EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r..

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Co należy wiedzieć o egzaminie maturalnyM w 2011 roku?
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
- czyli co każdy uczeń wiedzieć powinien o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
EGZAMIN MATURALNY 2012 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni o zewnętrznym egzaminie maturalnym.
Matura czyli co każdy uczeń oraz rodzic wiedzieć powinni
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
Egzamin maturalny 2014.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
MATURA Dokładne informacje dotyczące procedury zdawania egzaminu maturalnego w maju 2013r. zamieszczone są na stronie CKE w zakładce Egzamin maturalny:
EGZAMIN MATURALNY w 2014 roku
MATURA 2010 podstawowe informacje o egzaminach wykonał Zbigniew Szubert.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
EGZAMIN MATURALNY ’2005 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 .IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin maturalny w 2011 roku
MATURA 2011 Informacja dla zdających i ich rodziców Opracował: Jerzy Kowalski Zespół Szkół Zawodowych i Ogólnokształcących w Kamiennej Górze.
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe
EGZAMIN MATURALNY ROK SZKOLNY 2013/2014 DALEJ. Deklaracja Potwierdzeniem chęci zdawania egzaminu maturalnego jest złożenie deklaracji ostatecznej w terminie.
MATURA 2013.
Matura 2014.
MATURA Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2012/2013.
EGZAMIN MATURALNY ’2015 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
EGZAMIN MATURALNY 2015 PODSTAWOWE INFORMACJE. Egzamin maturalny, będący formą oceny poziomu wykształcenia ogólnego, sprawdza w jakim stopniu absolwent.
INFORMACJE DLA ZDAJĄCEGO EGZAMIN MATURALNY W ROKU 2015.
EGZAMIN MATURALNY w maju 2015 r.. Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1. Wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych.
INFORMACJA O EGZAMINIE MATURALNYM OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
1 Zasady przeprowadzenia egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2014/2015.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe Egzamin zawodowy składa się z dwóch etapów: - etapu pisemnego - etapu praktycznego.
Matura Matura – część obowiązkowa Zdanie części obowiązkowej podstawowej (wystarczy 30%) = zdanie matury Absolwent, przystępując do egzaminu maturalnego,
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Matura Matura – część obowiązkowa Absolwent obowiązkowo przystępuje do: dwóch egzaminów w części ustnej ‎oraz ‎ czterech egzaminów w części pisemnej.
PROCEDURY. Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1.‎ wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych w zakresie ‎przedmiotów,
Egzamin maturalny maj Egzamin maturalny jest przeprowadzany na podstawie wymagań określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego oraz sprawdza,
STRUKTURA EGZAMINU MATURALNEGO ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I EKONOMICZNYCH W LUBSKU.
1 Jeszcze o maturze w maju Porównywanie wyników z różnych przedmiotów.
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
MATURA 2017 PROCEDURY. Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ 1. wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych w zakresie.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2016/17 NAJWAŻNIEJSZE INFORMACJE.
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
2 3 W części ustnej (bez określania poziomu) język polski język obcy nowożytny W części pisemnej język polski (poziom podstawowy) język obcy nowożytny.
Egzamin maturalny w 2017 roku
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym
EGZAMIN MATURALNY 2018r..
Przygotowanie do egzaminu gimnazjalnego w 2018 roku
MATURA 2018 PROCEDURY.
MATURA 2018.
Egzamin maturalny w 2018 roku
MATURA 2018.
Informacje dla uczniów:
EGZAMIN MATURALNY w 2018 roku.
MATURA 2017.
Egzamin maturalny w 2018 roku
Procedury maturalne Maj 2018.
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
wg informacji zawartej na stronie 1 deklaracji.
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
MATURA 2019.
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/19
V Liceum Ogólnokształcące im. Janusza Korczaka w Tarnowie
Zapis prezentacji:

EGZAMIN MATURALNY 2017r. EGZAMIN MATURALNY 2017r.

HARMONOGRAM EGZAMINÓW MATURALNYCH TERMIN GŁÓWNY: Egzaminy pisemne: 4 – 24 maja 2017 Egzaminy ustne: język obcy nowożytny 4 – 26 maja 2017 język polski 8 – 20 maja 2017 TERMIN DODATKOWY: Egzaminy pisemne: 1 – 20 czerwca 2017 Egzaminy ustne: język obcy nowożytny 1 – 20 czerwca 2017 język polski 5 – 7 czerwca 2017 TERMIN OGŁOSZENIA WYNIKÓW: 30 czerwca 2017 TERMIN POPRAWKOWY: Egzaminy pisemne: 22 sierpnia 2017 Egzaminy ustne: 23 – 25 sierpnia 2017 TERMIN OGŁOSZENIA WYNIKÓW: 12 września 2017 HARMONOGRAM EGZAMINÓW MATURALNYCH TERMIN GŁÓWNY: Egzaminy pisemne: 4 – 24 maja 2017 Egzaminy ustne: język obcy nowożytny 4 – 26 maja 2017 język polski 8 – 20 maja 2017 TERMIN DODATKOWY: Egzaminy pisemne: 1 – 20 czerwca 2017 Egzaminy ustne: język obcy nowożytny 1 – 20 czerwca 2017 język polski 5 – 7 czerwca 2017 TERMIN OGŁOSZENIA WYNIKÓW: 30 czerwca 2017 TERMIN POPRAWKOWY: Egzaminy pisemne: 22 sierpnia 2017 Egzaminy ustne: 23 – 25 sierpnia 2017 TERMIN OGŁOSZENIA WYNIKÓW: 12 września 2017

PO CO JEST PRZEPROWADZANY EGZAMIN MATURALNY? CO JEST NA NIM SPRAWDZANE? Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ Wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych w zakresie ‎przedmiotów, z których przystępowali do egzaminów. Stanowi poświadczenie osiągnięcia przez zdającego wymaganego prawem poziomu ‎wiadomości i umiejętności w zakresie języka polskiego, matematyki i wybranego ‎języka obcego – w przypadku zdania wszystkich egzaminów obowiązkowych w części ‎pisemnej (na poziomie podstawowym) oraz w części ustnej (bez określania poziomu)‎. ‎ Zastępuje egzamin wstępny do szkół wyższych, które wykorzystują wyniki egzaminu ‎maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów – przede wszystkim na poziomie ‎rozszerzonym – jako kryteria w procesie rekrutacji. PO CO JEST PRZEPROWADZANY EGZAMIN MATURALNY? CO JEST NA NIM SPRAWDZANE? Egzamin maturalny pełni trzy zasadnicze funkcje:‎ Wyznacza poziom spełniania przez zdających wymagań programowych w zakresie ‎przedmiotów, z których przystępowali do egzaminów. Stanowi poświadczenie osiągnięcia przez zdającego wymaganego prawem poziomu ‎wiadomości i umiejętności w zakresie języka polskiego, matematyki i wybranego ‎języka obcego – w przypadku zdania wszystkich egzaminów obowiązkowych w części ‎pisemnej (na poziomie podstawowym) oraz w części ustnej (bez określania poziomu)‎. ‎ Zastępuje egzamin wstępny do szkół wyższych, które wykorzystują wyniki egzaminu ‎maturalnego z danego przedmiotu lub przedmiotów – przede wszystkim na poziomie ‎rozszerzonym – jako kryteria w procesie rekrutacji.

DO JAKICH EGZAMINÓW TRZEBA PRZYSTĄPIĆ? Absolwent obowiązkowo przystępuje do: dwóch egzaminów w części ustnej ‎ czterech egzaminów w części pisemnej. Obowiązkowe egzaminy w części ustnej:‎ egzamin z języka polskiego (bez określania poziomu)‎ egzamin z języka obcego nowożytnego (bez określania poziomu)‎ Obowiązkowe egzaminy w części pisemnej:‎ egzamin z języka polskiego (poziom podstawowy)‎ egzamin z matematyki (na poziomie podstawowym)‎ egzamin z języka obcego nowożytnego (poziom podstawowy)‎ egzamin z wybranego przedmiotu dodatkowego (poziom rozszerzony) ‎ DO JAKICH EGZAMINÓW TRZEBA PRZYSTĄPIĆ? Absolwent obowiązkowo przystępuje do: dwóch egzaminów w części ustnej ‎ czterech egzaminów w części pisemnej. Obowiązkowe egzaminy w części ustnej:‎ egzamin z języka polskiego (bez określania poziomu)‎ egzamin z języka obcego nowożytnego (bez określania poziomu)‎ Obowiązkowe egzaminy w części pisemnej:‎ egzamin z języka polskiego (poziom podstawowy)‎ egzamin z matematyki (na poziomie podstawowym)‎ egzamin z języka obcego nowożytnego (poziom podstawowy)‎ egzamin z wybranego przedmiotu dodatkowego (poziom rozszerzony) ‎

JAKIE WARUNKI NALEŻY SPEŁNIĆ, ABY ZDAĆ EGZAMIN MATURALNY I OTRZYMAĆ ŚWIADECTWO? Aby otrzymać świadectwo, należy:‎ Uzyskać co najmniej 30% punktów z egzaminu z każdego przedmiotu obowiązkowego ‎w części ustnej. Uzyskać co najmniej 30% punktów z egzaminu z każdego przedmiotu obowiązkowego ‎w części pisemnej. Przystąpić do egzaminu z wybranego przedmiotu dodatkowego na poziomie ‎rozszerzonym w części pisemnej (dla tego przedmiotu nie jest określony próg ‎zaliczenia).‎ JAKIE WARUNKI NALEŻY SPEŁNIĆ, ABY ZDAĆ EGZAMIN MATURALNY I OTRZYMAĆ ŚWIADECTWO? Aby otrzymać świadectwo, należy:‎ Uzyskać co najmniej 30% punktów z egzaminu z każdego przedmiotu obowiązkowego ‎w części ustnej. Uzyskać co najmniej 30% punktów z egzaminu z każdego przedmiotu obowiązkowego ‎w części pisemnej. Przystąpić do egzaminu z wybranego przedmiotu dodatkowego na poziomie ‎rozszerzonym w części pisemnej (dla tego przedmiotu nie jest określony próg ‎zaliczenia).‎

Z JAKICH PRZEDMIOTÓW DODATKOWYCH MOŻNA PRZYSTĄPIĆ DO EGZAMINU MATURALNEGO? Oprócz jednego obowiązkowego egzaminu z przedmiotu dodatkowego na poziomie ‎rozszerzonym, można przystąpić do egzaminów z nie więcej niż pięciu kolejnych ‎przedmiotów. ‎ Część pisemna – poziom rozszerzony: biologia, chemia, filozofia. fizyka, geografia, historia, historia muzyki,‎ historia sztuki, informatyka, język angielski, ‎język francuski, język hiszpański, język niemiecki‎, język rosyjski, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie. Część pisemna – bez określenia poziomu: język angielski, język francuski, język hiszpański, język niemiecki‎, język rosyjski, język włoski. Z JAKICH PRZEDMIOTÓW DODATKOWYCH MOŻNA PRZYSTĄPIĆ DO EGZAMINU MATURALNEGO? Oprócz jednego obowiązkowego egzaminu z przedmiotu dodatkowego na poziomie ‎rozszerzonym, można przystąpić do egzaminów z nie więcej niż pięciu kolejnych ‎przedmiotów. ‎ Część pisemna – poziom rozszerzony: biologia, chemia, filozofia. fizyka, geografia, historia, historia muzyki,‎ historia sztuki, informatyka, język angielski, ‎język francuski, język hiszpański, język niemiecki‎, język rosyjski, język polski, matematyka, wiedza o społeczeństwie. Część pisemna – bez określenia poziomu: język angielski, język francuski, język hiszpański, język niemiecki‎, język rosyjski, język włoski.

CZY WYBÓR PRZEDMIOTÓW NA EGZAMINIE MATURALNYM ZALEŻY OD TEGO, JAKICH PRZEDMIOTÓW UCZEŃ UCZYŁ SIĘ W SZKOLE? Nie. Każdy zdający może przystąpić do egzaminu z dowolnie wybranego przedmiotu (za ‎wyjątkiem przedmiotów zdawanych obowiązkowo, tj. języka polskiego, matematyki i jednego wybranego – dowolnego – języka obcego ‎nowożytnego). CZY WYBÓR PRZEDMIOTÓW NA EGZAMINIE MATURALNYM ZALEŻY OD TEGO, JAKICH PRZEDMIOTÓW UCZEŃ UCZYŁ SIĘ W SZKOLE? Nie. Każdy zdający może przystąpić do egzaminu z dowolnie wybranego przedmiotu (za ‎wyjątkiem przedmiotów zdawanych obowiązkowo, tj. języka polskiego, matematyki i jednego wybranego – dowolnego – języka obcego ‎nowożytnego).

JAK NALEŻY ZGŁOSIĆ CHĘĆ PRZYSTĄPIENIA DO EGZAMINU MATURALNEGO? Deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora macierzystej szkoły uczniowie, którzy zamierzają przystąpić do egzaminu maturalnego bezpośrednio po ukończeniu szkoły w 2016 r. Do 30 września 2016 r. deklarację wstępną. Do 7 lutego 2017 r. deklarację ostateczną. Osoba składająca deklarację ostateczną otrzymuje od dyrektora szkoły ‎ jej kopię z potwierdzeniem przyjęcia. JAK NALEŻY ZGŁOSIĆ CHĘĆ PRZYSTĄPIENIA DO EGZAMINU MATURALNEGO? Deklarację przystąpienia do egzaminu maturalnego są zobowiązani złożyć do dyrektora macierzystej szkoły uczniowie, którzy zamierzają przystąpić do egzaminu maturalnego bezpośrednio po ukończeniu szkoły w 2016 r. Do 30 września 2016 r. deklarację wstępną. Do 7 lutego 2017 r. deklarację ostateczną. Osoba składająca deklarację ostateczną otrzymuje od dyrektora szkoły ‎ jej kopię z potwierdzeniem przyjęcia.

CZY OSOBY ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI MOGĄ ‎PRZYSTĄPIĆ DO EGZAMINU, DOSTOSOWANEGO DO ICH POTRZEB ORAZ ‎MOŻLIWOŚCI? Tak. Dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego przysługuje osobom ze specjalnymi potrzebami na podstawie odpowiednich dokumentów:  orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,  orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,  zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza,  opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej,  pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku:  uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną ze względu zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną. Dokumenty te należy przedłożyć dyrektorowi szkoły (jeśli wcześniej nie zostały dostarczone np. w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej) wraz z deklaracją ostateczną do 7 lutego 2017 r. W sytuacjach losowych zaświadczenie lub opinia mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po otrzymaniu dokumentu. CZY OSOBY ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI MOGĄ ‎PRZYSTĄPIĆ DO EGZAMINU, DOSTOSOWANEGO DO ICH POTRZEB ORAZ ‎MOŻLIWOŚCI? Tak. Dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego przysługuje osobom ze specjalnymi potrzebami na podstawie odpowiednich dokumentów:  orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,  orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania,  zaświadczenie o stanie zdrowia wydane przez lekarza,  opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej,  pozytywna opinia rady pedagogicznej w przypadku:  uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną ze względu zaburzenia komunikacji językowej lub sytuację kryzysową lub traumatyczną. Dokumenty te należy przedłożyć dyrektorowi szkoły (jeśli wcześniej nie zostały dostarczone np. w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej) wraz z deklaracją ostateczną do 7 lutego 2017 r. W sytuacjach losowych zaświadczenie lub opinia mogą być przedłożone w terminie późniejszym, niezwłocznie po otrzymaniu dokumentu.

JAKIM OSOBOM PRZYSŁUGUJE DOSTOSOWANIE WARUNKÓW I FORM EGZAMINU MATURALNEGO? Dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego przysługuje osobom:  niesłyszącym, słabosłyszącym, niewidomym, słabowidzącym,  z niepełnosprawnością ruchową i z czasową niesprawnością rąk,  z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,  z chorobami przewlekłymi, chorym lub niesprawnym czasowo,  ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,  z niedostosowaniem społecznym,  które znalazły się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej,  które mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą,  z zaburzeniami komunikacji językowe. Odpowiednie warunki i formy określa dostępny na stronie Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 9 września 2016 r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2016/2017. JAKIM OSOBOM PRZYSŁUGUJE DOSTOSOWANIE WARUNKÓW I FORM EGZAMINU MATURALNEGO? Dostosowanie warunków i/lub form egzaminu maturalnego przysługuje osobom:  niesłyszącym, słabosłyszącym, niewidomym, słabowidzącym,  z niepełnosprawnością ruchową i z czasową niesprawnością rąk,  z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera,  z chorobami przewlekłymi, chorym lub niesprawnym czasowo,  ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się,  z niedostosowaniem społecznym,  które znalazły się w sytuacji kryzysowej lub traumatycznej,  które mają trudności adaptacyjne związane z wcześniejszym kształceniem za granicą,  z zaburzeniami komunikacji językowe. Odpowiednie warunki i formy określa dostępny na stronie Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 9 września 2016 r. w sprawie szczegółowych sposobów dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu maturalnego w roku szkolnym 2016/2017.

CZEGO NIE MOŻNA, CO MOŻNA I CO TRZEBA PRZYNIEŚĆ NA EGAZMIN? NIE MOŻNA: telefonów komórkowych i innych urządzeń telekomunikacyjnych oraz multimedialnych, np. smartphon, smartwatch, tablet, itp. plecaków, toreb, torebek, prowiantu, przyborów nieujętych w wykazie CKE na dany egzamin, innych nieokreślonych przedmiotów. MOŻNA: wodę mineralną niegazowaną (0,5 litra). TRZEBA: dowód osobisty, przybory do pisania (piszące na czarno) i przybory określone w wykazie CKE na dany egzamin. Szczegółowy wykaz pomocy określa umieszczony na stronie Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 9 września 2016 r. w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający na egzaminie gimnazjalnym i egzaminie maturalnym w 2017 roku. CZEGO NIE MOŻNA, CO MOŻNA I CO TRZEBA PRZYNIEŚĆ NA EGAZMIN? NIE MOŻNA: telefonów komórkowych i innych urządzeń telekomunikacyjnych oraz multimedialnych, np. smartphon, smartwatch, tablet, itp. plecaków, toreb, torebek, prowiantu, przyborów nieujętych w wykazie CKE na dany egzamin, innych nieokreślonych przedmiotów. MOŻNA: wodę mineralną niegazowaną (0,5 litra). TRZEBA: dowód osobisty, przybory do pisania (piszące na czarno) i przybory określone w wykazie CKE na dany egzamin. Szczegółowy wykaz pomocy określa umieszczony na stronie Komunikat dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej z 9 września 2016 r. w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych, z których mogą korzystać zdający na egzaminie gimnazjalnym i egzaminie maturalnym w 2017 roku.

PRZYDATNE STRONY: CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA DZIĘKUJEMY PRZYDATNE STRONY: CENTRALNA KOMISJA EGZAMINACYJNA OKRĘGOWA KOMISJA EGZAMINACYJNA DZIĘKUJEMY