Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
Advertisements

II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Innowacja pedagogiczna o charakterze programowym
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
POKAZ EFEKTÓW PRACY UCZNIÓW W RAMACH REALIZOWANEGO PROJEKTU
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
EDUKACJA BEZ GRANIC – KOŁO PLASTYCZNE – ORIGAMI Bogumiła Ślęczka
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Dojrzałość szkolna - czyli gotowość do uczenia się
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
ZAJĘCIA SPORTOWE KLASY I-III
Liceum w Psarach przepustką do sukcesu Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
K L E S Z C SZ CZ ZESPÓŁ MUZYCZNY KLESZCZE.
Teresa Lewandowska nauczyciel jęz. angielskiego. Ogólne informacje 1. Termin wprowadzenia i czas trwania programu – Program wprowadzony.
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
SPORT DZIECI I MŁODZIEŻY
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Przygotowanie dziecka do szkoły
KLOCKOMANIA.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Sztuka dla dziecka Artystyczna Euforia w hotelu Nosalowy Dwór w ramach II Festiwalu Muzyki Kameralnej Muzyka na szczytach Zakopane 2010.
Moje dziecko idzie do szkoły
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Ogólnopolska Akcja Ministra Edukacji Narodowej Ćwiczyć każdy może Szkoła Podstawowa Nr 88 Im. Poznańskich Koziołków w Poznaniu Aktywności dzieci z: Oddziału.
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Piwodzie z Filią w Cetuli
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WIELOZMYSŁOWE POZNAWANIE KOLORÓW DLA DZIECI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Opracowanie: mgr Hanna Oleszak mgr Justyna Sieletycka mgr Bernadeta Budzińska.
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Działalność Świetlicy Środowiskowej
Projekt „ Indywidualizacja w nauczaniu – rozwijam zdolności, eliminuję trudności” Styczeń 2013r.
DOJRZAŁOŚĆSZKOLNA INFORMACJE DLA RODZICÓW Opracowanie: Beata Wilk.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
KLESZCZE ZESPÓŁ MUZYCZNY. Zespół instrumentalno- wokalny KLESZCZE istnieje od 2009 roku. W skład zespołu wchodzą uczniowie szkoły podstawowej. Cele zajęć:
ANKIETA SZKOLNA Ankieta dotyczy codziennego życia uczniów naszej szkoły, a także ich zainteresowań.
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
„Polsko – Czeskie Słuchanie, Śpiewanie i Granie” Projekt realizowany przez Przedszkole w Syryni w partnerstwie z Przedszkolem w Hlučínie.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
JAK ROZWIJAĆ ZAINTERESOWANIA I PASJE DZIECI Nie rodzimy się ze zdolnościami. Nie ma genów odpowiedzialnych za talent lub jakieś umiejętności. Nabywamy.
Innowacja pedagogiczna
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
ŁÓDŹ ul. OBROŃCÓW WESTERPLATTE 28 Tel
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
Zajęcia taneczne w Przedszkolu Miejskim nr 4
Innowacja z programowania realizowana w klasach 1-3
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Wpływ czytania na rozwój dzieci i młodzieży
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Grupa „Kotki” PODSUMOWANIE PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ
Szkoła Podstawowa nr 1 Twórcze umysły im. Wojska Polskiego w Żywcu
Zapis prezentacji:

Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku

Nie wszyscy mają to szczęście, aby mieć kontakt z instrumentem i kimś, kto wprowadziłby go w tajemniczy świat dźwięków. Kto choć raz był w krainie muzyki, będzie chętnie do niej wracał i rozwijał swoje zdolności muzyczne. Należy w najłatwiejszy sposób przekazywać umiejętności techniczne, aby granie sprawiało dzieciom radość i by widziały w szybkim czasie efekty swojej pracy. Dzwonki popularnie są instrumentem o delikatnym brzmieniu. Nie działają negatywnie na system nerwowy dziecka. Są instrumentem pomocnym we wszelkiego rodzaju ćwiczeniach słuchowych oraz ćwiczeniach rozwijających twórczą inwencję dziecka. Granie na nich jest doskonałym lekiem na rozładowanie napięć emocjonalnych, jedną z form terapii, która uczy pracy w zespole, pozwala uwierzyć we własne siły uczniom nieśmiałym, zwiększa cierpliwość, rozwija sprawność manualną, doskonali koordynację wzrokowo-ruchową, dyscyplinuje dzieci nadpobudliwe, zwiększa koncentrację.

„Niech muzykowanie i śpiewanie stanie się czymś tak oczywistym jak czytanie i pisanie.”- Hieronim Kędzia

„Każdy z nas może grać na dzwonkach” – podsumowanie Innowacja pedagogiczna „ Każdy z nas może grać na dzwonkach” realizowana była raz w tygodniu w ramach art.42. Czas realizacji I/2014 r. – VI/2016 r. Skierowana była do wszystkich chętnych uczniów klasy I b, którzy wyrazili chęć gry na dzwonkach. Grupa liczyła 12 uczniów: 6 chłopców i 6 dziewczynek. Głównym założeniem innowacji było nabycie umiejętności gry na dzwonkach przez uczniów klasy I b, wprowadzenie ich w tajemniczy świat dźwięków, przekazanie w najłatwiejszy sposób umiejętności technicznych.

Uczniowie rozwijali na zajęciach swoje zdolności i zainteresowania muzyczne zaznajamiając się z instrumentem, jego budową, sposobem wydobywania dźwięków. Dzwonki chromatyczne wprowadziły uczniów, na miarę ich indywidualnych możliwości i uzdolnień, w świat muzyki poprzez własne działanie. Zdobyli podstawowe umiejętności niezbędne do gry na instrumencie. Opanowali podstawowe wartości nut, poznali znaki chromatyczne, potrafią samodzielnie czytać nuty i zapisywać je za pomocą liter, nabyli także umiejętność wskazywania wysokich i niskich dźwięków, wiedzą jaką zastosować płytkę aby uzyskać dźwięk Fis. Uczniowie odtwarzają z pamięci różne znane piosenki, zarówno indywidualnie, jak i zespołowo, zwracają uwagę na właściwą postawę podczas gry na dzwonkach, prawidłowo trzymają pałeczkę, a niektórzy z nich posiadają umiejętność grania dwiema. Dzieci chętnie wykonywały proponowane ćwiczenia oraz aktywnie uczestniczyły w zajęciach.

Granie na dzwonkach sprawiało dzieciom ogromną radość, ponieważ w szybkim czasie widziały efekty swojej pracy. W szybkim tempie opanowywały grę różnych melodii. Niektóre z nich zaczynały same odtwarzać z pamięci znane piosenki. Prezentowali swoje umiejętności na imprezach szkolnych i środowiskowych na których doceniono ich wielką pracę i zaangażowanie.

KONCERT ŚWIĄTECZNY XII/2014 i I/2016

KONCERT DLA RODZICÓW i DZIEŃ MATKI VI/2014, V/2015

ROZPOCZĘCIE ROKU SZKOLNEGO 2014/2015

KONKURS KOLĘDOWY I/2015

PIKNIK RODZINNY 2016r.

ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2015/2016

Innowacja „Każdy z nas potrafi grać na dzwonkach ” zapewniła dzieciom niesamowitą podróż w świat muzyki, a gra na dzwonkach stała się zabawą sprawiającą radość, gdzie końcowym etapem było wyróżnienie i podziw dla ich pracy i zaangażowania.