Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Advertisements

Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Przedmiotowy System Oceniania)
Ocenianie i jego wpływ na efekty kształcenia
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Zanim wybierzesz program nauczania
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Praca metodą projektu edukacyjnego
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2009/2010 Maków GIMNAZJUM ŚWIĘTEGO WOJCIECHA W MAKOWIE Hanna Głuszek Krystyna Strzemińska.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2010/2011 Gimnazjum Publiczne nr 2 w Solcu Kujawskim Nauka w szkołach powinna być prowadzona w taki sposób , aby uczniowie.
praktyczne, prowadzone z zachowaniem obiektywizmu i etycznego podejścia, okresowe badanie oceniające postęp na drodze do osiągania ustalonych rezultatów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Szkoła Podstawowa im. Józefa hr. Skarbka w Woli Skarbkowej www. spwolaskarbkowa.osieciny.pl tel. (0-54)
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE. Egzamin potwierdzający kwalifikacje zawodowe jest egzaminem zewnętrznym co oznacza, że: jest przeprowadzony.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EGZAMIN MATURALNY ’2016 Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7.IX r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Szkoła2009/ / / / / /2015 LO Urle 154 / 5164 / 6182 / 7184 / 7178/ / 7 ZSO Radzymin 391 / /14357 /
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Praca metodą projektu edukacyjnego
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Gimnazjum nr 1 im. Stanisława Wyspiańskiego
Zapis prezentacji:

Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki , Priorytet IX, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

27 czerwca 2016 Uczę matematyki z sukcesem Opracowanie: Dariusz Borowski

27 czerwca 2016 Moduł I Ocenianie wewnątrzszkolne a ocenianie zewnętrzne

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Temat 3. Relacje między ocenianiem wewnątrzszkolnym a ocenianiem zewnętrznym.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Nie wystarczy wziąć pod uwagę sam wynik sprawdzianu lub egzaminu, aby uzyskać trafną i rzetelną informację o efektach kształcenia. Tylko zestawienie ocen pochodzących z systemów oceniania zewnętrznego i wewnętrznego może dać w miarę pełny obraz osiągnięć ucznia. Temat 3 - Relacje między ocenianiem wewnątrzszkolnym a ocenianiem zewnętrznym.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Oba źródła ocen wpływają na siebie wzajemnie, uzupełniają się, a jednocześnie pozostają pod wieloma względami niezależnymi. Temat 3 - Relacje między ocenianiem wewnątrzszkolnym a ocenianiem zewnętrznym.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne W procesie kształcenia ucznia należy dbać o rozwój umiejętności, które znalazły swoje miejsce w standardach wymagań egzaminacyjnych, jak i innych — wpisanych w programy nauczania i równie ważnych dla wszechstronnego rozwoju ucznia. Temat 3 - Relacje między ocenianiem wewnątrzszkolnym a ocenianiem zewnętrznym.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 1 ZADANIA WSO Określanie wymagań edukacyjnych i zasad oceniania uwzględniających uwarunkowania danej szkoły. Motywowanie uczniów do nauki. Systematyczne kontrolowanie i weryfikowanie procesu nauczania – uczenia się. Systematyczne diagnozowanie osiągnięć uczniów w pełnym zakresie treści objętych procesem nauczania – uczenia się. Przeprowadzanie śródrocznej i rocznej klasyfikacji uczniów. Wydawanie uczniom świadectw.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Pomoc 1 ZADANIA SOZ Określenie jednolitych wymagań egzaminacyjnych dla uczniów kończących kolejne etapy kształcenia. Motywowanie uczniów do nauki, a nauczycieli do określonego podejścia do nauczania. Organizowanie i przeprowadzenie sprawdzianów i egzaminów i ich rzetelna ocena. Analizowanie wyników i opracowywanie sprawozdań o osiągnięciach uczniów kończących dany etap kształcenia. Dostarczanie uczniom zaświadczeń, świadectw i dyplomów z wynikami sprawdzianów i egzaminów.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Zadanie 6 Zastanówcie się, w jaki sposób oba systemy oceniania realizują swoje zadania. W otrzymaną tabelę wpiszcie przykłady środków stosowanych przez systemy do realizacji swoich zadań.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Cechy oceniania wewnątrzszkolnego subiektywne specyficzne różnorodne (np. metody, sposoby, obszary) motywujące trafne lokalne jednolite w danej szkole

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Czynniki wpływające na WSO program wychowawczy szkoły szkolny zestaw programów nauczania zasoby szkoły kwalifikacje nauczycieli wiedza o kompetencjach i możliwościach uczniów znajomość środowiska ucznia system oceniania zewnętrznego zaplanowana ewaluacja WSO rynek wydawniczy

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Cechy oceniania zewnętrznego powszechne (sprawdzian i egzamin gimnazjalny) obiektywne porównywalne (wyniki) rzetelne trafne jednorodne (metody, sposoby) motywujące

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Czynniki wpływające na SOZ podstawa programowa standardy wymagań egzaminacyjnych przygotowanie konstruktorów zadań przygotowanie egzaminatorów organizacja i warunki przeprowadzania egzaminów system finansowania oświaty zaplanowana ewaluacja zewnętrznego systemu oceniania

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Dyskusja Czynniki determinujące systemy oceniania Wskażcie różnice między systemami oceniania (WSO a SOZ)

27 czerwca 2016 Różnice między WSO i SOZ WSOSOZ 1. Wymagania określa nauczyciel (zespół nauczycieli) 1. Wymagania określa MEN.

27 czerwca 2016 Różnice między WSO i SOZ WSOSOZ 2. Wymagania dotyczą opanowania treści kształcenia przewidzianych w programie nauczania na dany rok szkolny 2. Wymagania dotyczą standardów określonych dla kolejnych etapów kształcenia (SP, G, LO)

27 czerwca 2016 Różnice między WSO i SOZ WSOSOZ 3. Nastawiony na proces (rozwój ucznia) i efekt kształcenia. 3. Nastawiony wyłącznie ma efekt kształcenia. Nie wnika w głąb procesu.

27 czerwca 2016 Różnice między WSO i SOZ WSOSOZ 4. Nastawiony na stosowanie wszelkich metod i form oceniania uznanych przez nauki pedagogiczne. 4. Nastawiony na stosowanie jednolitych metod i form oceniania osiągnięć (pomiar dydaktyczny).

27 czerwca 2016 Różnice między WSO i SOZ WSOSOZ 5. Poprzez dostosowanie warunków, w jakich funkcjonuje szkoła, subiektywny. Porównywalność wyników możliwa tylko w obrębie szkoły 5. Niezależny od warunków funkcjonowania szkoły – zobiektywizowany. Porównywalność wyników możliwa od poziomu szkoły po poziom ogólnokrajowy.

27 czerwca 2016 Różnice między WSO i SOZ WSOSOZ 6. Służy diagnozie efektywności kształcenia wyłącznie na poziomie szkolnym 6. Służy diagnozie efektywności kształcenia od poziomu szkoły (wspierająco) po poziom ogólnokrajowy.

27 czerwca 2016 Definicja relacji Relacja – związek między dwoma (lub więcej) pojęciami np. nadrzędność, zgodność, przeciwieństwo. Na podstawie W. Okoń, Słownik pedagogiczny, PWN

27 czerwca 2016 Rodzaje relacji, które mogą występować między ocenianiem wewnątrzszkolnym a zewnętrznym NIEZALEŻNOŚĆ ZGODNOŚĆ WPŁYW PODPORZĄDKOWANIE DOMINACJA UZUPEŁNIANIE

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Dyskusja Czynniki determinujące systemy oceniania W jakich sytuacjach niezależność, wpływ, podporządkowanie, dominacja czy uzupełnianie są relacjami korzystnymi, a w jakich niekorzystnymi?

27 czerwca 2016 Relacje między SOZ i WSO SOZ →WSO Niezależność – relacja korzystna (częściowa) SOZ niezależnie od WSO określa specyficzny zakres ocenianych treści oraz stosuje różnorodne metody i formy oceniania

27 czerwca 2016 Relacje między SOZ i WSO SOZ →WSO Wpływ – relacja korzystna (częściowa) WSO uwzględnia zakres treści przewidzianych standardami wymagań egzaminacyjnych oraz wprowadza metody i formy oceniania przyjęte przez SOZ

27 czerwca 2016 Relacje między SOZ i WSO SOZ →WSO Podporządkowanie – relacja niekorzystna (częściowa) WSO silnie akcentuje zakres treści przewidzianych standardami wymagań egzaminacyjnych oraz wprowadza głównie metody i formy oceniania przyjęte przez SOZ

27 czerwca 2016 Relacje między SOZ i WSO SOZ →WSO Dominacja – relacja szkodliwa (niemal całkowita) WSO przyjmuje do oceny przede wszystkim zakres treści przewidzianych standardami wymagań egzaminacyjnych oraz stosuje niemal wyłącznie metody i formy oceniania przyjęte przez SOZ

27 czerwca 2016 Relacje między SOZ i WSO SOZ →WSO Uzupełnianie – relacja korzystna (częściowa) WSO uzupełnia diagnozę osiągnięć ucznia informacjami z SOZ. WSO traktuje informacje o osiągnięciach z SOZ jako element autoewaluacji.

27 czerwca 2016 Relacje między WSO i SOZ WSO →SOZ Zgodność – relacja korzystna (częściowa, pośrednia) Wszystkie treści zawarte w standardach są również w WSO, gdyż programy nauczania i standardy zostały wywiedzione z tej samej podstawy programowej.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Zadanie 7 Proszę odpowiedzieć na pytania dotyczące WSO i SOZ, zapisując odpowiedzi na różnych kartkach.

27 czerwca 2016 Moduł I - Ocenianie wewnątrzszkolne, a ocenianie zewnętrzne Zadanie 8 Proszę ustosunkować się do usłyszanej odpowiedzi, poprzez próbę określenia m.in. wpływu oceniania zewnętrznego na to, co dzieje się w opisywanych szkołach.

27 czerwca 2016 Ocenianie wewnątrzszkolne a zewnętrzne

BIURO PROJEKTU Zachodniopomorskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli ul. Gen. J. Sowińskiego 68, p Szczecin tel.: 091/