagranicznej - formularz aplikacyjny dostępny na stronie.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
PAŃSTWOWY EGZAMIN SPECJALIZACYJNY
Praktyki zawodowe w 5 krokach
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
Spotkanie informacyjne
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
do szkół ponadgimnazjalnych
Magdalena Kubik URLOP OD ZAJĘĆ EGZAMINY I PRACE DYPLOMOWE
Dokumenty regulujące proces studiów na Wydziale Lekarskim UJ CM Gdzie szukać informacji? Bogusława Adamczyk Kraków, 14 grudnia 2016.
Praktyczna nauka zawodu (pnz)
Regulamin studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich oraz Regulamin studiów doktoranckich w pigułce Piotr Szumliński.
REKRUTACJA 2017/18 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
Kierunek lekarski, lekarsko-dentystyczny i dietetyka
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
Przewodnik krok po kroku
Specjalność Handel zagraniczny
REKRUTACJA 2018/19 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie
PROJEKT ZARZĄDZENIA PROCEDURA DYPLOMOWANIA
REKRUTACJA 2019/20 ! POPRZEZ SYSTEM USOSWEB !
Specjalność Handel Zagraniczny
PRAKTYKI STUDENCKIE podstawowe informacje
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
„dobrze zaplanuj aby skorzystać a nie odpokutować”
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ)
Zapis prezentacji:

Dyplom ukończenia studiów i suplement do dyplomu mgr Anna Groń

studiów uczelnia sporządza i wydaje absolwentowi dyplom ukończenia Zgodnie z § 11 rozporządzenia MNiSW z dnia 16 września 2016 r. w sprawie dokumentacji przebiegu studiów: „W terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów uczelnia sporządza i wydaje absolwentowi dyplom ukończenia studiów wraz z dwoma odpisami i suplementem do dyplomu oraz dokonuje wpisu do księgi dyplomów”.

FORMALNOŚCI PRZED WYDANIEM DYPLOMU

Zaliczenie wszystkich przedmiotów przewidzianych planem studiów. Dopilnowanie, aby wszystkie wpisy zostały uzupełnione w systemie USOS – data ostatniego wpisu to data ukończenia studiów (wyj. kierunek dietetyka-data obrony). Zwrot kart dostępu i kluczyka od szatni do sekretariatu Instytutu Stomatologii (ul. Montelupich 4) - DOT. STUDENTÓW KIERUNKU LEKARSKO-DENTYSTYCZNEGO. Zwrot identyfikatorów do Dziekanatu – dot. studentów pozostałych kierunków. Rozliczenie z bibliotekami i akademikiem. Uregulowanie płatności: - za czesne, - za powtarzanie przedmiotów.

Dokumenty składane w Dziekanacie (wykaz i druki dostępne na stronie Wydziału): 1. Formularz dot. badania losów absolwentów WL UJ CM - wypełniony za pośrednictwem serwisu USOSweb, wydrukowany i podpisany. 2. Zdjęcia (45x64 mm) – bez białej ramki - dyplom w języku polskim - 4 zdjęcia - do każdego odpisu w języku obcym -1 zdjęcie

3. Potwierdzenie opłaty za wydanie dyplomu: - w języku polskim - 60 zł. (oryginał, dwa odpisy i odpis przeznaczony do akt) - w języku obcym – 40 zł. za każdy odpis (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański, rosyjski) Płatne na indywidualny numer rachunku studenta (konto wirtualne związane z programem studenta dostępne w systemie USOS)

4. Wniosek o wydanie dyplomu w języku obcym - zaznaczamy jaki język i ile egzemplarzy, - zaznaczamy liczbę suplementów (od 1 do 3) bezpłatnie, tylko w języku angielskim, - wniosek może być złożony najpóźniej w terminie 30 dni od daty ukończenia studiów.

W terminie 7 dni od daty złożenia dokumentów do dyplomu absolwenci otrzymują zaświadczenie o ukończeniu studiów.

Informacje, które znajdują się w zaświadczeniu: - dane osobowe absolwenta, - okres studiowania, - tytuł zawodowy: lekarz, lekarz-dentysta, licencjat, magister - wynik ukończenia studiów, - data ukończenia studiów, - data wydania dyplomu, - numer albumu, - numer dyplomu, - średnia ważona i arytmetyczna, - informacja, że studia odbywały się w języku polskim.

DYPLOM

Zgodnie z uchwałą nr 126/XII/2012 Senatu Uniwersytetu Jagiellońskiego z dnia 19 grudnia 2012 roku w sprawie zatwierdzenia uczelnianych wzorów dyplomów ukończenia studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich, wzoru świadectwa ukończenia studiów podyplomowych oraz wzoru świadectwa ukończenia kursu dokształcającego na Uniwersytecie Jagiellońskim

Uczelniany wzór dyplomu: dyplom formatu a4, dwustronny, wydawany w oprawie: - granatowej - bordowej-dyplom z wyróżnieniem.

- nazwa uczelni i godło, - informacja czy jest to oryginał czy odpis, - informacja o wyróżnieniu, - miejsce na zdjęcie, - pieczęć tłoczona, - podpis posiadacza, - imię/imiona i nazwisko, - ocena, - data ukończenia studiów, - tytuł zawodowy, - numer dyplomu, - Św. Stanisław,

- imię/imiona i nazwisko, - data i miejsce urodzenia (jeśli poza Polską to dopisywany jest kraj), - kierunek studiów, - pieczątki imienne i podpisy Dziekana oraz Prorektora (z up.Rektora), - pieczęć urzędowa, - miejsce i data wydania dyplomu.

Dyplom i suplement może odebrać: - właściciel dyplomu, - upoważniona osoba (upoważnienie notarialne), lub może być wysłany pocztą na wskazany w pisemnym wniosku adres, za zwrotnym poświadczeniem odbioru.

SUPLEMENT DO DYPLOMU

drukowany dwustronnie na białym papierze formatu A4, wydawany w brązowej okładce, drukowany jako: - suplement do dyplomu, - odpis przeznaczony do akt, - transkrypt ( suplement w tłumaczeniu na język angielski) *wydawany w maksymalnie trzech egzemplarzach, *otrzymują go tylko te osoby, które złożyły wniosek o wydanie dyplomu w języku obcym.

Informacje zawarte w suplemencie to między innymi: - nazwa dokumentu oraz nazwa i informacje o uczelni, która go wydała, - wyjaśnienie w jakim celu się go wydaje, - informacje o posiadaczu dyplomu,

Ponadto w suplemencie znajdują się szczegółowe informacje dotyczące przebiegu studiów: - forma studiów: *stacjonarne *niestacjonarne - wymagania programowe *informacja dotycząca standardów nauczania - liczba zdobytych punktów ECTS,

- szczegóły cyklu dydaktycznego z podziałem na poszczególne lata studiów: * wymienione są przedmioty wraz z liczbą godzin zrealizowanych z danego przedmiotu, z podziałem na wykłady, ćwiczenia i seminaria oraz ocena i punkty ECTS. W przypadku odbywania części zajęć na innej uczelni ( np. ERASMUS) lub jeśli ktoś został przyjęty w ramach przeniesienia, pod wykazem przedmiotów umieszczana jest nazwa tej uczelni.

- informacja o średniej z całego toku studiów obliczana jest jako średnia ważona *punkty przy obliczaniu średniej dla przedmiotów trwających kilka lat nie sumują się, *jeśli z danego przedmiotu student posiada dwie oceny to przy wyliczaniu średniej powinny być traktowane jak dwie odrębne oceny, *obliczana jest do dwóch miejsc po przecinku z ocen uzyskanych z egzaminów i zaliczeń na ocenę.

Zgodnie z Regulaminem ogólny wynik studiów wpisuje się według następujących przedziałów: od 4,51- ocena bardzo dobry 3,21-4,50 - dobry plus 3,71-4,20 – dobry 3,21-3,70 - dostateczny plus do 3,20 - dostateczny

dodatkowe informacje o odbytych praktykach i otrzymanych nagrodach. Dziekanat specjalnym pismem skierowanym do studentów ostatniego roku studiów wszystkich kierunków - informuje o terminie dostarczenia wniosków z informacjami, które powinny być umieszczone w punkcie 6.1 suplementu do dyplomu.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ