Przygotowanie do kontroli, realizacja i dokumentowanie postępowań kontrolnych w aspekcie bieżących działań BKSW Wydział Kontroli Biura Kontroli, Skarg.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ORGANIZACJA KONTROLI OZNAKOWANIA CE W ŚRODOWISKU PRACY – OMÓWIENIE PODSTAWOWYCH PROBLEMÓW POJAWIAJĄCYCH SIĘ W TOKU KONTROLI Warszawa - czerwiec 2005.
Advertisements

Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
TERYT 2 Współdziałanie w zakresie objęcia nadzorem wstępnej weryfikacji danych inicjalnej bazy danych PRG w zakresie granic jednostek i obrębów ewidencyjnych.
Projekty unijne a Ustawa o finansach publicznych z 27 sierpnia 2009 Poznań, 26 lutego 2010r. Biuro Koordynacji Projektów.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Informacja o działalności Biura Analiz Instytucjonalnych i Raportowania oraz audycie informacji instytucjonalnej na UJ Maria Próchnicka.
Model współpracy NGO – Miasto Łódź Prezentacja projektu partnerskiego Centrum OPUS i Urzędu Miasta Łodzi Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Poznań, dnia 17 maja 2007r. KOORDYNACJA AUDYTÓW ZEWNĘTRZNYCH i MONITOROWANIE PROJEKTÓW UNIJNYCH Agnieszka Purgat Daniel Majewski Dominika Piechocka Biuro.
Dyskusja panelowa II: Wsparcie skutecznego audytu wewnętrznego w dziale/działach dr Adam Niedzielski – Dyrektor Departamentu Strategii i Funduszy Europejskich.
ZASADY PRZYSTOSOWANIA NIERUCHOMOŚCI DLA POTRZEB ZABIEGÓW SPECJALNYCH Wydział Zarządzania Kryzysowego i Bezpieczeństwa Urzędu Miasta Poznania ul. Karola.
DANUTA SZCZEPANIK Sekretarz Miasta Legionowo EWA MILNER-KOCHAŃSKA Pełnomocnik ds. Systemu Przeciwdziałania Zagrożeniom Korupcyjnym Przeciwdziałanie korupcji.
Tekst podkreślony lub wytłuszczony jest do zapamiętania Edukacja dla bezpieczeństwa.
Departament Zarządzania Funduszami i Projektami Unijnymi GRUPA ROBOCZA WSPIERAJĄCA PRZYGOTOWANIE KUJAWSKO – POMORSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Sprawozdanie roczne z działalności Uczelnianej Komisji ds. Zapewnienia Jakości Kształcenia na PG w roku akademickim 2013/2014 Senat PG, r. Opracowała:
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Metodologia opracowywania powiatowej mapy zagrożeń oraz powiatowego programu poprawy bezpieczeństwa – warsztaty Wrocław, 28 października 2010 r. Projekt.
Celem Konkursu jest wsparcie małopolskich przedsiębiorstw społecznych - firm, których działalność gospodarcza służy realizacji celów społecznych, a także.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Współpraca z beneficjentami, przepływ informacji w ramach projektu Grzegorz Gołda WST PWT PL-SK.
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu Cykl spotkań promujących najlepsze praktyki dotyczące aktywizacji mieszkańców na terenach.
1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko „Dla rozwoju infrastruktury.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Ocena oddziaływania na środowisko jako warunek uzyskania funduszy unijnych w ramach I i II osi priorytetowej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
BEZPIECZNA+ Jest to Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkół w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i.
Departament Rozwoju Regionalnego, Wydział Zarządzania RPO Informacja sprawozdawcza w zakresie ewaluacji RPO WK-P na lata Jolanta Rudnicka Biuro.
Planowanie podatkowe Paweł Satkiewicz doradca podatkowy Parulski i Wspólnicy Doradcy Podatkowi Warszawa 24 listopada 2011 r.
Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia - Raport Electus S.A. Poznań,
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
Dziękuję za uwagę Projekt ustawy o zmianie ustawy o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju.
Zamówienia publiczne w projektach W związku z nowelizacją PZP chcemy zorganizować szkolenie nt. stosowania PZP w projektach unijnych Prośba do WAS: Do.
WNIOSKI Z KONTROLI I NADZORU NAD REALIZACJĄ ZADAŃ POMOCY SPOŁECZNEJ
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy
Działania kontrolne Mazowieckiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Geodezyjnego i Kartograficznego Warszawa 12 grudnia 2016 r.
RPO WiM – oś Regionalny rynek pracy działania WUP w 2015 roku
Kryteria wyboru Rocznych Planów Działań Pomocy Technicznej w ramach 14 Osi RPO WL 2014 – 2020 – Pomoc Techniczna Aneta Pieczykolan Dyrektor Departamentu.
organizowanie ochrony informacji niejawnych
Rola Krajowych Sieci Tematycznych w ramach projektów innowacyjnych PO KL
Dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Łodzi
regulacje NATO i Unii Europejskiej
Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa
oraz Systemu Zarządzania Jakością według normy ISO 9001:2008
„Szkolenia dla liderów na obszarach wiejskich”
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 2: Kierowanie działaniami gaśniczymi
Statut Szkoły art. 98 ustęp 1.
POSTĘPOWANIE EGZEKUCYJNE
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Harmonogram prac nad przyszłą perspektywą Toruń, listopad 2012 r.
Działania Policji w zakresie ochrony dzieci przed przemocą
Rządowe Centrum Legislacji Warszawa, październik 2013 r.
Zmiany w Umowie i Projekcie
Agroexpert sp. z o.o. podsumowanie roku 2017 oraz plany na przyszłość…
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
RZECZNIK FUNDUSZY EUROPEJSKICH
Misją Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Gdańsku jest profesjonalna realizacja prawnie przypisanych mu zadań, a istotnym elementem tej Misji jest właściwe.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY
płk mgr inż. Rafał Wądołowski
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
CZYNNIK LUDZKI JAKO POTENCJALNE ŹRÓDŁO ZAGROŻEŃ W SYSTEMIE OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH OPRACOWAŁ: ppłk mgr inż. Janusz PARCZEWSKI, tel
Zasady składania i oceny wniosków
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
FUNDUSZ DRÓG SAMORZĄDOWYCH
Sprawozdanie z postępu realizacji Programu Rewitalizacji Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego na lata
Rozwijanie kompetencji kluczowych uczniów – szkolenia i doradztwo dla JST w województwie lubelskim Wsparcie kadry jednostek samorządu terytorialnego w.
Wspomaganie pracy szkół
Zapis prezentacji:

Przygotowanie do kontroli, realizacja i dokumentowanie postępowań kontrolnych w aspekcie bieżących działań BKSW Wydział Kontroli Biura Kontroli, Skarg i Wniosków Komendy Głównej Państwowej Straży Pożarnej Kraków, październik 2016 r.

2 Spotkanie dotyczące koordynacji działalności kontrolnej z udziałem kierowników komórek ds. kontroli organów i jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra SWiA

organizacja kontroli instytucjonalnej w MSWiA; doświadczenia wynikające z opracowania raportów otwarcia, obejmujących: nieprawidłowości, ryzyka, zagrożenia; kontrole z zakresu właściwości Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, które dotyczyły m.in. obrony cywilnej (ochrony ludności); Tematyka spotkania 3

doświadczenia wynikające z centralizacji komórek kontroli w urzędach wojewódzkich w aspektach koordynacji i nadzoru; symptomy mogące świadczyć o nieprawidłowościach/nadużyciach w szczególności korupcji, symptomy na poziomie osobowym i dokumentów; źródła informacji o nieprawidłowości/nadużyciach; 4

55 Tematyka spotkania planowanie działalności kontrolnej, przy którym niezbędna jest ocena możliwości wystąpienia oszustw, nadużyć oraz obszarów i mechanizmów korupcjogennych; w analizie ryzyka należy, korzystając ze źródeł wewnętrznych jednostki i zewnętrznych, uwzględnić w szczególności: wyniki wcześniejszych kontroli i audytów, skargi, wnioski i inne sygnały o nieprawidłowościach, kwoty wydatkowanych środków publicznych, wyniki badań i analiz; dobre praktyki w zakresie stosowania przepisów o kontroli w administracji rządowej (COA, komentarz);

666 Tematyka spotkania omówiono potrzebę: skutecznej informacji i komunikacji w działaniu, koordynacji i wdrażania dobrych praktyk, podejmowania prac przeciwdziałających korupcji, standaryzacji i ujednolicenia dokumentów (w ramach zajęć warsztatowych w dniu jutrzejszym) zwrócenia uwagi i doboru odpowiednich kryteriów, gdy przedmiotem kontroli jest „poczucie krzywdy społecznej”.

7777 Kontrola instytucjonalna BKSW-II-0754/31-1/16 z 30 czerwca 2016 r. Monitorowanie realizacji wniosków i zaleceń, efekty kontroli System naprawczy: zmiana przepisów wewnętrznych zmiany personalne na stanowiskach pracy poprawa wizerunku przestrzeganie etyki terminowość załatwiania spraw reagowanie na informacje medialne organizowanie i dokumentowanie ustaleń z narad dobre praktyki, nagradzanie pracowników inne zastosowane. Dyscyplina pracy: zmiany w strukturze organizacyjnej zgłoszenia do właściwych organów działania dyscyplinarne praktyki dyscyplinujące (udokumentowane) stosowanie ocen w wystąpieniach pokontrolnych (wskazujących np. na niezasadność zajmowania stanowiska lub pełnienia funkcji przez osobę odpowiedzialną za stwierdzone nieprawidłowości) inne zastosowane.

88888 Koordynacja kontroli Funkcja koordynująca DKSiW realizowana w odniesieniu do resortu spraw wewnętrznych i administracji obejmuje leżący po stronie komórek kontroli obowiązek przekazywania: planów kontroli, dokumentów pokontrolnych, informacji o kontrolach zewnętrznych i ich wynikach, danych i informacji do rocznego sprawozdania o działalności kontrolnej resortu swia.

Dzień jutrzejszy… Planowane jest rozszerzenie i wzmocnienie funkcji koordynacyjnej poprzez: objęcie koordynacją urzędów wojewódzkich, pogłębienie koordynacji w zakresie planowania kontroli o analizę zawartości „planów kontroli organów i jednostek organizacyjnych podległych i nadzorowanych przez Ministra SWiA” na wzór analizy planów kontroli urzędów wojewódzkich wykonywanych przez KPRM,

10 Dzień jutrzejszy (c.d.) zamiana praktyki przekazywania dokumentów pokontrolnych na przesyłanie informacji o wynikach kontroli – w układzie umożliwiającym łatwiejszą ich analizę, rozpowszechnianie informacji o wynikach kontroli zewnętrznych (może w przyszłości również wewnętrznych), które mogą mieć znaczenie dla resortu (zajęcia warsztatowe) lub mogą zostać wykorzystane w planowaniu kontroli w resorcie swia i urzędach wojewódzkich, opracowanie jednego dla MSWiA i KPRM sprawozdania rocznego z działalności kontrolnej resortu swia,

11 Dzień jutrzejszy (c.d.) wsparcie działań na rzecz stałego podnoszenia jakości kontroli m.in. poprzez:  wystąpienie z inicjatywą do kom.org. MSWiA nadzorującej wojewodów w sprawie opracowania zasad oceny wojewodów (podległe służby?),  zachęcanie do cyklicznych spotkań kierowników komórek kontroli m.in. w ramach inicjatywy urzędów wojewódzkich,  zachęcanie do dokonywania regularnych zewnętrznych ocen komórek kontroli w urzędach obsługujących organy i w jednostkach podległych lub nadzorowanych przez Ministra,  w miarę pojawiających się możliwości organizowanie szkoleń i spotkań przez MSWiA.

12 Wnioski: 1.Prowadzić bieżącą analizę ryzyka stanowiącą podstawę do planowania kontroli. 2.Podstawą planowania powinna być kontrola wykonania zadań (wg kryteriów: skuteczności, wydajności, oszczędności). Można łączyć kontrole wykonania zadań i prawidłowości. 3.Kontrola wykonania zadań wymaga specjalizacji kontrolerów.

13 Wnioski: 4.W ramach zarządzania stosować różne formy nadzoru (polecenia, rekomendacje, opinie, spotkania… nie tylko kontrole). 5.Dokonać aktualizacji (ujednolicenia) dokumentów kontrolnych. Stosować wdrożone przez siebie procedury. 6.Kontynuować szkolenia dla kkk. Zapowiedziano szkolenia i spotkania w MSWiA.

14 Wnioski: 7.Rozważyć możliwość przesyłania kopii wystąpień pokontrolnych z jednostek podległych do merytorycznych komórek organizacyjnych zarządzającego kontrolę. 8.Konieczność koordynacji w urzędach przepływu informacji umożliwiającej szybkie pozyskanie, przeanalizowanie danych i ich ocenę (w różnym zakresie). 9.Rozpowszechnić materiały i prezentacje ze szkoleń. Zapoznać kontrolerów z nowymi standardami INTOSAI.

15 BKSW-II-0754/31-1/16 z 30 czerwca 2016 r. Cel: doskonalenie mechanizmów kontrolnych przedstawienie zagadnień mających wpływ na jakość i efektywność kontroli

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ 16