1.Czym jest potencja ł geograficzny? Pocz ą tek przedstawiane z punktu widzenia ró ż nych grup Kierunek Wska ź niki dost ę pno ś ci mog ą wskazywa.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Advertisements

Prąd elektryczny Opór elektryczny.
Czynniki wpływające na kursy walut
Równowaga rynkowa.
 Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA.
 Komunikacja – proces przekazywania (wymiany) informacji mi ę dzy jej uczestnikami.
Modele biznesowe. Podręcznik Model biznesowy to w pewnym sensie szkic strategii, która ma zostać wdrożona w ramach struktur, procesów i systemów organizacji.
Rozwój informatyzacji Rozwój informatyzacji - cele i wyzwania Agnieszka Konkel Konferencja: bezpieczeństwo teleinformatyczne państwa,
Przestrzenne zróżnicowanie potencjału innowacyjnego w Polsce Dr Robert Guzik Uniwersytet Jagielloński Instytut Geografii i Gospodarki Przestrzennej Zakład.
Urząd Transportu Kolejowego, Al. Jerozolimskie 134, Warszawa, Polityka regulacyjna państwa w zakresie dostępu do infrastruktury na.
Przygotowanie projektu w ramach Programu Interreg V-A Polska-Słowacja Wspólny Sekretariat Techniczny Programu Interreg V-A Polska-Słowacja
SSPW woj. Warmińsko-Mazurskiego Parametry infrastruktury: ponad 2273 km szkieletowej i dystrybucyjnej sieci światłowodowej oraz 226 węzłów.
Międzynarodowe trendy inwestycyjne na rynku nieruchomości.
Konwergencja płac pomiędzy starymi i nowymi członkami Unii Europejskiej. Misja i cele związków zawodowych Norbert Kusiak, OPZZ Praga, 5-6 kwietnia 2016.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Cel analizy statystycznej. „Człowiek –najlepsza inwestycja”
WYKŁAD 8 Inne formy regionalizacji 1. Regionalizm morski Integrująca rola akwenów morskich 1. Fizyczno-geograficzne regiony morskie 2. Morskie regiony.
Obszary inteligentnych specjalizacji Wielkopolski a UEP / SC UEP.
Zespół Doradców Gospodarczych TOR Sp. z o.o. Plac Bankowy 2, Warszawa, tel./fax , Prawne, organizacyjne i techniczne.
EWALUACJA PROJEKTU WSPÓŁFINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIE J „Wyrównywanie dysproporcji w dostępie do przedszkoli dzieci z terenów wiejskich, w.
Infrastruktura transportowa Warszawa,
ZABRZAŃSKI RYNEK PRACY – FORMY AKTYWIZACJI OSÓB BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY Zabrze, Powiatowy Urząd Pracy w Zabrzu.
20/09/ Model warstwowy OSI. Model warstwowy OSI (Open Systems Interconnection ) – standard wprowadzony przez organizację ISO (International Organization.
Motywy i bariery ekspansji zagranicznej polskich przedsiębiorstw Rafał Tuziak, Instytut Rynków i Konkurencji SGH.
Autor: Kierunek: Promotor: Wykorzystanie GIS do wyznaczenia tras bezpiecznego przewozu transportu przez miasto Małgorzata Kość geodezja i kartografia dr.
Kryteria wyboru projektów w ramach osi IX Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
Ekoefektywność – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT Marta Bocianowska Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju.
Podział wartości dodanej Michał Lewandowski, Szkoła Główna Handlowa, Główny Urząd Statystyczny Maciej Banaś, Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Janusz Witkowski GŁÓWNY URZĄD STATYSTYCZNY Gdynia, marca 2016 roku Rola statystyki publicznej w społeczeństwie 1 Ogólnopolska konferencja naukowa.
TWOJA CYFROWA PRZYSZŁOŚĆ. JUŻ DZISIAJ. © 2016 Software AG. All rights reserved. For internal use only Grzegorz B. Gruchman Starszy Architekt Rozwiązań.
Cyfrowa Polska szansą dla rozwoju sektora ICT 1 Agnieszka Suska Naczelnik Departament Funduszy Strukturalnych Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji Gdańsk,
Wynik finansowy Opracowała Anna Górecka. Działalność przedsiębiorstwa charakteryzują 3 podstawowe kategorie: Przychody ze sprzedaży Koszty Wynik finansowy.
Zarządzanie systemami dystrybucji
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Model warstwowy OSI Model OSI (Open Systems Interconnection) opisuje sposób przepływu informacji między aplikacjami programowymi w jednej stacji sieciowej.
LIDER PROJEKTUPARTNERZY PROJEKTU Towarzystwo Wiedzy Powszechnej Oddział Regionalny w Płocku Stowarzyszenie Academia Economica Projekt współfinansowany.
Białystok, 10 sierpnia 2010 r. Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa 1.
Metody Analizy Danych Doświadczalnych Wykład 9 ”Estymacja parametryczna”
WYKŁAD 6 Regionalizacja 1. Regionalizm a regionalizacja 2 Proces wyodrębniania regionów nazywany jest regionalizacją, w odróżnieniu od regionalizmu, który.
15 MINUT JAZDY SAMOCHODEM czy dystans do biblioteki publicznej jest jeszcze istotny? GRZEGORZ CZAPNIK.
Komunikacją nazywamy dział gospodarki zajmujący się przemieszczaniem w przestrzeni ludzi i ich wytworów. Jest więc to typ aktywności ludzkiej służący „skracaniu”
Budżet rodzinny Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CAPS LOCK - CERTYFIKOWANE SZKOLENIA JĘZYKOWE I KOMPUTEROWE
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Rzeszów, 16 luty 2012.
Raport Electus S.A. Zapotrzebowanie szpitali publicznych na środki finansowe w odniesieniu do zadłużenia sektora ochrony zdrowia Olsztyn, r.
Andrzej Guła Marek Zaborowski Wymagania nowej dyrektywy Art.4, ust.4: Tam gdzie jest to odpowiednie, do finansowania renowacji i wdrażana planów zmierzających.
C PRZEWODNIK PO NAJCIEKAWSZYCH MIEJSCACH WROCŁAWIA - GUIDE TO THE MOST INTERESTING PLACES OF WROCLAW Cześć jestem Krzysztof. Dziś będę pokazywał Ci Najciekawsze.
Dzień dobry! Cześć! This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and.
Gdańsk, 13 maja 2016 r. Koncepcje delimitacji Obszaru Metropolitalnego Warszawy.
 Indywidualne  Tylko dla określonej grupy – określone kraje (lagging countries „Widespread ”) przemysł (SMEs)  Mające konkretny cel np szkolenie młodych.
# Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii LIDAR 1 15 Sep 2010 Analiza cech taksacyjnych drzewostanów przy wykorzystaniu technologii.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Edukacja dorosłych w zakresie kompetencji cyfrowych.
Opracowanie metody inwentaryzacji lasu opartej na integracji danych pozyskiwanych różnymi technikami geomatycznymi.
Rozbudowa Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej przez Samorząd Województwa Małopolskiego 30 czerwca 2016r. Jacek Krupa Marszałek Województwa Małopolskiego.
Wartość rynkowa nieruchomości dr Małgorzata Zięba.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn (w oparciu o standard minimum) Olsztyn, 6 czerwca 2016r.
„ Możliwości realizacji przez LGD projektów współpracy ” Agnieszka Pacek Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego Spotkanie LGD Tuchola;
Mój czas wolny This project has been funded with support from the European Commission. This document reflects the views only of the authors, and the Commission.
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
RODZAJE PODATKÓW Przygotowała: Magdalena Zawilińska.
Zasady gry i materiały do gry Przebieg testowej gry podczas szkolenia
ZARZĄDZANIE MUNICYPALNE
Wzmacnianie potencjału rozwoju w wymiarze lokalnym i regionalnym
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Otwarty konkurs ofert na dofinansowanie w roku 2018 zadań własnych realizowanych przez organizacje z udziałem środków zewnętrznych Rzeszów, 8 marca 2018.
Zapis prezentacji:

1.Czym jest potencja ł geograficzny?

Pocz ą tek przedstawiane z punktu widzenia ró ż nych grup Kierunek Wska ź niki dost ę pno ś ci mog ą wskazywa ć obszary z mo ż liwo ś ciami, dzia ł alno ś ciami Opór przestrzenny mo ż e by ć funkcj ą jednej lub wielu cech przypisywanych Ograniczenia dost ę pno ść po łą cze ń pomi ę dzy obszarami mo ż e by ć Bariery dodatkowo do oporu przestrzennego mo ż na doliczy ć opór nie przestrzenny Typ transport podró ż e, transport towarowy, lub oba z wymienionych mog ą by ć brane pod uwag ę podczas analiz. Modele wska ź nik dost ę pno ś ci mo ż e by ć liczony dla dróg, kolei, wód ś ródl ą dowych lub tras powietrznych. Skale przestrzenne Wska ź niki dost ę pno ś ci mo ż na podzieli ć na kontynentalne, transnarodowe lub regionalne Udzia ł wska ź niki dost ę pno ś ci mog ą by ć obliczane dla specyficznych grup aby pokaza ć nierówno ść w dost ę pie Dynamika wska ź niki dost ę pno ś ci mog ą by ć obliczane dla ró ż nych punktów w czasie

Hipotetyczna regresja opisuj ą ca zale ż no ść pomi ę dzy odleg ł o ś ci ą i nat ęż eniem interakcji Prób ę wykorzystania modelu grawitacyjnego do badania interakcji mi ę dzynarodowych podj ę to m.in. przy badaniu podró ż y s ł u ż bowych samochodami osobowymi w Holandii.

A.2

Interaction Model Iab=K(Pa*Pb)/(Dab)^ s Where: Iij= Interaction between place i and place j Pi= population of place I Pj= population of place j Dij=Distance between places i and j K= scaling factor. b= scaling factor Where: Iab = Interaction between place A and place B K = Scaling Factor 1 Pa = Population of place A Pb = Population of place B Dab = Distance between places A and B S = Scaling factor two (this will be an exponent ) Ra=Pa/Dab Where:  Ri= Retail gravitation of place i  Pi= population of place i  Dj= distance to place i Where: Ra= Retail gravitation of City A upon City B Pa= Population of City A Dab= Distance to City A from City B Retail Gravitation (standardized) Pac=Ra/(Ra+Rb)*100 Where: Pi= Percentage of retail trips (or trade) expected at place i from City X Ri= Reilly value of place i Rj= Reilly value of place j Where: Pac= Percentage of retail trips (or trade) likely to be made to City A from City C Ri= Reilly value of City A on City C (Retail Gravitation of City A on City C’s people) Rj= Reilly value of City B on City C (Retail Gravitation of City B on City C ’s people) * Note: 100-Pac=Pca and 100-Pca=Pac, when Pac = the percent of retail trips likely to made to City A from City C. Breakpoint Distance Bac = Dac/1+ (Square Root of (Pc/Pa)) Where: Ba= Breakpoint distance for City a Dac= Distance between place a and place c Pc= Population of Place c Pa=Population of Place a Where: Bac= The trade area distance of city A as it extends toward City C (Breakpoint distance for City A along a highway between City A and City C) Dac= Distance between City A and City C Pc= Population of City C Pa=Population of City A

P j =P 1j -a

Potencja ł dost ę pno ś ci, a drogi i rozwój ekonomiczny w obszarach centralnych i peryferyjnych

Potencja ł, a koszty transportu

Potencja ł, a rozwój ró ż nych rodzajów struktur transportowych

Podsumowuj ą c: 1.Potencja ł geograficzny jest nieod łą cznym elementem warunkuj ą cym dost ę pno ść us ł ug Mo ż e by ć okre ś lany wed ł ug ró ż nych kryteriów takich jak np. ró ż ne ś rodki transportu, ró ż ne skale dost ę pno ś ci … 2.Istniej ą ró ż ne modele dzi ę ki którym mo ż emy przeanalizowa ć potencja ł geograficzny. Dzi ę ki nim mo ż emy porówna ć ró ż nice i przemiany dost ę pno ś ci w przestrzeni ze wzgl ę du na wybrane kryteria dysproporcji przestrzennej. 3.Dzi ę ki wska ź nikom potencja ł u mo ż emy obliczy ć warto ś ci potencja ł u danych obszarów. W prezentacji zosta ł y przedstawiony Model Interakcyjny, Prawo grawitacji Reilly’ego wraz ze wska ź nikami u ż ywanymi zamiennie lub uzupe ł niaj ą co do tego prawa, prawo Zipff’a, Koncepcja Wegenera