Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
ZADANIA DYREKTORA SZKOŁY/PLACÓWKI W NOWYM NADZORZE PEDAGOGICZNYM opracowanie: Władysława Tkaczyk st. wizytator.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Zasady wyboru podręczników przez nauczycieli.
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
System nadzoru pedagogicznego i oceny jakości pracy szkoły
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Autoewaluacja pracy nauczyciela a ewaluacja wewnętrzna pracy szkoły
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Ewaluacja w nowym nadzorze pedagogicznym
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Jelenia Góra, 27 kwietnia 2011 r.
Kontrole przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego ds. kontroli w roku szkolnym 2010/ 2011 Kuratorium Oświaty w Kielcach.
Ewaluacja, czyli jak dowiemy się, jak działamy?. Cele: Powiązanie ewaluacji z badaniem w działaniu Zaplanowanie własnej ewaluacji.
VII OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA KADRY KIEROWNICZEJ OŚWIATY OSKKO,
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
1 Zespół opiniodawczo-doradczy do spraw statusu zawodowego nauczyciela Jakie warunki pracy nauczyciela? Warszawa, 4 październik 2010 r.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
PODSTAWY PRAWNE DZIAŁALNOŚCI SAMORZĄDÓW UCZNIOWSKICH
Witamy uczestników konferencji
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka. II. DLA TWOJEGO DZIECKA OD WRZEŚNIA W SZKOLE … III. POWINIENEŚ WIEDZIEĆ, ŻE … I. JUŻ TERAZ NAJMŁODSZY UCZEŃ.
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
Planowanie nadzoru pedagogicznego przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych Jadwiga Romaniuk.
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
Zmiany w nadzorze pedagogicznym 1 sierpień 2015 r.
Zmiany w prawie oświatowym, obowiązujące od dn r.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
PODSUMOWANIE NADZORU PEDAGOGICZNEGO WIELKOPOLSKIEGO KURATORA OŚWIATY ( )
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Wyniki przeprowadzonej ankiety dotyczącej organizacji zewnętrznego nadzoru pedagogicznego skierowanej do dyrektorów szkół i placówek oświatowych województwa.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Zasady zgłaszania innowacji pedagogicznej w kontekście
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Ewaluacja zewnętrzna Zasady informowania o działaniach w ramach pedagogicznego nadzoru zewnętrznego.
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 sierpnia 2017 r
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
Przykładowy model podziału środków
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Mamo, Tato – szkoła dla Twojego Sześciolatka
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.

 Konstytucja RP (art. 70, głównie ust. 3, art. 53 ust. 3)  ustawa o systemie oświaty (m.in. art. 31 ust. 1 pkt. 1, art. 32a, art. 32b, art. 33 – 34c, art. 35 – 35b, art. 39 ust. 1 pkt. 2)  rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 27 sierpnia 2015 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. z 2015 r., poz. 1270)

Diagnostyczno – oceniającyWspomagający Ocenianie stanu i warunków działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek. Udzielanie pomocy szkołom, placówkom i nauczycielom w wykonywaniu ich zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Obserwowanie, analizowanie i ocenianie przebiegu procesów kształcenia i wychowania oraz efektów działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkół i placówek. Inspirowanie nauczycieli do innowacji pedagogicznych, metodycznych i organizacyjnych.

 obowiązek szkolny/obowiązek nauki  podstawa programowa/ramowe plany nauczania  standardy wymagań i oceniania  proces dydaktyczny/kwalifikacje nauczycieli  bezpieczne i higieniczne warunki nauki, wychowania i opieki  infrastruktura/wyposażenie szkół i placówek  pomoc dla uczniów  prawa dziecka/prawa ucznia

Akty prawne ukierunkowane na kontrolę i ocenę pracy nauczyciela Akty prawne ukierunkowane na ocenę jakości pracy szkoły rozporządzenie z 10 grudnia 1991 r.rozporządzenie z 13 sierpnia 1999 r. rozporządzenie z 31 grudnia 1996 r.rozporządzenie z 23 kwietnia 2004 r. rozporządzenie z 15 grudnia 2006 r.rozporządzenie z 7 października 2009 r. rozporządzenie z 27 sierpnia 2015 r.

od 2009 KONTROLOWANIE WSPOMAGANIE MIERZENIE JAKOŚCI WIZYTACJE BADANIA EWALUACJA

 stworzenie systemu nadzoru pedagogicznego gwarantującego wsparcie szkół i placówek w rozwoju  ułatwienie prowadzenia polityki edukacyjnej w Polsce dzięki dostarczeniu informacji o całym systemie oświatowym

KONTROLA EWALUACJA WSPOMAGANIE WEWNĘTRZNA ZEWNĘTRZNA CAŁOŚCIOWAPROBLEMOWA

Ewaluacja zewnętrznaEwaluacja wewnętrzna przeprowadzana cyklicznie jest autonomicznym działaniem szkoły przeprowadzana przez zewnętrzny zespół wizytatorów ds. ewaluacji prowadzona w dowolnym momencie przeprowadzona w odniesieniu do wymagań – całościowa lub problemowa skoncentrowana na bieżących potrzebach placówki przeprowadzona z wykorzystaniem wystandaryzowanych narzędzi przeprowadzona w odniesieniu do wybranych wymagań, określonych w rozporządzeniu lub do innych zagadnień, uznanych w szkole lub placówce za istotne

od roku szkolnego 2016/2017  skrócenie raportów z ewaluacji  zmodyfikowanie niektórych narzędzi  ustalenie mniejszej liczby wymagań badanych w ramach ewaluacji problemowych

ewaluacja całościowa prowadzona byłaby tylko w przypadku:  niespełniania przez szkołę lub placówkę na poziomie podstawowym wymagań dotyczących efektów w zakresie kształcenia, wychowania i opieki oraz realizacji celów i zadań statutowych,  przerwania ewaluacji problemowej

od roku szkolnego 2017/2018:  ograniczenie liczby wymagań  opracowanie nowych narzędzi

18 czerwca 2016 r. debata w Ministerstwie Edukacji Narodowej

1. W jaki sposób dyrektor powinien oceniać i nadzorować pracę szkoły/placówki? 2. W jaki sposób organ nadzoru pedagogicznego powinien oceniać oraz nadzorować pracę szkół i placówek? Wskazanie kierunków zmian skutecznośćużyteczność wpływ na podniesienie jakości