Na II semestr * zalecenia. * Podniesienie jakości edukacji poprzez efektywną i skuteczną działalność edukacyjną, zapewniającą każdemu uczniowi, sukcesów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
Realizacja podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Wymaganie 1.2 Uczniowie nabywają wiadomości i umiejętności.
ku lepszej przyszłości”
Program podniesienia jakości realizowany w Gimnazjum - Zespoły przedmiotowe analizują Testy na wejściu i wyniki egzaminu zewnętrznego - Dokonują ewaluacji,
Praca metodą projektu edukacyjnego
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
WYRÓWNYWAWNIE SZANS EDUKACYJNYCH. E-akademia przyszłości Projekt realizowany w naszej szkole przez 3 lata – od 1 września 2010r. do nadal, współfinansowany.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
Raport z ewaluacji wewn ę trznej w Zespole Szkó ł Ogólnokszta ł c ą cych w Pacynie rok szkolny 2011/2012r.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy.
Cel studenckich praktyk pedagogicznych
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Technologia informacyjna
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Na II semestr * zalecenia

* Podniesienie jakości edukacji poprzez efektywną i skuteczną działalność edukacyjną, zapewniającą każdemu uczniowi, sukcesów na miarę możliwości i potrzeb. * Monitorować i omawiać na bieżąco w zespołach klasowych oraz z rodzicami frekwencję na zajęciach dodatkowych. * Modyfikować rodzaj zajęć oraz terminy realizacji zajęć dodatkowych do potrzeb bieżących uczniów nie zapominając o aktualizacji na gazetkach szkolnych i tablicy ogłoszeń, wykorzystać do tego tablice ogłoszeń na Librusie * Opracować na podstawie wyników ewaluacji „System Wspierania Uczniów w Szkole Podstawowej nr 40 im. L. Kruczkowskiego”- p. M. Bartłomiejczyk, p. J. Makowska

* Podniesienie jakości edukacji poprzez efektywną i skuteczną działalność edukacyjną, zapewniającą każdemu uczniowi, sukcesów na miarę możliwości i potrzeb. * Doskonalić OK na zajęciach lekcyjnych zgodnie z zaleceniami po obserwacyjnymi. * Przeprowadzić szkolenie z zakresu prawidłowej diagnozy potrzeb uczniów. * Przeprowadzić lekcje z zastosowaniem koleżeńskiej obserwacji w każdym zespole przedmiotowym * Realizować podstawę programowa poza ławka szkolna * klasy II zaplanują wyjście do teatru * Pozostali - przeprowadzenie przynajmniej 2 lekcji poza salą lekcyjną

* Dostosowywanie na etapie planowania oraz modyfikowanie, w trakcie realizacji, procesu edukacyjnego i procesów wspomagania rozwoju i edukacji do indywidualnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz ich możliwości, w oparciu o wyniki systematycznie prowadzonych przez nauczycieli * W celu uatrakcyjnienia zajęć wykorzystywać portal edukacyjny Librus- zwłaszcza na lekcjach otwartych i obserwowanych. * W celu samokształcenia w zespołach klasowych przygotowywać lekcje otwarte dla nauczycieli z dobrze opracowanym arkuszem obserwacji koleżeńskiej. * Zintensyfikować prace w chmurze w zespołach przedmiotowych, tak aby każdy zespół przygotował dobrą lekcje zgodną z praktyka rozwijania lekcji * Dokonać analizy pomiaru dydaktycznego z poszczególnych przedmiotów w klasach IV-VI uwzględniając w nim zadania na szóstkę

* Zwiększanie skuteczności działań wychowawczych i profilaktycznych na rzecz bezpieczeństwa * Dokonać realizacji programu przeciwdziałania narkomanii M. Tytko, B. Ścibura * Na bieżąco odnotowywać uwagi o zachowaniu uczniów na zajęciach szkolnych w dzienniku wychowawcy przez wszystkich uczących w danej klasie zarówno te negatywne jak i szczególnie pozytywne

* Upowszechnienie czytelnictwa uczniów * Przeprowadzanie badań ewaluacyjnych zgodnie z planem * Zachęcanie do korzystania z biblioteki szkolnej poprzez ciekawe lekcje biblioteczne, wystawy

* Kontrole: * Zwrócić uwagę na realizację tematyki prozdrowotnej w ramach zajęć wychowania fizycznego, dokonać analizy frekwencji i efektywności fizycznej uczniów klas IV pod katem istnienia klas profilowanych * Dostosowując sposoby pracy do możliwości ucznia różnicować nie tyko trudność zadania, ale również tempo wykonania. Pamiętać o zadaniach dla uczniów zdolnych ich nie ma być więcej one maja być trudniejsze

* kontrola * W trybie natychmiastowym ( u uczniów przyjętych w trakcie trwania semestru) uzupełnić brakujące w dzienniku wychowawcy na stronach: - str.11-zgoda na przetwarzanie danych osobowych,- str.15- potwierdzenie rodziców o zapoznaniu się z wymaganiami edukacyjnymi. * Sytuacje dotyczące problemów wychowawczych należy opisywać (szczegółowo) w dzienniku wychowawcy i żądać podpisu rodzica kiedy informujemy go o zajściu. * W trybie natychmiastowym uzupełnić brakujące wpisy w e-dzienniku. Informacje o brakach lub zaniedbaniach w dokonywaniu wpisów w e-dzienniku przekazał wicedyr. J.Sierocki * Każdy nauczyciel jest zobowiązany realizować zadania związane z monitorowaniem PP, do realizacji PP w sposób nowatorski z wykorzystaniem aktywnych metod nauczania oraz uwzględnienia indywidualizacji w procesie edukacji. *

* kontrola * 7.Wszyscy nauczyciele muszą przestrzegać przeznaczonego na pełnienie dyżuru czasu – punktualność rozpoczynania i zakończenia dyżuru- szczególnie newralgicznym miejscem jest korytarz przy stołówce szkolnej w czasie przerw o i 13.30(pora obiadu) oraz korytarz I p. w godz (długa przerwa)-gdzie często brak właściwego nadzoru wychowawców klas II-III nad wypuszczonymi na przerwę dziećmi. Czujność nauczycieli dyżurujących i wychowawców w tym czasie i w tych miejscach musi być wyostrzona. * 8.Wychowawcy zobowiązani są do zwiększenia dyscypliny u uczniów w zakresie przestrzegania porządku w szatni szkolnej. ( obuwie zmienne po zakończonych zajęciach powinno być w worku aby umożliwić sprawne sprzątanie szatni) *

* Obserwacje: * Na początku zajęć starajmy się kierować do uczniów pytanie na temat zrozumienia celu, jego ważności * Zapytani uczniowie potrafią wytłumaczyć cel lekcji * Zapytani uczniowie sygnalizują umówionym gestem o zrozumieniu celu * Konstruując lekcję nie zapominajmy o treściach, na których się opieramy treści te zawiera praca domowa lub ćwiczenie wstępne * sprawdzenie pracy domowej może być rozpoczęciem realizacji nowego tematu * rozmowa wstępna może nawiązywać do treści już znanych uczniom * Formułujmy kryteria do stawianego celu lekcji. * Cel to miejsce do którego chcemy poprowadzić ucznia aby wzbogać go o nowe umiejętności lub wiedzę; kryteria to kroki za pomocą których realizujemy dojście do celu, to kolejne zadania do wykonania bardzo konkretne i sprawdzalne za pomocą oceny koleżeńskiej, samooceny, porównania do wzoru, odpytania itp. * Podsumowując lekcję odwołajmy się do celu.

* Obserwacje: * Korzystajmy z możliwości prezentacji multimedialnej, pokazu stron internetowych * wychowawcy potrzebują wsparcia innych nauczycieli podczas dni otwartych i innych imprez w celu dyscyplinowania klas wskazywać po dwie osoby do opieki nad klasą biorąc pod uwagę skandaliczne zachowanie niektórych uczniów podczas poczęstunku klasowego * Nie organizować imprez jednocześnie dla dwóch poziomów, dbać o nagłośnianie imprezy * Festiwal piosenki turystycznej zostawić dla klas IV- V) a w klasach I-III organizować złotą nutkę

* doskonalenie W obszarze samodoskonalenia zwrócić większą uwagę na doskonalenie warsztatu pracy podczas spotkaniach zespołów nauczycielskich poprzez: * Lekcje otwarte * warsztaty z opracowaniem doskonałej lekcji * prezentacja związaną z nowoczesnymi technologiami w nauczaniu * diagnoza i analiza poziomu kształcenia