Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„ O czym należy pamiętać, realizując umowę o dofinansowanie w ramach I i II osi PO IiŚ ” Prowadzący: Bartosz Wolański 1 Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska.
Advertisements

Kontrola zamówień publicznych w ramach Programu PL - SK Zakopane Wiesław Owsiak
1 TREŚĆ UMOWY O PRACĘ : Umowa o pracę określa strony umowy, rodzaj umowy, datę jej zawarcia oraz warunki pracy i płacy, w szczególności: 1) rodzaj pracy,
Powiatowy Urząd Pracy w Śremie Powiatowy Urząd Pracy w Śremie SFINANSUJEMY NOWE MIEJSCA PRACY Śrem, 4 listopada 2010 roku.
Urząd Miasta Poznania Oddział Funduszy Europejskich Wydział Rozwoju Miasta Urząd Miasta Poznania Oddział Funduszy Europejskich Wydział Rozwoju Miasta Oddział.
Anonimizacja danych adresowych pokrzywdzonego i świadka w procedurze wykroczeniowej w świetle ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. o ochronie i pomocy dla.
Zasady udzielania zamówień Wydział Kontroli Projektów.
Jak złożyć wniosek ? (GWA) Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Wprowadzenie do Zasad kontroli w ramach PO KL Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wzór umowy o dofinansowanie wraz z informacjami na temat zasad realizacji projektów w perspektywie 2014 – 2020 Wydział Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Śląskie programy rewitalizacji - wsparcie dla gmin Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Funduszu Spójności w ramach Programu.
Umowa o dofinansowanie w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ ZASADY SKŁADANIA I ROZLICZANIA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Pomoc publiczna i pomoc de minimis w ramach konkursu RPLU IZ /15 - Programy typu outplacement Oddział Monitoringu i Ewaluacji Departament.
Sprawozdawczość. Podstawowe terminy Okres sprawozdawczy  3 kolejne miesiące, licząc od daty zawarcia umowy o dofinansowanie projektu Rodzaje raportów.
„Program dofinansowania zakupu i montażu odnawialnych źródeł energii ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu”
1 Przepisy w sprawie egzaminu maturalnego
Obowiązki Beneficjenta wynikające z umowy o dofinansowanie Projektu realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko–Pomorskiego.
Umowy Partnerskie w projektach zbiór najważniejszych składników Uwaga! Poniżej znajdują się jedynie praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia umów. Dokładne.
Program Operacyjny „Rybactwo i Morze” PO RYBY Warszawa, 4 listopada 2015 r.
Warszawa, Krótka sprzedaż – monitoring i nadzór GPW Iwona Edris Dyrektor Biura Audytu i Kontroli.
„Premia na Horyzoncie” środki finansowe na działania wspomagające uczestnictwo jednostek naukowych w programie ramowym w zakresie badań naukowych i innowacji.
1 Rozliczenie zadań realizowanych w ramach P FIO 2015.
Odpowiedzialność porządkowa pracowników Za nieprzestrzeganie przez pracownika: ustalonego porządku, regulaminu pracy, przepisów bezpieczeństwa i higieny.
Departament Zarządzania Programami Rozwoju Regionalnego Ul. Kościuszki 83, Olsztyn Tel. (0-89) , Fax (0-89) Urząd Marszałkowski.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres finansowy Warszawa, 06 kwietnia 2016r.
Zamówienia publiczne: operacje typu „Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” objęte PROW na lata Toruń, marzec 2016.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 11.4 Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Wnioskowanie o płatność Sektorowy Program Operacyjny TRANSPORT Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego.
 Czasem pracy jest czas, w którym pracownik pozostaje w dyspozycji pracodawcy w zakładzie pracy lub w innym miejscu wyznaczonym do wykonywania pracy.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie 8.3. Materialne i niematerialne dziedzictwo kulturowe Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
l Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie” Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na.
Projekt współfinansowany ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna Wsparcie jst w procesie przygotowania.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Kryteria wyboru projektów dla operacji wspieranych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura.
Audyt rachunkowości w jsfp (podsumowanie) oraz audyt projektów UE Ministerstwo Finansów 25 czerwca 2015 r. 1.
Umowy o dofinansowanie projektów, umowy partnerskie - na co warto zwrócić szczególną uwagę Grzegorz Gołda PWT PL-SK.
Kwalifikowalność wydatków w RPO Działanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Ocena postępowania o udzielenie zamówienia publicznego polega na ocenie zgodności postępowania Beneficjentów z obowiązującymi przepisami dotyczącymi zamówień.
Zmienione kryteria formalne dla poszczególnych działań/poddziałań EFS w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014.
Działalność konsultantów wojewódzkich zmiany w ustawie o konsultantach w ochronie zdrowia oświadczenia składane przez konsultantów kontrola podmiotów leczniczych.
Model Przejść Międzyoperatorskich (na podstawie uwag i rekomendacji izb oraz operatorów) Warszawa, 16 czerwca 2008 r.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa 1 Stan prac dot. dokumentów proceduralnych oraz podsumowanie spotkania konsultacyjno-szkoleniowego w.
Kryteria formalne specyficzne i kryteria premiujące w ramach konkursu nr RPLU IZ /16 Ewa Pachowska – Kurzepa Departament Wdrażania EFS.
Finansowanie wybranych działań w parkach narodowych przy udziale środków funduszu leśnego - zakres merytoryczny Warszawa, 06 kwietnia 2016 r.
Dokumenty potrzebne do złożenia wniosku o dofinansowanie projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
Egzamin gimnazjalny 2016 Gimnazjum im. J.B.Solfy w Trzebielu.
KONTROLA W PROJEKCIE WSPÓŁFINANSOWANYM ZE ŚRODKÓW WIELKOPOLSKIEGO REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO NA LATA Kampania informacyjno - edukacyjna.
Działanie 321 „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” TARGOWISKA STAŁE Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich Europejski.
Najczęściej popełniane błędy w przygotowywanych wnioskach o dofinasowanie Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk,
Podsumowanie wdrażania części Osi „Przedsiębiorczość” RPO Warmia i Mazury 2007–2013 w 2008 roku.
Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.  Planowanie zadań typu P  Zadania typu P to zadania unikalne służące zwykle dokonaniu jednorazowej, konkretnej.
Ustalenia z misji audytowych przeprowadzonych przez Europejski Trybunał Obrachunkowy w ramach PROW w obszarze zamówień publicznych.
1 Definiowanie i planowanie zadań budżetowych typu B.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Instytucja Zarządzająca Regionalny Program Operacyjny.
ZINTEGROWANE INWESTYCJE TERYTORIALNE AGLOMERACJI WAŁBRZYSKIEJ NAJCZĘŚCIEJ POPEŁNIANE BŁĘDY W PROCEDURZE UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ.
DIALOG TECHNICZNY – KW-P-11/ Poznań, r.
ZASADA KONKURENCYJNOŚCI
Wdrażanie podejścia LEADER/RLKS w Polsce
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. WYMOGI FORMALNE i WARUNKI WYBORU OPERACJI w ramach.
Biznesplan – jak LGD może wesprzeć wnioskujących
Zebranie z wykonawcami w celu wyjaśnienia treści SIWZ na wykonywanie usług leśnych z zakresu gospodarki leśnej w Nadleśnictwie Drawno w roku 2017 Drawno,
Zasady dokonywania zamówień w projekcie
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 lutego 2018 r.
Stosowane załączniki:
Zmiany w zakresie procedury
. PRAWIDŁOWY OPIS DOWODÓW KSIĘGOWYCH Najczęściej występujące uchybienia dot. opisu dowodów księgowych i rozliczeń finansowych. Gdańsk, 23 marca 2018 r.
Konkursy nr RPKP IZ /19 Zmiany w zakresie procedur
Zapis prezentacji:

Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki Zasady kontroli Wnioskodawców w PPLeader+

Oprac.: Inga Kawałek Kontrola realizacji projektu przez FAPA Kontrola merytoryczna: Zgodność realizacji projektu z jego planowanym zakresem Zgodność terminów realizacji z planowanym harmonogramem Zgodności miejsca realizacji projektu Analiza specyfikacji/umów z wykonawcami Poświadczenie odbioru lub wykonania prac Umożliwienie kontroli dokumentów związanych z realizacją projektu lub wizytacji terenowej (w trakcie i przez 5 lat) Kontrola formalno-rachunkowa Kontrola wydatkowania środków zgodnie z Ustawą Prawo Zamówień Publicznych Udokumentowanie wydatków pozwalające na precyzyjne określenie kosztów kwalifikowanych Poprawność wystawienia faktury/rachunku pod względem formalnym i rachunkowym Zgodność wydatków z harmonogramem finansowym

Oprac.: Inga Kawałek Kontrola zamówień w ramach PZP FAPA dokonuje pełnej kontroli poprawności przeprowadzenia procedury udzielania zamówień publicznych dla co najmniej 10% projektów realizowanych w ramach Działania 2.7 „Pilotażowy Program Leader +” SPO, dla których wartość wszystkich zamówień jest niższa niż € - FAPA dokonała wyboru 20 projektów Nie stosowanie lub stosowanie nieprawidłowe przepisów ustawy rodzi konsekwencje prawne oraz może powodować wstrzymanie lub nie wykonanie określonej płatności w ramach realizacji projektu

Oprac.: Inga Kawałek Wymagania dotyczące kontroli wpływające na terminy realizacji projektu Stosowanie Ustawy PZP – wszyscy beneficjenci: –informowanie FAPA o wszczęciu każdego postępowania w ramach PZP – 3 dni przed rozpoczęciem –umożliwienie FAPA zapoznania się ze SIWZ i wzorem umowy –Informowanie FAPA o wyniku postępowania – 3 dni przed zawarciem umowy z wykonawcą, nie później niż 14 dni po rozstrzygnięciu postępowania Informowanie o planowanych spotkaniach najpóźniej 14 dni przed spotkaniem – wybrani beneficjenci (32): –data, godzina, dokładne miejsce –zakres tematyczny, prowadzący

Oprac.: Inga Kawałek Zasady pełnej kontroli zamówień publicznych wybranych beneficjentów przesłanie SIWZ, nie później niż 10 dni przed ogłoszeniem postępowania przesłanie opisów i dowodów stosowania procedur, w tym kryteriów i zasad oceny ofert oraz zasad postępowania członków komisji przetargowej i zasad odpowiedzialności za ich naruszenie - na 3 dni przed rozpoczęciem procedury przesłanie projektów umów zawieranych z wybranym wykonawcą wraz z kopią protokołu z przeprowadzonego postępowania – najpóźniej 14 dni od zakończenia postępowania oraz i 3 dni przed zawarciem umowy z wybranym wykonawcą FAPA może przeprowadzić również kontrolę poprawności przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego po zakończeniu procedury

Oprac.: Inga Kawałek prowadzenie ewidencji księgowej dotyczącej projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami, w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji przedstawianie na żądanie FAPA w wyznaczonym przez nią terminie informacji i wyjaśnień niezwłoczne informowanie FAPA o problemach występujących w realizacji projektu, niezależnych od Beneficjenta w przypadku zmiany terminu złożenia wniosku o płatność – składa się wniosek o dokonanie zmian najpóźniej na 40 dni przed upływem planowanego terminu złożenia wniosku o płatność (określonego w umowie) Inne zobowiązania wynikające z umowy o dofinansowanie

Oprac.: Inga Kawałek Przesunięcia budżetowe w ramach jednego etapu w ostatecznym rozliczeniu kwota pomocy nie może przekraczać wnioskowanej kwoty dotacji przesunięcia w budżecie projektu pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów kwalifikowanych w ramach jednego etapu o nie więcej niż 10% - nie wymagają wyjaśnień przesunięcia pomiędzy pozycjami większe niż 10% wymagają pisemnego wyjaśnienia i zaakceptowania wyjaśnień przez FAPĘ

Oprac.: Inga Kawałek Przesunięcia budżetowe pomiędzy etapami Jeżeli planuje się przesunięcia środków pomiędzy etapami – trzeba złożyć wniosek o zmianę Umowy: najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność – jeżeli przesunięcie środków skutkuje obniżeniem wysokości kosztów danego etapu i zwiększeniem wysokości kosztów etapu późniejszego najpóźniej na 40 dni przed upływem terminu złożenia wniosku o płatność w ramach etapu, którego koszty mają zostać zwiększone

Oprac.: Inga Kawałek Zasadnicze dokumenty związane z rozliczeniem projektu dokumentacja dotycząca zamówień publicznych (PZP), o ile występują wniosek o płatność załączniki do wniosku o płatność (dokumenty potwierdzające wydatkowanie środków i realizację zadań) sprawozdanie końcowe z realizacji projektu

Oprac.: Inga Kawałek Praktyczne wskazówki dotyczące obiegu dokumentacji projektowej opracowanie schematu obiegu dokumentacji w ramach projektu (z uwzględnieniem zasad kontroli ze strony FAPA oraz podziału kompetencji i obowiązków pomiędzy poszczególnymi jednostkami Beneficjenta i wykonawcami) przygotowanie wzorów dokumentów funkcjonujących w ramach projektu: projektów umów, zamówień, wzorów oświadczeń, protokołów odbioru, sprawozdań zabezpieczenie odpowiednich warunków w umowach z wykonawcami dotyczących kontroli i sprawozdawczości

Oprac.: Inga Kawałek Uczestnicy systemu obiegu dokumentacji FAPA Beneficjent: –osoba upoważniona do zaciągania zobowiązań w imieniu Beneficjenta –komórki organizacyjne odpowiedzialne za realizację zadań Beneficjenta: koordynator projektu księgowość komórka odpowiedzialna za zamówienia publiczne Wykonawca