Teresa Białecka – Krawczyk Dyrektor Biura Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ Sztab Piotrkowska Łódź, r. SPOSÓB ZARZADZANIA ULICĄ PIOTRKOWSKĄ
CZŁONKOWIE PODZESPOŁU SŁAWOMIR ANTOS – Wydział Gospodarowania Majątkiem UMŁ KRZYSZTOF APOSTOLIDIS – Honorowy Konsul Królestwa Dani TOMASZ CISZEWSKI – Wydział Budynków i Lokali UMŁ JAROSŁAW DYAKOWSKI – Wydział Geodezji, Katastru i Inwentaryzacji UMŁ ROBERT KARWOWSKI – Stowarzyszenie Łódzki Klub Biznesu JAROSŁAW KOŁODZIEJCZYK - Wydział Budynków i Lokali UMŁ MARCIN KUROPATWA - Park Miniatur S.A. MAREK PISARSKI – Park Miniatur S.A. STANISŁAW RADOMIŃSKI – Firma MSR AGNIESZKA SIŃSKA – Biuro Rozwoju Przedsiębiorczości i Miejsc Pracy UMŁ W spotkaniu w dniu 7 kwietnia br. udział wzięli:
KONCEPCJA Przedstawiona przez Panią Dyrektor Teresę Białecką - Krawczyk Koordynowanie procesów dotyczących ulicy Piotrkowskiej Inicjowanie i wprowadzanie nowych pomysłów i rozwiązań Inicjowanie projektów prawa miejscowego dotyczącego rozwiązań związanych z ulicą
ZESPÓŁ OBSŁUGI PIOTRKOWKIEJ PROMOCJA Promocja wewnętrzna, zewnętrzna, imprezy, konkursy, eventy, portale internetowe itp. Mieszkaniowe Użytkowe Plany modernizacyjne, polityka wobec mieszkańców itp. Dobór rodzajów działalności Planowanie zagospodarowania budynków i lokali Ułatwienia przy prywatyzacji lokali ZOP = kierownik + 4 osoby ZASOBY LOKALOWE
ZESPÓŁ OBSŁUGI PIOTRKOWKIEJ WPÓŁPRACA Z PRYWATNYMI WŁAŚCIELAMI NIERUCHOMOŚCI INWESTYCJE W zakresie reklam, rodzajów działalności gospodarczej, polityki wobec mieszkańców, planów modernizacyjnych. A także czystości, bezpieczeństwa,estetyki itp. Utrzymanie czystości, bezpieczeństwa na co dzień oraz podczas imprez; wprowadzenie systemów motywacyjnych, konkursów, ujednolicenie reklam, małej architektury, utworzenie nowych miejsc parkingowych + systemu naprowadzania, ogródki piwne, riksze, szkolenia dla służb miejskich itp. Plan zagospodarowana przestrzennego, modernizacja ulicy, mała architektura, reklamy na budynkach, parkingi, renowacja budynków itp. ESTETYKA CZYSTOŚĆ BEZPIECZEŃSTWO
Umiejscowienie Zespołu Obsługi Piotrkowskiej I Komórka w jednym z istniejących Wydziałów Urzędu Miasta II Nowa komórka w Urzędzie Miasta III Odrębna instytucja poza Urzędem Miasta IV Urząd Miasta 2- 3 osobowy Zespół Menadżer ulicy – zadania zlecone na zewnątrz
GŁOSY W DYSKUSJI Realizacja zadań przez odpowiedzialne służby bez dodatkowych poleceń Urząd Miasta – menedżer ulicy?????? Ustalenie wskaźników oceny efektywności pracy menedżera
WNIOSKI PO SPOTKANIU Zlecić funkcję menedżera ulicy Piotrkowskiej na „zewnątrz” Analiza systemu zarządzania centrami miast na świecie, w Europie, w Polsce i dotychczasowych w Łodzi Kluczowe zagadnienia dotyczące menadżera – współpraca z prywatnymi podmiotami Oddzielić zadania promocyjne, komercyjne od zadań wykonywanych przez służby Urzędu Miasta
Dziękuję za uwagę