Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Advertisements

O nas Jesteśmy jednym z nielicznych specjalistów w Polsce z wieloletnim doświadczeniem i obszernym know-how w dziedzinie optymalizacji energetycznej przedsiębiorstw.
Dofinansowanie zadań związanych z efektywnością energetyczną z uwzględnieniem OŹE ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Detaryfikacja – nadchodząca rewolucja (?) na rynku gazowym dr Jerzy Baehr, Senior Partner w WKB Wierciński Kwieciński Baehr dr hab. Jakub Pokrzywniak,
LEAN MANAGEMENT. Zarządzanie odchudzone – wyszczuplone. Zmiany zakresów działania, struktury majątku, sposobów zarządzania, wielkości zatrudnienia itd.
SEKA S.A. profil działalności. SEKA S.A. SEKA S.A. to firma doradczo-szkoleniowa prowadząca działalność w zakresie: outsourcingu.
Regionalna Sieć Szerokopasmowa Województwa Podlaskiego „ INTERNET BLIŻEJ WSZYSTKICH Departament Społeczeństwa Informacyjnego Urząd Marszałkowski Województwa.
1. Plan prezentacji 1.Misja firmy 2.Model biznesu i działalność firmy 3.Forma organizacyjno-prawna 4.Formy zatrudnienia 5.Analiza rynku 6.Reklama i marketing.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Budżet Miasta Gdańska na rok Wskaźniki przyjęte w projektowaniu budżetu na rok Realne tempo wzrostu PKB – 3,8% Średnioroczna dynamika cen.
Niedoceniane tło – stabilny partner w trudnych czasach.
Poznańska droga do sukcesu Poznański Rockefeller – promocja i rozwój przedsiębiorczości na terenie Miasta Poznania Poznań, 4 października 2011 roku.
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
GAZ paliwo i produkt elektroenergetyczny. GAZ – paliwo i produkt w elektroenergetyce Piotr Zawistowski GAZ Paliwo w energetyce Kogeneracja Niskie emisje.
© PAYU 2015/1 © PayU 2015 /1 Płatności online w eBOK.
Zainwestujmy razem w środowisko Systemy wsparcia efektywności energetycznej w Polsce Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Benchmarking – narzędzie efektywnej kontroli zarządczej.
Ekonomika i projektowanie przedsięwzięć przedsiębiorstw – plan marketingowy oraz plan zarządzania Michał Suchanek Katedra Ekonomiki i Funkcjonowania Przedsiębiorstw.
Jak rozwijać PS po zakończeniu finansowania ze środków projektowych? OWES subregion centralno-zachodni Tadeusz Durczok
Budowa Instalacji Prosumenckich. Program prezentacji  Definicje  Instalacje prosumenckie – fotowoltaika i kolektory słoneczne  Doświadczenia, realizacje.
OPERATORZY LOGISTYCZNI 3 PL I 4PL NA TLE RYNKU TSL Prof. zw.dr hab. Włodzimierz Rydzkowski Uniwersytet Gdańsk, Katedra Polityki Transportowej.
„Co chcielibyście wiedzieć o Waszej firmie, ale boicie się zapytać – czy narzędzia informatyczne wpływają na wiarygodność rynkową i sukces ekonomiczny.
PODZIEMNE MAGAZYNY GAZU GWARANTEM BEZPIECZEŃSTWA I ROZWOJU RYNKU GAZU Międzyzdroje, maja 2016 r.
Usługi EURES dla pracodawców Doradca EURES – Elżbieta Amulewicz Olsztyn 2010 r. Wojewódzki Urząd Pracy w Olsztynie.
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Krzysztof Kowalski - Dyrektor PR, Nissan SCEE ZRÓWNOWAŻONA PRZYSZŁOŚĆ WEDŁUG NISSANA.
| Centra Usług Wspólnych (CUW) w jednostkach samorządu terytorialnego Wojciech Lachiewicz, Ryszard Grobelny, Mateusz Klupczyński Poznań, 30 maja 2016 r.
„Aktywni zawodowo” program promocji zatrudnienia osób z niepełnosprawnością intelektualną i zaburzeniami psychicznymi w Gdyni.
Finansowanie innowacji
Logo ośrodka KSU Regionalny Punkt Konsultacyjny KSU.
1 Po pierwsze praca… Krajowe i regionalne programy operacyjne w kontekście przedsiębiorczości i miejsc pracy.
System, który łączy Tomasz Stępień, Prezes Zarządu Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A. Strategia GAZ-SYSTEM S.A. do 2025 roku.
Projekt realizowany przy udziale środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Inicjatywy Wspólnotowej EQUAL.
Dr Piotr SZAJNER IERiGZ-PIB ul. Świętokrzyska Warszawa Tendencje w produkcji mleka w Polsce.
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Prawo telekomunikacyjne Ewa Galewska CBKE. Sektor telekomunikacyjny Monopole naturalne Operatorzy zasiedziali Brak równowagi pomiędzy podmiotami Wysokie.
Cel konferencji. BADANIA JAKOŚCIOWE BADANIA ILOŚCIOWE.
Innowacje i konkurencyjność łańcuchów dostaw we współczesnej gospodarce Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof. UEK.
OPTYMALNY CEL I PODSTAWY ROZWOJU SZKOŁY. PRZEDE WSZYSTKIM DZISIEJSZA SZKOŁA POWINNA PRZYGOTOWYWAĆ DO ŻYCIA W DRUGIEJ POŁOWIE XXI WIEKU.
Janiec Jakub Janusz Piotr Juś Maciej Olesiejuk Aneta Węgrzyniak Patrycja.
Agnieszka Pidek-Klepacz Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Lublin, 6 luty 2014 r. Wsparcie edukacji zawodowej w ramach Regionalnego.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Kontakt w sprawie projektu: dr Tomasz Baran mobile: Płatności gotówkowe w polskich firmach marca 2016.
Bądź Aktywny - Bądź Najlepszy szkolenia oraz specjalistyczne doradztwo dla kadry instytucji pomocy społecznej Projekt systemowy Regionalnego Ośrodka Polityki.
BIG DATA Przetwarzanie i analiza zbiorów danych w czasie rzeczywistym Marcin Żuchowski SKILLSLEASE Sp. z o.o. |
„Korzyści dla inwestorów oraz regionów i gmin z funkcjonowania w Kostrzyńsko-Słubickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej” Zielona Góra, Krzysztof.
Jak realizować wzorcową rolę instytucji publicznych w zakresie efektywności energetycznej Perspektywa biznesu Menedżer ds. Norm i Standardów ROCKWOOL Polska.
Artur Szymon Michalski – Zastępca Prezesa Zarządu NFOŚiGW Warszawa Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Aktualna oferta finansowa.
Lokalne Podstawy Światowej Strategii Innowacji Tadeusz Baczko Lubuska Rada Innowacji Czerwińsk, 26 września 2012 r.
SPOTKANIE Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI Z TERENU POWIATU GLIWICKIEGO KONKURS OFERT – POWIAT GLIWICKI.
BANK BGŻ – WSPARCIE KONKURENCYJNOŚCI W SEKTORZE AGRO DZIĘKI ŚRODKOM UE.
Dobre praktyki oraz najczęstsze błędy popełniane przez przedsiębiorców r. Piotr Nędzewicz.
Rynek energii — punkt widzenia odbiorcy Raport o polskim rynku energii Warszawa,
Tanie pożyczki na założenie lub rozwój firmy r Nowy Dwór Mazowiecki.
Program na rzecz Przedsiębiorczości i Innowacji (EIP) Aleksander Bąkowski Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE Instytut Podstawowych Problemów.
A.M. Zarzycka.  wartość produktu wyrażona w pieniądzu  miernik wartości (z punktu widzenia konsumenta)  instrument marketingu A.M. Zarzycka.
ROLA POT W TWORZENIU ZINTEGROWANEGO SYSTEMU BADAŃ KONSUMENTÓW USŁUG TURYSTYCZNYCH TERESA BUCZAK.
Celem studiów jest kształcenie przyszłej operacyjnej kadry menedżerskiej dla potrzeb sektora: przemysłowego i usługowego, jednostek sektora publicznego.
Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo Augustowskie Centrum Edukacyjne Al. Kardynała Wyszyńskiego Augustów.
PLAN MARKETINGOWY Imię i nazwisko. Podsumowanie sytuacji rynkowej  Sytuacja rynkowa: przeszła, bieżąca i przyszła  Uwzględnij udział w rynku, wiodące.
Optymalizacja kosztów zakupu energii
Sprzedaż produktu lub usługi
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Warszawa, 25 październik 2017 roku
22 ZAGROŻENIA Czyhające na Ciebie podczas kontraktowania Energii Elektrycznej i Gazu Co zrobić, aby uniknąć kłopotów, nieprzewidzianych sankcji i kosztów.
DOBRY START szkolenia dla usługodawców osób niepełnosprawnych
Rewolucja w ubezpieczeniach telefonów
Obecne i przyszłe wyzwania dla uczestników łańcucha dostaw w branży automotive Janusz Sobon, Prezes Zarządu KIRCHHOFF Polska Sp. z o.o.
Zarządzanie Łańcuchem Dostaw
Zapis prezentacji:

Skorzystaj z doświadczeń ekspertów - jak Energetyka może wykorzystać najlepsze praktyki w budowaniu wartości klienta w sektorze telekomunikacyjnym Renata Bresińska we współpracy z

2 Zmiany na rynku energetycznym Zmiany – Prawo wyboru dostawcy energii:1 lipca 2007 – Uwolnienie cen energii:1 stycznia 2009 – Zapowiedź URE intensyfikacji działań w celu otwarcia rynku Wyzwania – Pozyskanie klientów – Maksymalizacja przychodu – Zapobieganie odejściom

3 Doświadczenia innych krajów Wielka Brytania: – Uwolnienie rynku: 1999 rok – W ciągu 5 lat 51% klientów indywidualnych zmieniło dostawcę energii (przynajmniej jeden raz) Norwegia – Bariera związana z wysoką opłatą za zmianę dostawcy energii, usunięta w 1996 roku – Katalizujący wpływ wzrostu cen energii – W ciągu 8 lat dostawcę energii zmieniło 1,5 mln klientów (przynajmniej jeden raz)

4 Badania rynku polskiego Źródło: Jak zdobyć odbiorcę energii?, On Board PR, lipiec 2007

5 Myślenie klienta o zmianie dostawcy Motywatory – Miesięczny rachunek za energię porównywalny do telefonicznego – Wzrost cen energii elektrycznej – Atrakcyjna oferta / promocja Demotywatory – Brak dostatecznej informacji – Skomplikowana/niejednolita procedura zmiany dostawcy – Długi czas oczekiwania na dokonanie zmiany dostawcy – Dwie umowy

6 Budowa wartości klienta Wyzwania – Pozyskanie klientów – Maksymalizacja przychodu – Zapobieganie odejściom Zarządzanie/procesy biznesowe – Rozwojem produktu – Relacjami z klientami – Łańcuchem dostaw Źródło: Marketing, Business Processes, and Shareholder Value: An Organizationally Embedded View of Marketing Activities and the Discipline of Marketing, Srivastava et al., JOM, 1999

7 Budowa wartości klienta Wyzwania – Pozyskanie klientów – Maksymalizacja przychodu – Zapobieganie odejściom Zarządzanie/procesy biznesowe – Rozwojem produktu – Relacjami z klientami – Łańcuchem dostaw Źródło: Marketing, Business Processes, and Shareholder Value: An Organizationally Embedded View of Marketing Activities and the Discipline of Marketing, Srivastava et al., JOM, 1999

8 Wartość klientów w różnych sektorach

9

10 Rozwój telco – 2000 – Główne cele biznesowe: Budowa bazy klientów Budowa infrastruktury Budowa sieci sprzedaży – Model biznesowy Prosty Jeden brand, kilka taryf, proste produkty (głos, SMS) Koncentracja na najlepszych segmentach

11 Rozwój telco – 2008 – Główne cele biznesowe: Utrzymanie bazy klientów Budowa wartości klienta – Model biznesowy skomplikowany kilka brandów, wiele taryf, skomplikowane produkty (MMS, Internet, telewizja) Penetracja „gorszych” segmentów Optymalizacja procesów biznesowych (kampanie marketingowe, Revenue Assurance…)

12 Wartość klienta w telco – wyzwania dla IT Segmentacja (Arpu, …LTV) Profile użycia Zarządzanie taryfami/produktami Systemy bilingowe Utrzymanie klienta/Churn CRM – Kampanie marketingowe – Obsługa klienta/reklamacje, … – …

13 Wartość klienta w Energetyce – wyzwania Wartość klienta Segmenty rentowne? Utrzymanie klienta Pozyskiwanie klientów Zarządzanie Produktami/taryfami Obsługa klienta Zarządzanie różnicą bilansową Prognozowanie zakupu energii

14 Wartość klienta w Energetyce – wyzwania dla IT Profile zużycia Zarządzanie taryfami Systemy bilingowe CRM – Kampanie marketingowe – Obsługa klienta

15 Dziękuję za uwagę