Prywatne Liceum Ogólnokształcące im

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„SZKOŁA DOBRYCH PRAKTYK”
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
KOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIEKOKO W W RZESZOWIE RZESZOWIE W PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ PODJĘTYCH W RAMACH EUROPEJSKIEGO ROKU EDUKACJI OBYWATELSKIEJ 2005 rok MEiN.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Opracował J. Stryjkowski
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
Miejski Zespół Szkół Nr 1 w Ciechanowie powstał 1 września 2005 r. w wyniku połączenia Szkoły Podstawowej Nr 3 i Gimnazjum Nr 2.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Internet pośrednikiem w zdobywaniu przez młodzież funduszy na rozwiązywanie problemów idealizacje marzeń Budowanie społeczeństwa informacyjnego w Częstochowie.
Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE KADRY KIEROWNICZEJ OPS, PCPR I PUP Z TERENU WOJEWÓDZTWA WARMIŃSKO- MAZURSKIEGO Olsztyn, 16. czerwca 2010 ELBLĄSKIE STOWARZYSZENIE WSPIERANIA.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekty ogólnomiejskie: realizowane i planowane do realizacji Katowice,
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Szkoła Promująca Zdrowie
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
Projekty zrealizowane w ZS1
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
„Podnosimy bezpieczeństwo pracy w rolnictwie poprzez wymianę naszych doświadczeń szkoleniowych” Projekt nr PL01-KA
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Prywatne Liceum Ogólnokształcące im Prywatne Liceum Ogólnokształcące im. Marii Skłodowskiej-Curie w Dąbrowie Górniczej E-portfolio 03.2010

Zadania i cele systemu Celem naszych zabiegów dydaktyczno - wychowawczych jest wykształcenie i wychowanie jednostki z poszanowaniem jej osobniczych, niepowtarzalnych, indywidualnych predyspozycji, w ścisłym kontekście społecznym wyposażając ją w kompetencje niezbędne do funkcjonowania i budowania relacji społecznych Opieramy nasz system szkolny na gruntownej wiedzy pedagogiczno - socjologicznej, wynikach badań wielkich autorytetów w tym zakresie, aktualnych, europejskich baz danych, edukacyjnych raportach krajowych i unijnych, na podstawie których ciągle ulepszamy i poprawiamy system Podejmujemy wyzwanie wprowadzając nie tylko naukę nowych obywatelskich umiejętności, sposoby ich wdrażania, ale przede wszystkim demokratyczne formy wychowania poprzez demokratyzacje zarządzania szkołą włączając do tego procesu w dużym stopniu samych uczniów i ich rodziców.

Nasze credo zawiera się w słowach Dante Alighieri: Tworzymy w murach szkoły uproszczoną mini-wersję społeczności obywatelskiej połączonej zawartą umową społeczną poprzez ustanowienie i stosowanie zasad praworządności, nauczania w wolności, budowania wzajemnego zaufania i lojalności, gotowości do kooperacji, negocjacji i, osiągania konsensusu. Nauczamy postawy pluralizmu myślowego umiejscawiając swoja działalność poza strukturalno – teoretycznymi opisami lecz stosując go praktycznie w szkole zarządzając poprzez autonomiczne demokratycznie wybrane organa przedstawicielskie na wzór świata dorosłego funkcjonującego poza murami szkolnymi. Wprowadzamy nauczanie interkulturowe wynikające z naturalnego procesu migracji ludności i powstałej z tego nowej sytuacji szkolnej, w której spotykają się grupy z różnym dziedzictwem kulturowym rodzącym naturalne konflikty i antagonizmy. Wpajamy zasady dużej dyscypliny hołdując teorii, że tylko człowiek zdyscyplinowany jest naprawdę wolny, samodzielny, umiejący nazwać i opanowywać własne emocje a co za tym idzie budować trwałe więzi społeczne. Nasze credo zawiera się w słowach Dante Alighieri: „Powiedz więc, co byłoby gorsze dla człowieka na ziemi, niż nie być obywatelem?”

Mini-wersję społeczeństwa obywatelskiego klasy realizują wcielając się w rolę: sąsiadów – w życiu codziennym szkoły uczniowie dokonują wspólnych uzgodnień w sprawach organizacyjnych, koleżeńskich, samorządowych, dokonują projekcji życia codziennego partii politycznych – podczas organizowanych prawyborów parlamentarnych, prezydenckich klasy jako partie poznają struktury polityczne, mechanizmy wyborów, uczą się umiejętności argumentowania, dyskusji i debatowania

państw – podczas obchodów Dnia Europy, gdy przez jeden dzień szkoła zamienia się w miniaturową Unię Europejską, a klasy w sąsiadujące ze sobą państwa ucząc się na czym polega współpraca interkulturowa, wspólna polityka i ekonomia UE, wyrabiając poczucie przynależności do cywilizacji europejskiej i wzbudzając zainteresowania tradycja i kulturą europejską poprzez bogaty program obchodów, m.in. konkursy, debaty, wystawy informacyjno-artystyczne

innych instytucji i organizacji – na wzór których uczniowie przenoszą odgrywanie ról i wydarzeń mających miejsce w dorosłym życiu obywatelskim tj. wręczają statuetki „Oskarów”, przeprowadzają polityczne debaty, organizują wybory, rozdają medale na olimpiadach, są odpowiedzialni za mecze jak FIFA, kreują uroczystości związane z tradycjami świątecznymi, obchodzą Dzień Ziemi, reżyserują akademie szkolne

Podstawowe kompetencje: Uczeń: zna prawo w zakresie, który go dotyczy posiada świadomość praw publicznych posiada świadomość obowiązków obywatela zna własną rolę w szkole i społeczeństwie jest gotowy do zmian i podejmowania ryzyka rozumie związek prawa europejskiego z polskim zna struktury unijne i rozróżnia ich kompetencje zna granice demokratyzacji życia szkolnego i publicznego przystaje do świata zewnętrznego jest związany ze środowiskiem lokalnym

Nauczyciel jest świadomy swojej roli w społeczeństwie obywatelskim i informacyjnym porządkuje i systematyzuje wiedzę ucznia wspiera samodzielne rozwiązania problemów selekcjonuje nadmiar dostępnej wiedzy zna edukacyjne priorytety narodowe i unijne posługuje się nowoczesnym słownictwem zna techniki IT i stosuje je w dydaktyce wykorzystuje edukacyjne bazy danych zapoznaje się systematycznie z edukacyjnymi raportami państwowymi i unijnymi zna kluczowe kompetencje

Kreujemy nowoczesne pojmowanie patriotyzmu jako idei budowania społeczeństwa obywatelskiego poprzez: kształtowanie postawy poszanowania dla symboli narodowych, tradycji szkolnictwa niepublicznego kształtowanie prawidłowej postawy obywatelskiej przez wykonywanie obowiązków w życiu codziennym, takich jak: kasowanie biletów, opłacanie należności, regulowanie długów, chodzenie na wybory, przestrzeganie prędkości na drogach, segregowanie odpadów czy poszanowanie dóbr prywatnych innych obywateli

Działalność wychowawcza szkoły w zakresie kompetencji społecznych i obywatelskich obejmuje kształcenie umiejętności porozumiewania się w środowiskach interkulturowych, tolerancji, negocjacji, empatii, budowania klimatu zaufania poprzez: współpracę 3 szkół w jednym campusie składających się na różnorodność wiekową społeczności szkolnej

poznawanie wzajemnych zależności społecznych przez obowiązywanie wspólnej umowy o respektowaniu oddzielnych terytoriów i korzystania z nich po obustronnym zezwoleniu korzystanie z socjologii jako nauki dla codziennych, zwykłych praktyk, wdrażanie do samodzielnego myślenia zainicjowaliśmy socjologiczny program badawczy mający na celu ustalić przyczyny trudności uczniów w nawiązywaniu relacji ze środowiskiem rówieśniczym

Prywatne Gimnazjum i towarzyszące mu szkoły prowadzą kształcenie i wychowanie dla obywatelskości i europejskości realizując regularnie następujące działania dydaktyczne: wprowadzenie w system lekcji dodatkowych godzin i zajęć z wiedzy o społeczeństwie, historii i edukacji europejskiej utworzenie klasy socjologiczno – prawnej, gdzie w sposób prosty tłumaczy się naukową rzeczywistość, tj. to co otacza uczniów, społeczny rozwój w szkole, mieście, regionie, czynniki warunkujące zmiany, strukturę społeczną, układ ról w których uczestniczą uczniowie, wpływ urbanizacji na ich życie, czyli rozumienie świata i gromadzenie wiedzy o nim aktywny, regularny udział szkoły w projektach UE rozwijających wrażliwość interkulturową szeroką dwupoziomową edukację europejską w mieście i regionie, na którą składa się system szkoleń dla nauczycieli, dyrektorów i uczniów szkół

prowadzenie działań informacyjno-edukacyjnych w pracowniach europejskiej i multimedialnej, gdzie uczniowie na bieżąco zapoznają się z głównymi stronami internetowymi o UE, Parlamencie Europejskim, uczą się kontaktów z tymi instytucjami, sposobu złożenia petycji czy zadawania pytań Euro Deputowanym, z którymi organizuje się również spotkania

W kształtowaniu obywatelskiego systemu szkoły opieramy się na alternatywnych metodach nauczania : W. Kilpatricka i J. Stevensona „metoda projektów” Johna Deweya „learning by doing czyli uczenie przez działanie” Adolph’ea Ferriere’a „szkoła aktywna” Celestina Freineta „nauczanie problemowe, kompleksowe” metoda nowych technik dydaktycznych Carltona Washburne’a „metoda winnetkowa czyli przystosowanie szkoły do dziecka”

Współpraca szkoły w ramach realizowanych projektów z instytucjami i organizacjami działającymi w środowisku lokalnym: uczestnictwo uczniów w programie edukacji obywatelskiej młodzieży „Młodzi Aktywni w Zagłębiu Dąbrowskim” organizowanym przez Stowarzyszenie CIVITAS na terenie szkoły

współpraca z IPN (wykłady dotyczące prawodawstwa i historii UE) celem udziału w konkursie „Moja szkoła w Unii Europejskiej. VI edycja” organizowanym przez Urząd Komitetu Integracji Europejskiej w Brukseli długotrwała współpraca z Domem Dziecka w Sarnowie i rodzinami zastępczymi, polegająca na przyjmowaniu uczniów do różnych klas w celu społecznej adopcji i przygotowaniu dzieci do przyszłych społecznych ról stanowi aktywną metodę szkoły w przeciwdziałaniu izolacji i wykluczenia społecznego

opracowanie 2 projektów podejmujących problem wzrastającego poziomu wykluczenia społecznego i jego przestrzennej koncentracji zgodne ze strategią rozwoju miasta Dąbrowa Górnicza 2020 Priorytet III pt. „Starzeć się aktywnie wśród młodzieży”, w którym uczniowie naszej szkoły podjęli współpracę z Domem Pomocy społecznej w Dąbrowie Górniczej; „Razem łatwiej” w którym uczniowie nawiązali współpracę z innymi szkołami, włączyli w aktywne życie społeczne uczniów pochodzenia wiejskiego, uczniów napływowych, o niskim statusie społecznym oraz dzieci z Zespołu Opiekuńczo- Wychowawczego nr 4 w Sosnowcu

Wykorzystywanie w działaniach podejmowanych przez szkołę specyficznych uwarunkowań i zasobów środowiska lokalnego, w tym potencjału ludzi organizowanie systemu kształcenia języków obcych dla dyrektorów szkół i nauczycieli w celu nawiązania właściwych kontaktów międzynarodowych. organizowanie szkoleń w zakresie projektów unijnych dla dyrektorów i nauczycieli. prezentowanie wyników badań międzynarodowych przez PISA, PIRLS, PIAAC, OECD oraz analizy SWOT dotyczących poziomu kompetencji uczniów w zakresach badanych. przedstawienie podstawowych dokumentów polskich i unijnych z których powinni korzystać dyrektorzy i nauczyciele w celu podniesienia swojej wiedzy. udział nauczycieli w projekcie e-learning „Intercultural ECO - Managment of Schools” w LLP organizowanie spotkań projektowych oraz wymiany grup młodzieżowych w związku z szeroką współpracą międzynarodową

Udział szkoły w działaniach podejmowanych w środowisku lokalnym, w tym inicjatywach sprzyjających kształtowaniu postaw obywatelskich: uczestnictwo młodzieży w otwartej debacie z prezydentem Dąbrowy Górniczej w ramach ogólnopolskiej akcji „Masz głos, masz wybór” ankietowanie pracowników i rozmowy uczniów z władzami 2 wielkich zakładów pracy naszego regionu: Koksowni „Przyjaźń” i ArcelorMittal Poland oddział w Dąbrowie Górniczej w celu tworzenia charakterystyki środowiska lokalnego ujętej w realizacji zadań projektowych

uczestnictwo uczniów w „Manifestacji na rzecz obchodów 20- lecia uchwalenia Konwencji Praw Dziecka przez wyrażenie solidarności z innymi europejskimi szkołami (25.11.2009) inicjowanie i kontynuowanie działań charytatywnych dla Publicznego Ośrodka Adopcyjno – Opiekuńczego w Sosnowcu wsparcie w organizacji Pikniku Rodzinnego dla dzieci i rodzin adopcyjnych i zastępczych dla Centrum Opiekuńczo – Wychowawczego Pomocy Dziecku i Rodzinie w Jaworznie podejmowanie działań o charakterze wolontariatu na rzecz Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Sosnowcu –Milowicach (zorganizowanie zbiórki karmy i odzieży) i fundacji pożytku publicznego„For Animals” oraz na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy organizowanie Kiermaszy Rękodzieła Artystycznego dla mieszkańców pobliskich osiedli w celu zakupu obrazów i przeznaczania zebranych funduszy na rzecz artystów niepełnosprawnych aktywny udział w formowaniu idei nowej szkoły: propozycja współpracy od gazety „Perspektywy”

Dla propagowania idei unijnych i zbliżenia naszego miasta do standardów Unii Europejskiej zainicjowaliśmy powstanie Związku Szkół Zrzeszonych tj. wszystkich chętnych do aktywnej współpracy w projektach edukacyjnych. Sens naszej działalności polega na zorganizowaniu systemu współpracy w mieście i regionie wykorzystując programy Sokrates – Comenius a obecnie Comenius LLP poprzez włączenie szkół do aktywnej pracy nad projektami przygotowanie wniosku – podział zadań przygotowanie imprez towarzyszących wykonania produktu projektu i wzajemna pomoc przy tym wspólne rozpowszechnianie idei i końcowych rezultatów projektu

Udział szkoły w działaniach i projektach realizowanych na poziomie wojewódzkim, ogólnopolskim i międzynarodowym: realizacja od 2009r Projektu Comenius1 LLP „Aktywna społeczna oraz interkulturowa tolerancja wobec migracji ludności w Europie” w partnerstwie ze szkołami z Niemiec, Turcji i Hiszpanii

realizacja projektu Comenius 3 z przedstawicielami 23 państw EcomMedia Europe Net pt. „Europe – in relation to varioues communication technologies and new media” – nowe media w edukacji (2006 – 2008)

realizacja rocznego projektu towarzyszącego w ramach Accompanying Measures pt. „Improvment of national SchoolNets in Europe” o szkolnych sieciach internetowych.Eurypides 2010.05. 09-14 organizacja 5 Konferencji Tematycznej EcoMedia EuropeNet Grecja/Kalamata na temat pt. „ICT and Lifelong learning In all types of Edukation: Does his promowe Cultural Diversity?”

wzięliśmy udział w organizacji konkursu „Bitwa pod Grunwaldem” przez Centrum Edukacji Szkolnej w aktywizującym młodzież programie ogólnopolskim „Młodzi bliżej funduszy” przybliżającym tematykę finansową UE (w szkole odbędą się zajęcia teoretyczne i praktyczne, gry zespołowe, planszowe i komputerowe „Złap Fundusze”, „Zafunduj sobie przyszłość” oraz „Cashflow” uczących umiejętności przedsiębiorczości)

z inicjatywy szkoły odbyły się następujące wyjazdy i spotkania dyrektorów, nauczycieli i uczniów ze szkół publicznych w mieście i regionie: 2003.10. 10-14 Włochy-Sycylia / Capo d Orland 2004.02 Spotkanie projektowe Austria – Wolfsberg 2004.04 Spotkanie z nowymi Partnerami Słowacja – Cadca 2004.06 Spotkanie projektowe Norwegia – Oslo / Sarpsborg 2004.07. 31-08.09 Międzynarodowy obóz młodzieżowy St. Andrae / Austria 2004.10. 02-09 Wielkie spotkanie z całej Europy w Dąbrowie Górniczej 26

2005.01. 17-22 Zimowisko w Wolfsbergu 2005.02 Spotkanie organizacyjneComenius 3 / Austria 2005.06. 03-05 Spotkanie przygotowawcze projektu Comenius 3 / Polska 2005.10 Konferencja Pedagogów Austria / Wolfsberg 2005.11. 17-20 Spotkanie projektowe Włochy / Fermo 2006.01 Zimowisko w Sattendorfie / Austria

2006.03.06 Spotkanie komitetu projektu E-co-media Comenius 3 Polska 2006.06.25 Zamkniecie roku projektu Comenius 1 w Gimnazjum nr 1 2007.04 Spotkanie EcoMedia w Irlandii / Drogheda 2007.10.12 II Międzynarodowa Konferencja Tematyczna w Katowicach 2008.06 III Międzynarodowa Konferencja Tematyczna Łotwa / Ryga 2009.05 Spotkanie młodzieży „Schwerin Insel” / Niemcy

2009.10. 26-30 Spotkanie nowego projektu Comenius 1 Niemcy / Bremen 2010.05. 09-14 Międzynarodowa Konferencja Tematyczna – Grecja „Polnische Tagen In Schwerin” w ramach projektu alternatywnego Jugendwerk Insel – obchody dni polskich w Niemczech w Schwerin zwane dzieło Młodzieży – Wyspa Młodzieży, marzec 2009

Prywatne LO, SP, Gimnazjum im. M Prywatne LO, SP, Gimnazjum im. M. Skłodowskiej-Curie w Dąbrowie Górniczej