1 Funkcjonowanie komunikacji aglomeracyjnej na terenie Gminy Zabierzów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Advertisements

Projekt Uchwały Rady Miejskiej w Mielcu
W AGLOMERACJI KRAKOWSKIEJ
Nowe ceny biletów. Nowy system ulg. Nowe zasady przewozowe. Komunikacja miejska w Stalowej Woli od r. KLIKAJ NA SLAJDY, ABY PRZEJŚĆ DO NASTĘPNEGO.
Finansowanie systemu Komunikacji Miejskiej w Krakowie
Badanie statystyczne TEMAT:
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Rozwój infrastruktury sportowej w Gminie Wyszków Analiza wariantowa.
Plany transportu publicznego dla województwa mazowieckiego 1Warszawa, 15 marca 2016 r.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
PRIORYTETOWA ODPRAWA AUTOKARÓW eBOOKING BUS
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 12 miesięcy 2015r. Warszawa, luty 2016r.
Transportowy model symulacyjny miasta Gdańska
1 Zintegrowany system elektronicznej karty miejskiej do pobierania opłat za przejazdy komunikacją miejską System dynamicznej informacji pasażerskiej w.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Mirek Ostrowski, Radio Wrocław SA BroadcastversusInternet.
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
2 * dane z Głównego Urzędu Statystycznego - stan na 31.XII.2009 Drogi krajowe o długości:Drogi wojewódzkie o długości: Drogi powiatowe o twardej nawierzchni.
1 Studium przypadku „Smaczek” Grzegorz Karasiewicz.
INFORMACJA dotycząca stanu bezpieczeństwa na terenie działania Komisariatu Policji w Krzeszowicach za 2012 rok GMINA CZERNICHÓW.
Organizacja miejskiego transportu zbiorowego na przykładzie Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego Przewodniczący Zarządu.
Reorganizacja oświaty w gminie Inowrocław. Gmina Inowrocław, jak wszystkie inne gminy w kraju, w wyniku przeprowadzonej reformy oświaty, przejęła obowiązek.
GEOTERMIA-CZARNKÓW SP. Z O.O. SPRAWOZDANIE ZARZĄDU Z DZIAŁALNOŚCI za 2014r.
PAŹDZIERNIK LpParagrafOpis średnia wartość dochodów Skumulowany udział wartości poszczególnych paragrafów dochodów % całości dochodów
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
Połączenie towarzystw budownictwa społecznego Opracowano w BNW UMP 2008.
31 maja 2016r. 1 Regionalne badanie nastrojów społecznych wokół UEFA EURO 2012™ Prezentacja wyników badania z mieszkańcami Gdańska, Poznania,
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu DrogowegoANALIZA STANU BEZPIECZEŃSTWA ZA ROK 2005r. NA TERENIE MIASTA I POWIATU ŁOMŻYŃSKIEGO Łomża, 23 styczeń.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha Katowice tel.: +4832/ , , fax.: +4832/ , BENCHMARKING – NARZĘDZIE.
Kompleksowe uporządkowanie gospodarki wodno – ściekowej w Żorach Żory, sierpień 2009r. Główny Instytut Górnictwa – Zakład Ochrony Wód.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
POP i SIR POK1 i POK2.
STOWARZYSZENIE NA RZECZ ROZWOJU KLUBU MIŁOŚNIKÓW TRANSPORTU PUBLICZNEGO. wykonał: Piotr Dubiel.
O PARADOKSIE BRAESSA Zbigniew Świtalski Paweł Skałecki Wydział Matematyki, Informatyki i Ekonometrii Uniwersytet Zielonogórski Zakopane 2016.
INFORMACJA O BEZROBOCIU NA TERENIE POWIATU BIAŁOSTOCKIEGO
Regionalne warsztaty TAF TSI
Organizacja transportu na terenie gmin podwarszawskich
Poznań – Warszawa: sprawna komunikacja podczas modernizacji
Dlaczego warto dołączyć do Dni Otwartych Funduszy Europejskich?
INFORMACJA na temat przedsięwzięć kolejowych w RPO WP
w Polsce Dr inż. Andrzej Massel Instytut Kolejnictwa
Dzień Dawcy Szpiku dla Maksia i Innych
Rosja - Россия.
Sprawność systemu rynkowego
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
Bezpłatne bilety dla dzieci w Toruniu?
Komenda Miejska Policji w Łomży Sekcja Ruchu Drogowego
Czy docierasz do wszystkich potencjalnych pasażerów?
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP MAZOWSZE 2018
Transportowy alarm dla Mazowsza
Gwarantujemy najniższe stawki podatku od środków Transportowych
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
TRANSPORT PUBLICZNY - WARSZAWA+ czy 1 STREFA
Wyniki pomiarów natężenia ruchu pasażerskiego na liniach kolejowych obsługiwanych przez PKP SKM Trójmiasto Sp. z o.o. oraz badań preferencji i.
Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników jako priorytet w procesie pracy –
Kolej lepiej połączy Pomorze
KOMUNIKACJA ZBIOROWA Przebudowa ulicy Hubskiej
Opracowanie dokumentacji przygotowawczej dla projektu „Rewitalizacja infrastruktury regionalnego systemu transportowego Żuławskiej Kolei Dojazdowej na.
Budowa autostrady A2 Warszawa – Kukuryki na odcinkach:
Prezentacja przygotowana na zajęcia z dziećmi w ramach
Mikroekonomia Wykład 4.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Metro w Walencji.
Gospodarowanie odpadami
KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

1 Funkcjonowanie komunikacji aglomeracyjnej na terenie Gminy Zabierzów

Badania potoków pasażerskich 2 metodyka badań Zakres: rejestracja rzeczywistych czasów jazdy na odcinkach międzyprzystankowych liczenie liczby pasażerów wsiadających i wysiadających z pojazdu na każdym przystanku Obsada: autobus typu midi, midi+, standardowy – jeden obserwator autobus wielkopojemny – dwóch obserwatorów

3 Liczba przewiezionych pasażerów przez linie aglomeracyjne (rok statystyczny) Lp.Gmina Liczba przewożonych pasażerów r. Liczba przewożonych pasażerów r. Zmiana popytu 1Czernichów % 2Iwanowice % 3Kocmyrzów-Luborzyca % 4Liszki % 5Michałowice % 6Mogilany % 7Niepołomice Skała % 9Skawina % 10Słomniki Świątniki Górne % 12Wieliczka % 13Wielka Wieś % 14Zabierzów % 15Zielonki % Suma na obszarze Gmin % 16Kraków % Suma w aglomeracji %

4 Liczba przewiezionych pasażerów – wszystkie linie aglomeracyjne łącznie (obszar Miasta i Gmin) rok dzień roboczy sobota święto rok statystyczny

5 Gmina Zabierzów – ilości przewożonych pasażerów Różnica LiniaSUMAKrakówZabierzówSUMAKrakówZabierzówŁącznieKrakówZabierzów ,7% ,3% ,7% ,3%12,2%15,3%3,3% ,9% ,7% ,6% ,0%-9,8%-2,0%-8,4% ,6% ,4% ,0% ,0%23,8%101,9%4,8% ,1% ,4% ,7% ,5%31,2%20,0%-0,8% ,5% ,0% ,3% ,8%21,7%28,8%6,0% ,3% ,6% ,8% ,3%22,8%17,1%5,1% ,3% ,4% ,6% ,6%26,5%28,3%7,4% ,7% ,3% ,7% ,9%13,4% 5,6% ,4% ,1% ,8% ,4%22,0%42,1%15,5% ,0% ,1% ,7% ,3%66,6%54,5%146,0% Łącznie ,9% ,1% ,2% ,2%35,6%41,6%21,2%

6 Struktura wykorzystywanych biletów w Gminie Zabierzów [%] Przejazd na podstawie biletu: Typ dnia RoboczySobotaNiedziela Dzień statystyczny Brak biletu2,812,194,583,01 Bezpłatny11,6313,9411,4011,92 Odpłatny85,5683,8684,0385,06 Bilety ulgowe38,3239,9429,0737,00 Bilety normalne47,2443,9254,9548,06 Bilety jednorazowe30,3644,4246,7535,10 Bilety okresowe47,1929,9833,2342,41 Bilety czasowe8,019,464,057,55 Bilety jednorazowe ulgowe12,7021,2215,2314,34 Bilety jednorazowe normalne17,6523,2131,5220,76 Bilety okresowe ulgowe21,7313,4512,5719,02 Bilety okresowe normalne25,4616,5320,6623,39 Bilety czasowe ulgowe3,885,281,283,64 Bilety czasowe normalne4,134,182,773,91

7 Łączne wpływy na liniach aglomeracyjnych rok 2009 i 2013 (obszar Miasta i Gmin) Rok 2009 Lp.Typ dnia Wpływy z przewozów Obszar Miasta Wpływy z przewozów Obszar Gmin Suma wpływów Przed zmianą taryfy Po zmianie taryfy Przed zmianą taryfy Po zmianie taryfy [mln zł] 1Roboczy7,27510,83112,63018,10619,905 2Sobota0,9621,3441,5632,3062,525 3Niedziela0,8181,2431,4442,0612,262 4Ogółem9,05513,41815,63722,47324,692 Lp.Typ dnia Wpływy z przewozów Obszar Miasta Wpływy z przewozów Obszar Gmin Suma wpływów [mln zł] 1Roboczy7,4417,5625,01 2Sobota1,012,183,19 3Niedziela0,852,062,91 4Ogółem9,3121,8031,10 Rok 2013

8 Statystyczne odpłatności za przejazdy na liniach aglomeracyjnych ogółem – rok 2009 i 2013 (obszar Miasta i Gmin) Rok 2009 Lp.Typ dni Wpływy z przewozów Obszar Miasta i Gmin Liczba przewiezionych pasażerów Statystyczna odpłatność [mln zł][mln][zł] 1 Roboczy 18,10621,0510,86 2 Sobota 2,3062,2201,04 3 Niedziela 2,0612,0800,99 4 Rok22,47325,3510,89 Rok 2013 Lp.Typ dni Wpływy z przewozów Obszar Miasta i Gmin Liczba przewiezionych pasażerów Statystyczna odpłatność [mln zł][mln][zł] 1 Roboczy 25,0024,891,00 2 Sobota 3,192,731,17 3 Niedziela 2,912,471,18 4 Rok 31,1030,081,03

9 Rok 2009 Lp.Typ dnia Wpływy z przewozów Obszar Gmin Liczba przewiezionych pasażerów Statystyczna odpłatność Przed zmianą taryfy Po zmianie taryfy Przed zmianą taryfy Po zmianie taryfy [mln zł] [mln] [zł] 1Roboczy10,83112,63011,830,921,08 2Sobota1,3441,5631,211,111,29 3Niedziela1,2431,4441,151,081,26 4Ogółem13,41815,63714,190,951,10 Lp.Typ dnia Wpływy z przewozów Obszar Gmin Liczba przewiezionych pasażerów [mln] Statystyczna odpłatność [zł] [mln zł][mln][zł] 1Roboczy17,5615,021,17 2Sobota2,181,581,38 3Niedziela2,061,431,44 4Ogółem21,8018,031,21 Rok 2013 Statystyczne odpłatności za przejazdy na liniach aglomeracyjnych (obszar Gmin) – rok 2009 i 2013

10 Wpływy z biletów na liniach dla poszczególnych typów dni dla statystycznej odpłatności Linia Dochód na terenie miastaDochód na terenie gminy Zabierzów RoboczySobotaNiedzielaRocznieRoboczySobotaNiedzielaRocznie [zł] ,61963,05831, ,74621,84664,31462, , ,43170,84139, ,50175,33112,7879, , ,2833,6414, ,95507,29218,69194, , ,7144,269, ,78198,71138,91109, , ,74109,7673, , ,49761,96840, , ,5792,0681, , ,23821,10755, , ,9551,3427, ,94794,84436,00332, , ,4145,1434, ,47658,08423,62360, , ,1729,2122, , ,73716,57655, , , , , , , , , , ,25251,39187, ,4239,74112,7866, ,59 Łącznie dzienne 7866,814938,314013, ,179372,086191,965617, ,03 Łącznie nocne 82,25251,39187, ,4239,74112,7866, ,59 Łącznie7 949, , , , , , , ,62

11 Rentowność linii aglomeracyjnych obsługujących Gminę Zabierzów Nr linii Roczna praca przewozowa - plan (wozokm) Koszty (netto)Wpływy z biletów Wskaźnik pokrycia kosztów wpływami z biletów Rentowność linii , ,34 zł ,00 zł51% ,33 zł , ,78 zł ,09 zł17% ,69 zł , ,47 zł ,55 zł25% ,92 zł , ,02 zł ,04 zł27% ,98 zł , ,60 zł ,58 zł30% ,02 zł , ,08 zł ,34 zł38% ,74 zł , ,26 zł ,58 zł21% ,68 zł , ,78 zł ,47 zł24% ,31 zł , ,51 zł ,68 zł23% ,83 zł , ,99 zł ,41 zł63% ,58 zł , ,11 zł59 367,84 zł32% ,27 zł Łącznie , ,94 zł ,58 zł36% ,35 zł

12 Zmiana stawki przewozowej Operator MPK S.A. w Krakowie4,20 zł4,60 zł 5,17 zł5,60 zł6,11 zł MPK S.A. w Krakowie (nowe linie) 4,93 zł 5,17 zł-- Mobilis sp. z o.o.4,94 zł 5,33 zł5,29 zł5,80 zł6,32 zł6,66 zł