● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny),

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
Advertisements

Głównym założeniem pracy w Miejskim Przedszkolu Nr 9 w Częstochowie są priorytety zawarte w Koncepcji Pracy Przedszkola wg których prowadzone są liczne.
Grażyna Osicka Wspieranie procesu zmian w kształceniu zawodowym i ustawicznym Lublin, 12 września 2014 r.
„Bezpośrednie wspomaganie szkół poprzez kompleksowe doskonalenie nauczycieli - drogą do sukcesu edukacyjnego uczniów Powiatu Tarnowskiego” Realizowany.
PROJEKT „Doskonalenie szansą na rozwój” _____________________________________________________________________ Dorota Kamińska – Poradnia Psychologiczno.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Mazowieckie Samorządowe Centrum Doskonalenia Nauczycieli Wydział w Ciechanowie Ciechanów ul. Wyzwolenia 10 A Tel/fax.:
Zmiany dotyczące zasad kierowania uczniów do Młodzieżowych Ośrodków Socjoterapii (MOS) Konferencja dla dyrektorów, doradców zawodowych i pedagogów gimnazjów.
KONCEPCJA PRACY Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Nisku na lata
SPRAWOZDANIE O STANIE REALIZACJI ZADA Ń O Ś WIATOWYCH W ROKU SZKOLNYM 2014/2015 W GMINIE NOWE SAMORZ Ą DOWA ADMINISTRACJA PLACÓWEK O Ś WIATOWYCH Załącznik.
Ul. Lermontowa Łódź
„Zasoby ludzkie są jak zasoby naturalne: są często głęboko zakopane. Musisz ich poszukać, nie leżą zwyczajnie na powierzchni wokoło.” Sir Ken Robinson.
Wybór najważniejszych, zdaniem uczniów, problemów związanych z korzystaniem z TIK w szkole oraz opracowanie wstępnych zapisów szkolnego kodeksu na ten.
„Rozwój multimediów od XIX do XXI wieku” Zespół Szkół Specjalnych w Oławie ul. Broniewskiego Oława.
Doskonalenie zawodowe Katarzyna Ługowska Bordeaux
SZKOŁA ŚRODOWISKIEM ROZWOJU UCZNIA. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PRIORYTET IX. ROZWÓJ KOMPETENCJI.
„Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku w dostosowaniu do potrzeb rynku pracy” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
XIII Liceum Ogólnokształcące Szczecin 2016 KOMUNIKATY DLA MATURZYSTÓW.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĄTRZSZKOLNEJ ROK SZKOLNY
„Z twórczością na TY” Scenariusz multimedialny nr 4/II.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
? ? ? ? ? ? ? ? ? ?. Podstawowe informacje Ogólnopolski program Od r. do r. 5 edycja „Czytamy i odkrywamy” Wykorzystanie technologii.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Kodeks 2.0 Debata szkolna. Uczestnicy Klasa 6b Klasa 6 d Klasa 6 c klasa 1 c Klasa 4a.
Wkład III sektora w polską edukację po 1989 roku Raport obywatelski Podsumujmy razem debaty o oświacie Warszawa, 20 czerwca 2016 r.
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
SZKOLNE KOŁO WOLONTARIATU W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. S. ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE Al. Niepodległości 16/18 Częstochowa
JAK ROZWIJAĆ TWÓRCZE MYŚLENIE U UCZNIÓW? Szkoła Podstawowa, a Gimnazjum – Twórcze myślenie na lekcjach matematyki. Moje własne przemyślenia i spostrzeżenia.
ANALIZA ANKIETY DLA RAD RODZICÓW.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 w Żaganiu
Bielski Model Doradztwa Zawodowego
Współczesne aspekty dydaktyki rok akademicki WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów 15 godzin ćwiczeń.
PODSTAWOWE KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA NA ROK SZKOLNY 2016/2017 Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej "WOM"w.
Witajcie w świecie książek…
Programy nauczania.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM STO KATOWICE
kształcących w zawodach
Metoda projektu.
dr Marzena Żylińska Łódź
Prezentację przygotowała Katarzyna Semla
Job-shadowing Alcazar de San Juan, Hiszpania 07/11/17-10/11/17
AmberGroup I Liceum Ogólnokształcące im.Jana Smolenia w Bytomiu.
„Prawdziwy nauczyciel powinien być zawsze
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Program kompleksowego wsparcia szkół oraz przedszkoli, podporządkowany potrzebom tych podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia – Powiat.
NAUKA JĘZYKA ANGIELSKIEGO W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DAJE DZIECIOM NIE TYLKO SZANSĘ W NABYWANIU SŁOWNICTWA, ALE RÓWNIEŻ ROZBUDZA ICH ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWĄ I BUDUJĘ.
Debata – wokół kreatywności na lekcjach
KONFERENCJA „Ogólnopolski Dzień Tornistra”
Informacja o stanie realizacji wybranych zadań oświatowych w Gminie Janowiec Kościelny w roku szkolnym 2016/2017.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
BIZNES DLA SZKÓŁ SZKOŁY DLA BIZNESU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Zmiany w ustawie o systemie oświaty
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
do szkół ponadpodstawowych w województwie zachodniopomorskim
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Szkoła zarządzająca wiedzą
Priorytet III. Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3. 5
Szkolny Festiwal Czytelniczy
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
odbudowa prestiżu kształcenia zawodowego
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Rozwój kompetencji kluczowych uczniów i ich kształcenie przez szkoły
Wspomaganie pracy szkół
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH Zadać pytanie uczestnikom czym jest dla.
Ramowy program szkolenia w zakresie wspomagania szkół w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w procesie nauczania/uczenia się Kompetencje informatyczne.
Zapis prezentacji:

● Kwartalnik istniejący w wersji elektronicznej i udostępniany bezpłatnie ● Ukazuje się od 2005 roku ● Zespół redakcyjny: Teresa Kosiarek (redaktor naczelny), Maria Borzęcka, Maciej Maciołek, Krzysztof Wojewodzic, Katarzyna Zawadzka, Krystyna Pac- Marcinkowska, Katarzyna Kuhnke

● Każde wydanie czasopisma składa się z dwóch typów materiałów. Pierwszy to część podstawowa magazynu czyli artykuły autorstwa zespołu redakcyjnego. ● Część druga to materiały pogrupowane w 6 działach:

Jak uczyć uczenia się? ● Dział ten składa się z artykułów oraz kompatybilnych z nimi kursów dotyczących efektywnych technik pracy umysłowej oraz wskazówek dla nauczycieli, jak dane techniki wykorzystywać w pracy z uczniami ● Cykl składa się z 4 modułów: TECHNIKI ZAPAMIĘTYWANIA, EFEKTYWNE CZYTANIE, NOTATKI, OD MARZENIA DO SUKCESU.

Czytelnia ● Znajdziemy tu materiały do lektury, a także oglądania (np.filmy) i surfowania. ● Pogrupowane są one w sześciu poddziałach: słowniki, e-booki, artykuły, recenzje, bibliotekę mnemotechnik i ciekawe linki- wirtualne wycieczki.

Rodzice a szkoła ● Prezentowane są tutaj materiały dotyczące roli rodziców w systemie oświaty. ● Rodzice mogą się dowiedzieć m.in.: o stowarzyszeniach rodzicielskich działających w całym kraju, prawach rodziców w oświacie, programach edukacyjnych, które mają pomóc rodzicom w ich roli wspierania dzieci w procesie uczenia się.

Galeria pedagogów ● Znajdziemy tu sylwetki Wielkich Pedagogów i ich koncepcje pedagogiczne, m. in.: Rudolf Steiner, Celestyn Freinet, Maria Montessori i in. Otwarte mini-kursy doskonalenia ● Oferowane są tutaj krótkie kursy doskonalenia z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego np.: asertywność, inteligencja emocjonalna, praca w zespole.

Przestrzeń kreatywności ● Czy obecny system nauczania wspiera i rozwija twórczy potencjał uczniów? ● W jaki sposób myślenie twórcze jest symulowane na lekcjach poszczególnych przedmiotów? ● Czy i jak postawy kreatywne są wspierane w podręcznikach i ćwiczeniach szkolnych? ● Jakie warunki należałoby stworzyć, aby szkoła lepiej jeszcze odpowiadała na zmieniające się potrzeby edukacyjne i skuteczniej wykorzystywała potencjał twórczy nauczycieli i uczniów?

Współpraca z: ● nauczyciele akademiccy ● nauczyciele, konsultanci i doradcy metodyczni ● nauczyciele szkół i przedszkoli ● uczniowie i rodzice ● Ośrodki Doskonalenia Nauczycieli ● Polskie Stowarzyszenie Kreatywności ● Instytut Nowoczesnej Edukacji ● Fundacja Pro Bono ● Fundacja Wspierania i Rozwoju Kreatywności