Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polskie 10 lat w Unii. Polityczne aspekty członkostwa - jak Polska zmieniła Europę.
Advertisements

1 POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA 2 Wybrane wskaźniki społeczno - gospodarcze Izraela Źródło: Central Bureau of Statistics Israel Wskaźnik Ludność.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Światowy Dzień Zdrowia 2016 Pokonaj cukrzycę. Światowy Dzień Zdrowia 7 kwietnia 2016.
Obecna praktyka badań konsumentów usług turystycznych w regionach – województwo łódzkie Tomasz Koralewski Tomasz Mazurek Regionalna Organizacja Turystyczna.
Kampania promocyjna Badania Terminy - kampania promocyjna a badania.
11 Poznań, czerwiec 2010 Raport z audytu 111 Szpitala Wojskowego z Przychodnią SPZOZ w Poznaniu.
Sytuacja na rynku pracy – bezrobocie na terenie miasta Zawiercie Zawiercie, r.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
Czyli… kilka słów o języku hiszpańskim oraz o tym dlaczego warto uczyć się tego pięknego języka?
Quiz dotyczący Unii Europejskiej. Czyja to Flaga? -Niemiec -Austrii -Polski.
Europejski Fundusz Społeczny (EFS), to nie inwestowanie w budowę dróg, świetlic, boisk sportowych, szkół czy tworzenie linii produkcyjnych - to INWESTYCJA.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim Warszawa, 25 lipca 2012.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Ryzyko a stopa zwrotu. Standardowe narzędzia inwestowania Analiza fundamentalna – ocena kondycji i perspektyw rozwoju podmiotu emitującego papiery wartościowe.
„Promocja zrównoważonego rozwoju turystyki” Projekt indywidualny POT Działanie V.1 PO RPW.
Naukowe Koło Marketingu MERITUM. Kontekst projektu  Nowoczesny i sprawnie funkcjonujący system IT ma istotny wpływ na poprawę konkurencyjności turystyki;
Działania Powiatowego Urzędu Pracy w Człuchowie na rzecz aktywizacji bezrobotnych Powiatowy Urząd Pracy w Człuchowie.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
ROWEROWY MAJ 2014r. W SZKOLE PODSTAWOWEJ nr 62 W GDAŃSKU.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
ANALIZA PODRÓŻY DZIENNIKARSKICH ORGANIZOWANYCH PRZEZ ZAGRANICZNE PRZEDSTAWICIELSTWA POLSKIEJ ORGANIZACJI TURYSTYCZNEJ W LATACH 2007 I 2008 (analiza przeprowadzona.
Równowaga rynkowa w doskonałej konkurencji w krótkim okresie czasu Równowaga rynkowa to jest stan, kiedy przy danej cenie podaż jest równa popytowi. p.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Badanie dynamiki zjawisk dr Marta Marszałek Zakład Statystyki Stosowanej Instytut Statystyki i Demografii Kolegium Analiz.
Opodatkowanie spółek Podziały Spółek. Podziały spółek Rodzaje podziałów wg KSH Przewidziane są cztery sposoby podziału: 1) podział przez przejęcie, który.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
RAPORT Z BADAŃ opartych na analizie wyników testów kompetencyjnych przeprowadzonych wśród uczestników szkoleń w związku z realizacją.
Skuteczności i koszty windykacji polubownej Wyniki badań zrealizowanych w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki „Ocena poziomu rzeczywistej.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Uwarunkowania innowacyjności kobiet w biznesie Ewa Lisowska Szkoła Główna Handlowa.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
 Coraz mniej Polaków pali papierosy, ale to i tak grubo ponad jedna czwarta narodu. Palaczy policzyła Komisja Europejska.  W zeszłym roku papierosy.
Zaufanie społeczne Polaków Twierdzenie: Większość ludzi ma dobre intencje.
Nasza szkoła w liczbach Dane zebrane przez uczniów klasy IV w styczniu 2010 r.
Dlaczego Katowice są odpowiednim miejscem na otwarcie w nich szkółki piłkarskiej Realu Madryt ?
Program LEADER + Inicjatywa Wspólnotowa na rzecz rozwoju obszarów wiejskich.
INFORMACJA O BEZROBOCIU NA TERENIE POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
USŁUGI SIECI EURES DLA PRACODAWCÓW
Zamiana z urzędu renty z tytułu niezdolności do pracy na emeryturę
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
BADANIE KRYTERIÓW POZACENOWYCH W PRZETARGACH PUBLICZNYCH
Świętokrzyscy hotelarze dla rynku pracy
Informacja o maturze w 2018 roku
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
SYSTEM KWALIFIKACJI, AWANSÓW I SPADKÓW
Elastyczne rozwiązania transportowe
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Nazwa firmy Plan biznesowy.
ASYSTENTURA COMENIUSA
Odczytywanie diagramów
Rynek – zasady funkcjonowania
ZMIEŃ SZKOŁĘ- IDŹ NA WYBORY!
Pawlicz, A. , Tokarz-Kocik, A. , Wolna-Samulak, A
bankowość internetowa i mobilna płatności bezgotówkowe
Klasyfikacja ŚRódroczna w Gimnazjum nr 11 w Toruniu
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
Prezentacja planu biznesowego
Finansowanie zadań oświatowych
Nazwa firmy Biznesplan.
Energetyka cieplna - oferta dla Pakietu
Zespół Szkół Ogólnokształcących Nr 1 w Opolu
Jan Kania Modele kolportażu w Europie
Zapis prezentacji:

Turystyczne zachowanie Europejczyków podróżujących w celach służbowych na przykładzie piętnastu „starych” krajów członkowskich Unii Europejskiej doc.dr Barbara Jolanta Dąbrowska Wyższa Szkoła Turystyki i Hotelarstwa w Gdańsku doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku

Rola turystyki powiązanej z pracą zawodową na świecie i w Europie Zagraniczne podróże powiązane z biznesem, pracą zawodową to blisko 16% ogółu zagranicznych przyjazdów turystycznych na świecie – są one na trzeciej pozycji według procentowego udziału w ogólnej liczbie turystycznych podróży zagranicznych na świecie a także pod względem średniorocznego tempa wzrostu na początku XXI stulecia (lata 2000-2004)[1]. [1] World Tourism Organization (UNWTO), dane zebrane przez UNWTO na potrzeby TMT 2005 Edition,http://www.unwto.org/facts/wtb.html doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku

doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku Popyt turystyczny w Europie zgłaszany przez osoby podróżujące w celach służbowych Już w 1996 roku w Europie, popyt turystyczny zgłaszany przez biznesmenów kształtował się na poziomie około 40 %. Łączne zapotrzebowanie na usługi noclegowe w ramach podróży służbowych kształtowało się w owym roku na poziomie 49,8 %, a więc blisko połowa wyjazdów turystycznych w tym okresie była powiązana z pracą zawodową. doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku

doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku Pojęcie „turystyczne zachowanie osób podróżujących w celach służbowych” Pod pojęciem „ turystyczne zachowanie osób podróżujących w celach służbowych” kryje się: ilość wyjazdów, łączny czas spędzony na turystyce biznesowej, przeciętny czas trwania jednej podróży biznesowej w danym roku. Istotne znaczenie dla rozwoju każdego segmentu turystyki mają ponadto przemiany w zakresie w/w parametrów w dłuższym okresie czasu (np. kilku lat).   doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku

doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku Charakterystyka turystycznego zachowania konsumentów europejskiego segmentu rynku „turystyka biznesowa” Podróże Europejczyków w celach służbowych, w latach 2000-2004, trwały na ogół krócej niż. wycieczki w czasie wolnym od pracy. W 2004 roku, krótkie (od 1-3 noclegów) podróże biznesowe obejmowały średnio od 1,5 nocy (Finowie) do 2,1 nocy (Grecy). Łącznie najwięcej czasu na podróżach biznesowych spędzili turyści ze Szwecji, Luksemburga, Austrii i Danii. doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku

doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku Charakterystyka turystycznego zachowania konsumentów europejskiego segmentu rynku „turystyka biznesowa” Turystyka biznesowa dobrze rozwija się w Wielkiej Brytanii, we Włoszech, Szwecji, Francji i Finlandii – kraje te cechuje największa liczba podróży biznesowych w 2004 roku. Najmniej natomiast w owym roku podróżowali w celach służbowych turyści z Luksemburga, Grecji , Portugalii |i Irlandii . W 2004 roku, stosunkowo wysoki udział turystyki biznesowej w turystyce ogółem charakteryzował Szwedów,Luksemburczyków, Austriaków i turystów z Danii. Podróże biznesowe stanowią zaś niewielki odsetek ogólnej liczby krótkich wyjazdów turystycznych w Hiszpanii i we Francji . doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku

Europejskie trendy popytowe dotyczące podróży służbowych Czas poświęcony na turystykę biznesową wydłużał się najszybciej w Hiszpanii, Luksemburgu, Grecji i Belgii. W badanym okresie, w Hiszpanii, we Włoszech i Portugalii turystykę biznesową cechował szybszy wzrost niż turystykę wypoczynkową (pod względem liczby podróży służbowych). W przypadku turystów z Danii, Grecji, Irlandii i Finlandii było odwrotnie – nastąpił szybszy wzrost ilości wyjazdów w ramach turystyki wypoczynkowej. W latach 2000-2004 czas podróży biznesowych Austriaków, Portugalczyków i Finów wydłużył się, natomiast w przypadku ich podróży wypoczynkowych uległ skróceniu. doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku

doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku Podsumowanie Przedstawione trendy popytowe europejskiej turystyki biznesowej powinny być brane pod uwagę przy kształtowaniu podaży zarówno europejskiego, jak i pozaeuropejskiego produktu turystycznego oferowanego podróżującym służbowo Europejczykom. doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku

doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku Dziękuję za uwagę. doc.dr Barbara J.Dąbrowska, WST i H w Gdańsku