Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Advertisements

Pracownia Komputerowa                                                                                               
Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Granty rozwojowe dla szkół -
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Podstawowe informacje o projekcie.
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Cel główny: W roku szkolnym 2012/2013 w Szkole Podstawowej w Pogwizdowie Nowym będzie realizowany projekt „Wyrównuję, doskonalę, poznaję – Program rozwoju.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
ku lepszej przyszłości”
MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE PO KL, WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH UCZNIÓW Z GRUP O UTRUDNIONYM DOSTĘPIE DO EDUKACJI ORAZ.
Zespół Szkół Nr 4 w Kutnie-Azorach
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ POKAZU EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ
CZŁOWIEK NAJLEPSZA INWESTYCJA cel projektu cele szczegółowe zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych.
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
„Mamo, tato mówię po angielsku”
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
K ontynuujemy działalność na rzecz PZW, oraz naszego Okręgu w zakresie popularyzacji wędkarstwa i ekologii w śród dzieci i młodzieży szkolnej. Terenem.
Ideą koła fotograficznego jest: rozwijanie zainteresowań wychowanków SOSW w Dorohusku, utrwalanie wydarzeń związanych z życiem placówki, utrwalanie wizerunku.
Informatyzacja szkół i placówek oświatowych
Debata szkolna W PUBLICZNEJ SZKOLE PODSTAWOWEJ W MYŚLISZEWICACH
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Odrębny korytarz dla uczniów klas I-III Łazienki dostosowane do potrzeb dzieci 3 sale gimnastyczne Stołówka oraz…
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO HISTORYCZNO - PRZYRODNICZE SZKOŁA PODSTAWOWA IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W PRZEBIECZANACH.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wykorzystanie Technologii Informacyjnej
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Z KLASĄ ..
„Nasz Zielony Zakątek przy Przedszkolu Samorządowym w Gorzkowicach”.
„Czysta Szkoła-czyste środowisko, nasza teraźniejszość i przyszłość” program edukacji ekologicznej realizowany w Zespole Szkół Nr 3 im. Legionistów.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. ADAMA MICKIEWICZA W ŁODZI.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Szkoła z tradycją i przyszłością.  Już w 1920 roku - co potwierdzają najstarsi mieszkańcy, w Woli Mieleckiej funkcjonowała szkoła powszechna.  1973.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
Komputer pod ręką! Dla każdego i w każdym czasie..
Zespół matematyczno- przyrodniczo- informatyczny Nauczyciele matematyki: Barbara Chmiel, Elżbieta Fałat, Ewa Terenda Nauczyciele przyrody: Ewa Fielek,
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
EKOZONA Zespo ł u Szkó ł Zawodowych nr 1 w Zdu ń skiej Woli.
PREZENTACJA BAZY SZKOLNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 150.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
INTEGRACYJNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 67 im. Janusza Korczaka w ŁODZI, UL. MARATOŃSKA 47b Tel./Fax:
Tel
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Szkoła Podstawowa nr 61 im. św. Franciszka z Asyżu Łódź, ul. Okólna 183 tel./fax (0-42)
Program Edukacji Ekologicznej „Człowiek i przyroda – jeden świat”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ZESPÓŁ SZKOLNO-PRZEDSZKOLNY NR 1 OFERUJEMY … ZAPRASZAMY….
5 i 6-LATEK W ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM
Dla każdego i w każdym czasie.
Szkoła Podstawowa nr 138 im. Leopolda Staffa w Łodzi
Projekt był również współfinansowany przez Urząd Gminy Grabica
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

Nazwa zadania: „Utworzenie i wyposażenie ekopracowni w Specjalnym Ośrodku Szkolno -Wychowawczym w Koluszkach” w ramach konkursu z dziedziny Edukacja Ekologiczna pn. „Moja wymarzona ekopracowania – 2015” współfinansowanego ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi realizowanego na podstawie umowy o dofinasowanie ze środków WFOŚiGW w Łodzi nr 332/EE/D2015.

Cele projektu: Wyposażenie ekopracowni w interesujące, nowoczesne pomoce dydaktyczne, sprzęt multimedialny oraz meble szkolne. Zwiększenie wśród uczniów zainteresowania światem przyrody znajdującym się w najbliższym otoczeniu (las, park i łąka). Podwyższenie atrakcyjności zajęć dydaktycznych.

Efekty rzeczowe zadania: Pozyskane środki: L.p. Efekty rzeczowe zadania: Wykorzystane środki: Wkład własny: 1. Pomoce dydaktyczne 6 299,00 0,00 2. Sprzęt audio video, komputerowy, fotograficzny 7 590,00 3. Wyposażenie pracowni 5 882,27 4. Rośliny doniczkowe 105,00 5. Prace remontowe 1 452,00 6. Dokumentacja projektowa / tablica informacyjna 7. Łączne koszty zadania: 19 876,97 1451,99 Razem: 21 328,96

Efekty rzeczowe zadania: Pomoce dydaktyczne (szt. 119) Sprzęt audio video, komputerowy, fotograficzny Wyposażenie pracowni Rośliny doniczkowe Prace remontowe Książki Program multimedialny Płyty CD Plansze demonstracyjne Puzzle Figurki zwierząt Kompasy Lornetki, lupy Pudełka do obserwacji okazów Pieczątki, płytki do wytłaczania Model kwiatu, żaby Tablica interaktywna z projektorem Komputer przenośny Aparat fotograficzny Biurko Stolik komputerowy Fotele Stoliki trapezowe Krzesła regulowane Szafy i szafki Storczyki (3 sztuki) Wymiana lamp oświetleniowych Położenie wykładziny Położenie tapety Montaż rolet Wymiana zamka w drzwiach Podłączenie Internetu

Adresaci zadania: Dzieci i młodzież z różnym stopniem upośledzenia umysłowego i niepełnosprawnościami sprzężonymi oraz autyzmem. Szkoły Podstawowej nr 3 w Koluszkach, Gimnazjum nr 3 w Koluszkach, Szkoły Przysposabiającej do Pracy wychowankowie internatu. Ekopracownia wykorzystywana jest na zajęciach: edukacji wczesnoszkolnej (kl. I-III szkoła podstawowa), przyrody (kl. IV-VI szkoła podstawowa), funkcjonowania w środowisku (w szkole podstawowej i gimnazjum), funkcjonowania osobistego i społecznego (szkoła przysposabiająca do pracy), pozalekcyjnych w ramach koła ekologiczno-przyrodniczego, popołudniowych przez wychowanków internatu.

Całoroczne działania i wydarzenia cykliczne: Opracowano: program edukacyjny „Las, park i łąka – w czterech porach roku” W ramach programu przeprowadzono: 139 godz. lekcyjnych na każdym etapie edukacyjnym 28 zajęć w grupie internackiej 50 spotkań koła ekologiczno – przyrodniczego 10 zajęć otwartych

Całoroczne działania i wydarzenia cykliczne: Zajęcia edukacyjne

Całoroczne działania i wydarzenia cykliczne: Konkursy fotograficzne „Las w jesiennej szacie” Czy park zimą może być ładny?

Całoroczne działania i wydarzenia cykliczne: WarsztATy EkologicznE DLA RODZICÓW PN. „DARY JESIENI w Lesie Parku i na ŁĄce - jesienne bukiety ekologiczne”

Całoroczne działania i wydarzenia cykliczne: Spotkanie z pszczelarzem

Całoroczne działania i wydarzenia cykliczne: Spotkanie z Koordynatorem KampaniI „Bądź na ptak”

Całoroczne działania i wydarzenia cykliczne: Warsztaty ekologiczne z okazji dnia Ziemi

Promocja: Strona internetowa powiatu łódzkiego - wschodniego: www.lodzkiwschodni.pl Strona internetowa SOSW w Koluszkach: www.soswkoluszki.vipserv.org Strona facebook SOSW w Koluszkach Prasa lokalna „Tydzień w Koluszkach” Tablice ogłoszeń w Ośrodku

Zadania do zrealizowania: Międzyszkolny szkolny konkurs placówek specjalnych pn. „Co wiem o lesie?” Spotkanie z leśnikiem. Przeprowadzenie zajęć edukacyjnych zgodnie z harmonogram w miesiącu maju i czerwcu. Wyjazd do Muzeum Przyrodniczego do Łodzi. Rozstrzygnięcie dwóch konkursów fotograficznych: - „Wiosenna łąka” - „Lato…słońcem skąpane”.

Nasze plany: Kontynuacja działań ekologicznych w Ośrodku. Pozyskiwane środków na działania przyrodniczo- ekologiczne. Kontynuacja programu edukacyjno - ekologicznego w zakresie poznawania zmian w innym ekosystemie w poszczególnych porach roku.

Dziękuję za uwagę.