UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kongres TETRA Experience 2006 Warszawa
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Plan gospodarowania wodami – harmonogram i planowane prace
Najważniejsze problemy przy implementacji znowelizowanego pakietu dyrektyw łączności elektronicznej kwiecień 2010 r.
w OCENIE BANKÓW SPÓŁDZIELCZYCH SGB
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu i samorządu
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
Informacja nt. krajowego i regionalnych Forów Terytorialnych jako narzędzi kształtowania polityki regionalnej w myśl Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego.
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ Władysław Ortyl Sekretarz Stanu Warszawa, 12 lipca 2007 r.
System ewaluacji NPR i NSRO
Krajowy System Informatyczny (KSI) – rola KSI w kontekście działań kontrolnych i procesu informowania o nieprawidłowościach,
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
Struktura Austriackiego Urzędu Regulacji Radiofonii i Telewizji
Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów oraz radiofonii i telewizji Modele norweskich organów odpowiedzialnych za regulację mediów.
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
Energetyka słoneczna w Polsce i w Niemczech, r. Warszawa
O PERATOR INFRASTRUKTURALNY I JEGO ROLA W ZARZĄDZANIU SIECIAMI SAMORZĄDOWYMI I ROZWOJU USŁUG E - URZĘDU Rafał Rodziewicz Wiceprezes I NFRATEL OPERATOR.
Bezprzewodowy szerokopasmowy dostep do internetu w pasmie 3,6-3,8 GHz (WiMAX)
1 Regionalny Program Operacyjny Województwa Podlaskiego na lata projekt Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej.
Przyszłość technik satelitarnych w Polsce
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Rozwój Infrastruktury Telekomunikacyjnej pod kątem ISP
1 Prawo energetyczne Założenia zmian do systemu kwalifikacji osób oraz ich spójność z przepisami UE i systemami kwalifikacji w krajach UE Ministerstwo.
Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji Stosowanie w praktyce art. 139 PT Materiał do dyskusji Warszawa, dnia 13 marca.
Ostrów Wielkopolski, listopad 2011 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kierunki działań sektora.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Niemieckie doświadczenia w upowszechnianiu dostępu do szerokopasmowego.
STRATEGIA DIGITALIZACJI MINISTERSTWA KULTURY I DZIEDZICTWA NARODOWEGO
Bluetooth Pojęcie Historia Nazwa Logo Zasada działania Podsumowanie
PRZYSZŁOŚĆ ZAKRESU CZĘSTOTLIWOŚCI 470 – 790 MHz
Możliwości przyszłego wykorzystania
Robert Kroplewski Dyrektor Biura Prawnego TVP, radca prawny
Raport PIIT Warunki rozwoju rynku teleinformatycznego w Polsce w latach Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji Warszawa, 28 lipca 2005 roku.
Podstawowe elementy Strategii Rozwoju Obszaru Społeczno-Gospodarczego
AKTUALNA PROBLEMATYKA GIS W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Satelitarny System Lokalizacji
PROJEKT „SIEĆ SZEROKOPASMOWA POLSKI WSCHODNIEJ”
Dostęp bezprzewodowy Pom potom….
Warunki wstępne (ex ante) dla RPO WKP Toruń, 18 sierpnia 2015 r.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej URZĄD PRACY System Informacyjny Publicznych Służb Zatrudnienia – podsumowanie wykonanych prac oraz określenie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek – CRZL, kierownik projektu 1.12 Dr inż. Jan Gąsienica-Samek Kierownik projektu 1.12 Centrum.
Centralna Komisja Egzaminacyjna
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Szerokopasmowa Polska 2020 JUSTYNA ROMANOWSKA WARSZAWA 28 STYCZNIA 2016 R.
Rozwój społeczeństwa informacyjnego – współpraca rządu, samorządu i biznesu Witold Drożdż Podsekretarz Stanu MSWiA Przewodniczący Międzyresortowego Zespołu.
DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ
Rozbudowa i rozszerzenie możliwości pomiarowych i informacyjnych Ogólnopolskiego Systemu MONitoringu Widma Radiowego pracującego w sieci Urzędu Komunikacji.
Spotkanie zespołu eksperckiego Konwentu Marszałków RP ds. polityki przestrzennej, Kielce, Odbudowa służb planowania przestrzennego na wszystkich.
Białystok, r. Program Operacyjny Polska Cyfrowa założenia wsparcia rozwoju szybkich sieci szerokopasmowych.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GOSPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Zamierzenia.
Debata na temat krajowej strategii gospodarki częstotliwościowej Stanowisko PTC Krzysztof Dryzner Waldemar Koszałkowski Departament ds. Regulacji PTC Warszawa,
PROBLEMATYKA INFRASTRUKTUR INFORMACJI PRZESTRZENNEJ W POLSCE JERZY GAŹDZICKI POLSKIE TOWARZYSTWO INFORMACJI PRZESTRZENNEJ.
UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Polityka.
Projekt STARGARDZKI INTERNET SZEROKOPASMOWY planowany do realizacji ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na.
II Konwent Marszałków Województw RP - MAŁOPOLSKA
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Procesy decyzyjne i instytucje UE
Cyber Security Management
Warunki wstępne (ex ante) stan
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Koncepcja funkcjonowania klastrów energii
Zapis prezentacji:

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. DEBATA NA TEMAT KRAJOWEJ STRATEGII GODPODARKI CZĘSTOTLIWOŚCIOWEJ Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy)

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 2 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Kluczowe elementy regulacji w dziedzinie częstotliwości radiowych (1) Plan wykorzystania częstotliwości zawartość planu wykorzystania częstotliwości procedura przygotowywania planu wykorzystania częstotliwości Przydzielanie częstotliwości regulacje administracyjne dotyczące przydzielania częstotliwości elastyczność w przydzielaniu częstotliwości zastosowania radiowe dla celów bezpieczeństwa

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 3 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Kluczowe elementy regulacji w dziedzinie częstotliwości radiowych (2) Postęp technologiczny konwergewncja i ucyfrowienie służb radiowych neutralność technologiczna w przydzielaniu częstotliwości nowe rodzaje modulacji, rodzaje transmisji oraz metody dostępu Software Defined Radio (SDR)

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 4 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Kluczowe elementy regulacji w dziedzinie częstotliwości radiowych (3) Wpływ nowych ram regulacyjnych UE oraz Decyzji KE o widmie radiowym utrzymanie zasady subsydiarności praca w gremiach międzynarodowych podstawy prawne dla prac w gremiach międzynarodowych utrzymanie obowiązującej procedury przydzielania częstotliwości działania w kierunku refarmingu

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 5 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (1) Służby satelitarne stworzenie podstaw prawnych dla krajowej procedury notyfikacji międzynarodowej systemów satelitarnych ustalenie zasady, że w uzasadnionych przypadkach wykorzystywanie częstotliwości przez zagraniczne systemy satelitarne wymaga uzyskania w Niemczech przydziału częstotliwości, szczególnie gdy system ten pokrywa swoim zasięgiem terytorium Niemiec przeniesienie kompetencji w zakresie rejestrowania niemieckich systemów satelitarnych do Bundesnetzagentur (dawne RegTP)

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 6 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (2) Cyfryzacja służby radiodyfuzyjnej Niemieckie podejście planistyczne oraz propozycje zostaną zaprezentowane podczas przygotowań przedkonferencyjnych. Preferowane jest podejście związane z planowaniem obszarów rezerwacji w celu zapewnienia najwyższego możliwego stopnia elastyczności przy realizacji sieci zgodnie z wymaganiami. Zasada planowania obszarów rezerwacji została wcześniej uzgodniona z większością krajów sąsiednich aby już teraz osiągnąć odpowiedni poziom bezpieczeństwa w planowaniu.

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 7 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (3) Identyfikacja i ochrona zakresów rozszerzonych dla systemów UMTS/IMT-2000 zakresy częstotliwości dla UMTS/IMT-2000i dalszy rozwój tych systemów wyłącznie w zakresach zidentyfikowanych przez WRC (harmonizacja ogólnoświatowa) priorytet dla zastosowań naziemnych w zakresie częstotliwości MHz możliwości wykorzystywania częstotliwości w zakresie MHz i dalszy rozwój nie będą ograniczane przez satelitarne systemy rozsiewcze niezbędne jest porozumienie międzynarodowe dotyczące dwóch bloków TDD przewidzianych dla Self Provided Applications

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 8 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (4) Warunki wykorzystywania częstotliwości dla GALILEO udostępnienie zasobów częstotliwości dla GALILEO równy status GPS, GLONASS i GALILEO stała ochrona istniejących systemów radiowych

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 9 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (5) Implementacja systemów wykorzystujących urządzenia bliskiego zasięgu (SRD) oraz systemów ultraszerokopasmowych (UWB) udostępnianie nowych zakresów częstotliwości dla urządzeń bliskiego zasięgu wdrażanie istniejących regulacji krajowych na szczeblu międzynarodowym udostępnienie pasm 24 GHz i 79 GHz dla ultraszerokopasmowych samochodowych radarów bliskiego zasięgu

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 10 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (6) Systemy trankingowe oraz systemy PMR zasada neutralności technologicznej w przydzielaniu częstotliwości wspólne zakresy częstotliwości dla publicznych i niepublicznych systemów trankingowych wdrożenie kilku różnych systemów w tych samych zakresach częstotliwości elastyczne granice zakresów częstotliwości w zależności od sytuacji rynkowej nowa procedura koordynacji międzyoperatorskiej i koordynacji międzynarodowej zakresy częstotliwości dla przyszłościowych systemów trankingowych zastosowania simpleksowe w przyszłości głównie w zakresie 440 – 450 MHz

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 11 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (7) Rozwój systemów w służbie stałej udostępnienie bloków częstotliwości w paśmie 28 GHz oraz przygotowania do udostępnienia bloków w zakresie 31,8 – 33,4 GHz dla operatorów UMTS na cele sieci transportowej opracowanie zasad przydziału częstotliwości w zakresie 40,5 – 43,5 GHz dla zastosowań MWS udostępnienie pasm 52, 55 i 58 GHz dla krótkich łączy radiowych o dużej przepustowości

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 12 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (8) Systemy radiowe dla potrzeb bezpieczeństwa wewnętrznego i zewnętrznego stała współpraca z użytkownikami wojskowymi w celu wolnego od zakłóceń, efektywnego i zbalansowanego wykorzystywania widma identyfikacja zakresów częstotliwości do zharmonizowanego wykorzystywania przez szerokopasmowe systemy bezpieczeństwa publicznego identyfikacja zakresów częstotliwości dla krótkoterminowych działań ratunkowych

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 13 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (9) Refarming (1) Zmiana sposobu wykorzystywania zakresów 450 – 455,74/460 – 465,74 MHz: licencja dla T-Mobile na wykorzystywanie analogowej sieci komórkowej wygasła r. zakres został zarezerwowany dla cyfrowych systemów szerokopasmowych (<=200 kHz oraz 1,25 MHz) uruchomiona została publiczna konsultacja dotycząca określenia sposobu przydzielenia częstotliwości dla tych systemów

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 14 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (10) Refarming (2) Zmiana sposobu wykorzystywania „dawnych” częstotliwości dla TFTS: system nie został nigdy uruchomiony jedyny licencjobiorca zwrócił w 1998 na wniosek RegTP licencję na TFTS pełne poparcie dla Decyzji ECC wycofującej przeznaczenie zakresów 1670 – 1675 MHz oraz 1800 – 1805 MHz dla TFTS poparcie dla utrzymania tych zakresów zharmonizowanymi w skali europejskiej

UKE URZĄD KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJDEBATA O CZĘSTOTLIWOŚCIACH, 4 lipca 2006 r. 15 Strategia krajowej gospodarki częstotliwościowej (Niemcy) Wybrane działania strategiczne (11) Refarming (3) Zmiana sposobu wykorzystywania „dawnych” częstotliwości dla ERMES: trzej licencjobiorcy na wniosek RegTP zwrócili przyznane im licencje na ERMES poparcie dla utrzymania tych zakresów zharmonizowanymi w skali europejskiej przeprowadzenie konsultacji dotyczących przyszłego zagospodarowania zakresu 169,4 – 169,8 i przekazanie ich wyników do CEPT