Praca nad projektem „Opowiem Ci o wolnej Polsce” „Bo wolność jest w nas...” Ludzie ostrowskiej Solidarności z lat 1980-1989 Uczestnicy: -Agata Rusak -Dominika.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Advertisements

Zrealizowane działania w ramach OTK sprawozdanie 2010
Przemyska Gildia Fantastyki. Cele organizacji: - Popularyzacja tematyki Fantasy wśród mieszkańców miasta Przemyśl i jego okolic - Stworzenie możliwości.
Młodzieżowa Akcja Obywatelska „20 lat wspólnie” w gimnazjum nr 3 im
Z ŻYCIA NASZEJ KLASY.
Realizacja praktyk pedagogicznych. Zadanie obejmuje: 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych w przedszkolu i 30 godzin dydaktycznych zajęć edukacyjnych.
Autor: Adrianna Dzikielewska
Zjazd Programowy ZHP 1–3 czerwca 2007 r.. Zjazd Programowy ZHP W dniach 1-3 czerwca 2007 r. w Nadwarciańskim Grodzie w Załęczu Wielkim odbędzie się Zjazd.
Projekt został zrealizowany przy wsparciu udzielonym przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię ze środków Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego,
Jak przygotować prezentację w programie Power Point
Jak z wykorzystaniem literatury prowadzić ciekawe zajęcia z uczniami realizujące zadania wychowawcze szkoły Bożena Prażmo, maj 2011 r.
Warsztaty w gimnazjum były prowadzone przez osoby z Centrum Myśli Jana Pawła II. W grupach rozważaliśmy nad najważniejszymi wydarzeniami z historii.
FESTIWAL NAUKI SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 NASZA SZKOŁA PRZYSTĄPIŁA DO PROJEKTU SZKOŁY Z KLASĄ 2.0. W PROJEKCIE UCZESTNICZYLI UCZNIOWIE.
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
MŁODZI DO AKCJI Zespół Szkół Technicznych w Skwierzynie
1 Projekt Międzynarodowy Bank Pamięci o Demokracji.
Wolontariat na rzecz aktywności obywatelskiej.
Fotografia naszym życiem
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 43
Sejm Dzieci i Młodzieży
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Lekcja przeprowadzona w klasie 3A (humanistycznej) dnia 28 lutego 2014 r. według scenariusza CAO.
Angielski na 5! Jak dobrze znamy j. angielski w Chocianowie?
Debata pt.,,Współpraca w naszej szkole odbyła się dnia 24. lutego 2014 r. Uczestniczyło w niej 11 rodziców.
Sprawozdanie z realizacji projektu Solidarna Szkoła
Olimpiada o Wielkich Polakach
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
Gimnazjum im. Stanisława Staszica. .  Chciałyśmy sie dowiedzieć co inni myślą na temat wolontariatu dlatego ostatnio przeprowadziłyśmy lekcje w naszej.
Nie tylko wybory- -Jak młodzi mogą wpływać na władze i aktywnie uczestniczyć w wyborach? Aktywność i współpraca młodzieży w społeczności lokalnej miasta.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Nie tylko wybory. Jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji? Dominika Janic Nicola Kokot Nie tylko wybory. Jak młodzi.
Civic Voices jest programem, którego jednym z głównych celów jest poznanie współczesnej historii poprzez fakty, życiorysy, wspomnienia działaczy z całego.
Szybkość reakcji człowieka
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
„Wspomnienia z 1989r.”.
Często słyszymy słowa: Polska, Ojczyzna, Polacy. Na codzień nie myślimy jednak o tym, co to jest wspólne dobro, poczucie tożsamości, nasza kultura. A.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
Dni Informacji na Warmii i Mazurach - Olecko Dnia 22 października 2014r. w ramach Dni Informacyjnych na Warmii i Mazurach pod nazwą „Nowe formy wsparcia.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Po debacie …. Czego dowiedziałeś się dzięki debacie?  Jak ważne jest uczestnictwo w wyborach  Jeśli większość z nas by głosowała mogłoby to znacznie.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
dla każdego- przyłącz się, kolego!
„Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji?”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Dawid Pela Tomek Komaiszko Grzegorz Górz Agata Dryjaopiekun grupy – Wioletta Szuszkiewicz Patryk Naruszewicz.
Organizator: Jolanta Szczepan – nauczyciel historii.
{ DEBATA wprowadzenie XX Sejm Dzieci i Młodzieży.
PROJEKT EDUKACYJNY „Co można zrobić i w jaki sposób zachęcić uczniów do czynnego uprawiania sportu?”
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
PROJEKT EDUKACYJNY Co zrobić i w jaki sposób zachęcić uczniów do czynnego uprawiania sportu.
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Program „wf z klasą” Przewrót na wf.. Wyniki ankiet przeprowadzonej w klasach 4 – 6. W ankiecie wzięło udział 50 uczniów.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
„Zdrowie, aktywność i integracja międzypokoleniowa”
„Koło Młodych Odkrywców”
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
Projekt „Uczeń Obywatel”. W Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie realizowano program „Uczeń Obywatel”
WYNIKI BADANIA PROBLEMÓW I POTRZEB MIESZKAŃCÓW BĘBŁA przeprowadzonego w ramach projektu „SAMORZĄD Z INICJATYWĄ” Bębło, 22 Maja 2012r. Małgorzata Głuszak.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE. I. Utworzenie Zespołu 2.0 Ewa Darwicz – dyrektor Urszula Cygan – koordynator Beata Adasik – nauczyciel Izabela Koczkodaj – nauczyciel.
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
„Mistrz małych i dużych liczb”
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Sprawozdanie z realizacji VII edycji Akademii Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

Praca nad projektem „Opowiem Ci o wolnej Polsce” „Bo wolność jest w nas...” Ludzie ostrowskiej Solidarności z lat Uczestnicy: -Agata Rusak -Dominika Nowak -Agnieszka Marcjaniak -Anita Urban -Dominika Duda -Rafał Brejnak -Alan Borowy -Przemysław Romanik -Adam Qarashouli Opiekun: Radosław Suchodolski

Projekt „Opowiem Ci o wolnej Polsce” polega na angażowaniu się młodzieży w poznawanie historii Polski. Nasze zainteresowanie historią sprawiło, że dołączyliśmy do projektu. W czasie pracy postawiono nam wiele zadań, które pozwoliły nam uzyskać informacje na temat walki o wolną Polskę. Na początku projektu zaplanowaliśmy działania, które pozwoliły nam przejść do dalszych części projektu. Uczęszczaliśmy na spotkania w szkole, na których nasz nauczyciel historii oraz opiekun pracy nad projektem, pan Radosław Suchodolski instruował nas o dalszych czynnościach i czuwał nad realizacją zadań.

Ustalanie planu działania

Spotkania z członkami NSZZ „Solidarność” z Ostrowi Mazowieckiej, działaczami związku w l W kolejnych etapach pracy nad projektem znajdowały się spotkania z działaczami Solidarności. Dzięki tym spotkaniom mogliśmy dowiedzieć się o historii od osób, które ją współtworzyły, działały w niej i były za to represjonowane przez ówczesne władze. Wstępem do prac okazały się spotkania w szkole z panami: Adamem Rukatem, Bogdanem Jemiołowskim, Henrykiem Stelmaszczyk oraz ks. Stanisławem Gadomskim. Dowiedzieliśmy się od nich wiele o działaniu Solidarności w l , jej aktywności, walce z reżimem komunistycznym i kosztach jakie ponoszono w tej nierównej walce.

Spotkanie z działaczami Solidarności

Ksiądz Stanisław Gadomski w barwnej opowieści o ludziach ostrowskiej Solidarności

Ustalanie pytań Ważną rzeczą, którą zrobiliśmy przed przeprowadzeniem wywiadu z panem Wiesławem Piórkowskim było stworzenie odpowiednich pytań. W ogniu burzliwej dyskusji wspólnie ukształtowaliśmy ich treść. Pozwoliło nam to przeanalizować obszary, które szczególnie nas zainteresowały. Pytania staraliśmy się formułować krótko i przejrzyście. Staraliśmy się także, by w ich ogniu świadek mógł wykazać się swoją wiedzą, ale i uwiarygodnić swój przekaz. Pomocne okazały się materiały źródłowe, które zaprezentowano w trakcie wywiadu.

Przygotowywanie pytań

Przeprowadzenie wywiadu Gdy byliśmy gotowi do przeprowadzenia wywiadu, zajęliśmy się sprawami technicznymi. Przygotowaliśmy oświetlenie oraz urządzenia rejestrujące obraz oraz dźwięk. Chcieliśmy, aby wszystko było dopięte na ostatni guzik, a wywiad był dobrze wykonany. Wtedy umówiliśmy się z Panem Wiesławem Piórkowskim. Był on działaczem Solidarności w latach na terenie Ostrowi Mazowieckiej.

Wywiad Wywiad odbył się bez żadnych problemów. Dotarliśmy do Pana Wiesława Piórkowskiego i ekspresowo rozstawiliśmy uprzednio przygotowany sprzęt. Pan Piórkowski przygotował dokumenty z czasów działalności Solidarności, co nas bardzo ucieszyło. Z zaangażowaniem odpowiadał na nasze wszystkie pytania z perspektywy osoby, która sama w tym uczestniczyła.

Wywiad ze świadkiem historii, panem Wiesławem Piórkowskim w jego domu

Wywiad ze świadkiem historii, panem Wiesławem Piórkowskim w jego domu

Dokumenty źródłowe z lat , udostępnione przez świadka

Przygotowanie projektu Gdy wywiad został przez nas przeprowadzony, zarejestrowany elektronicznie oraz w formie skryptu (autoryzowanego przez świadka historii) mogliśmy skupić się na prezentacji projektu. Materiał z wywiadu został opublikowany na portalu YouTube oraz dodany do projektu.