Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Związku Miast Polskich
20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Inauguracyjne spotkanie Grupy Wymiany Doświadczeń Transport Miejski
EU kontekst intermodalnych systemów transportowych
Strategia działania KZK GOP na lata
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Hubert Kotarski Uniwersytet Rzeszowski
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania transportem miejskim moderator: dr Michał Wolański Katedra Transportu Szkoły Głównej Handlowej Doskonalenie zarządzania.
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
Prywatyzacja usług publicznych.
Marketing w transporcie
Sektorowy Program Operacyjny: Transport na lata
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Czysty transport miejski
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Konferencja Konsultacyjna Umowy Partnerstwa
Doświadczenia Opola w budowie efektywnego i konkurencyjnego transportu miejskiego Miejski Zakład Komunikacyjny Spółka z o.o. w Opolu.
mgr Marcin Połom Uniwersytet Gdański, Instytut Geografii
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Marek Litwin, Warszawa r.
Transport i logistyka Studia I stopnia Katedra Transportu.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Wyniki badania rozpoznawalności nowego logo i hasła Łodzi listopada 2012r. Blanka Kokosińska.
Koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Warszawa,
Warszawa X Samorządowe Forum Kapitału i Finansów.
mgr Joanna Lewandowska Katedra Zarządzania Sieciami Logistycznymi
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Planowana koncepcja współpracy PPL z Województwem Lubuskim w ramach kontynuacji funkcjonowania Portu Lotniczego Zielona Góra-Babimost Zielona Góra,
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
PROGRAM OPERACYJNY Infrastruktura i Środowisko Zielona Góra, r.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
ZASADY PRZEPROWADZANIA DIAGNOZY Gdańsk, r. Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Gdańska Rada Oświatowa r.. „Wysoka jakość gdańskiej edukacji odpowiadająca na wyzwanie uczenia się przez całe życie” Misja programu Gdańszczanin.
Kluczbork, październik 2015 PUBLICZNY TRANSPORT ZBIOROWY Realizacja zadania przez Powiat kluczborski
SAMORZĄDNOŚĆ LOKALNA Wykład do wyboru II SSL, IV SSM, V SSM dr Marcin Wołek Konsultacje: wtorek, 14:45-15:30, pok. 215.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - mechanizm ZIT - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa.
Kryteria wyboru projektów w ramach poddziałania Efektywność energetyczna - wsparcie dotacyjne Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego.
Finansowanie projektów środowiskowych w perspektywie Kwiecień 2014.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
IV Konferencja Koleje Samorządowe Szanse i zagrożenia Łódź r ROLA WSPÓŁPRACY KOLEI SAMORZĄDOWYCH W ODPOWIEDZI NA ZAGROŻENIA PŁYNĄCE Z RYNKU.
Perspektywy funkcjonowania regionalnych przewozów kolejowych w Polsce dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański Zakopane,
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
Piotr Kulczycki Podstawowe zasady kalkulacji rekompensaty z tytułu świadczenia usług kolejowego publicznego transportu zbiorowego Łódź, 26 kwietnia 2017.
Panel: Transport komunalny
Łukasz Ziarko Zmiany w procedurze zlecania usług kolejowego transportu pasażerskiego w świetle nowelizacji rozporządzenia (WE) nr 1370/2007 Łódź, 26.
Strategia ZIT Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot do 2020 roku Komitet Monitorujący Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na.
dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
Pojęcie usługi publicznej a otwarty dostęp
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Starostwo Powiatowe w Świeciu ul. Gen
Zakopane 25 października 2018
„Rozwój miast a wyzwania środowiskowe” (odpady, smog, klimat)
Zapis prezentacji:

Kształtowanie jakości usług transportu kolejowego: w poszukiwaniu źródeł finansowania Dr Michał Wolański, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie Dr Marcin Wołek, Uniwersytet Gdański Gdańsk,

Dlaczego należy finansować rozwój publicznego transportu zbiorowego?

Hierarchia postulatów Model logitowyRegresjaDeklaracje pasażerów Komfort w pojazdach1110 Ceny226 Czas335 Częstotliwość442 Niezawodność568 Kierowcy654 Punktualność771 Jakość informacji899 Bezpieczeństwo(9)83

Postrzeganie jakości usługi kolejowej przez pasażerów jednostek ED74 (PKP PR) Źródło: Ewaluacja SPOT dla MRR

Postrzeganie jakości usługi kolejowej przez pasażerów jednostek EN57SPOT (PKP PR) Źródło: Ewaluacja SPOT dla MRR

Postrzeganie komfortu podróży w zależności od typu pojazdu – wnioski z badań rynku transportu miejskiego w Gdyni Badanie przeprowadzono wiosną 2012 r. w ramach projektu TROLLEY; Wywiad bezpośredni z pasażerami transportu miejskiego w Gdyni; próba 1106 respondentów (dobór nielosowy, uznaniowy, w zależności od płci, przedziału wiekowego i typu autobusu/trolejbusu z którego korzystał respondent); Wśród cech (możliwy wybór tylko jednej) najlepiej opisujących pojazd 1/5 wskazała na komfort. Źródło: projekt TROLLEY

Rodzaj pojazdu a ocena wygody w pojeździe Rodzaj trolejbusu a ocena wygody w pojeździe Rodzaj autobusu a ocena wygody w pojeździe

Wyniki badań percepcji autobusu i trolejbusu w Gdyni w 2010 roku Profil semantyczny autobusu i trolejbusu dla respondentów w wieku lat Profil semantyczny autobusu i trolejbusu dla respondentów w wieku lat Źródło: K. Hebel, M. Wołek, O. Wyszomirski: Percepcja transportu trolejbusowego w świetle wyników badań preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców. [W:] Problemy funkcjonowania europejskiego transportu i rynku transportowego w XXI wieku. „Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Gdańskiego. Ekonomika Transportu i Logistyka”. Wyd. UG, Gdańsk 2012 nr 44

Jak można finansować rozwój publicznego transportu zbiorowego?

Źródła finansowania Środki na transport kolejowy (PI 7); Środki na transport niskoemisyjny w miastach (PI 4). POIŚ; RPO ( w tym ZIT).

Wyzwania dla sektora samorządowego w związku z finansowaniem projektów transportowych Ustawa o finansach publicznych (indywidualizacja limitów zadłużenia); Sztywność budżetów samorządowych (oświata, służba zdrowia); Delegowanie zadań na rzecz JST bez zapewnienia właściwego poziomu finansowania; konieczność integracji transportu publicznego (komunikacja miejska i kolejowa, niejasności z ustawą metropolitalną); Ryzyko własnościowe (inwestowanie w cudze aktywa); Rozproszenie po stronie zarządców infrastruktury;

Wyzwania dla przewoźnika kolejowego w związku z finansowaniem projektów transportowych Dekapitalizacja zasobów (kontekst długoterminowy); Konieczność uzyskania zdolności kredytowej; Konieczność spełnienia kryteriów formalnych (PSO + trwałość); Ryzyko przychodowe w związku z powszechnością kontraktów netto na rynku; Brak danych istotnych dla podejmowania decyzji rynkowych;

Zamiast podsumowania: w poszukiwaniu wspólnej płaszczyzny porozumienia JST i przewoźnika Zapewnienie ram prawnych dla integracji transportu zbiorowego (integracja taryfowo-biletowa z poszanowaniem zróżnicowanych potrzeb); Usamorządowienie w celu: uporządkowania zarządzania infrastrukturą w woj. pomorskim; wyboru docelowego modelu organizacyjnego przez organizatora rynku; przygotowania na 4-ty Pakiet Kolejowy. Umowa długoterminowa;