Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

TRANSPORT PUBLICZNY - WARSZAWA+ czy 1 STREFA

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "TRANSPORT PUBLICZNY - WARSZAWA+ czy 1 STREFA"— Zapis prezentacji:

1 TRANSPORT PUBLICZNY - WARSZAWA+ czy 1 STREFA
GMINA IZABELIN Otwarte posiedzenie Komisji Gospodarczo-Finansowej 24 kwietnia 2018r. godz CKI

2

3 Dostępność autobusu w gminie – 10 minut

4 Zrównoważony transport – wymóg współczesności
Ruch pieszy Ruch rowerowy Transport publiczny Transport indywidualny Infrastruktura transportowa - parkingi, drogi, chodniki, przystanki Nowe technologie Organizacja ruchu Organizacja i zarządzanie transportem oraz dystrybucją towarów

5

6

7

8 Transport w Izabelinie
Liczba zameldowanych mieszkańców – ( r.) Liczba rowerów – ok szt., Liczba motocykli i skuterów – szt. Liczba samochodów osobowych – szt. (+ 20%?) Liczba samochodów ciężarowych, autobusów i innych pojazdów – szt. Liczba wyznaczonych miejsc parkingowych – ok. 200 szt. Liczba kilometrów dróg : z nawierzchnią bitumiczną – 30 km utwardzonych – km gruntowych – km leśnych (pod zarządem KPN) - 66 km

9 Główne problemy transportu w gminie
Szybko rosnąca liczba samochodów osobowych (w tym służbowych) Rosnący ruch turystyczny (samochody i rowery) Zbyt mała przepustowość skrzyżowania w Mościskach i ul. Arkuszowej Brak alternatywnego wyjazdu z gminy celem dojazdu do Metra Młociny Wydłużony czas dojazdu do Metra Młociny – zator na skrzyżowaniu i za nim Wnioski mieszkańców o zwiększenie częstotliwości kursowania linii autobusowych 708/N-58 i L-ek i brak autobusów do obsługi Wydłużona trasa linii 708 przez Hornówek i Sieraków Wysokie ceny biletów ZTM dla II strefy

10 Zatory na skrzyżowaniu w Mościskach - główny problem dla transportu z/do Warszawy
Wydłużony czas przejazdu Izabelin - Metro Młociny i inne destynacje Zniechęcanie do skrętu w lewo i wyboru trasy przez Wóycickiego i Pułkową Zwiększone zużycie paliwa i koszty przejazdu autobusów i samochodów Uciążliwość dla mieszkańców Mościsk Zwiększone zanieczyszczenie powietrze Wydłużony czas przejazdu zwiększa zapotrzebowanie na liczbę autobusów obsługujących linię 708 i zmniejsza zainteresowanie wśród Mieszkańców Większe zapotrzebowanie na miejsca parkingowe dla samochodów osobowych w rejonie Metra Młociny i zatory na ul. Arkuszowej

11 Skrzyżowanie w Mościskach - szczyt poranny

12 Skrzyżowanie w Mościskach – między szczytami

13 Skrzyżowanie w Mościskach – szczyt popołudniowy

14 Proponowane rozwiązania
Rondo turbinowe Poczwórny lewoskręt Podwójny lewoskręt

15 Koncepcja skrzyżowania – rondo turbinowe

16 Koncepcja skrzyżowania – poczwórny lewoskręt

17 Skrzyżowanie w Mościskach
Uzgodnienie z UM Warszawy, ZDM i MZDW ostatecznej koncepcji rozwiązania drogowego dla skrzyżowania Estrady z Arkuszową powinno nastąpić do końca II kwartału 2018r.

18 Transport publiczny w Gminie Izabelin 2017r.
Linia 708, 250(701) i N58: - przejechanych łącznie: ,13 wzkm - koszt dla gminy: ,00 zł - dobowa liczba pasażerów linii 708: osób - liczba biletów długookresowych: sztuk Linie lokalne L18 i L7: - przejechanych łącznie: ,00 wzkm - koszt dla gminy: ,49 zł

19 Struktura i liczba pasażerów linii 708

20 Program Warszawa+ Mieszkańcy gminy Izabelin posiadający Kartę Mieszkańca będą mogli skorzystać z obniżonej ceny zakupu biletów długookresowych 30- i 90-dniowych. Różnicę pomiędzy ceną zakupu biletu przez Mieszkańca, a faktyczną jego ceną dla danej strefy (1+2 lub 2) będzie pokrywała gmina właściwa dla miejsca zamieszkania. Bilet będzie uprawniał do przejazdu po wszystkich gminach 1 i 2 strefy niezależnie od tego czy przystąpiły do programu Warszawa+ czy też nie. Ceny biletów jednorazowych, czasowych i krótkookresowych pozostają bez zmian. Cena biletów 30-dniowych dla uczniów korzystających z autobusu na terenie gminy w programie Warszawa+ wyniesie 36 zł podczas gdy w 1 strefie jest to 55zł. Dla dorosłych bilet 30-dniowy na 2 strefę będzie kosztował 72 zł wobec 110 zł w 1 strefie. Bilety w ofercie Warszawa+ do nabycia tylko w POP ZTM i dodatkowym punkcie w UGI.

21 Proponowane ceny biletów i dopłaty Warszawa+

22 1 strefa biletowa Przejazdy w gminach objętych 1 strefą biletową ZTM na podstawie wszystkich biletów właściwych dla 1 strefy Nie jest konieczne posiadanie Karty mieszkańca gminy Izabelin Przejazdy na terenie gmin znajdujących się w 2 strefie, w tym gmin realizujących program Warszawa+, będą odbywać się na podstawie obecnie obowiązujących biletów dla stref 1+2 czy 2 (bez żadnych ulg) Cena biletów dla uczniów korzystających z autobusu na terenie gminy w 2 strefie będzie ceną dla 1 strefy (czyli 55zł) podczas gdy w programie Warszawa+ Próg 3 wyniesie 36 zł (normalny – 72 zł wobec 110zł). Rozważana jest opcja bezpłatnego dojazdu dla uczniów szkoły podstawowej. Bilety długookresowe dla 1 strefy do nabycia w POP ZTM, automatach biletowych, w Urzędach Pocztowych, punktach sieci strefa i ASEC

23 Główny problem – decyzje sąsiednich gmin
Łomianki wybrały 1 strefę Stare Babice ? Ożarów Mazowiecki ? Leszno ?

24 Warszawa+ a 1 Strefa ZTM L.P. Warszawa+ 1 Strefa 1
Termin wdrożenia programu Warszawa+ 1 września 2018r. Termin wejścia gminy Izabelin w 1 Strefę ? 2 Koszt gminy z tytułu dopłat Zwiększenie aktualnego poziomu opłat o 50% 3 Dodatkowy koszt dopłat rzędu max 25% 4 Koszt z tytułu wzrostu częstotliwości o 10% od 2020r. Koszt z tytułu wzrostu częstotliwości o 10% od 2020r 5 Koszt 1 stanowiska ZTM w UGI przez 1 miesiąc 6 000 6 Koszt 1/8 etatu - raporty i sprawozdania oraz wymiana Kart Izabelińczyka 7 500 Razem Koszt Gminy

25 Warszawa + a 1 strefa – koszty/zyski pasażerów
L.P. Warszawa+ 1 Strefa 7 Dodatkowe koszty mieszkańców w Warszawa+ względem 1 strefy : Dodatkowe korzyści mieszkańców w 1 Strefie biletowej względem programu Warszawa+ : 7a) a) różnica w cenie zakupu biletów długookresowych w Warszawa+ po dopłacie względem cen dla biletów długookresowych w 1 strefie a) różnica w cenie zakupu biletów długookresowych dla 1 strefy a ceną tych biletów w Warszawa+ po dopłacie 7b) b) róznica w cenach biletów 1-razowych, czasowych i krótkookresowych (1/16 wartości sprzedaży biletów długookresowych stanowiących circa 80% przychodów ze sprzedaży biletów, czyli 5% przychodów ze sprzedaży wszystkich biletów) 93 248 b) różnica w cenach biletów 1-razowych, czasowych i krótkookresowych (1/16 wartości sprzedaży biletów długookresowych stanowiących circa 80% przychodów ze sprzedaży biletów, czyli 5% przychodów ze sprzedaży wszystkich biletów) Dodatkowy koszt pasażera względem 1 strefy Dodatkowa korzyść pasażera w 1 Strefie względem Programu Warszawa+

26 Opcje biletowe a budżet rodziny 2+2

27 Porównanie końcowe

28 Która opcja jest najlepsza?
CZAS NA DECYZJĘ!


Pobierz ppt "TRANSPORT PUBLICZNY - WARSZAWA+ czy 1 STREFA"

Podobne prezentacje


Reklamy Google