Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Advertisements

FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
"Nowoczesny Nauczyciel
PRZEZ NAUK Ę I PRAKTYK Ę NA POLITECHNIK Ę Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
REALIZUJĄC PROJEKT, CHCIELIŚMY OSIĄGNĄĆ CELE: ZAKTYWIZOWANIE UCZNIÓW ZAGROŻONYCH NIEUZYSKANIEM PROMOCJI DO NASTĘPNEJ KLASY; STWORZENIE WARUNKÓW DO ROZWOJU.
Priorytet VII. Promocja integracji społecznej Działanie 7. 2
Granty rozwojowe dla szkół -
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Szczegółowe kryteria wyboru projektów w ramach planowanych konkursów dla Działania 9.2 PO KL w 2012 roku 08 lutego 2012r. Człowiek – najlepsza inwestycja.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Program aktywnego wejścia na rynek pracy osób osadzonych w Zakładzie Karnym Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży OHP w Białej Podlaskiej.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Termin realizacji – 20 miesięcy
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
PROJEKT PN. „KONIEC JĘZYKA ZA PRZEWODNIKA” JEST WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO.
Projekt Nasz wspólny sukces był realizowany w Publicznym Gimnazjum nr 21 im. Marii Skłodowskiej – Curie w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w.
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. K. Gzowskiego
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Seminarium II 28 września 2010 r. Łatwiejszy start – pakiet działań edukacyjnych dla młodzieży gimnazjalnej z Mszany Dolnej Co zrealizowano? Michał Baran.
Projekt „Szkoła Kluczowych Kompetencji
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH. W ZSP w Czarnkowie szczególną troską otoczona jest młodzież o specjalnych potrzebach edukacyjnych. W pracy z uczniem.
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Witam Państwa, Od 2007 jestem wicedyrektorem Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych w Warszawie. Od tego czasu powiat przasnyski otrzymał
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Kreatywny Humanista Priorytet IV. Szkolnictwo wyższe i nauka
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Wydział Gospodarki UMWD Luty Strategia Rozwoju Województwa Dolnośląskiego 2020 Cel: Rozwój gospodarki opartej na wiedzy Makrosfera: Edukacja, nauka,
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Działania z EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego Szczecin, 16 grudnia 2015 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Urząd Miasta Lublin Projekt „Moja szansa – Mój ECDL” jest realizowany od 1 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 1 sierpnia 2010 r. do 30 czerwca 2011 r.
PRIORYTET IX PO KL ROZWÓJ WYKSZTAŁCENIA I KOMPETENCJI W REGIONACH.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Rozwój kwalifikacji i kompetencji studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Koszalinie dr Agnieszka Kühnl-Kinel.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Szkoła Nauczycielem stoi
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Projekty edukacyjne na terenie subregionu ciechanowskiego
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
Zapis prezentacji:

Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego 2012 r.

Całkowita wartość projektu to kwota ,00 PLN. Dofinansowanie na realizację Projektu zostało przyznane w łącznej kwocie ,68 PLN. Wkład własny Gminy Lublin wynosi ,32 PLN (12,26%).

Projekt realizowany jest przez Wydział Oświaty i Wychowania Urzędu Miasta Lublin oraz: - Państwowe Szkoły Budownictwa i Geodezji im. Hieronima Łopacińskiego w Lublinie; - Lubelskie Centrum Edukacji Zawodowej im. Krzysztofa Kamila Baczyńskiego w Lublinie.

Projekt realizowany jest we współpracy z Lubelskim Inkubatorem Przedsiębiorczości Politechniki Lubelskiej.

Urząd Miasta Lublin Głównym celem projektu jest: Zwiększenie zdolności uczniów Państwowych Szkół Budownictwa i Geodezji oraz Lubelskiego Centrum Edukacji Zawodowej do świadomego i efektywnego kreowania kariery edukacyjno- zawodowej.

Urząd Miasta Lublin Cele szczegółowe projektu to: Cele szczegółowe projektu to: - podniesienie umiejętności kluczowych uczniów z zakresu zakładania własnej działalności gospodarczej; - podniesienie motywacji uczniów do zakładania własnej działalności gospodarczej; - zwiększenie szans uczniów na rynku pracy poprzez zapewnienie indywidualnego doradztwa zawodowego w zakresie planowania kariery edukacyjno-zawodowej.

Urząd Miasta Lublin Dodatkowe zajęcia z nauki przedsiębiorczości ukierunkowane na rozwój kompetencji kluczowych realizowane będą w łącznym wymiarze 180 godzin w zespołach szkół zawodowych. Wsparcie doradcy zawodowego obejmie ogółem godzin.

Wsparciem zostanie objętych łącznie 240 uczniów: uczniów z Państwowych Szkół Budownictwa i Geodezji, - 80 uczniów z Lubelskiego Centrum Edukacji Zawodowej uczniów z Lubelskiego Centrum Edukacji Zawodowej. Urząd Miasta Lublin

W ramach projektu zostaną zrealizowane następujące działania: - opracowanie od podstaw programu nauczania przedsiębiorczości „Moja firma” przez zespół specjalistów, w skład którego wejdą: nauczyciele z Państwowych Szkół Budownictwa i Geodezji, Lubelskiego Centrum Edukacji Zawodowej oraz przedstawiciel Lubelskiego Inkubatora Przedsiębiorczości Politechniki Lubelskiej. W ramach programu nauczania „Moja firma” powstanie 15 scenariuszy zajęć oraz 15 kursów e-learningowych z zakresu zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej.

Urząd Miasta Lublin - wdrożenie programu nauczania „Moja firma” w Państwowych Szkołach Budownictwa i Geodezji oraz Lubelskim Centrum Edukacji Zawodowej. Uczniowie objęci programem nauczania „Moja firma” będą brać udział w zajęciach z nauki przedsiębiorczości, a także uczestniczyć w wizytach w Lubelskim Inkubatorze Przedsiębiorczości Politechniki Lubelskiej, gdzie zapoznają się z doświadczeniami osób zakładających i prowadzących działalność gospodarczą, oraz korzystać z kursów e-learningowych.

Urząd Miasta Lublin Dodatkowe zajęcia z tego działania skierowane są do chętnych uczniów pragnących nabyć wiedzę z zakresu zakładania i prowadzenia własnej działalności gospodarczej. - objęcie wsparciem doradcy zawodowego. Działanie ma na celu wzmocnienie wsparcia uczniów pomocą z zakresu planowania własnej kariery edukacyjnej i zawodowej. Dodatkowymi zajęciami zostaną objęci uczniowie z klas 1-2. Po przerwie wakacyjnej będą to Ci sami uczniowie kontynuujący naukę w kl. 2-3).

Urząd Miasta Lublin Efektem realizacji projektu będzie opracowanie biznesplanów oraz indywidualnych planów kariery edukacyjno-zawodowej uczniów.

Urząd Miasta Lublin Rezultatami projektu będą: - wzrost kompetencji kluczowych z zakresu przedsiębiorczości, - wzrost motywacji do zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej u uczniów objętych programem nauczania „Moja firma”; u uczniów objętych programem nauczania „Moja firma”; - wzrost wiedzy z zakresu planowania kariery edukacyjno-zawodowej, - wzrost wiary w swoje umiejętności w zakresie wyboru drogi kariery edukacyjnej i zawodowej u uczniów objętych doradztwem zawodowym.

Urząd Miasta Lublin W celu prawidłowej i efektywnej realizacji projektu zostaną zakupione do szkół: - 2 tablice interaktywne, - 2 rzutniki multimedialne, - 2 komputery typu laptop, oraz niezbędne materiały biurowe, pomoce dydaktyczne i programy multimedialne związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Dziękuję Państwu za uwagę

Urząd Miasta Lublin

Dziękujemy Państwu za uwagę! Urząd Miasta Lublin