Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Programowanie a rozwój uczniów Maciej Borowiecki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Temat 2: Podstawy programowania Algorytmy – 1 z 2 _________________________________________________________________________________________________________________.
Advertisements

Czy umiesz się uczyć? Strategia wdrażania projektu innowacyjnego pt.: „Umiem się uczyć”
1 Mój sposób na efektywną naukę Opracowała: Agnieszka Terebus studentka V roku Akademii Pedagogiki Specjalnej w Warszawie na kierunkach: Pedagogika Zdolności.
Prywatne Gimnazjum Informatyczne Szkoła pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej Nowy wymiar nauki.
XIV Liceum Ogólnokształcące w Gdyni. Ta klasa jest dla Ciebie jeśli: lubisz posługiwać się językiem angielskim, chcesz poszerzać swoje umiejętności językowe,
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia dzieci i młodzieży Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.
MAŁOPOLSKA OFERTA EDUKACYJNA 1 URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA MAŁOPOLKIEGO Kraków, 2 października 2009 r.
„Kapitał Ludzki” - zasób wiedzy, umiejętności oraz potencjału zawartego w każdym człowieku Kraków, 3 czerwca 2009 r. Projekt współfinansowany przez Unię.
5 dni przed wakacjami Tydzień nauki opartej na doświadczeniu w szkole w Vasaramäki.
1 Październikowe konferencje z dyrektorami szkół ponadgimnazjalnych Co z tą matematyką? Piotr Ludwikowski.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Egzamin Gimnazjalny Podstawa prawna Rozdział 3b Ustawy z dnia r. o systemie oświaty z późniejszymi zmianamiUstawy Rozporządzenie MEN z.
ZSB im. Powstańców Śląskich realizuje program
W KRAINIE TRAPEZÓW. W "Szkole Myślenia" stawiamy na umiejętność rozumowania, zadawania pytań badawczych, rozwiązywania problemów oraz wykorzystania wiedzy.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
D EBATA SZKOLNA KODEKS 2.0 SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
AKCJA LATO 2016 Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER.
MATURA 2007 podstawowe informacje o zmianach w egzaminie.
Na podstawie ogólnopolskiego projektu Polskiego Związku Szachowego „Edukacja przez szachy w szkole” realizator - Dolnośląski Związek Szachowy
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty.
Targi 2.0 Wykorzystanie Technologii Informacyjnej i Komunikacyjnej w szkole Weryfikacja Kodeksu 2.0.
Prezentacja dobrych praktyk w zakresie programowania w ramach zajęć komputerowych i informatyki Gimnazjum.
Edukacja w badaniach - podstawowe dane Michał Sitek Warszawa,
Środki na szkolnictwo zawodowe w nowej perspektywie finansowej Iwona Nakielska Dyrektor Departamentu EFS Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego.
1 Studia o profilu praktycznym. Aspekty prawne i organizacyjne KONFERENCJA „PO PIERWSZE PRACA…” Konin, 18 września 2014 r. Artur Zimny Państwowa Wyższa.
System edukacji w Polsce
Belgia.
Język polski jest kluczowym przedmiotem nauczania – poznawanie wybitnych utworów literackich sprzyja rozwojowi osobowemu ucznia, wprowadza go w świat kultury.
Nowa podstawa programowa edukacja informatyczna i informatyka Szkoła podstawowa Beata Rutkowska Doradca metodyczny przedmiotów informatycznych Katowice.
Szkoła Podstawowa Nr 47 im. Jana Klemensa Branickiego w Białymstoku
Toruńskie Technikum Informatyczne
„Programowanie to nasza przyszłość”
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Programy nauczania.
Informacja o maturze w 2018 roku
TIMSS (TRENDS IN INTERNATIONAL MATHEMATICS AND SCIENCE STUDY) MIĘDZYNARODOWE BADANIE WYNIKÓW NAUCZANIA MATEMATYKI I NAUK PRZYRODNICZYCH 1 1.
WPŁYW EUROPEJSKIEGO RYNKU PRACY NA KSZTAŁCENIE ZAWODOWE
Czytanie – przyjemność czy obowiązek?
Wartości płynące z zajęć artystycznych w domach opieki
Filmowa podróż do Krainy Edukacji
dr Marzena Żylińska Łódź
Pilotażowe wdrożenie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach - szkolenia realizowane w ramach projektu MEN.
Szkoła Promująca Zdrowie
Programowanie z Akademią Khana Maciej Borowiecki
Reforma Edukacji
Świetlice szkolne w rzeczywistości prawnej
KOŁO NAUKOWE Z ZAKRESU NAUK MATEMATYCZNO - PRZYRODNICZYCH
Języki programowania.
Egzamin ucznia klasy ósmej
Egzamin ósmoklasisty 2019.
Klasa humanistyczna z elementami edukacji teatralnej
Programowanie i e-learning w dydaktyce szkolnej marzec 2018 A. Różycki
3D students – dialoGue, democracy,digital
„Ramowe plany nauczania” Szczecin, dnia 01 października 2018 r.
Informacja Ministra Edukacji Narodowej
Narzędzie rozwoju i kształtowania kultury organizacyjnej
Uczeń na progu II etapu edukacyjnego. Cz.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Projekt jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Sektor - Edukacja dorosłych, Akcja 1 Mobilność Edukacyjna.
Proste obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym
Uniwersyteccy Edukatorzy dla Zrównoważonego Rozwoju
Oddział Przedszkolny w roku szkolnym 2019/2020 Szkoła Podstawowa nr 221 im. Barbary Bronisławy Czarnowskiej Ogrodowa 42/44, Warszawa.
Zmiany w podstawie programowej celem szerszego dostosowania przebiegu procesu edukacji dla najmłodszych uczniów i umożliwienie im łatwego przejścia do.
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY grudzień 2018
„Opracowanie przedmiotowego programu nauczania, ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania kompetencji kluczowych u uczniów” Opracowanie Alina Szeloch.
Egzamin ósmoklasisty Rok szkolny 2018/2019.
Współczesne kierunki polityki społecznej
Zapis prezentacji:

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Programowanie a rozwój uczniów Maciej Borowiecki

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Tango – Zbigniew Rybczyński Oscar w 1982 za najlepszy krótkometrażowy film animowany

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Umiejętność pisania kodu komputerowego nie jest obecnie traktowana na równi z umiejętnością zwykłego pisania. A przecież język komputerowy jest współczesnym odpowiednikiem języka pisanego, tylko że ma od niego o wiele większy potencjał. Ale jest nadal w fazie raczkowania i trochę dziwaczeje. Niepokoi mnie sposób podejścia do tego języka przez środowiska humanistyczne. Nie potrafię zrozumieć, dlaczego nauki programowania nie zaczyna się w pierwszej klasie szkoły podstawowej. Zbigniew Rybczyński o programowaniu

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Trochę historii

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Co było potem…

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Our school system has not prepared children for this new world. Millions have left school over the past decade without even the basics they need for a decent job. And the current curriculum cannot prepare British students to work at the very forefront of technological change. Dziś – Wielka Brytania Michael Gove, Secretary of State for Education

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Instead of children bored out of their minds being taught how to use Word and Excel by bored teachers, we could have 11 year-olds able to write simple 2D computer animations using an MIT tool called Scratch. By 16, they could have an understanding of formal logic previously covered only in University courses and be writing their own Apps for smartphones. Zmiany – Wielka Brytania Michael Gove, Secretary of State for Education

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Już od września tego roku, w Wielkiej Brytanii zajęcia z informatyki obejmą wszystkie szczeble obowiązkowej edukacji, a programy nauczania będą tworzone przez ekspertów z British Computer Society, uwzględniających uwagi firm takich jak Google, IBM czy Microsoft. Wielka Brytania – rewolucja w edukacji

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Sukcesy polskich uczniów i studentów w olimpiadach informatycznych Programowanie w języku wyższego poziomu u młodzieży w wieku 16-24: –Polska 16%, –średnia w EU to 20%. Polska na 22 pozycji wśród 30 krajów europejskich Polska na tle Europy

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Nowa podstawa programowa od 2009 roku ZAJĘCIA KOMPUTEROWE, II etap edukacyjny: klasy IV–VI Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera. Uczeń: 1) za pomocą ciągu poleceń tworzy proste motywy lub steruje obiektem na ekranie; Dziś – Polska

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Nowa podstawa programowa od 2009 roku INFORMATYKA, III etap edukacyjny Rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera, stosowanie podejścia algorytmicznego. Uczeń: 1) wyjaśnia pojęcie algorytmu, … 2) formułuje ścisły opis prostej sytuacji problemowej, … … 5) wykonuje wybrane algorytmy za pomocą komputera. Dziś – Polska

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Nowa podstawa programowa od 2009 roku Zadania szkoły na III i IV etapie edukacyjnym. Uwagi o realizacji. Informatyka Na III etapie edukacyjnym dopuszcza się wprowadzenie języka programowania, takiego jak Logo lub Pascal, które mają duże walory edukacyjne i mogą służyć kształceniu pojęć informatycznych. Dziś – Polska

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie ? Polska jutro

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Rozwija kreatywność i wyobraźnię Rozwija logiczne myślenie Uczy rozwiązywania problemów Uczy samodzielnego dochodzenia do wiedzy Dlaczego programowanie?

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Jaki język?

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Węgierski taniec ludowy

Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie Dziękuję za uwagę