RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. ST. STASZICA W GOŁKOWICACH.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
Działania realizowane w ramach projektu „Matura z matematyki”
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W ZESPOLE SZKÓŁ W KOWALEWIE ZA ROK SZKOLNY 2011/2012.
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PRACY SZKOŁY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
Moje przyszłe gimnazjum- „KSO” EDUKATOR
Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej
Nie wszyscy mamy te same zdolności, ale wszyscy powinniśmy mieć te same możliwości, aby swe zdolności rozwijać John. F. Kennedy.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
„Oczekiwania rodziców wobec szkoły”
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
„OCZEKIWANIA RODZICÓW WOBEC SZKOŁY”
PROGRAM WYRÓWNYWANIA SZANS EDUKACYJNYCH DZIECI I MŁODZIEŻY W ROKU 2007 TERAZ SZKOŁA! AKTYWIZACJA JST I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Opracował: Zespół do Ewaluacji Wewnętrznej II
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 12
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
Organizacja nauczania języka obcego w grupach międzyoddziałowych w Gimnazjum nr 35 Wiesława Sraga dyrektor Zespołu Szkół nr 12 w Bydgoszczy.
Ewaluacja: „Bezpieczeństwo w szkole”
EWALUACJA ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH - KOŁA ZAINTERESOWAŃ GIMNAZJUM im. C. K
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
“Szkoła w procentach”.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
ANKIETA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW SZKOŁY PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W CELU POPRAWIENIA ATRAKCYJNOŚCI PROWADZONYCH ZAJĘĆ A TAKŻE UZYSKANIA OCZEKIWAŃ W STOSUNKU.
System edukacji w Polsce
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ANKIETA DLA RODZICÓW Rodzice uczniów są ważnym ogniwem w życiu szkoły, dlatego przeprowadzono wśród nich anonimową ankietę, na temat współpracy rodziców.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2014/2015, w Szkole Podstawowej nr 1 w Jaworzu Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
Raport ewaluacji wewnętrznej EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ ORAZ INNEJ DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ SZKOŁY UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
DEBATA O STANIE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO SPORTOWY OKR Ą G Ł Y STÓ Ł.
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Ul. Standego Łódź tel
Raport z ewaluacji wewnętrznej w I semestrze w roku szkolnym 2014/2015 w Szkole Podstawowej w Starej Kornicy Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji.
Ul. Standego Łódź tel
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
SP 160 ul.A.Struga24A Tel
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
Aktywność pozalekcyjna uczniów szkoły podstawowej Zespół Szkół im. o. Mariana Żelazka w Chludowie Ewaluacja Wewnętrzna rok szkolny 2011/2012.
OBSZAR I – EFEKTY DZIAŁALNOŚCI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ WYMAGANIE 1.3- UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Czy według Państwa potrzebne są w szkole zajęcia dodatkowe?
Przykłady dobrych praktyk
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Raport z ewaluacji- Rozwijanie zainteresowań dzieci
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2015/2016 W SZKOLE PODSTAWOWEJ IM. ST. STASZICA W GOŁKOWICACH

OBSZAR EWALUACJI Zajęcia pozalekcyjne realizowane w szkole CELE EWALUACJI 1. Zbadanie atrakcyjności dotychczas realizowanej oferty zajęć pozalekcyjnych. 2. Pozyskanie informacji dotyczącej zapotrzebowania na określone formy zajęć dodatkowych. ZESPÓŁ EWALUACYJNY Izabela Ucher, Alicja Thomas, Justyna Wasińska

PROCEDURY I NARZĘDZIA BADAWCZE ANKIETOWANIE: UCZNIÓW RODZICÓW NAUCZYCIELI ANKIETOWANIE: UCZNIÓW RODZICÓW NAUCZYCIELI ANALIZA DOKUMENTACJI: DZIENNIK ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH ANALIZA DOKUMENTACJI: DZIENNIK ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH WYWIAD Z: ZASTĘPCĄ DYREKTORA SZKOŁY, WYBRANYMI NAUCZYCIELAMI WYWIAD Z: ZASTĘPCĄ DYREKTORA SZKOŁY, WYBRANYMI NAUCZYCIELAMI

PRÓBA BADAWCZA 50% uczniów 50% rodziców 100% nauczycieli

SFORMUŁOWANO NASTĘPUJĄCE PYTANIA KLUCZOWE: 1.Czy uczniowie uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych oferowanych przez szkołę? 2.W jakim zakresie oferta zajęć pozalekcyjnych spełnia oczekiwania uczniów i rodziców? 3.Jaki jest udział uczniów w proponowanych przez szkołę zajęciach dodatkowych? 4.W jakim stopniu realizowane zajęcia dodatkowe zaspakajają potrzeby uczniów i ich zainteresowania? 5.Jakiego rodzaju zajęć, oprócz proponowanych przez szkołę, oczekują uczniowie i rodzice?

Zajęcia pozalekcyjne w Szkole Podstawowej w Gołkowicach realizowane w ramach KN Oprócz zajęć dodatkowych realizowanych w ramach KN nauczyciele prowadzą następujące kółka pozalekcyjne: PCK, zuchy, kółko taneczne, plastyczne, LOP, wyjazdy na basen, kółko filmowe, dziennikarskie. NAUCZYCIELE KLAS I - III Lp.NauczycielRodzaj zajęćOdbiorca 1. Aneta Domagałapraca z uczniem IA 2. Katarzyna Krzeszowskapraca z uczniem IB 3. Justyna Wrodarczykpraca z uczniem IC 4. Anita Kuraszpraca z uczniem IIA 5. Sylwia Adamczykpraca z uczniem IIB 6. Izabela Ucherpraca z uczniem IIC 7. Ewa Chmielpraca z uczniem IIIA 8. Karolina Durkapraca z uczniemIIIB

NAUCZYCIELE KLAS IV - VI 9.Anna Bierońska praca z uczniem język polski IVA IVB 10.Justyna Wasińska praca z uczniem matematyka VIA VAB IVB 11.Edyta Bebek praca z uczniem matematyka IVA VIB 12.Beata Bienia praca z uczniem język polski VA VIA 13.Elżbieta Krzysztofczyk - Kosek praca z uczniem język polski VIB VB 14.Alicja Thomas praca z uczniem przyroda IV - VI 15.Krystyna Kelner praca z uczniem SKS zaj. artystyczne IV – VI IV - VI 16.Leszek Herman praca z uczniem język angielski IV - VI 17.Mateusz Andrzejuk praca z uczniem historia IVA, VB VIA, VIB 18.Ewelina KłosekSKS, przygotowanie do zawodówIV - VI

Czy wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole w bieżący roku szkolnym? (uczniowie)

Czy znacie Państwo ofertę zajęć pozalekcyjnych oferowanych przez szkołę? (rodzice)

Czy wiesz, kto i kiedy je prowadzi? (uczniowie)

Czy uczęszczasz na zajęcia pozalekcyjne? (uczniowie)

Czy Państwa dziecko uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych oferowanych przez szkołę. (rodzice)

Jeśli uczęszczasz, to na jakie? Klasy - (IV - VI) (uczniowie)

Jeśli uczęszczasz, to na jakie? Klasy - (II - III) (uczniowie)

Jeśli uczęszcza, to na jakie? (rodzice)

Skąd wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole? (uczniowie)

W jaki sposób pozyskała Pani/Pan uczniów na zajęcia dodatkowe? (nauczyciele)

Dlaczego uczestniczysz w zajęciach pozalekcyjnych? (uczniowie) Inne: bo są obowiązkowe - 1, żeby poprawić sprawdzian - 4, lubi przedmiot - 2

Dlaczego Pani/Pana zdaniem uczniowie uczęszczają w zajęciach pozalekcyjnych? (nauczyciele)

Dlaczego Państwa dziecko uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych? (rodzice)

Czy lubisz chodzić na te zajęcia? (uczniowie)

Lubię chodzić za zajęcia pozalekcyjne, ponieważ: (uczniowie)

Co chciałbyś/chciałabyś zmienić jeśli chodzi o zajęcia pozalekcyjne? (uczniowie)

Czy zajęcia, w których uczestniczysz rozwijają Twoje zainteresowania/uzdolnienia lub pozwalają Ci przezwyciężyć trudności w nauce? (uczniowie)

Czy zajęcia, w których uczestniczy dziecko rozwija jego zainteresowania/uzdolnienia lub pozwalają przezwyciężać trudności w nauce (rodzice)

Czy uważasz, że oprócz zajęć proponowanych przez szkołę powinny być organizowane inne zajęcia? (uczniowie) Inne – klasy IV-VI Sztuki walki – 1, teatralne – 2, niemiecki – 3, spotkania klasowe -1, basen – 1, czytelnicze – 1 Inne – klasy II – III Piłka nożna – 5, plastyczne – 7, muzyczne – 3, piłki ręcznej – 1, piłkarzyki – 2, w-f -1

Czy uważacie Państwo, że w szkole powinny być organizowane jeszcze inne zajęcia pozalekcyjne? (rodzice)

Czy Państwo przyjmują propozycję różnych form zajęć pozalekcyjnych ze strony uczniów? (nauczyciele)

Jeśli nie uczęszczasz na zajęcia dodatkowe, to dlaczego? (uczniowie)

Jeśli Państwa dziecko nie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych, to dlaczego? (rodzice) Inne: nie uczestniczy bo nie mam wiedzy o takich zajęciach, dziecko uczęszcza na zajęcia do szkoły muzycznej, dziecko chodzi na zajęcia sportowe natomiast na kółka nie.

Jakie prowadzi Pani/Pan zajęcia dodatkowe? (nauczyciele) Inne: LOP, PCK

Jaki był poziom frekwencji na zajęciach dodatkowych w I semestrze? (nauczyciele)

1. Informacja o organizowanych przez szkołę zajęciach pozalekcyjnych dotarła do 93 % ankietowanych uczniów i 86 % ankietowanych rodziców. 2. Uczniowie wiedzą w 89 % kto i kiedy je prowadzi % ankietowanych uczniów deklaruje udział w zajęciach pozalekcyjnych. 79 % ankietowanych rodziców stwierdziło, że ich dziecko uczęszcza na zajęcia dodatkowe, 20 % ankietowanych rodziców odpowiedziało, że ich dziecko nie uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych. 4. Uczniowie klas IV – VI uczęszczają głównie na zajęcia dodatkowe z języka polskiego (27%), j. angielskiego (22%), matematyki (18%) i przyrody (11%). Natomiast dzieci klas II – III najliczniej biorą udział w zajęciach wyrównawczych(22%). Dużą popularnością cieszą się zajęcia plastyczne (19%), LOP (14%), tańce (11%), zuchy (8%) i wyjazdy na basen (8%). Ankietowani rodzice również potwierdzili liczne uczestnictwo dzieci w zajęciach dodatkowych. Według wiedzy rodziców dzieci licznie uczęszczają w zajęciach kółka plastycznego, zajęciach wyrównawczych, w zajęciach kółka przyrodniczego (w tym LOP i PCK), w zajęciach z j. polskiego, sportowych i matematycznych.

Na pytanie „Skąd wiesz, jakie zajęcia pozalekcyjne są organizowane w szkole” ankietowani uczniowie (89%) odpowiedzieli, że tę informację uzyskali od nauczycieli. Potwierdzili to sami ankietowani nauczyciele, którzy o prowadzonych zajęciach pozalekcyjnych informowali rodziców na zebraniach (35%), natomiast uczniowie o dodatkowych zajęciach byli informowani na lekcjach (59%). Ankietowani uczniowie, rodzice i nauczyciele wskazali, że głównym powodem uczestnictwa uczniów w zajęciach jest chęć rozwijania swoich zdolności i zainteresowań (uczniowie 16%, rodzice 27%, nauczyciele 21%). Zdaniem badanych, uczniowie uczęszczają na te zajęcia, aby poszerzyć wiedzę i umiejętności oraz uzyskać lepszą ocenę z przedmiotu (uczniowie 16%). Tylko 2% uczniów udzieliło odpowiedzi, że chodzi na zajęcia pozalekcyjne, ponieważ tak każą im rodzice. Ankietowani uczniowie w 62% odpowiedzieli, że lubią chodzić na zajęcia dodatkowe, czasami (25%). Tylko 3% ankietowanych uczniów odpowiedziało, że nie lubi uczęszczać na tego typu zajęcia.

Uczniowie lubią chodzić na zajęcia dodatkowe, bo na tych zajęciach więcej się uczą (38%), są ciekawe (27%), lubią nauczyciela i przedmiot (14%), chcą doskonalić swoje umiejętności (8%), chcą spędzić czas z kolegami (6%). Ankietowani uczniowie (83%) nie chcą nic zmieniać, jeżeli chodzi o zajęcia pozalekcyjne. Zajęcia dodatkowe, zdaniem ankietowanych uczniów, rozwijają ich zainteresowania/uzdolnienia lub pozwalają przezwyciężyć trudności w nauce (66%), tylko częściowo rozwijają (27%). Na to samo pytanie twierdzącej odpowiedzi udzieliło 46% rodziców, 21% odpowiedziało, że tylko częściowo. 64% ankietowanych uczniów uważa, że nie ma potrzeby organizowania innych zajęć. Natomiast 29% twierdzi, że powinny pojawić się zajęcia innego rodzaju. Rodzice uznali w 46%, że oferta szkoły jest dobra, a 33% rodziców uznało, że należy poszerzyć ofertę. 70% nauczycieli uwzględnia wprowadzenie różnych form zajęć pozalekcyjnych proponowanych przez uczniów.

Wywiad z wybranymi nauczycielami na temat prowadzonych przez nich zajęć pozalekcyjnych Czy uczniowie chętnie korzystają z zajęć pozalekcyjnych. W klasach I – III dużym powodzeniem cieszą się zajęcia plastyczne, tańce i zajęcia sportowe, a zwłaszcza wyjazdy na basen. W klasach IV – VI uczniowie chętnie uczestniczą w zajęciach przygotowujących do egzaminów. Mniej chętnie korzystają z udziału w kołach zainteresowań. Jakie metody aktywizujące stosujecie państwo na zajęciach? Nauczyciele odpowiedzieli, że są to bardzo różne metody, w zależności od rodzaju zajęć: zabawy, gry dydaktyczne, burza mózgów, odgrywanie ról, praca w grupach, praca w parach, indywidualna praca z uczniem, metody dramowe. Czy zajęcia dodatkowe wspomagają proces dydaktyczny? Nauczyciele odpowiedzieli, że zdecydowanie tak, ponieważ uzupełniają i utrwalają wiedzę, przygotowują zdolne dzieci do konkursów, rozwijają zdolności i umiejętności w danej dziedzinie, np.: artystycznej, sportowej, wspomagają uczniów słabych w przezwyciężaniu trudności w nauce.

Jakie efekty uzyskane dzięki zajęciom pozalekcyjnym możecie Państwo wymienić? Udział w konkursach, prezentacja prac, np.: plastycznych w szkole i poza nią, nabycie różnych umiejętności i rozwijanie zainteresowań, podniesienie sprawności językowej, dobre wyniki z egzaminów, zwiększona aktywność podczas przedstawień szkolnych i pozaszkolnych, rozwijanie empatii, uczenie się odpowiedzialności i współpracy. Jakie problemy napotykają Państwo prowadząc zajęcia dodatkowe? Nauczyciele zauważają, że większa liczba dodatkowych zajęć pozalekcyjnych jest możliwa wyłącznie w godzinach popołudniowych. Większość uczniów na lekcjach i zajęciach dodatkowych przebywa w szkole sporą część dnia.

Wywiad z wicedyrektorem szkoły panią Edytą Bebek na temat prowadzonych przez nauczycieli zajęć pozalekcyjnych Czy zajęcia dodatkowe są dostępne dla wszystkich uczniów? Tak, nauczyciele prowadzący zajęcia tak je zaplanowali, aby każdy uczeń miał możliwość uczestniczenia w zajęciach. Czy zajęcia dodatkowe organizowane w szkole odbywają się systematycznie? Każdy nauczyciel ma naniesione w planie lekcji zajęcia dodatkowe, które prowadzi w ramach KN. Harmonogram tych zajęć jest zamieszczony na stronie internetowej i na tablicy ogłoszeń w szkole. Jakiego typu zajęcia dodatkowe są prowadzone w szkole? Są to zajęcia z uczniem mającym trudności w nauce oraz zajęcia rozwijające uzdolnienia, przygotowujące do konkursów. Uczeń, który jest dłużej nieobecny w szkole ma możliwość uzupełnienia braków. Dodatkowo uczniowie na zajęciach pozalekcyjnych przygotowują się do prac klasowych, a uczniowie klas szóstych – do sprawdzianu szóstoklasisty. Dla uczniów klas I – III nauczyciele prowadzą zajęcia przed albo bezpośrednio po lekcjach. Oprócz tych, prowadzonych w ramach KN nauczyciele prowadzą inne zajęcia: plastyczne, taneczne, zuchy, LOP, PCK, wyjazdy na basen, fotograficzne. Jak ocenia Pani efektywność zajęć dodatkowych organizowanych w szkole? Efektywność w dużej mierze zależy od zaangażowania osoby prowadzącej i czasu zajęć obowiązkowych.

WNIOSKI Kontynuacja zajęć pozalekcyjnych. Uwzględnienie propozycji uczniów i rodziców w zakresie rodzaju prowadzonych zajęć pozalekcyjnych. Zachęcanie uczniów nie biorących udziału w zajęciach dodatkowych do większej aktywności. Konieczność zadbania o lepsze dopasowanie godzin i pory zajęć do potrzeb i możliwości uczniów.