Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Warsztaty psychologiczne
Osobowość trenera i instruktora
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Kim jest uczeń uzdolniony i jak wspierać jego rozwój?
Jak zatrzymać najlepszych pracowników?
Psychologia Zarządzania
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
system zarządzania zasobami ludzkimi
czyli zostań kowalem swojego losu
Zadanie publiczne pt. Przyszłość jest Kobietą, projekt realizowany w ramach Konkursu Dotacji – Fundusze strukturalne na poziomie NSS, edycja II, organizowanego.
Przywództwo – szkoły, atrybuty, umiejętności, techniki.
Wielkopolski Model Asystenta Rodziny
Rozmowa kwalifikacyjna
Wybierając zawód, musisz wziąć pod uwagę zarówno swoje zainteresowania, wartości, umiejętności, jak i informacje o różnych zawodach.
Kierowanie twórczością w organizacji
Kształcenie praktyczne
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
PSYCHOLOGIA Drzwi otwarte Rekrutacja 2010/2011.
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Strategie kariery zawodowej
Związek Pracodawców Dolnego Śląska
FUNKCJA PERSONALNA.
Dojrzałość szkolna dziecka
Czynniki wpływające na atrakcyjność zajęć internetowych
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
Wyzwania przedsiębiorczości
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Charakterystyka zawodu
PROJEKT „NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH”
Pt: „Czy jesteś asertywny” Opracowała mgr Agata Kwaśniewska
„Praca jest dobrem, które zapewnia Człowiekowi godność
Czy Państwa dziecko jest gotowe do szkoły?
Psychologia w zarządzaniu
Zadawanie pytań.
Moja przedsiębiorczość
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
ROLA MOTYWACJI W ROZWOJU OSOBOWYM UCZNIA
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Wartości w życiu człowieka
DYSTRYBUCJA TWARDOWSKI Lidzbark Wielki Łęck 81a
Zakład Psychologii Transportu Drogowego
Numer z klasyfikacji zawodów: Psychologia to nauka o człowieku, jego zachowaniach i procesach psychicznych wpływających na to zachowanie.
Zastosowanie techniki Motywacyjnej Analizy Potencjału Pracowniczego (MAPP) na bazie systemu w wersji MAPP3 Konferencja “Skuteczna rekrutacja – intuicja,
Postawa asertywna.
Rok Niniejsza prezentacja dotyczy realizacji części projektu „Otwórz się na siebie” wdrażanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w.
Z A R Z Ą D Z A Ć Potrafię PRAKTYCZNIE WYŻSZA SZKOŁA ZARZĄDZANIA OCHRONĄ PRACY W KATOWICACH.
Decyzje edukacyjno-zawodowe uczniów szkół gimnazjalnych Warszawa, 14 września 2015.
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
O Ś RODEK INTERWENCJI Kryzysowej Ul. Mickiewicza 31 Sucha beskidzka.
ROLA MENEDŻERA W ORGANIZACJI – UMIEJĘTNOŚCI ROLE I FUNKCJE
Czym może być choroba? poważnym zakłóceniem
Cechy dobrego nauczyciela Arkadiusz Mroczyk. Literatura pedeutologiczna, badania psychologów i pedagogów wskazują na wiele pożądanych cech nauczyciela.
wykorzystanie testów psychologicznych w HR
Nauka przedsiębiorczości w polskim systemie edukacji
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
Zachowania organizacyjne 2 i 3
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
WPŁYW CZYTANIA NA ROZWÓJ DZIECI I MŁODZIEŻY
Badanie rynku mediów. Problem targetowania przekazów reklamowych
DLACZEGO WARTO CZYTAĆ KSIĄŻKI?.
Charakterystyki członków zespołu a efektywność zespołu
Zapis prezentacji:

Profiler™ Podstawowe informacje Dr Paweł Wójcik Sylwia Pawłowska Sierpień 2016

Wspólnym elementem różnych definicji „osobowości” jest rozumienie jej jako wyjątkowego i niepowtarzalnego portretu psychologicznego danej osoby, który w znacznym stopniu wpływa na to jak reaguje ona na swoje otoczenie. Osobowość

Testy psychometryczne Zalety Podstawą testów są naukowe modele psychologiczne Obiektywność Ścisłe normy stosowania Badania potwierdzające skuteczność prognostyczną testów Wady Samoocena/ samoopis/ deklaracje badanego

Kwestionariusz PROFILER– 53 pytania Przebadanych ponad 1000 przedstawicieli handlowych, pracowników działów marketingu i sprzedaży Szeroki przekrój firm i branż Ma wbudowaną „skalę kłamstwa” Informacje o narzędziu

Badane cechy osobowości Przywództwo – zdolność do kierowania i wpływania na inne osoby, umiejętność motywowania i mobilizowania innych do realizacji celów Ekstrawersja – typowy ekstrawertyk jest towarzyski, posiada wielu przyjaciół, nie lubi natomiast zajmować się czytaniem w samotności. Empatia – zdolność odczuwania stanów psychicznych innych osób, umiejętność przyjęcia ich sposobu myślenia, spojrzenia z ich perspektywy na rzeczywistość Otwartość na doświadczenie – osoba z tą cechą ma tendencję do pozytywnego wartościowania doświadczeń życiowych, tolerancję na nowość i ciekawość poznawczą Nierównowaga emocjonalna - osoba o wysokiej nierównowadze emocjonalnej jest lękliwa, depresyjna, spięta, ma niską samoocenę i zwykle silne poczucie winy Asertywność – osoba asertywna ma jasno określony cel i potrafi kontrolować własne emocje, nie poddaje się zbyt łatwo manipulacjom i naciskom emocjonalnym innych osób Sumienność - to cecha osobowości, która pokazuje stopień zorganizowania, wytrwałości i motywacji określonej osoby w działaniach zorientowanych na cel Pozytywne myślenie - osoba, która ma rozwiniętą tą cechę osobowości jest optymistycznie nastawiona do rzeczywistości, szuka rozwiązań pojawiających się problemów i dąży do realizacji wyznaczonych celów

Każda osoba wypełnia kwestionariusz Profiler™ opracowany na podstawie Pięcioczynnikowego Modelu Osobowości („Big Five”). Przykładowy wykres profilu osobowości handlowców na wymiarach osobowości asertywność ekstrawersja otwartości na doświadczenie nierównowaga emocjonalna sumienność Diagnoza cech osobowości

Procedura walidacyjna kwestionariusza Profiler™ (określenie jego trafności i rzetelności) przeprowadzona na handlowcach i pracownikach działów marketingu z różnych branż, posiadających zróżnicowane doświadczenie zawodowe. Diagnoza indywidualna opracowywana przez doświadczonego psychologa klinicznego, który interpretuje odpowiedzi badanego nie tylko ilościowo, przez porównanie średnich ale również jakościowo. Kwestionariusz Profiler™ pozwala na diagnozę profilu osobowości pracownika i porównania go z typowymi profilami osób zatrudnionych na podobnych stanowiskach oraz osób odnoszących np. ponadprzeciętne wyniki sprzedażowe. Aktualizowana baza norm („benchmarków”). Procedura diagnostyczna

Profil wybranego Pracownika Firmy X

Podsumowanie diagnozy Mocne strony:Słabe strony: bardzo dobra organizacja pracy systematyczność i wytrwałość wiara w możliwość realizacji powierzonych zadań łatwość w nawiązywaniu pierwszego kontaktu satysfakcja czerpana z kontaktów z innymi ludźmi czy pracy w zespole gotowość do współpracy motywacja do nabywania nowych umiejętności umiejętność przyjęcia perspektywy innej niż własna zdolność do poszukiwania nowych rozwiązań umiejętność przeforsowania swojego stanowiska słabo rozwinięte zdolności przywódcze Obszary do doskonalenia: - asertywność, zwłaszcza w zakresie poczucia nadmiernej odpowiedzialności za samopoczucie innych

Diagnoza profilu osobowości Rekrutacja i selekcja Szkolenia grupowe i zindywidualizowane Motywowanie Coaching Diagnoza podstawą stymulowania