Raport z badania reputacji marki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Advertisements

Istota i przesłanki badań marketingowych
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
Ekonomia społeczna w sektorze NGO omówienie wyników pracy podczas seminarium w Krakowie.
badania rynku turystycznego
PSYCHOLOGIA REKLAMY wykład 7
Raport z badania Capibus
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Otocznie i strategia Raport przygotowany we współpracy z firmą 6 grudnia 2010 Organizatorzy Projektu:
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
Zarządzanie 1. Zarządzanie
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Banki spółdzielcze w oczach Polaków
Michał Kociankowski synergion
Nazwa, logo i (opcjonalnie) motto firmy. Fakty o firmie Branża - w jakiej branży działacie? Produkt – co chcecie sprzedawać? (pamiętajcie o konkretach!)
Profesjonalizacja branży eventowej
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Stare marki w nowych czasach
Elementy otoczenia społeczno -demograficznego
Raport z badania Omnibus dla Centrum Zdrowia Dziecka Warszawa, luty 2006.
Copyright (c) 2007 DGA S.A. | All rights reserved. Konferencja Innowacyjna gospodarka Innowacyjność w biznesie Panel II Warszawa, 03 marca 2008 r.
BUZZ MEDIA INBOUND MARKETING- PROWADZENIE KLIENTA ZA RĘKĘ
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Moduł G Marketing w procesie tworzenia wartości Opiekun: Prof. nadzw. dr hab.. Stanisława Wilmańska-Sosnowska.
1.Musimy ustalić, kto jest autorem strony i jakie ma kwalifikacje, aby wypowiadać się na określony temat. Autorami stron są nierzadko pasjonaci, którzy.
Kluczowe czynniki sukcesu
Opieka rodzicielska Wyniki badania dla Fundacji Rodzin Adopcyjnych.
KTO TU JEST KLASĄ ROBOTNICZĄ? PRACOWNICY I PRZEDSIĘBIORCY Średni miesięczny czas pracy Przebywanie na urlopach Przebywanie na zwolnieniach lekarskich Badanie.
* Zostań niezależnym przedsiębiorcą Zaproszenie do współpracy * Zdobądź niezależność finansową * Zabezpiecz przyszłość swojej rodziny.
BADANIA EFEKTÓW PROMOCJI SPRZEDAŻY
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Wyniki ankiety przeprowadzonej na III roku FG/SN cykl kształcenia Olsztyn, Listopad 2014.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Pomiar został przeprowadzony w dniach lipca 2015 roku metodą CAWI na ogólnopolskiej próbie Polaków liczącej N=1053 osób dobranych z panelu Ariadna.
Wizerunki polityków. Zmiana postrzegania premier Kopacz po expose 1-5 października 2014 roku Wizerunki liderów i partii politycznych Dr hab. Norbert Maliszewski.
Wiarygodność obietnic 29 czerwca – 2 lipca 2015 roku.
droga do sukcesu imprezy biegowej
Warszawa, luty 2011 Główne wyniki badania przeprowadzonego w ramach projektu „Komercjalizacja wiedzy i wyników badań naukowych” Przygotowanie: Grzegorz.
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
1 Obserwacje... Obserwacja polega na ukierunkowanym, zamierzonym, celowym, systematycznym i prowadzonym według ustalonego planu postrzeganiu badanych obiektów.
Postawy Polaków względem przyjmowania imigrantów Styczeń 2016.
Dlaczego warto uczyć się języka niemieckiego?. Znajomość języków. Świat, który nas otacza ciągle się zmienia i stawia coraz wyższe wymagania. Teraz nie.
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Przychodzi dziennikarz do redakcji. ...i myśli Albo tworzy!
Instytut Ochrony Zdrowia przedstawia Index Nastrojów Branży Zdrowotnej czyli pierwszy z serii pomiar temperatury i ciśnienia wśród głównych uczestników.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Praca dyplomowa Wpływ wybranych czynników na zachowania konsumentów na rynku czekolad Autor: Patrycja Czajka Opiekun pracy: dr inż. Małgorzata Źródło.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Contents 1 Informacje o badaniu 3 2 Wyniki badania 5.
Afektywne podejście do lojalności
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Znaczenie marketingu w ekonomii społecznej oraz nadawanie znaku jakości produktom i usługom w obszarze ekonomii społecznej WARSZAWA / czerwiec 2015.
Postawy studentów wychowania fizycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego wobec zdrowia Dr Jaromir Grymanowski Uniwersytet Rzeszowski Wydział Wychowania Fizycznego.
1 Elementy Kreacji Marki| Elementy Kreacji Marki Adam Szurgociński, Dawid Drywa.
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Zapis prezentacji:

Raport z badania reputacji marki Polskich uczelni wyższych

Reputacja marki i jej znaczenie

Wysoka reputacja gwarancją sukcesu marki Rozgrywana na rynku walka z konkurencją to walka o klienta. W dzisiejszych czasach firmy nie tylko chcą sprzedać konsumentom dobry jakościowo produkt, ale również jego wizerunek – obietnicę, która spełni się pod warunkiem wyboru danej marki. Dlatego obraz marki w oczach konsumenta często ma kluczowe znaczenie przy wyborze produktu. Taka sytuacja jest naturalną konsekwencją coraz bardziej zbliżonej do siebie oferty produktowej na rynku. Jednak, jakość produktu i wizerunek kreowany przez media przestają już wystarczać. W ostatnich latach przykłady z krajów zachodnich wskazują na istotny wzrost znaczenia reputacji marek i firm. Okazuje się, że aby osiągnąć przewagę rynkową i sukces należy zadbać o reputację firmy oraz poszczególnych marek. Dominika Maison Profesor Uniwersytetu Warszawskiego, ekspert w dziedzinie badań marki i konsumenta Czym jest reputacja marki? W języku potocznym mówi się o czyjejś „dobrej” lub „złej reputacji”, co odzwierciedla uogólniony, całościowy pozytywny lub negatywny stosunek do danej osoby. Reputacja w odniesieniu do marek czy firm – jest również ogólnym nastawieniem do danej firmy lub marki. Inaczej można powiedzieć, że reputacja firmy to najgłębszy, dwubiegunowy (pozytywny bądź negatywny) rdzeń skojarzeń z marką (przede wszystkim emocjonalnych), budowany za pomocą każdego elementu działalności firmy. Reputację marki mogą tworzyć zarówno zamierzone i celowe działania firmy, jak też może być konsekwencją wielu niezamierzonych oddziaływań zarówno samej firmy, jak i jej otoczenia.

Wzrost znaczenia reputacji Wpływ opinii o firmie i marce na decyzje zakupowe konsumentów obserwuje się na Zachodzie już od wielu lat. Konsumenci potrafią odrzucić produkty, o których wiadomo, że wytwarzająca je firma postępuje w sposób nieuczciwy, np. źle traktuje pracowników, zanieczyszcza środowisko naturalne lub jest uwikłana w afery polityczne. W skrajnych przypadkach pojawiają się bojkoty konsumenckie, kiedy konsumenci świadomie rezygnują z marek, które mimo dobrej jakości mają złą reputację. Analogicznie, konsumenci potrafią chętniej kupować produkty firm, co do których są przekonani, że postępują w sposób uczciwy, etyczny, kierują się prawdziwymi wartościami i nie decydują się na kompromisy co do jakości produktu czy poziomu obsługi. Po prostu są przekonani o ich dobrej reputacji. Zmiana strategii działania Wszystko to powoduje, że przedsiębiorstwa coraz częściej zaczynają dbać o swoją reputację, a działania prowadzone w tym zakresie są wpisane w strategię firmy. Tradycyjna aktywność marketingowa, skupiająca się na działaniach skierowanych na konsumentów i użytkowników produktu, nie jest wystarczająca. Przedsiębiorstwa decydują się na działania, których celem jest budowanie reputacji firmy. Mają one charakter dużo szerszy – to działania skierowane do całego społeczeństwa, również tych, którzy nigdy nie będą użytkownikami produktu, ale są odbiorcami na przykład działań społecznych firmy i mogą szerzyć dobre lub złe opinie o marce. Działania służące budowaniu reputacji firmy to również aktywność kierowana w stronę podmiotów biznesowych (np.: podwykonawców, dostawców) oraz działania skierowane „do wewnątrz” firmy (przede wszystkim w stosunku do jej pracowników). Reputacja jest skutkiem wieloletnich i konsekwentnych działań firmy. Bardzo trudno ją zbudować, ale utracić można bardzo szybko.

Metodologia

Pomiar POMIAR REPUTACJI MARKI – Pomiar reputacji był prowadzony wśród osób znających daną markę z zastosowaniem narzędzia opracowanego przez prof. Dominikę Maison obejmującego pięć kluczowych wymiarów. Są to: Renoma (To prestiżowa uczelnia) Referencja (To uczelnia, którą można z czystym sumieniem polecić znajomym) Atmosfera medialna (O tej uczelni źle się mówi w mediach) CSR (Ta uczelnia w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa) Perspektywa zawodowa (Po ukończeniu tej uczelni można znaleźć dobrą pracę) POMIAR DODATKOWY – W odniesieniu do każdej marki mierzono poziom znajomości oraz rekomendowanie. WSKAŹNIK REPUTACJI MARKI – Na podstawie uzyskanych wyników dla każdej marki został obliczony wskaźnik reputacji, który przyjmuje wartości w zakresie od 1 do 100 punktów. Tytuł marki wysokiej reputacji Premium Brand – tytuł ten jest nadawany wyłącznie wtedy, gdy wartość wskaźnika reputacji wynosi minimum 60 punktów.

Metoda WYKONANIE BADANIA – Badanie reputacji zostało przeprowadzone przez MAISON&PARTNERS na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna. DOBÓR PRÓBY – Pomiar wykonano na losowo-kwotowej, ogólnopolskiej próbie konsumentów metodą CAWI. Próba była kwotowana wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku od 15-tu lat wzwyż dla płci, wieku, wykształcenia i wielkości miejscowości zamieszkania. WIELKOŚĆ PRÓBY – w badaniu wzięło udział N=1089 osób.

WYNIKI

AKADEMICKIE UCZELNIE PUBLICZNE

Ranking generalny Uczelnie Akademickie Wynik min. 60 pkt. kwalifikuje do uzyskania tytułu Uczelni Wysokiej Reputacji Premium Brand 2017. UWAGA: Wszystkie wyniki w tym raporcie są obliczone dla populacji Polaków w wieku 15+.

Znajomość uczelni Które z podanych poniżej uczelni akademickich są Ci znane choćby tylko ze słyszenia?

Perspektywa zawodowa Na których z podanych poniżej uczelni akademickich Twoim zdaniem warto obecnie studiować?

Prestiż uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? To prestiżowa uczelnia (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Rekomendowanie uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? To uczelnia, którą można z czystym sumieniem polecić znajomym (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Atmosfera medialna wokół uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? O tej uczelni źle się mówi w mediach (% wskazania odpowiedzi „nie”)

CSR uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? Ta uczelnia w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Perspektywy zawodowe Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? Po ukończeniu tej uczelni można znaleźć dobrą pracę (% wskazania odpowiedzi „tak”)

NIEPUBLICZNE UCZELNIE MAGISTERSKIE

Ranking generalny Niepubliczne Uczelnie Magisterskie Wynik min. 60 pkt. kwalifikuje do uzyskania tytułu Uczelni Wysokiej Reputacji Premium Brand 2017. UWAGA: Wszystkie wyniki w tym raporcie są obliczone dla populacji Polaków w wieku 15+.

Znajomość uczelni Które z poniższych niepublicznych uczelni magisterskich są Ci znane choćby tylko ze słyszenia?

Perspektywa zawodowa Na których z podanych poniżej niepublicznych uczelni magisterskich Twoim zdaniem warto obecnie studiować?

Prestiż uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? To prestiżowa uczelnia (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Rekomendowanie uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? To uczelnia, którą można z czystym sumieniem polecić znajomym (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Atmosfera medialna wokół uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? O tej uczelni źle się mówi w mediach (% wskazania odpowiedzi „nie”)

CSR uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? Ta uczelnia w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Perspektywy zawodowe Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? Po ukończeniu tej uczelni można znaleźć dobrą pracę (% wskazania odpowiedzi „tak”)

PAŃSTWOWE WYŻSZE SZKOŁY ZAWODOWE

Ranking generalny Państwowe Wyższe Szkoły Zawodowe Wynik min. 60 pkt. kwalifikuje do uzyskania tytułu Uczelni Wysokiej Reputacji Premium Brand 2017. UWAGA: Wszystkie wyniki w tym raporcie są obliczone dla populacji Polaków w wieku 15+.

Znajomość uczelni Które poniższych państwowych wyższych szkół zawodowych są Ci znane choćby tylko ze słyszenia?

Perspektywa zawodowa Na których z podanych poniżej państwowych wyższych szkół zawodowych Twoim zdaniem warto obecnie studiować?

Prestiż uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? To prestiżowa uczelnia (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Rekomendowanie uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? To uczelnia, którą można z czystym sumieniem polecić znajomym (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Atmosfera medialna wokół uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? O tej uczelni źle się mówi w mediach (% wskazania odpowiedzi „nie”)

CSR uczelni Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? Ta uczelnia w swoich działaniach bierze pod uwagę dobro społeczeństwa (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Perspektywy zawodowe Do których uczelni Twoim zdaniem to stwierdzenie pasuje najbardziej? Po ukończeniu tej uczelni można znaleźć dobrą pracę (% wskazania odpowiedzi „tak”)

Połączyłyśmy siły, tworząc MAISON&PARTNERS - seniorski butik badawczy, czerpiący ze światowych zdobyczy psychologii społecznej. Ponieważ rzeczywistość dzisiejszych konsumentów stała się bardzo złożona, a ich zachowania coraz trudniejsze do przewidzenia, naszą misją jest wprowadzanie do marketingu innowacyjnych narzędzi badawczych, mających korzenie w najnowszych odkryciach naukowych. MAISON&PARTNERS jest nowoczesną agencją badawczą rozumiejąca rolę dogłębnej i syntetycznej wiedzy konsumenckiej w procesach marketingowych. Od innych agencji odróżnia ją także to, że pracuje z Klientami, a nie dla Klientów. KONTAKT: ul. Podbipięty 57 02-732 Warszawa tel. O22 828 28 85 fax. 022 621 26 67 e-mail: biuro@maison.pl www.facebook.com/badaniamaison www.maison.pl