WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konstruowanie programu nauczania
Advertisements

PRACA METODĄ PROJEKTU W OPARCIU O INTERNET
Osadzenie metody WebQuest w polskiej dydaktyce
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz budżet państwa w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
KOMPETENCJE KLUCZOWE W PROJEKCIE EDUKCYJNYM
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Wykorzystanie w szkole
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Zanim wybierzesz program nauczania
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Praca metodą projektu edukacyjnego
ocenianie, które pomaga się uczyć
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Co to jest TIK?.
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Czym jest czas? Projekt realizowany przez uczniów kl.4a
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Propozycje form szkoleniowych WOM dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie na rok szkolny 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Edukacja Interkulturowa OnLine Projekt realizowany jest przy wsparciu Wspólnot WebQuest w edukacji bibliotecznej.
Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Tutoring w szkole, czyli pomysł na małą wielką zmianę
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Dziecko sześcioletnie w pierwszej klasie Zasoby edukacyjne Ośrodka Rozwoju Edukacji Wydział Rozwoju Szkół i Placówek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Edukacja normalizacyjna i zadaniowa w kontekście relacji „Szkoła – rynek pracy” Donata Andrzejczak Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli I Kształcenia.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
Przykłady dobrych praktyk WEBQUEST Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk.
Praca metodą projektu edukacyjnego
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
Program eTwinning Planowanie projektów
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Metoda WebQuest.
Program eTwinning Planowanie projektów
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
PLANOWANIE PROJEKTU PLANOWANIE PROJEKTU
Wykorzystanie technologii informacyjnej w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych w różnych obszarach kształcenia.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL

1.Temat (top) 2. Wprowadzenie (introduction) 3. Zadania (task) 4. Proces grupowy (process) 5. Źródła (resources) 6. Ewaluacja (evaluation) 7. Konkluzja (conclusion) STRUKTURA WEBQUESTU

Sformułowanie tematu poprawnie merytorycznie, budzącego zainteresowanie ucznia. TEMAT

Element strukturalny WebQuest'u, który ma zaciekawić ucznia i wprowadzić w tematykę realizowanego projektu. WPROWADZENIE Opis powinien byćoryginalny i motywujący, zachęcający do pracy, wskazywać na cele i umieścić jego realizację w szerszym kontekście procesu dydaktycznego. Opis powinien być oryginalny i motywujący, zachęcający do pracy, wskazywać na cele i umieścić jego realizację w szerszym kontekście procesu dydaktycznego. Można również opisać: jakie powinny być efekty pracy projektem - czego uczniowie powinni się dowiedzieć, nauczyć (nie tylko efekty merytoryczne, ale np. komunikacji, planowania, ….), jakie powinny być efekty pracy projektem - czego uczniowie powinni się dowiedzieć, nauczyć (nie tylko efekty merytoryczne, ale np. komunikacji, planowania, ….), jakie treści programowe będą realizowane. jakie treści programowe będą realizowane.

Dobrze zaprojektowane zadanie angażuje myślenie i twórcze działania ucznia. Typy zadań do wykorzystania w WQ: relacja relacja (Retelling); kompilacja kompilacja (Compilation); odkrywanietajemnicy odkrywanie tajemnicy (Mystery); dziennikarstwo dziennikarstwo (Journalistic); projekt projekt (Desing); wykonanieprzedmiotu wykonanie przedmiotu (Creative Product); osiąganieporozumienia osiąganie porozumienia (Consensus Building); perswazja perswazja (Persuasion); poznaniesamego siebie poznanie samego siebie (Self - Knowledge); analiza analiza (Analitical); sąd sąd (Judgment) projekt badawczy projekt badawczy (Scientific). ZADANIA (Co uczniowie mają wykonać!)

Krótki opis, jak przebiega organizacja procesu dydaktycznego w indywidualnie lub grupie w trakcie realizacji WQ: – kroki, jakie uczeń powinien wykonać, aby zrealizować zadanie. Czego spodziewa się nauczyciel? Czego spodziewa się nauczyciel? Gdzie projekt jest realizowany? Gdzie projekt jest realizowany? Jaki jest okres realizacji projektu (ile dni lub tygodni)? Jaki jest okres realizacji projektu (ile dni lub tygodni)? Czy to jest projekt z zakresu jednej dziedziny czy jest interdyscyplinarny lub międzyprzedmiotowy? Czy to jest projekt z zakresu jednej dziedziny czy jest interdyscyplinarny lub międzyprzedmiotowy? PROCES (Jak uczniowie maja wykonać zadanie!)

Jeśli uczniowie mają być podzieleni na grupy i pracować w nich, należy opracować krótki przewodnik, jak to zrobić. PROCES Jeśli jako nauczyciel potrafisz przewidzieć błędne rozumienie lub potknięcia uczniów, opisz je, sugerując drogę uniknięcia lub ominięcia błędów. Można również opisać, jakich umiejętności oczekuje nauczyciel, by proces był prawidłowy (np. doświadczenie w reżyserowaniu debat lub aktorstwo). Ważne jest, by przedstawić w jaki sposób ma być przygotowana prezentacja WebQuest'u - prezentacja, strona www, blog, film … itp., w klasie czy pracowni komputerowej?, w jaki sposób będzie projekt prezentowany?

Opisz, jakie źródła będą miały zastosowanie w przygotowywanym projekcie. Niektóre z możliwości: strony internetowe strony internetowe podręczniki szkolne, podręczniki szkolne, programy komputerowe, używane w trakcie realizacji WebQuest'u, programy komputerowe, używane w trakcie realizacji WebQuest'u, odniesienie (odsyłacz) do materiałów klasowych lub materiałów ze szkolnej biblioteki, odniesienie (odsyłacz) do materiałów klasowych lub materiałów ze szkolnej biblioteki, multimedialne materiały (video, materiały dźwiękowe). multimedialne materiały (video, materiały dźwiękowe). ŹRÓDŁA Lista linków oraz sugestie, co do poszukiwania innych źródeł, z których należy skorzystać. Opisz także potrzebne źródła zasobów ludzkich. - Ilu nauczycieli będzie wdrażać lub wykorzystywać projekt (1 nauczyciel?). - Czy są przewidziane role wspierające realizację projektu np. dla rodziców? - Kto jeszcze przewidziany jest jako partner w realizacji projektu - (np. muzeum, wycieczka lub inne instytucje). - Czy jest projektowana wycieczka w celu realizacji projektu?

W tym miejscu przedstawiamy kilka zdań, które podsumowują to, co wykonali lub czego nauczyli się uczniowie. W tym miejscu przedstawiamy kilka zdań, które podsumowują to, co wykonali lub czego nauczyli się uczniowie. Można umieścić tutaj kilka pytań retorycznych lub dodatkowe odnośniki. Można umieścić tutaj kilka pytań retorycznych lub dodatkowe odnośniki. KONKLUZJA

1.Wykorzystywanie TSI w procesie uczenia się. 2.Poruszanie się w przestrzeni wirtualnej. 3.Interakcja w uczeniu się z innymi uczącymi. 4.Publicznego przedstawiania wytworów pracy osób uczących się. 5.Stworzenia możliwości uzyskania informacji zwrotnej nt. swoich wytworów. 6.Metoda realizacji projektu gimnazjalnego. 7.Realizacja zadań szkoły zawartych w podstawie programowej. ZALETY

DZIĘKUJĘ Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość kształcenia studentów przygotowywanych do wykonywania zawodu nauczyciela w PWSZ w Raciborzu Działanie PO KL